abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6162538
Gebruik dit topic svp alleen voor de streamverslagen!

Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaren op de streamverslagen, deel 12. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.

Vervolg op de Streamverslagen van maandag 7 oktober 2002.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 00:16:29 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_6162738
In de bungalow gaat Geesje voordoen hoe je een modeshow moet lopen.
Stefan heeft zich als Crocidile Dundee verkleed en loopt rond met bananen in zijn hand.

In de bunker lijkt iedereen al op bed te liggen.
Laurens: Als je voor 4 pakjes sigaretten een dag naar de bungalow zou moeten, als straf zeg maar, zou je dat doen?
Martijn: Tuuk zoa'k da doan.
Zowel Laurens als Bram zou er niet over piekeren.
Martijn: Moar oe zoal den sigarett'n krieg'n dan. En ik kan mie heel goad alleen vermoaken.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_6162855
0.02 Stephan vraagt waarom Jeanette denkt dat ze ondergesneeuwd is. Jeanette : In het begin ben ik heel erg ondergesneeuwd door Judith, Laurens en ... Stephan zegt dan dat hij bedoelt in haar leven. Jeanette zegt dat ze veel gepest is op de lagere school omdat ze niet de nieuwste van de nieuwste kleren aan had.

Mijn pc liep weer vast. Gelukkig is APK er want zonder fatsoenlijk beeld begreep ik niet dat er een modeshow gelopen werd. Ik blijf nog even luisteren.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 00:26:45 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_6162913
In de slaapkamer bespreken ze de auto van Hummie, een bordeauxrode Ford Galaxy.

In de bungalow is de modeshow begonnen. Na enige tijd komen ze er achter dat ze teveel lawaai maken. Ik geloof dat er geklaagd werd door Judith en nog iemand uit de bunker.

Er wordt een beetje giechelig gereageerd door de bungalowbewoners.
Margriet: Dus nu is de fun meteen over?

Geesje: Nou ik vind dat ze wel een beetje gelijk hebben, die hakken maakten erg veel lawaaai.
Jeanette (?): Ja, dan gaan ze vragen 'hoe lang gaat die modeshow nog duren?' Nou doei.

Jeanette heeft uitslag. Ze denkt dat ze misschien allergies is voor de hond, maar het zou ook de wasverzachter kunnen zijn.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 00:42:23 #5
6941 APK
Factual, I think.
pi_6163155
Interessant.

In de bunker komen ze er achter dat er nog koekjes van Geesje zijn. Bram wil ze opeten.
Laurens: Ja, zij zijn met vijf en wij met zeven.
Ting is het er niet mee eens. Het moet gevraagd worden.
Bram: Nee, of stiekem of niet.
Ting: Ik doe niet mee.
Judith: Ik ook niet, ik heb net mijn tanden gepoetst.
Bram: Die koekjes zijn allang niet meer van haar.
Dennis: Nou pakken dan! Kom we gaan stemmen, allemaal handen omhoog.
Ting blijft tegen en Judith wil het in overleg met Geesje doen.
Dennis: Even 1 ding, Ting, weet jij het verhaal achter Geesje? Op het moment dat er suiker bij zat waren de koekjes Geesje-af.
Judith: Ik vind het raar om Sinterklaas te gaan spelen nu.

Dennis gaat kijken hoeveel koekjes er nog zijn.
(Het beeld en geluid is dramatisch vanavond en ik vrees dat ik nu de ontknoping van het koekjes gebeuren mis.)

Ik heb weer beeld in de bunker, maar het geluid uit de bungalow.

Anyway, hier is Bram met een zakje koekjes:

Dennis vraagt wie een koekje gepakt heeft.
Laurens: Ik wilde er een pakken, had 'em in mijn hand, maar heb het niet gedaan. Voor mij is het een aardappel. En als er een sanctie komt....
Judith: Maar dan worden zij bevoordeeld.
Dennis: Ik hoorde echt iemand een koekje eten.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 00:48:50 #6
6941 APK
Factual, I think.
pi_6163258
In de bunker begint Dennis een verhaal over Wouter die had gehoord dat ouders van twee kandidaten die uit Portugal vertrokken waren aanwezig waren voordat ze het programma in gingen en het geluid gaat weer naar de bungalow met beeld van de bunker.
pi_6163353
0.26 Jeanette en Arthur kletsen over eczeem en psoriasis. Jeanette krijgt eczeem van melkproducten.

0.38 Margriet over de uitslag van Jeanette : Ik zou naar de BB arts gaan. Jeanette : Nu ? Margriet : Ik zou gaan melden dat je uitslag van hier tot Tokyo hebt. Het is een allergische reactie. Ik zou het tot morgen aankijken. Jeanette heeft uitslag over haar hele lichaam. Margriet vraagt zich af of het waterpokken zou kunnen zijn. Jeanette weet niet of ze dat gehad heeft.

0.44 Margriet : Geesje, wil jij nog een glaasje biologische cola ? Andere mensen kunnen hun spullen niet kwijt want dat kastje zit vol met biologische shit. (niet serieus)

0.48 Margriet : Ik wil wel eens een dagje meedoen aan de rijke kant (met het dieet van Geesje). Dat meen ik serieus. Jeanette : Dan ga ik pannekoeken eten. Ik heb echt zo'n avond dat ik echt geen zin heb om te slapen.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 01:02:45 #8
6941 APK
Factual, I think.
pi_6163413
Bungalow dan maar.

Mustapha en Arthur bespreken hoe het is in het BB huis te zitten. Ze zijn het beiden eens dat ze veel leren.
Mustapha: Ik heb nog nooit zolang in een huis met autochtonen gezeten.
Arthur vertelt dat hij over Mustapha 'gehoord' had. Dat hij zich afzonderde en niet overal aan meedeed.
Mustapha: Je, soms heb ik er geen zin in en soms moet je ze gewoon even lekker stangen.
Arthur: Ja, dat zag ik wel. Maar..., je bent helemaal Mustapha, maar je moet je af en toe wel anders opstellen om in de groep te functioneren. Misschien is er wel iets in de groep gegroeid dat jij alles zelf doet, dat jij ook nog even de telefoon oppikt om dingen te bestellen. Maar dat heeft niks met afkomst te maken.
Mustapha: Als ik hier met 9 Marokkanen zou zitten zou ik precies hetzelfde zijn. Ik ben niet zo'n kuddedier. Zo ben ik gewoon, dan wil ik even nadenken, misschien moet ik iets socialer worden. Mensen praten over mij, doen ze toch wel. Lekker relaxed, het boeit mij niet. Gewoon, lekker een beetje stangen.

Mustapha: Wat ik heel vervelend vond was na 11 september. Dat iedereen dacht dat wij lekker een feestje aan het bouwen waren. Ieder weldenkend mens...
Arthur: Je moet niet vergeten wat die Amerikanen uitgevreten hebben. Dat zijn ook geen lievertjes hoor, denk maar niet dat ze alleen maar schuldigen om zeep hebben geholpen. Maar ja, ze hebben ons wel ooit bevrijd...

Ze besluiten nu te gaan slapen.

[Dit bericht is gewijzigd door APK op 08-10-2002 03:50]

dinsdag 8 oktober 2002 @ 01:21:09 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_6163552
Margriet: Jeetje ik moet opeens aan een oom van mij denken, ik krijg meteen een heel raar gevoel. Steken enzo. Hij heeft het aan zijn longen. Daar ging het niet zo goed mee. Net als Claus en zo. God, ik heb opeens het idee dat hij dood is en ik ben bang dat ik dan niet ingelicht word omdat het geen naaste familie is.
Jeanette: We hebben geen minuut stilte gehouden. Helemaal vergeten. Is die kaars nog aan?
Arthur: Ja. (Hij staat op om de kaars uit te doen.)

Het is even stil.

Margriet: Ik hoor de buren nog. Tegen ons over lawaai zeiken....

pi_6165662
In de bungalow is Stefan sinaasappels aan het persen, Margriet ligt in haar ochtendjas buiten op een ligbed en Jeanette en Arthur zijn ook al op.
Quincy komt vrolijk naar buiten gedribbeld en wil spelen met Margriet, maar zij staat net op om naar binnen te gaan en Quincy blijft verbijsterd staan
pi_6167561
12.51 Arm
Dennis staat zun tanden te poetsen, Bram staat iets schoon te maken aan de keukentafel.

* zwets wordt spontaan uit de streams geknikkerd

12.56 buiten
Margriet ligt te zonnen en heeft het over de nieuwe bewoners.
Ze is in discussie met Bram over dat hij (?) niet zo spelen met andermans gevoelens. Judith speelt buiten weer met die vlooienbaal.
Ze denken dat ze een hijskraan horen.
Volgens Margriet heeft Quincy iets rood in dr mond. "die hond die krijgt nog wat, hoor!"

Alle streams staan op buiten. Ik meld me weer als er iets interessants gebeurt/gezegd wordt.

Bollocks!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 13:18:15 #12
3542 Gia
User under construction
pi_6167835
Dennis, Daan en Judith zitten buiten. Er wordt nauwelijks gepraat.
pi_6167887
In de kooi zitten Dennis, Judith, Bram, Daan en vlooienbaal een beetje te zonnen. Er wordt water gekookt.
Iemand moet zun zender checken.

Mus is ook al in aktie in de keuken. En wat eet 'ie? Een bordje Cruesli.
Steef is binnen de boel aan het aanvegen.
Geesje zit in bad en babbelt met Arthur op de badkamer.
Ze hebben het over het schoonmaken van de badkamer.

Bollocks!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 13:23:37 #14
3542 Gia
User under construction
pi_6167955
Arthur loopt de badkamer te inspecteren.
Hij vindt dat er nog een keer gemobt moet worden.
Geesje zegt: Ja maar we wonen hier toch ook, dan is het altijd een beetje vies.
Arthur vertelt een verhaal, maar ik kan het niet volgen, hij praat zo onduidelijk.
Geesje zegt: Nou, leuk hoor.
Geesje zit te badderen in lauw water, van warm water krijgt ze het gauw te warm, en de bubbels staan uit, want dat prikt anders zo.
pi_6168027
Laurens en Martijn zitten in de keuken te babbelen. Ze hebben het over het verblijf in de bunker, en hoe lang Laurens al wel niet in de bunker heeft gezeten (al 19 dagen).
Jeanet heeft wat krachtvoer bij Carmen's eten gedaan. Jea: "hoe vaak moet hij dat eigenlijk hebben?" Martijn "eigenlijk elke dag een lepeltje".

Arthur zit op zun knieen in rijk het kleed te poetsen.

Bollocks!
pi_6168108
13.03 Stream op buiten waar Judith zit. Quincy speelt met iets wat Judith in handen heeft. Judith moest verschrikkelijk om Ting lachen gisteravond. Ik geloof dat het Ting Q helemaal onder controle had en de manier waarop.

13.05 Laurens was vanochtend om halfnegen wakker geworden, had het koud en heeft toen zijn jas aangedaan.

13.06 Niks interessants om te typen.

13.07 Margriet heeft weer niet gesport zegt ze tegen Martijn. Laurens schrikt van een wesp, zijn er nog steeds wepse? vraagt Judith, het is al half oktober. Er wordt nu met Q gespeeld. Het iets wat ik eerst zag blijkt een speelgoedvarkentje te zijn.

13.11 Alleen Judith en Q zijn te zien. Yorin, verstandig, schakelt nu over naar binnen waar Bram met het deeg bezig is. Laurens en Dennis kijken toe. Laurens vertelt Dennis, dat iemand maar het getal 9 in zijn hoofd had en daarom 9 gehaktballen maakte terwijl er maar 7 mensen waren.

13.13 Stream op rijk waar Mus, Stefan, Jeanette en Arthur in de keuken rondscharrelen. De eerste heeft wat te eten gepakt, de anderen zijn aan het schoonmaken. Ik geloof dat Mus een bloedneus heeft gehad, hij heeft watjes in zijn neus. Het was spontaan begonnen te bloeden, zegt hij nu tegen Arthur. Die reageert er nauwelijks op.

13.16 Nog steeds hetzelfde beeld. Er wordt amper iets gezegd. Mus eet nu zijn schaaltje muesli. In arm ligt nog iemand te slapen. Geesje ligt, in bikini, in bad. Ze zegt tegen Arthur dat wanneer ze eruit gaat ze het bad schoonmaakt. Arthur gaat de vloer daar nog eens 'moppen'.

13.20 Arthur vertelt Geesje dat toen hij uit Portugal vertrok de mensen daar allemaal goed gedag heeft gezegd. De vrouwen een zoen, deze begrepen het niet helemaal en hij kende niet genoeg "Spaans" om het hun duidelijk te maken.

13.23 Laurens vertelt Martijn dat hij 19 dagen in rijk heeft gezeten, de rest hier. Martijn vraagt Jeanette lachend of ze nog iets voor hem overlaat om te poetsen wanneer hij vanavond of morgen weer in rijk zit.

13.25 Jeanette vraagt Arthur of zij het kleed nu even moet vegen. Dit hoeft niet van Arthur, het is een goede oefening.

13.26 Martijn merkt op dat de fles Blue Curacao nog niet op is in rijk. Het gesprek gaat verder over eten.

13.27 King Arthur wat ben je bruin zegt Judith.

13.28 Einde uitzending.

(Het waren weer een zeer nietszeggende 25 minuten)

dinsdag 8 oktober 2002 @ 13:35:04 #17
3542 Gia
User under construction
pi_6168187
Binnen praat Lau met Martijn.
Lau: Als je alles op het eind optelt, dan zal de ene langer in de bunker hebben gezeten dan de ander, maar daar doe je niks aan.
Jeanette zegt dat ze krachtvoer bij Pietjes eten heeft gedaan.
Martijn zegt dat dat elke dag een lepeltje mag.
Jeanette roept: Gaat het goed, Geesje?

Arthur is aan 't vegen, omdat de stofzuiger het niet goed doet. Wat ik begrijp is er een nieuwe besteld.
Martijn vraagt of Arthur niet beter kan wachten tot die stofzuiger er is.
Lau zegt: Als wij morgen naar de bungalow gaan, is alles weer lekker schoon.
Judith komt binnen.
Lau laat iets zien.
Ju: Nou, goed hoor, ik zou er trots op zijn.

Lau vraagt of Ting nog slaapt.
Ju: Ik denk het wel.

Lau heeft het over Judith's pyjama.
Ju: Dit is mijn pyjama, thuis loop ik in mijn blote kont. En die had ik al bij me. Dus ik heb nu een prima pyjama. Ik ga hier niet in mijn blote kont lopen.

Judith heeft het nu over Alkmaar's ontzet, dat dat een groot feest is.
Dat is dus vandaag. (Ze schijnen er niet aan te denken dat dat waarschijnlijk niet doorgaat vanwege het overlijden van Claus.)
Lau: Zullen we vragen of we daar heen mogen met een zak over de kop?
Ju: Ja, leuk, het is een dolle boel hoor, een groot feest.

Lau zegt dat hij 's morgens weleens naar het veld zou willen, om wat te lopen.

pi_6168282
Judith dekt de tafel in arm.
Judith: "Het is 8 oktober. Alkmaar is ontzet. Het is feest in Alkmaar."
Laurens is benieuwd naar hoe-of-wat donderdag.

13.34 kooi buiten
Daan heeft het erover dat ze er heel graag uit (het huis) wil. Het benauwt haar ontzettend hier. Ze mist allerlei dingetjes: naar buiten gaan als je het wil, gaan fietsen als je het wil, iemand bellen als je het wil.
Vraag me af of ze het meent.....

Bollocks!
pi_6168413
Binnen zijn Laurens en Martijn nog steeds aan het ouwehoeren.
Dit keer over het advocaat zijn.Vervolgens weer over donderdag. Ze hebben wel zin in donderdag.

Mus is in rijk de bedden aan het opmaken. Jeanet doet net of ze Belgisch kan praten.

Bollocks!
pi_6168533
13.50 kooi buiten
Dennis zit quasi-sneaky Judith over dr bolletje te aaien
Gesprek gaat verder nergens over: rollerskates...

Kooi binnen:
Ting is ook awake. Ziet er errug uitgeslapen uit.. Ting had het een beetje 'chilly'.
Laurens neemt een koude douche.
Arthur is nog steeds het tapijt aan het poetsen in de bungalow.

Bollocks!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 13:59:10 #21
3542 Gia
User under construction
pi_6168618
Daniela is allemaal dingen op aan 't noemen die ze kan doen als ze uit het huis is. Ze denkt dat dat zoveel is dat ze dan helemaal gek wordt.

Er wordt veel door elkaar gepraat, dus moeilijk te volgen.

Weer even naar binnen.
Martijn: Als je de ene dag de keuken doet, de volgende dag de kamer, dan weer eens de wc. Dan ben je per dag maar een kwartier tegen. Anders moet je alles op zaterdag doen en ben je 3 uur bezig.
Martijn strijkt ook zelf en verstelt kapotte kleren.
Hij wil ook op zaterdag wat minder werken, en dan eens lekker luieren, boodschapjes doen en dan kokkerellen.
Lau: Maar ik kan jou wel bellen voor een straatje.
Martijn: Ja, dat kom ik met plezier doen, maar dan blijf ik wel slapen.
Hij vertelt dat een tante hem daar ook eens voor gevraagd had, maar daar had hij geen zin in.
Martijn wil eigenlijk ook wel weer eens wat anders gaan doen.
Lau: Zou je bij ons advocatenkantoor advocaat willen zijn.
Martijn: Ik ben liever rechter. Het rechtboek van strafrecht leer ik wel binnen een dag. En hoe vaak kijken die rechters in zo'n boek?

Lau: Waarom hebben we hier eigenlijk allemaal oude kleren neergelegd? We hadden hier ook 2 pakken neer kunnen leggen.
Martijn: Ja, maar je moet hier op de hand wassen en daar hebben je kleren wel onder te lijden. Hier heb je alles ook langer aan. Dat zou zonde zijn van die dure kleren.

Lau: Ik heb zin in donderdag. Omdat er dan weer een beetje spanning is.

Beeld gaat naar de rijke slaapkamer.
Jeanette is belgisch aan het praten.
Margriet loopt nog steeds in ochtendjas, zoals gewoonlijk.
Mus is de bedden op aan 't maken.
Volgens mij is Arthur nog steeds met de schoonmaak bezig, dus waar zijn Stephan en Geesje?

Ik ga weer naar de andere kant.
Dennis is Judith over het hoofd aan 't aaien.
Ze hebben het over schoenen.
Judith geniet van de strelingen.
Judith vertelt dat ze de eerste was in Alkmaar met skates en dat het toen zo raar was, dat de hondjes haar beten.
Bram zegt dat hij het niet kan.
(Geluid valt weg)
Binnen lopen Daan en Ting (ook wakker) rond.
Daan: Het is een mooie dag, echt een Ting-dag.
Ting: Het is een beetje chilly.
Martijn: Martijn, zou je mijn jas even aan willen geven, zeg je dan.
Ting: Heb jij het ook chillly?
(Ze loopt weer tegen iedereen goedemorgen te zeggen, bijna 2 uur)
Ting tegen arthur: Ingewikkeld hè? Ik heb het ook met stoffer en blik gedaan.
Bram vraagt hoe Ting geslapen heeft.
Ting: volgens mij had ik jouw bed, met die stang in je rug.
Bram zegt dat hij vreselijk geslapen heeft, voor het eerst.
Ting is haar tanden aan 't poetsen.

Lau is zich aan 't aankleden. (voor een spiegel, raam)

Effe naar rijk:
Op de achtergrond is Stephan aan 't opruimen.
Mus is in de keuken.
Arthus zit nog steeds op zijn knieën, met stoffer en blik.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 14:10:06 #22
3542 Gia
User under construction
pi_6168831
(effe wat gemist, hoewel... Telefoon.)

Jeanette loopt weer in haar blote kont rond in de badkamer.
Margriet in badpak en Geesje is al aangekleed.
Stephan en Mus hoor ik praten, maar ik zie ze niet.
Ik hoor ook nog steeds geveeg, van Arthur, dus ik heb waarschijnlijk het geluid uit de huiskamer.
Geesje is de wastafels aan 't schoonmaken.

Arthur hijgt: Een potje koffie vinnik leuk.

pi_6168861
Stefan dweilt de keuken in de bungalow.
Buiten in de kooi kabbelt het gesprek vrolijk verder....
Daan rook de schijtlucht van Quincy (het lijkt erop dat de vlooienbaal binnen heeft gescheten).
Iedereen ligt een beetje lam in het zonnetje.

Geesje is de badkamer aan het poetsen in de bungalow. Jeanet is aan het douchen (en oksels aan het scheren lijkt wel). Arthur is nog steeds bezig met dat kleed, nu veegt hij het. Mus veegt de pluizen op.

In de bunker gaan ze het versgebakken brood opeten.
Judith begint weer over de voorraad. Er is voor vandaag nog een pak melk, voor morgen, en dan moeten ze het een dag zonder doen. Ook de chocopasta is bijna ten einde. Ju stelt voor dat ieder slechts 1 boterhammetje met pasta eet.

Bollocks!
pi_6168982
In arm zitten ze aan tafel.
Brammetje krijg complimenten voor de broodjes.
De vlooienbaal staat aan tafel te schooien.
Ze hebben het over 'de zwakste schakel' en vragen zich af hoe de keuze van de kandidaten gemaakt zal gaan worden.

Mus en Arthur zijn nog steeds aan het poetsen.

Bollocks!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 14:20:16 #25
3542 Gia
User under construction
pi_6169016
In arm gaan ze eten.
Ze hebben nog voor 2 dagen melk.
Ju: Zout op je brood is ook goed te eten, dus da's een goed alternatief.

Judith verdeelt de melk over de bekers.
Daan verdeelt de broodjes.
Iemand wil liever karnemelk. Bram?
Judith besluit dan voor de helft karnemelk te gebruiken.
Ze vraagt wie karnemelk wil.

Judith bedankt Bram voor de broodjes.
Daan: Dennis, jij bent onze zwakste schakel.
Dennis: Ben benieuwd of we vandaag te horen krijgen wie er naartoe gaan.
Ju: Ik zou wel willen weten, welke criteria ze hanteren. Bijvoorbeeld, wie het eerst uit bed is, of zo.

De gesprekken gaan eigenlijk nergens over.

In rijk is Arthur nog steeds aan het poetsen. Q. loopt er rond, over het net geschrobte kleed. (Lijkt met lachen als hij er nu op piest)

Mus is de stoelen recht aan 't zetten.
Het huis ziet er weer picobello uit.
(Misschien verwachten ze Chazia persoonlijk....)

pi_6169119
De kaas wordt weer vakkundig verkracht door Daan.

Steef is in de keuken van de bungalow bezig met het maken van een chocoladetaart.

Bollocks!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 14:30:43 #27
3542 Gia
User under construction
pi_6169218
Alle arme mannen, op Lau na, zeggen dat ze donderdag graag naar huis willen.

Martijn: Dennis, wil je mij een rode pil geven, en water.

Bram: De uitslag komt vandaag ook niet, morgen denk ik.
Ting: Ik wil ook de antwoorden.
Ju: Ik snap niet waarom ze een reserve willen.
Dennis: Ik denk voor als er iemand ziek wordt.
Ju: Hoeveel procent kans hebben we nu dat we mee mogen doen?

Bram: Lekker gegeten, zeg, en vanavond hebben we 8 aardappelen, wel 10 plakjes per man. Morgen hebben ze 2 pakjes boerenkool, donderdag ook 2 pakjes boerenkool.
Lau: We gaan ervan uit dat we vanavond aardappelen eten.

pi_6169312
Bungalow:
Arthur (jeezus wat hijgt die jongen) is bezig met het uitkloppen van een kleedje buiten. Geesje gaat in de zon zitten.

In de bunker gaat het weer over de voorraad. Het gaat over het aantal pakjes boerenkool, etc. Als het aan Laurens ligt eten ze vanavond aardappelen. Verder zijn ze aan het natafelen en hebben het over het feit dat sommige mensen het koud hebben gehad vannacht.
Ze geven om de beurt een tip tegen de kou.

Bollocks!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 14:41:32 #29
3542 Gia
User under construction
pi_6169403
Bij rijk ligt Mus buiten op een bank.
Geesje is Q aan 't knuffelen.
Er wordt niet gesproken.

De arme bewoners bespreken hoe ze allemaal geslapen hebben.
Ting had het koud: Brrr.

Arthur gaat bij Geesje zitten. Misschien dan nu een gesprek?
Arthur vindt het plastic over het zwembad ook niks. Het is niet schoon genoeg, vindt hij. Hij haalt het eraf en legt de orca en krokodil in het water.
Geesje: Weet je wat ik nu opeens bedenk? Dat jij een hele leuke vader wordt. Je bent altijd druk bezig en vindt vanalles uit.
Arthur: leuk om te horen.
Jeanette komt er ook bij zitten.
Arthur heeft het nu over de kinderen die hij kent.
A: Is toch een hele verantwoordelijkheid, zo als ouder.
G: Als je een goede partner hebt en een goed plan van opvoeding, dan gaat het wel goed. Je moet echt maatjes zijn, als ouders.
A: Als je jong bent gaat het binnen een relatie toch meestal om de seks. Inhoud is er dan niet.
G: Je moet ook de rust bij elkaar vinden. Als de ene extreem laat is of extreem vroeg is met dingen, dan moet je dat begrijpen.

Jeanette vertelt over een van haar vriendjes vroeger.

pi_6169596
Buiten bij de bungalow mijmeren Geesje Arthur en Jeanet over het met elkaar moeten rooien in dit huis.
Jeanet heeft het over een vriendje dat ze gehad heeft. Ze kende hem 4 jaar, en eerst was hij niet verliefd op haar, dat ging langzamerhand vanzelf. Later had ze een ander. Toen dat weer uit ging, is haar eerdere vriendschap waar aangewakkerd en is ze met hem weer gaan rommelen. Maar volgens Jeanet hebben ze niet echt een relatie. Hij was toch wel een beetje de 'ideale jongen' voor Jeanet.
Jeanet hecht van de ene kant wel erg aan haar vrijheid, maar vind het toch wel fijn om samen met een ander dingen te doen. Ze heeft al genoeg dingen alleen gedaan en wil eigenlijk wel eens iets opbouwen met iemand. Jeanet wil hem eigenlijk gewoon terug, en wat ze er voor doen interesseert haar niet. Maar hij moet eerst overtuigd worden.

Margriet komt naar buiten en vraagt of iemand Nasi of Bami wil.
Jeanet loopt mee naar binnen voor een sigaretje en Tuur en Jeanet filosoferen nog even verder over Jeanetje. Geesje vindt alle bewoners eigenlijk wel bijzondere mensen. Het gesprek tussen hun beiden gaat nu meer over de bewoners in het algemeen. Geesje vraagt zich af wie ze nog zal zien na BB.

Bollocks!
pi_6169654
Geesje wil het overal over hebben, behalve over sex. "Sex, dat is iets van mij, daar ga ik het niet over hebben". (Stefan schijnt er tijdens een gesprek met haar wel eens naar gevist te hebben).

Streams stoppen

Bollocks!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 14:59:21 #32
3542 Gia
User under construction
pi_6169745
Arm:
Bram: Zullen we nog effe lekker in de zon gaan zitten.
Iedereen staat op.
Daan stelt voor om vanavond weer allemaal van je eigen bord te eten.
Dennis vindt dat vies en wil ze liever afgewassen hebben.
Ting: Ik ben voor. Met die vliegen en zo....

En toen was het stil. Alleen Ting nog binnen.
Lau en Martijn komen uit het slaaphok.
Ting: Ik hoorde je vanochtend weer praten. Je was met iemand in gesprek.
Martijn: allright, I will help you, Laurens.

(Lastig: beeld van buiten, geluid van binnen)

Okay, het is weer goed.
Ju: Waar gaan we naartoe?
Bram: Lekker naar huis donderdag.
Ju: En wat ga je dan allemaal doen.
Bram: Even afwachten wat de reakties zijn.
Ju: Mag ik daar een eksplanatie van?
Bram: Ik denk dat ik hier klaar ben, dat ik gedaan heb wat ik wilde doen.
Judith twijfelt of Bram wel gaat. Ze denkt zelf aan martijn.
Bram gaat bij Judith op het bed liggen.

Dennis heeft zijn microphone verkeerd zitten. Judith zegt dat hij hem beter onder de kleren kan dragen.
Ze zegt dat ze thuis een zender had om te oefenen, haar vader belde dan dat ze de batterijen moest wisselen.
Dennis: Maar jij gaat er niet uit, Bram.
Bram: Echt wel.
Ju: Nee, maar stel, niet deze donderdag, maar over 180 dagen ga je naar huis, wat ga je dan doen.
Bram: Lekker slapen in mijn waterbed. En dan op vrijdag, eerst s avonds naar mijn maat toe. Ondertussen heb ik dan al gebeld met Carmen. Ik ga niet naar Den Bosch. Ik stel haar dan voor om het volgend weekend naar Bonaire te vliegen. En eerst effe lekker naar Scheveningen. Een kamer in het Kurhaus, ontbijt op de kamer, wandelen op de pier, dan gokken in het casino. Dan weer naar de kamer, met een flesje champagne, effe een bubbelbad. En dan weer slapen. En de volgende ochtend weer hetzelfde doen.
En dan gaan we lekker met de bolide naar huis. Sam Cooke op de radio. Handen op 10 voor 2.

Het gaat nu over uitdagend gedrag van weggebruikers. Bij het stoplicht gaan staan gassen en kijken. Bram laat ze dan winnen. Maar rijdt ze dan later voorbij.
Hij zegt dat een Calibra wel van hem kan winnen, maar een Golf niet.

Bram: thuis aangekomen, haar afzetten.

(Ik weet niet of Carmen hier meeleest, maar er staat haar nog wat te wachten.)

dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:14:21 #33
3542 Gia
User under construction
pi_6170083
Ting is aan de afwas bezig.
Daan staat erbij te kijken.
Ze besluit naar buiten te gaan.
Ting: Wil je het theewater effe opzetten.
Ting zingt.
Daan komt weer naar binnen. Ze kijkt naar de andere kant, waar ze een taart aan 't bakken zijn.
Margriet komt bij het hek.
Daan: Heb je nog over van de chinees?

Lau en Martijn zijn de bedden op aan 't maken.
Niet echt boeiend.

Buiten:
Judith: Wat is een grap? Als je zegt dat er een deuk in je auto zit, dan is dat een grap. Want je zegt achteraf dat het niet zo is, dus dan is het een grap. (Gaat volgens mij nog over het gelieg tegen Daan)

Nu bespreken ze hoe ze zouden kunnen ontsnappen. Verschillende methodes worden bekeken.
Laurens komt buiten. Hij kijkt wat ze buiten op het bed hebben zitten.
In arm zeggen ze dat ze volgende keer in rijk spare-ribs willen bestellen.
Bram: Stil, anders bestellen zij het.
Dennis: Ze hebben nu chocoladetaart. Wat zullen wij dan voor taart gaan maken?

Ze praten net zacht genoeg dat de rijken dat niet horen. Ze willen ook absoluut niet iets wat het andere team al heeft gedaan of gehad. Kortom, nogal kinderachtig gedrag.

Ze halen er nog een matras bij, om met meer mensen te kunnen zitten. (Ook lekker, bedden waren net opgemaakt!)
Dennis: Wij gaan allemaal naar de Zwakste schakel.
Bram: Nee, wij gaan niet mee.
Ju: Wij gaan hier zitten, met een zak over ons hoofd.
Bram: Volgens mij wordt je op intelligentie gekozen.
Ting: Misschien kiezen ze wel op uiterlijk. (Ook dan geen kans, ting )

Ik ben bijna weg. Nog een paar minuutjes.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:16:07 #34
3542 Gia
User under construction
pi_6170129
In rijk zitten Jeanette en Geesje naar de lucht en de vliegtuigen te kijken.
Mus ligt nog te liggen.
Ze eten taart.

Jeanette laat aan Judith zien dat ze helemaal onder de vlekken zit.

Okay, mijn tijd is om.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:29:00 #35
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6170388
( Ik neem het stokje weer over)

Hoorde nog net een gesprekje tussen Daan en ik denk Jeanette. Daniela vertelde dat ze vanochtend wakker lag en er even over twijfelde om naar de DBK te gaan om te zeggen dat ze naar huis wilde.
Ze heeft het uiteindelijk niet gedaan.
Jeanette vertelt haar dat zij ook wel eens getwijfeld heeft. Dat was toen de anderen bezig waren met de dansconfrontatie.
Ze vragen zich af of ze dan meteen naar huis mogen of 24 uur bedenktijd krijgen.
Daniela zegt dat ze wel weet dat ze het dan eerst de andere bewoners moet vertellen.
Dit alles werd zachtjes besproken.

eurobilltracker.com
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:38:39 #36
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6170537
Margriet loopt binnen wat te rommelen en zoekt haar zonnebril. Ze zoekt die ook in de badkamer, maar voor ze naar binnen gaat vraagt ze eerst keurig of ze binnen mag komen. Ik weet niet aan wie ze dat vraagt, er ligt wel iemand op het bed in de badkamerm, maar ik kan niet zien wie dat is.
Zeker Geesje en Arthur niet want die zitten buiten in de zon te praten over het neerschieten van kraaien met een windbuks. Stefan komt daar bij zitten. Die zal zo dadelijk wel omgeroepen worden want zijn microfoon doet het niet.
Het lijkt Arthur en Geesje erg leuk om hier met Kerst de kerstboom op te tuigen, dat heeft hij ook weleens in de tropen gedaan :"Heel vreemd, met het zweet op je hoofd".
Ook gaat het over de versieringen in Amerika met Kerst.
Arthur moet dit jaar Kerst gescheiden vieren ( Ouders gescheiden)

Kooi
Daar genieten ze ook van het zonnetje. Daan , Ting Dennis hebben het over verwen arrangementen in een beauty farm. Zij beschrijft precies hoe dat gaat, masseren, drinken van kruidenthee. Ook Bram zit hier bij.
eurobilltracker.com
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:52:06 #37
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6170710
Ze vertelt over fietstochten. Ze doen net of ze er echt naar toe gaan.
Op vrijdag gaan ze er naar toe, ze gaan door het bos fietsen naar het meer..... deze fantasie gaat door. Daniela beschrijft het echt beeldend met haardvuuurtjes, kaarsjes
Stream naar binnen waar Laurens met Jeanette staat te praten
Jeanette vraagt hem of Laurens echt 2 weken in de bunker kan blijven. Laurens zegt hier volmondig "JA"op. Het maakt hem niets uit of hij in de bunker zit of in de bungalow.
Jeanette gelooft hem niet. Maar Laurens vindt dat in de bunker het "echte project"is. Hij telt niet eens het aantal dagen dat hij in de bunker zit. Jeanette zegt dat je echt na 14 dagen niet vrolijk meer ben in de bunker.
Laurens gooit het nu op de groep waar hij mee zit. Hij zit liever met leuke mensen in de bunker dan met mensen die hij niet mag in de bungalow.
Ook Martijn bemoeit zich er mee, hij wordt in de bunker overdag slap en moe en hij had dat niet in de bungalow.
Laurens zegt dat hij echt geen toneel speelt. Jeanette heeft veel respect voor hen dat ze het redden met zo weinig eten, zij kan dat niet.
"Ik ook niet"zegt Martijn op de achtergrond uit het diepst van zijn hart ( ach erm...wat zielig)
Het ligt aan je instelling , zegt Laurens. Hij observeert en ziet Margriet hier in de bunker heel terneergeslagen.
Jeanette zegt "wacht even, ik pak even een sigaretje, of vinden jullie dat vervelend"
De twee mannen houden zich groot en zeggen 'Neen".

Jeanette vraagt wat ze van de groepssamenstelling vinden.
Laurens weet niet waarom ze dat gedaan hebben. Hij zou het niet zo gedaan hebben.
Jeanette vindt het wel fijn in de groep waarin ze nu zit. Hier komt ze meer tot haar recht, in de andere groep zou ze meer keten.

eurobilltracker.com
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 16:08:40 #38
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6170979
Jeanette zegt wel dat ze in de bunker liever niet met stefan zou zitten, wel met Margriet en Geesje. Ze zegt dat het klikt met Margriet.
Laurens vindt Margriet in de bunker heel anders. Jeanette beaamt dat en denkt dat dat komt omdat er in de bunker geen drank staat.

Even naar Margriet dan, zij zit lachend in de zon, zij geniet en ik zie geen glas drank in haar hand.
Moes ligt in een knalrood t-shirt op de bank in de zon te slapen.
Margriet gaat verkassen om in de zon t kunnen blijven zitten, ook Geesje doet dat.

Binnen heeft Jeanette het weer over haar sanctie, terwijl toen Judith wat vernielde en toen ze ging huilen niet een sanctie kreeg.
Ze had toen wel meteen kritiek geuit en was Judith kwaad geweest.
Laurens doet een psycholoog na en probeert alles te verklaren.
Hij vindt het gezeur overdag over de bedden hier in de bunker ook niets.
Laurens vond het niet leuk dat de andere, donderdag vlak voor de wissel nog brood hebben gegeten. Hij gaat helemaal uitleggen waarom dat niet had gekund. "Je gaat toch niet een heel pak brood opmaken"
Jeanette protesteert hiertegen en vertelt dat een andere keer de groep snel bananen op ging eten.
De wrijving gaat over het aantal sigaretten. Hij vindt het nietgoed dat Margriet hier in haar kastje nog sigaretten heeft liggen. Nu gaat het over het aantal sigaretten dat er gedraaid zijn. Laurens zegt dat het hem niets uitmaakt.
Jeanette:"Als het je niets uitmaakt, zou je er nu niet over praten!!!!"
Meteen verdraait Laurens zijn woorden weer.
De hele tendens van hun gesprek is dus, dat de ene groep de andere groep verwijt niet zuinig te zijn met eten en rookwaar als er een wisseling paats vindt. Jeanette verdedigt zichzelf en de groep uitstekend.

eurobilltracker.com
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 16:16:48 #39
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6171087
Alle bungalowbewoners moeten naar de DBK.

Laurens denkt de uitslag vam de "zwakste schakel"

Ze staan nu aan de deur van de DBK te rukken en de stream gaat op DBK stand.
Martijn denkt dat het niet de uitslag is. Ze zijn erg nieuwsgierig.

Ik geloof dat Daniela Pukkels aan het uitknijpen is bij Judith. In haar dij.

De bungalow bewoners komen terug en met Mexicaanse hoeden en lappen bij zich. Laurens zit verbijsterd te kijken.
Enthousiast trekken ze de lappen aan en zetten de hoeden op.

eurobilltracker.com
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 16:29:22 #40
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6171298
Geesje stelt meteen voor om een modeshow te lopen. Het is en druk gekakel door elkaar, ze zingen meteen "rio, rio"
Jeanette roept "Olee, we hebben vanavond Mexicaanse avond"

Daniela en Judith zijn snel naar binnen gekomen om alles te bekijken.
Er zijn zelfs cactuslampen, Judith heeft er thuis ook zo een.
Daniela en Judith wringen zich bijna door de tralie's heen. Judith veronderstelt dat er dan ook wel Mexicaanse muziek komt.
Rio, rioliedje is nu natuurlijk verandert in "Mexico, mexicooooooooooooo"
( Vreselijk om aan te horen.

De bungalowmensen zijn naar de slappkamer gegaan om passende kleding te zoeken bij de poncho's.
Geesje bedenkt dat ze dan wel taco's zullen krijgen. Jeanette komt op het idee om hun haar dan in vlechten te doen.

Geesje laat Dennis een papier zien , ik denk een uitnodiging.
Moes trekt zich van al die drukte niets aan en besmeert een boterhammetje.
Terwijl de rijke geestdriftig rond rennen gaan de armen zich wer eens bezig houden met de verdeling van de bedden.
Zo te zien zet Stefan de hoed niet op (zijn haar!!!!) maar heeft hem op zijn rug hangen.
Margriet stelt hem voor om een snorretje op zijn gezicht te tekenen, hij zegt dat hij dat al van plan was.

eurobilltracker.com
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 16:48:52 #41
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6171626
Margriet heeft haar zwarte pruik erbij opgezet.

De armen liggen weer in de zon en begroeten de rijken als ze omgekleed naar buiten komen.

Alle bewoners batterijen wisselen,
Ting roept naar Laurens dat hij ze maar moet komen brengen.
Ting denkt, geloof ik, dat ze na BB gevraagd zal worden voor Playboy. Zij weet ook te vertellen dat ze dan een manager krijgen als ze uit BB komen. Deze vraagt wel heel veel commissie. Waanzinnig veel volgens haar. Ze beginnen nu Belgs te praten. (niet te verstaan)

Stefan tekent zorgvuldig een snorretje onder de neus van Arthur. Ook Moes bemoeit zich met het snorren tekenen. Hij tekent ook een sikje bij Arthur, nee geen sikje maar een stoppelbaard. Ook Stefan neemt hij onder handen. Arthur stelt voor om Stefan's haar wat bij te kleuren, maar Moes zegt: Nee, afblijven!"

Het is nu wel een groot verschil tussen Arm en Rijk.
Rijk is druk bezig, zij hebben de grootst lol. Arm zit helemaal tegen het muurtje aan om nog wat zon te krijgen. Leuk is nu dat Judith voorstelt om dan vanavond met het eten dekens om te slaan, zodat ze ook wat op Mexicanen lijken.

In de Bungalow zijn ze lappen of lakens over de bank aan het uitspreiden, over de tafel ligt een Mexicaans kleedje. Geesje en Jeanette zijn hier mee bezig. Zij zijn nog niet omgekleed. Zij gaan volgens eigen zeggen "voor de styling".

eurobilltracker.com
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 17:04:08 #42
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6171862
Laurens en Martijn zijn op bed gaan liggen en daar geeft Laurens een oppeppend praatje aan Martijn. "Je laat je toch niet op de kop zitten door het verblijf in de bunker".
Martijn vindt het toch aan de andere kant een stuk leuker. Hij hoopt iedere dag op een battle.( Ik geloof dat ze nu van zwakte in slaap zijn gevallen want het gesprek valt stil)
Nee toch niet, ze bedenken nu wat ze gaan eten in de bungalow, quacamole, gevulde eieren.

In de kooi zijn ze van het Belgs over gegaan op Spaans. Ting en Daniela doen een dansje. Arhur en Stefan zijn verkleed en al buiten gaan zitten en praten met de dansende vrouwen. Arhur is slingers aan het rijgen van pinda's. Daar is hij de hele middag al mee bezig , het lijkt mij slingers voor de vogels als het kouder wordt. ( weer punten voor hem van de dierenliefhebbers)

Ik zie nu dat ook Bram op zijn bed ligt. Zij hebben het over de antwoorden van de vragen voor de zwakste schakel" Laurens denkt dat de gevraagde feestdag in december D-Day was ( Dit kan een geintje zijn )
En weer..... de verdeling van het rantsoen door de andere groep. In het bijzonder over de koekjes van Geesje.
Martijn roept dat Laurens voor de aardappelen zorgt.

Dennis komt melden dat hij de spruitjes schoon gaat maken.

eurobilltracker.com
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 17:25:15 #43
2334 bunnyma
kikkers zijn groen
pi_6172171
Geesje en Jeanette vragen aan Judith hoe ze vindt dat ze de kamer hebben gedaan. Judith vindt het heel mooi.
Als Geesje aangeeft dat ze het 's morgens vervelend vindt ,als ze in bed ligt, dat er in de kamer gerookt wordt. Onmiddelijk zegt Jeanette dat ze dan wel buiten gaat roken.
Dennis vraagt wat Judith gaat doen aan het eten. Judith zegt dan dat zij niets mag doen, want Tinus doet de kip. Zij zal dan wel de tafel dekken en ze moet wat wassen.
Dennis is druk bezig de spruitjes schoon te maken met zo weinig mogelijk afval. Ondertussen reageert hij wel op het fluiten van het vogeltje."Wil je praten, vogeltje?"

Judith fluistert wat in het oor van Dennis, niet te horen want Ting zingt!!!!!
Camera zoemt erg in op de meterkast, maar ik weet niet waarom.
Laurens komt zijn bed uit voor de spruit-inspectie en zegt dat Dennis goed zijn best heeft gedaan.
Hij bekijkt ze heel goed, en vraagt dan wel of hij van de aardappelen en de kipfilet af blijft.

De kamer in de bungalow ziet er erg gezellig uit.
Arhur komt binnen en wil gaan vragen of ze de pinda slierten op mogen hangen.

Judith klaagt tegen Dennis dat zij niets mag doen aan het eten. Dennis vond het wel vreemd dat er tegen hem gezegd werd dat hij niet aan de aarappelen mocht komen. "Inderdaad, dat mag niet, en het is toch nooit goed bij ze".
Öch"zegt ze "wij hebben straks aan de andere kant iets met roze en geel ". Dennis begrijpt haar en zegt "ja ja en iets kaki".
(Bij god als ik weet waar het overgaat)

Arthur en Stefan gaan nu buiten de pinda slinger ophangen voor de vogeltjes. Dennis stelt voor om er ook bonbonnetjes tussen te hangen. Margriet vraagt hem wat daar de grap van is. Zij signaleert al meesjes die zitten te wachten tot ze klaar zijn. Met een stemmetje doet ze nu na, wat de vogeltjes tegen elkaar zeggen ; "het lijkt hier wel het Walhalla" Ze doet dat wel leuk.

Geesje is bezig met het haar van Jeanette.

(En.....2 uur voorbij)

eurobilltracker.com
pi_6172825
Ik neem het streamen de komende 2 uur weer voor mijn rekening.

Ting, Lauren, Martijn en Daniela en Dennis in de tuin.

Laurens en Dennis zijn bezig met het bereiden van de boerenkool. Quincy scharrelt ook nog gezellig door de kooi buiten. Ting, Laurens, Daniela staat in de mond van Martijn te kijken. Laurens denkt dat hij een gaatje in zijn tand heeft. Tandarts assistente Daniela vraagt nu aan hem of hij wel op de juiste manier zijn tanden poetst. Ja zegt Martijn een klein beetje geirriteerd.

Op HI stream 1 zie ik de mexikaanse rovers bende in vol rnaat. Stefan en Jeanette zijn nog niet in mexicaanse klederdracht gehuld. Arthur, Margriet en Geesje zijn al helemaal aangekleed.

Ting is weer aan haar dagelijkse sport oefeningen begonnen.

Martijn verteld nu aan Daniela dat hij al meerderen maanden last heeft van onstoken tandvlees.

pi_6172955
Daniela is net zoals Ting aan het sporten geslagen. Judith komt even bij de kokende Laurens, Dennis en Martijn kijken en meld even dat ze de piepers die in het water liggen wel erg veel vind.

Laurens heeft het over de temperatuur van vandaag tegen Martijn, dat het wel erg koud is vandaag.

Arthur, Margriet, Jeanette en Mus zijn nu allemaal bezig met de finishing touch van hun uitdorsing als mexicaan in de badkamer.

pi_6173100
Judith is bezig in de bunker met de tafel aan het dekken. Bram zit rustig bij het hek af te wachten totdat het eten op tafel komt.

Margriet loopt de jammeren dat haar oogpotlood is gebroken. Jeanette vraagt aan haar wie dat gedaan heeft en geirriteerd antwoord ze "de werkster kan het niet gedaan hebben want die hebben we niet"

Dennis denkt dat hij donderdag naar huis word gestuurd. Hoop ik van niet antwoord Judith. Arthur en Stefan komen nu bij het hek staan en laten hun kleding even zien. Arthur mengt zich nu in het gesprek over de exit van aankomende donderdag.

pi_6173146
Bram word verzocht om naar de dBK te komen en de stem melde net dat het mexicaanse eten klaar staan voor de rijke bewoners.

Het ging erover in de DBK dat het vuil niet vergeten moest worden. Bram heeft ook eten voor Quincy meegekregen.

pi_6173220
Alle bewoners in de bunker staan nu om het gasfornuis heen en kijken toe hoe Laurens het eten bereidt.

De bank in de woonkamer van de bungalow is ook dmv kleden en kussens aangekleed in mexicaanse stijl.

Dennis heeft het nu met Bram over de koude temperatuur en vind het gewoon brr voor deze maand.

Rijk maakt nog geen aanstalte om te gaan eten. terwijl bij arm nu de pannen op tafel gaan.

pi_6173382
Laurens deelt het eten uit aan de hongerige bewoners van de bunker.

Is even in de rijke keuken buurten waar alle bewoners van de bungalow zich ophouden.

Stefan, Margriet en Arthur drinken een of ander mexicaans drankje. Margriet denkt dat ze al na 3 drankjes teut is (het zal dus wel tequila zijn??) Arthur bespreekt nu alle etenswaren die uitgestald zijn op de tafel in de woonkamer. Er worden grapjes gemaakt of Mus over dat hij lijkt op Ali G. Geesje: Ali G goes Mexican.

pi_6173534
De bunker en de bungalow bewoners zijn begonnen met eten. De o en de a's in het rijke gedeelten vliegen om je oren omdat ze het zo lekker vinden.

De bunker bewoners eten rustig en babbelen rustig wat. Judith vraagt of de buitenland bewoners ook een promo filmpje moesten maken. Ja zegt Bram en glamour foto's. Dennis roept door het hek zittend aan tafel of het smaakt aan de bungalow bewoners.

pi_6174456
De bunker is uitgegeten. Bram en Judith doen de afwas terwijl Dennis en Laurens buiten staan. Dennis warmt zijn handen bij het gasfornuis.

De bungalow bewoners zijn nog steeds aan het eten. Ze willen de volgende keer wel eens spaans eten. Allerlei spaanse woorden vliegen nu door de ether. Cerveza, si zijn enkele voorbeelden.

Ik zie Martijn nu ook buiten zitten op het bankje. Is even luisteren of daar nog wat gezegd word. Het gaat over de hoeveelheid eten. Dennis klaagt dat hij repen mist. Misschien komen de bewoners van de andere kant om ons eten te stelen. Maar ze denken nog wel genoeg eten te hebben voor de resterende dagen.

pi_6174579
Laurens probeert een grap te vertellen aan dennis: De boer is dood waar is de boerin. Dennis begrijpt hem niet helemaal. De grap word niet afgemaakt want ze gaan naar binnen want ze hebben het koud.

Daniela en Judith zitten op een stoel voor het hek en kijken geamuseerd naar de rijke mexicanen. Volgens mij vraagt Martijn nu aan iedereen wat ze willen drinken. Doe mij maar water zegt Daniela. De rest horen we niet.

De rijke bewoners zijn nog druk aan het eten. LAurens is volgens mij bezig met het maken van thee en koffie voor de liefhebbers. Bram is zich aan het scheren op de achtergrond.

pi_6174959
De bunker bewoners speculeren even over de deelnemers van de zwakste schakel. Ik hoor namen als Bo, Ursula en Quincy voorbij komen. Zelf onze presentator Martijn Krabbe komt voorbij.

Wat me leuk lijkt verteld Judith een pilaar waarop Quincy kan zitten met daarop gemonteerd een drukknop zodat zij ook kan meedoen.

De meligheid is nu weer toegeslagen. Laurens: wil Bram naakt naar de DBK komen. En als je dat doet mogen we een hele nacht gebruik maken van het zwembad.

De bungalow bewoners zijn nog aan het mexicanen.

Toen gingen de streams op zwart.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 21:34:56 #54
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6177081
Stefan maakt net een opmerking over de achternaam 'Visser' van Margriet. (Geen idee of dat juist is). Hij staat inmiddels met hele grote sombrero hoed inclusief poncho in de keuken. Hij zegt dat hij wel een keer naar Shakira wil. Margriet reageert meteen dat dat inderdaad wel een vrouw voor hem is.

En ja hoor... in de bunker liggen dezelfde drie mannen al weer in bed, net als zo ongeveer iedere avond... (Mus heeft concurrentie!)

In de kamer heeft Judith het met een stel meiden weer over de dropjes die te veel worden gegeten door de mannen.

My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 21:50:21 #55
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6177401
Arthur gaat zich er nu ook mee bemoeien en zegt dat degene die weer meer dropjes neemt een uitbrander van hem kan krijgen van hier tot gunder.
"Treed als groep op tegen iemand die zich er niet aan houdt!", raadt hij de anderen aan. Dennis zit naast Judith en die blijkt een van de schuldigen te zijn.
"Het gaat om een persoon die in z'n eentje de hele pot leegeet", zegt Judith. "Maar ik ben altijd degene die zijn mond opentrekt... Iedereen is maar vriendjes met elkaar aan het maken en leuk tegen mekaar aan het doen...... Ik vind het jammer dat jij (tegen Dennis) daar mee aan doet, aan die kutgeintjes!"
Arthur bemoeit zich er weer mee en staat Judith bij in de discussie.
"Arthur, ik kan heel goed voor mezelf opkomen!", valt Judith hem in de rede. "Maar ik ben hier de enige die er wat van zegt en dan krijg je van die slappe geintjes ( ) achter je rug om!"
"Waarom zeggen jullie er niets van dan?", vraagt Arthur aan de anderen.
Martijn komt er bij staan. Iemand merkte op dat hij de droppot heeft leeggegeten.
"Heb ik de droppot leeggegeten?", vraagt hij. "Dat is jouw woord tegen het mijne! Dit slaat echt helemaal nergens op!"
"Ik voel gewoon een spanning bij jullie groep", legt Arthur uit. "Misschien stellen jullie er geen prijs op dat ik dit doe, maar je moet er gewoon over praten!"
"Ik proef hier geen spanning!", komt ook Laurens er zich mee bemoeien. "Ik word er een beetje ziek van die discussies overal over!"
"We hebben met z'n allen besloten dat we eraf zouden blijven en dan komt Bram er toch aan!", zegt Judith.
"En dan krijg ik te horen dat ik het heb gedaan", reageert Martijn meteen.
"Jij trekt je alles persoonlijk aan!", zegt dan ook Bram tegen Judith.
"Omdat ik als enige m'n scheur opentrek!", roept Judith.
Er wordt even druk door elkaar geluld. Het schijnt een discussie te zijn over dropjes en suiker... ( )
Martijn ontkent dat hij de schuldige is in deze kwestie. Iedereen is intussen bij het hek komen staan. Jeanette zat er al die tijd al, maar zegt niets. Dan komt het onderwerp op brood aan de arme kant. Ook dat schijnt niet helemaal eerlijk te zijn gegaan. Stefan zegt dat hij een keer iets extra's aan de arme kant heeft genomen omdat hij bijna van zijn stokkie ging.
"Maar dan is het ook wat anders!", reageert Laurens.
Bram merkt op dat je de boel ook beter kan verdelen als je het wat efficienter aanpakt.
En komen nu allemaal voorbeelden van hoeveelheden eten en rookwaren in de bunker.

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 08-10-2002 23:50]

dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:09:07 #56
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6177795
"Ik ben hier de enige die m;n mond opentrekt!", zegt Judith kwaad.
"Omdat jij zo bent!", roept Laurens terug. "Ik heb geen zin om op alle slakken zout te leggen. Jij wel!"
Judith wordt pissed en ook Laurens begint harder te praten.
"Als je altijd maar alles zegt dat is niet goed", zegt Bram. "Als iedereen loopt te kankeren..."
"Oh, vind je dat kankeren wat ik doe?", valt Judith hem in de rede.
"Ik zeg gewoon als iedereen alles zegt wat hem dwars zit, dan wordt het er niet gezelliger op!"
"Ik weet dat er achteraf geintjes worden gemaakt als je hier ergens wat van zegt!", zegt Judith.
(na het dropincident van gisteren schijnen een paar personen iets met dropjes te hebben uitgehaald!)
"Dus ik moet lekker m'n mond houden net als iedereen? Lekker slijmen enzo... BAH!", concludeert Judith zuchtend.
Ting komt erbij staan, maar Judith verzekert haar meteen dat ze niet haar bedoelt. Bram probeert een verklaring voor het gebeuren te vinden en zegt dat iedereen zich niet zo druk moet maken... "op is op!"
"En dan is de suiker op en krijg ik de schuld dat ik de hele pot heb leeggegeten!", klaagt Martijn.
"Als de suiker op is dan is ie op!", reageert Bram weer.
"Mustapha drinkt zoete suiker en zoete thee", hoor ik iemand zeggen. "Voor hem is veel suiker normaal!" (Mustapha is zelf trouwens weer nergens te bekennen)
Geesje probeert de boel wat rustig te krijgen, maar slaagt er niet echt in.
"We gaan juist goed om met die dingen...", zegt Judith opeens. "En om het goed te houden trek ik soms m'n bek open. En dat is niet slakken op zout leggen, want dan kan ik wel honderd dingen bedenken. Ik hoop dat er één man of één vrouw een keer vóór mij iets zegt en een keer niet de leukste van de groep is!"
Dan richt ze zich tot Laurens: "En ik vind het jammer dat jij nooit een keer zegt dat ik gelijk heb, maar je gaat er altijd tegenin!"
Iemand merkt op dat dat Friese mentaliteit is.
"Het gaat nu gewoon over je mond opentrekken en niet om slakjes met zout", herhaalt Judith nog een keer.
Dan komt het gesprek op de verdeling van de bedden in de bunker.
"De meisjes mogen van mij goed slapen", zegt Laurens.
"Er heeft nooit iemand aan mij gevraagd of ik een keer op een beter matras wou liggen!", zegt Judith.
"Dat heb ik wel", zegt Martijn meteen. "Ik ben toen zelfs in de kamer gaan liggen!"
"Dat was nadat we de discussie daarover hadden gehad", reageert Judith meteen. "En met dat eten is het gewoon fijn als iedereen een keer denkt ik doe een keer een dunner laagje op m'n brood!"
Er wordt weer druk door elkaar geluld nu. Even geen touw meer aan vast te knopen. Jeanette is weggelopen en staan nu in poncho in de badkamer (wat is dat met die poncho's ???)
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 22:48:29 #57
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6178732
Dan gaat het een tijdje over de bodylotion.
"Ik vind het belachelijk dat mensen in de bunker geen normaal bed hebben", zegt Margriet.
"Het boeit me niet", zegt Laurens.
"Het boeit jou wel, want je hebt het er nu steeds over", merkt Arthur meteen op.
"Het boeit me echt niet", herhaalt Laurens.
"Waarom maak je je er dan zo druk om?", vraagt Arthur.
"Je wilt nu gewoon iets terug zeggen", zegt Judith.
"Ja judith, jij hebt altijd gelijk!", zucht Laurens.
Het blijkt dat hij zich enorm gestoord heeft aan het woord
'discuszeuren' van Judith toen hij met iemand aan de klets was.
"Dat woord gebruik ik altijd", zegt Judith verdedigend.
Laurens begint haar nu op allemaal dingen aan te vallen en lijkt behoorlijk pissig te zijn.
"Het is goed Lau", zegt Judith tenslotte. "Je hebt gelijk!"

Dan weer veel geklets door elkaar heen. Laurens zit voorover chagrijnig te wezen. Martijn zit het geval over de suiker nog steeds dwars. Ting luistert maar reageert niet echt meer.

"Met zo'n instelling zitten we gewoon donderdag zonder eten", hoor ik Judith weer zeggen tussen al het rumoer.
"Ik gebruik inderdaad wel iets meer suiker dan iemand anders, maar dan zegt weer iemand dat ik die hele pot leeg eet!", zegt Martijn.
"Waarom kijk je nou mij aan?", vraagt Judith meteen. "Dat komt niet van mij hoor!"
"Je hebt wel gelijk dat ik wat meer gebruik, maar ik heb geen handvol eruit gehaald ofzo!"

Even later stelt Geesje voor om in het weekend in een kring in de tuin te gaan staan en een minuut stilte te houden voor Prins Claus. Ze wil dan graag hand in hand en de mannen en de vrouwen om en om. De anderen vinden het prima.
"Zijn er nog meer dingen die bij mensen naar boven komen?", vraagt Margriet dan. "Meer ergernissen?"Jullie hebben we Lau en dat is een voordeel. Die is nogal opruimerig!"

"Je bent soms een beetje te tof", zegt Mustapha tegen Arthur. "Soms moet je gewoon even beuken!"
"Maar als iemand wordt afgevallen dan wil ik wel even helpen!", reageert Arthur kalm.
"T'is goed Art", zegt Mustapha en geeft hem een schouderklopje. "Je bent de man!"

"Ik ga hier niet tussen lopen brullen!", zegt Laurens tegen Judith. "Zo ben ik gewoon niet. Maar ik vind het niet leuk dat jij er dingen opeens bij haalt die hier niets mee temaken hadden!"
De discussie komt weer op de matrassen. Laurens zegt weer dat hij altijd in het joude hoekje ligt.
"Ik ga vanavond gewoon bewijzen en in die kouwe hoek liggen en rillen...", zegt Judith resoluut. "En morgen zeg ik dan dat het niet koud is! Martijn ligt altijd op een heel lekker bed met een heel lekker kussen!"
Martijn hoort het en loopt meteen op het tweetal af.
"Ik heb drie dagen achter elkaar op een dun matrasje gelegen", zegt hij verdedigend. "Drie dagen achter elkaar hoor! Je komt er vannacht wel achter hoe koud het voor dat gat is!"
"Dat is dus jullie bedoeling... nou ik ga gewoon voor dat gat liggen!"
Ze komen tot de conclusie dat er gerouleerd moet worden met de bedden, zodat iedereen op de goede en minder goede plekken komt te liggen.
Dan zegt Laurens dat hij ook nog even iets wil zeggen.
"Ik ben ook iemand die zich overal mee wilt bemoeien.", zegt Laurens. "De groep wordt groter en iedereen wil wat zeggen. Ik heb heel vaak momenten geen zin om me er tusen te mengen als het voor mij niet erg genoeg is.
"Hou het kort, want ik heb geen uren!"
"Dit kan heel kort", zegt laurens. "Als jij wat zegt ben ik het vaker met je eens dan niet met je eens. En als jij dan zegt dat ik me scheur ook eens open moet doen dan is dat gewoon zo'n voorbeeld die ik even niet zo belangrijk vindt!"
"Als ik merk dat de groep iets vervelend vindt dan denk ik 'hou er nou over op en geef het aan'! We ergeren ons ook aan die scheten die je in de slaapkamer laat. Ik kan er echt niet meer tegen tegen die lucht! Je presteert het gewoon om dat 40 dagen lang te doen terwijl de meesten zich er heel erg aan ergeren.En dan kun je wel zeggen dat je last hebt van je maag, maar je kunt dan ook even zelf naar buiten gaan en hem daar laten. Maar niemand zegt er iets van en dan doe ik het en komen ze achteraf naar me toe dat ik dat goed heb gezegd!"
Laurens merkt op dat ze wel altijd wat op hem heeft aan te merken.
"Ik prijs jou iedere keer en als ik tussen alle mannen moet kiezen kies ik jou.", reageert Judith meteen. "Maar zulke discussies als dit heb ik alleen met jou omdat jij nooit kunt zeggen 'inderdaad dat is zo'! Ander voorbeeld, we hebben afgesproken niet meer aan de zout tekomen. Ik zeg het rustig tegen jou en jij reageert meteen dat er genoeg is en dan ga je er weer tegenin! Dat bedoel ik dus!"
"Ik zou dingen waar ik van leer altijd toe geven!", meent Laurens stellig.
"Ik praat nu met je maar ik hoor het nog niet", zegt Judith meteen. "Je zegt bijvoorbeeld nog niet dat je wel naar buiten zult lopen als je een scheet moet laten!"
"Misschien moet je dingen een keer wat rustiger brengen!"
"Ik zeg ook altijd dat mensen naar me toe moeten komen als dingen ze aan mij niet bevallen! Maar jij draait de dingen om door te zeggen wat er aan mij mis is in plaats van op die eerdere kwestie in te gaan! Je deed het vanavond weer om daar te gaan scheten! Waarom neem je het niet serieus als mensen door jou al met deoderant gaan spuiten. Je bent hier nu al weer 4 dagen lopen scheten!"
Laurens is het daar niet mee eens, maar ze besluiten het straks aan de anderen te vragen.
"Zeg nou gewoon dat het zo is!", vraagt Judith.
"Het is niet zo!"
"Dan gaan we het nu vragen!", zegt ze en trekt Laurens mee de slaapkamer in naar de anderen.
"Kinderachtig!", reageert Laurens.
Ze lopen naar de slaapkamer en vragen het aan de aanwezigen. Die reageren meteen allemaal dat Laurens al 2 of drie dagen heeft lopen scheten in de slaapkamer!
"Eerder drie dan één", vult Bram nog aan!
"Het enige wat ik wil horen is dat je begrijpt dat het inderdaad niet leuk is!", zegt Judith weer in de kamer.
"Toch hoop ik dat je dingen ook een keer wat rustiger wilt brengen!", zegt Laurens. "Op een normale praattaal!"
"Dat wil ik best doen... maar jij moet niet met dingetjes terug komen die ik niet goed doe als ik een aanmerking op jou heb. Dat vind ik kinderachtig!"

Het gesprek gaat even rustig verder, maar dan heeft laurens even genoeg en laat zijn masker even vallen.

"Hier wordt wat afgezeken!", zegt laurens opeens heel pissed! "Over alle kleine FUCK dingetjes. Als ik mijn zin krijg dan gaat het hier heel anders!! Als ik mijn zin hier krijg dan gaat hier heel wat veranderen!!!!!!! Want ik ben heel anders gewend!"
"Gooi het er nu maar uit!", zegt Judith. "ik zie dat het nu gaat komen!"
"Nou moet je me niet als een klein kind veranderen!"
Er valt even wat op de grond en Laurens lijkt daardoor opeens weer te bedaren. Het gesprek gaat dan weer rustig verder (helaas).

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 08-10-2002 23:53]

dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:03:47 #58
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6179121
Judith zegt dat ze Martijn een lieve jongen vindt, maar dat hij wel heel veel beleg enzo gebruikt.
"Als Stefan een grote schep zou nemen zou jij uit je dak gaan. Maar als Martijn dat doet reageert je niet of zie je het niet!"
"Dan heb ik het gewoon niet gezien!", legt Laurens uit. "Maar ik maak me niet druk om eten, maar heb ook niet gezien dat Martijn die pot vaker pakt dan een ander!"
"Het valt je misschien niet op omdat het een maatje van je is!"
"Het eten zal me ook een zorg zijn!", zegt Laurens. "Bij Stefan en Mustapha vallen me wel dingen op omdat ze me regelmatig irriteren. Dat heeft niets met maatjes te maken... alleen met dat ik met de een beter kan opschieten. Ik hou niemand de hand boven het hoofd. Misschien dat het me bij Mustapha wel op zou vallen omdat het overmatig is. Wel twee of drie scheppen!"
"Martijn ook!", zegt Judith.
"Nou, dat heb ik nooit gezien!"
"Het is iedereen opgevallen, maar niemand zegt er iets van! Dus moet ik het maar weer doen. Maar als ik er dan weer over begin word ik weer als zeikerd afgeschilderd."
"Ik kan de manier waarop jij reageert wel handlelen", zegt Laurens.
"Dat kun je niet!", meent Judith. "Als ik zie hoe je erop reageert......Maar er lopen hier dus mensen rond die zich ergeren aan dingen maar dat niet tegen die persoon uitspreken. Wat vind je daar nou van? Dat uitspreken tegen de persoon zelf is wat ik wel altijd doe. Ik hoop ook dat mensen dat tegen mij doen en niet achter m'n rug om gaan praten! Iedereen loopt hier maar lief en aardig te doen tegen iedereen!"
"Het kan toch dat die mensen gewoon zo zijn!", probeert Laurens. "Dat die in het dagelijkse leven ook niet meteen op iemand afstappen!"
"Als je 40 dagen in een kleine ruimte leeft, dan kan ik me niet voorstellen dat er niets is waar je je heel erg aan ergert. Maar niemand doet hier zijn bek open. En als ik het dan uiteindelijk zeg dan ben ik weer een zeur!"

In de bungalow liggen Jeanette en MArgriet intussen lekker in bad, inclusief sombrero. Daniela staat bij het hek met iemand te praten. Laurens en Judith zitten nog steeds samen aan de eettafel in de bunker.

"Martijn heeft al tijden op dat dikke matras en kussen gelegen", zegt Judith. "Ik heb nooit gehoord dat Martijn zijn kussen of matras een keer aan iemand anders aanbiedt. Daar is dan weer eerst een discussie voor nodig voordat hij dat in de gaten heeft!"

Dan zegt Laurens nog een keer dat hij niet vindt dat er spanningen in hun groep zijn ( ), iets wat de bewoners in de bungalow hadden opgemerkt.

pi_6179455
Stream 3

22.03 Ting : Jammer dat er weinig initiatief genomen wordt. Waarom moet Judith haar mond open trekken voor de bedden ? Laurens : Ik dacht dat het een relaxte hoek was (in bed). Dat bleek niet zo. Maar ik doe er niet moeilijk over. Dennis : We hebben toch een roulatiesysteem sinds twee dagen ? Judith : En hoe komt dat ? Laurens : De meisjes mogen goed slapen. Judith : Ik heb nog geen nacht op een lekker matras geslapen. De eerste nacht heb ik samen met Daan geslapen, de tweede nacht ook, de derde nacht zonder kussen, de vierde nacht ook zonder kussen. Bram hoeft niet iedere nacht op een matje te liggen. Judith richt zich specifiek tot Martijn. Bram : We moeten een afspraak maken eerder je bek open te trekken. Judith zegt dat ze een dun laagje op hun brood moeten doen. Stefan zegt dat je na een battle wel eens iets extra moet kunnen nemen als je het nodig hebt. Judith : Dan moet jij alleen extra nemen. Margriet : Over dat brood, ik dacht neem er een boterham van en bewaar de rest, vreet dat direct niet het hele brood op (het gaat over een brood dat in arm voor een mogelijke wissel opgegeten is).

22.08 Geesje : Als donderdag het rantsoen komt moet iedereen er bij staan om het rantsoen te verdelen. Ja. Dan weet iedereen, er is een pak meel extra, er is chocola extra. Dan weet je, er is maar een halve pot suiker. Bram : Ik vind het een goede oplossing. Geesje : We zijn wel allemaal zenuwachtig op donderdag. Probeer het een donderdag, misschien vinden we het kinderachtig maar probeer het. Bram zegt weer dat ze het moeten doen. Atrhur zegt dat donderdag de groep weer groter wordt. Margriet : Dat mensen in de bunker geen gewoon bed hebben vind ik toch minimaal. Laurens : Het boeit me niet. Arthur : Je zegt het net. Niet tegen de groep maar tegen Martijn. Laurens : Ik maak me er niet druk om. Arthur : Je zegt het net.

22.12 Laurens : Ik snap zowiezo het hele probleem niet. Judith : Dat blijkt. Laurens : Judith, jij hebt altijd gelijk. Judith : Als jij met dingen komt sta ik er altijd open voor. Dan moet je eens naar mij toe komen. Jij zit te zeggen dat ik slakken op het zout leg. Laurens : Niet als het tussen ons is. Judith : Wat is tussen ons ? Laurens zegt dat Judith discusseuren zegt en dat hij dat vervelend vindt. Judith zegt dat ze altijd discusseuren zegt en dat ze het één maal normaal zei omdat het Laurens zo hoog zat. Judith : We gaan een keer apart praten. Laurens : Er lopen vijftien baasjes rond. Judith : Volgens mij ben ik de enige die zijn mond open trekt. Laurens : Je bent me altijd vijf minuten voor. Judith : Goed Lau, je hebt gelijk.

22.15 Jeanette : We gaan er met zijn allen wat van maken en geen geouwehoer. Klaar. Als iemand iets stuurt, hardstikke goed. Martijn : Ik gebruik iets meer suiker als de anderen maar ik eet niet de hele pot op. Judith : Waarom kijk je dan naar mij ? Martijn : Dat ik de hele pot leeg heb gegeten is niet waar. Judith : Dat komt niet van mij.

22.18 Geesje : Een afspraak om zaterdag in een kring door het hek heen een minuut stil te zijn. Zullen we dat doen ? Jeanette : Ik vind het prima.

22.21 Jeanette : Wat is er met het opruimerige gedrag van mij ? Margriet : Wat hebben we nog meer voor dingen waar we gedoe over kunnen krijgen ? Jeanette : Tandpasta, afwasmiddel. Hoe is het met de liefde gesteld in de bunker ? Dennis : We hebben twee loveduo's. Laurens tegen Judith : Ik ga nooit achter iemand zijn rug kletsen. Daar heb ik een hekel aan. Daar zullen ze mij nooit op kunnen betrekken. Judith : Goed. Als je wil kletsen, laat maar van je horen. Als ik jou vraag of je wel eens op een dun matje hebt gelegen hoor ik jou er buiten over kletsen dat jij je aangevallen voelt. Laurens : Ik heb nooit gezegd dat ik mij aangevallen voel. Judith : Ik ga vanavond op de koude rotplek liggen. Martijn ligt altijd op een dikke naast jou. Het is heel fijn dat jullie maatjes zijn en dat je dat niet ziet. Als het Stefan was geweest had je er wel wat van gezegd. Martijn mengt zich in het gesprek. Judith : Ik vind het belangrijk dat iedereen wisselt. Martijn : Ik heb ook een keer drie dagen op het dunne matrasje gelegen. Daar was jij niet bij. Judith : Dan moet je dat tegen me zeggen. Nu moet je niet weglopen. Laurens : Maak gebruik van iemand als mij, ik slaap overal goed. Judith blijft herhalen dat ze moeten roeleren. Martijn : Ik heb op alle plekjes gelegen. Judith : Nu is het de bedoeling dat iedereen roeleert, ook Lau. Martijn : Okee, welterusten. Laurens : Okee, ik wil dit nog even kwijt. Ik wil me graag overal mee bemoeien. Ik wil me niet overal mee bemoeien. Jij wilt op een aantal dingen gelijk inspringen. Dat is het verschil tussen jou en mij. Judith : Als ik merk dat de groep het vervelend vind zeg ik er iets van. Ik weet niet of je dat scheten laten leuk vindt. Ik vind het niet leuk. Kun je hem niet buiten laten. Dan komt er geen woord uit je mond van sorry of ik heb last van mijn maag. Je presteert het om dat veertig dagen vol te houden en dan moet ik er iets van zeggen. Iedereen zegt dat hij het niet erg vindt en ondertussen vindt iedereen het erg.

22.31 Judith : Zeg gewoon, ik ga het buiten de slaapkamer doen. Je weet wat ik van je vind. Ik kies jou altijd uit. Ik hoef maar één woordje te zeggen en jij hebt een reden om niet te luisteren, zoals discusseuren. Je zegt nooit het is goed, je haalt er altijd dingen bij. Eens een keer prima zeggen, nooit. Laurens : Waar ik iets van leer zal ik altijd toegeven. Judith : Je zegt nu nog niet dat je naar buiten gaat. Laurens : Jij moet het rustiger brengen. Judith : Dan moet je naar me toe komen. Jeanetje heeft het tegen me gezegd, daar heb ik een goed gesprek over gehad. Zie je wat je doet, je draait het nu weer om naar iets dat bij mij niet goed is. Als ik iets niet goed doe zeg het op dat moment. Waarom neem je het niet serieus.

22.36 Laurens en Judith gaan het vragen in de slaapkamer. Laurens : Heb ik vier dagen lopen schijten (scheten laten) in de slaapkamer ? Dennis : Eerder drie dan één. Laurens : Ik kan ontzettend eigenwijs zijn. Judith : Dat is wel bewezen. Laurens : Maar niet aanvallend. Gisteravond gebeurt ook niet meer (scheten). Want ik heb discipline. Jij lacht. Judith : Ik heb niet gelachen. Ik heb alleen onder de dekens gelegen want ik vind het alleen maar goor. Je moet gewoon luisteren naar wat ik zeg en zeggen je hebt gelijk of niet en ik doe er wat aan of niet. Jij gaat weer terug iets zoeken, kinderachtig. Jij geeft nooit en te nimmer iets toe dat niet leuk aan je is.

22.42 Judith : Jij vindt altijd dat je iets mag doen of nemen. We hebben iets afgesproken. Bijvoorbeeld we gaan niet meer aan de peper komen. Laurens : Ik heb het niet eens gehoord. Judith : Ik heb het je verteld. Laurens : Het gaat om de manier waarop. Judith : Dan ga je er weer andere dingen bij halen. Gewoon eens een keer meegaan. Laurens : Ik ben heel meegaand. Er wordt hier wat afgezeken. Judith : Vertel het maar. Nu komt het er uit. Jij zegt dat hier enorm gezeken wordt en dat je knap bent dat je je mond er over houdt. Vertel. Laurens : Bij de screening wilden ze mensen die meegaan en die leiding geven. Ik kan beide. Je verdeelt het rantsoen en het is klaar. Nou zijn er twee groepen. De ene verliest even het oog op de suikerpot. Judith : Dan kijk je en dan verdeel je het weer opnieuw. Laurens : Vind jij dat er spanning is in deze groep ? Judith : Er was geen spanning in deze groep tot de droppot. Als jij wat van je ouders krijgt vind je het ook leuk als er wat over is. Ik maak me druk om een ander zijn spullen. Anders komt er oorlog. Als hij hier komt en die pot is leeg. Martijn haalt die pot van achter. Als het Stefan is zeg je er iets van, bij Martijn niet. Een ander voorbeeld, Bij Stefan zei je wel wat over iets dat ik de badkamer lag, bij Bo niet. Jij maakt verschil in personen. Martijn smeert dik boter en kaas. Judith zegt dat Laurens ook dingen van Mustapha zegt. Laurens : Ik zie het niet. Judith : Omdat jullie maatjes zijn. Laurens : Ik let er niet op wie wat eet. Ik ga mij niet druk maken over eten. Judith : Martijn gooide een derde van de suiker in zijn kop. Laurens : Hij doet het niet opzettelijk. Judith is het er mee eens. Judith : Ik heb het niet tegen hem gezegd. Ik heb het in de groep gezegd om hem niet te kwetsen. Hij is gewend veel te eten maar ik heb geen medelijden met hem. Ik heb ook honger. Ik lig ook een uur wakker van de honger nadat ik gekotst heb.

22.52 Laurens : Ik vertrouw er op dat donderdag dingen eerlijk worden verdeeld. Bij Stefan en Mustapha gaat het om de dingen die ze zeggen. Het gaat niet om maatjes. Bij Mustapha zou ik er misschien wel iets van zeggen omdat hij overmatig is. Judith : Martijn is van hetzelfde kaliber. Laurens : Dat heb ik nooit gezien. Laurens : Vind jij dat ik mijn mond niet genoeg opentrek ? Judith : Nee. Ik vind het niet leuk als bitch of boeman gezien te worden omdat ik er iets van zeg. Laurens : Ik kan handelen hoe jij reageert. Judith : Je kunt het niet handelen. Laurens : Het stoort me niet en het irriteert me niet. Judith : Mensen lopen met dingen rond waar ze niet over praten. Laurens : Dan vraag ik me af, moet ik daar tussen in gaan zitten. Judith : Ik heb, liever dat je het in mijn gezeicht zegt dan dat je gaat zitten smoezelen. Je moet het tegen degene zelf zeggen. Laurens : Waarom reageer jij zo heftig ? Judith : Ik ben gewoon mezelf hier. Het komt omdat het al veertig keer eerder gebeurd is. Ik vind dat weinig mensen hun scheur opentrekken. Iedereen doet aardig tegen elkaar, niet jij. Laurens : Mensen kunnen in het dagelijkse leven zo zijn. Judith : Niemand stoort zich hier en dat geloof ik dus niet. Laurens : Sommige mensen kiezen er voor niks te zeggen. Judith : Maar wel achter iemand zijn rug. Laurens : Als ik wat hoor ga ik er iets van zeggen. Judith : Niemand zegt, ik ga iets bespreekbaar maken. Zachtjes zeggen ze, goed hoor Juud dat je wat gezegd hebt. Arthur heeft dat ook wel (iets bespreekbaar maken). Jij uit je tegen Moes en tegen Steef. Ik heb dat sneller. Iedereen wordt er beter van, het is veel beter om te roeleren.

23.00 Laurens : Ik vind het het allerleukste om op jassen te liggen. Dan hoeven we daar geen discussie over te hebben. Als Bram buiten wil liggen hoeven we daar geen discussie over te hebben. Die hoeft niet te roeleren. Judith : Het zou leuk zijn dat iemand op een dik matras eens zou aanbieden om te ruilen. Martijn doet dat niet uit zichzelf. Laurens : Na een discussie of na een aansporing. Judith : Wat krijg ik, de hele dag een zuur gezicht (van Martijn). Als je wat zegt wordt je een beetje in de maling genomen. Zeg het dan in je gezicht. Met zijn vieren roddelen en met die pot rammelen. Laurens : Ik kom steeds meer terug op wel mijn mond open. Ik heb me een tijdje op de achtergrond gehouden. Jij bent feller geworden. Judith : Jullie vonden het nodigen die droppot op te rakelen. Jullie vinden het leuk om mij uit mijn tent te lokken.

23.05 Stream naar Arthur en Daniela bij het hek.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:21:28 #60
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6179541
In de slaapkamer hebben ze het over de komende exit.
Martijn zegt dat hij hoopt dat Stefan eruit moet.
Bram heeft een andere visie: "Stefan heeft Geesje beestje... dat is leuk. Mustapha is leuk omdat hij vreemd doet. Jij bent leuk met Dennis en Laurens... en ik ben gewoon niet leuk"
Dennis zegt dat hij hoopt dat Ting er nog lang inzit omdat hij haar leuk vindt. Ting zelf denkt dat ze de volgende keer exit is.

Het beeld zapt naar het bad, waar de twee dames heel vals aan het zingen zijn. Bij het hek staat Daniela te praten met Arthur. Daniela zegt dat ze geen groepsmens is en niet tegen ruzie's kan. Arthur zegt dat dat ligt aan het feit dat haar ouders vroeger vaak ruzie hadden.
"Ik heb liever dat iemand gewoon naar buiten komt.... Dan weet je tenminste wat je aan iemand hebt. Je hoeft niet alles eruit te spuien. Maar alsiemand gewoon in het midden blijft.. hmmm.... daar heb ik een hekel aan. Iemand die sterk staat geeft zichzelf bloot!"
Dan komt het gesprek op ouderschap. Arthur lijkt het erg moeilijk.
"Als je er aan toe bent gaat het vanzelf", meent Daniela. "Maar als ik soms mensen in een supermarkt tegen hun kinderen te keer zie gaan denk ik pfffffff".

Het gesprek stokt.

"Dat was even een zinnig gesprek!", zegt Arthur.
"Ja, lekker vind ik dat", reageert Daniela. "Het gaat tenminste ergens over. Lekker."

dinsdag 8 oktober 2002 @ 23:28:15 #61
16701 scanman01
Today's a good day
pi_6179703
Ting ligt lekker in één bed met Dennis... onder één laken... Gezellig!!

pi_6180399
Een verslag met gaten omdat ik mijn pc diverse malen moest herstarten.

23.29 Stream naar Geesje, Mustapha, Arthur en Stefan bij de keuken. Mustapha vindt dat Arthur ook een beetje de houding van Hennie huisman heeft, een beetje gebogen. Geesje doet iets bij de ogen van Arthur maar het is me niet duidelijk wat.

23.33 Stream naar buiten. Jeanette en Margriet leggen in hun ochtendjas en met een sombrero op een zeil over het zwembad.

23.41 Jeanette : Ik ga ook effe douchen. Mustapha : Acht oktober is het, acht oktober, de dag dat de aardige Arthur niet zo aardig was, de dag dat hij met zijn vuist op tafel sloeg, voortaan doet hij dat iedere avond om tien over zes. Stefan : Wat een avond. Arthur : We waren uitgeteld. Mustapha : Wat bedoel je ? Arthur : Het ligt zwaar op de maag. We moeten eigenlijk een Mustaphaatje houden. Arthur : Ik denk dat Mark weer terugtrekt naar Gees in het huis, dat weet ik wel zeker. Mustapha : Waar hebben ze het over (ik weet niet of hij Margriet en Jeanette bedoelt of arm) ? Arthur : Hetgeen is tegengevallen. Mustapha : Niet over dropjes. Het is een praat BB, niet veel bettelen.

23.46 Mustapha : Ik blijf me er over verbazen, Marokkaanse ouders kunnen echt heel goed met slippers mikken. Hilariteit. Arthur : Hoe komt ie er op. Mustapha : In een milliseconde. Ze zitten gewoon tv te kijken. Lachen, ik heb vroeger veel kattekwaad uitgehaald. Ik heb met mijn broertje een aanhangwagen in brand gestoken. De politie bellen, we hebben een aanhangwagen in brand gestoken. Toen bleek hij nog van mijn vader te zijn ook. Iedere winter gingen we door het ijs, mijn broer of ik. Mustapha en Arthur vertellen jeugdverhalen.

Stream 5

23.54 Laurens en Judith zitten weer of nog aan de keukentafel. Daniela zit er nu ook bij. Daniela : Ik heb het gevoel dat ik echt ben maar dat weet ik niet van iedereen. Hierna ga ik echt verder. Als ik me ga irriteren, ik ga de onzekerheid meer bij mezelf zoeken. Maar als ik haar nu hoor. Die mensen zijn zo. Ik blijf lekker wie ik ben. Misschien komt het een keer naar boven. Margriet luistert nooit goed naar wat ik zeg. Drie keer laat ik het grappig merken. Nu denk ik, ik ga er wat van zeggen. Je moet gedwongen met elkaar om te gaan. Het is toch anders dan in het echte leven. Judith : Soms merk ik dat je iets niet wilt zeggen of dat je het inslikt. Daniela : Ik ben me daar niet van bewust. Judith : Ting verheft nooit haar stem, daarom moest ik zo lachen met die hond.

[Dit bericht is gewijzigd door Bus watcher op 09-10-2002 00:01]

woensdag 9 oktober 2002 @ 00:00:16 #63
6941 APK
Factual, I think.
pi_6180400
Daniela, Judith en Laurens aan de tafel in de bunker.

Judith: Ik vind er echt heel leuk (Margriet) Maar ik ga toch een keer iets over haar onsportiviteit zeggen. (Ging over de dansbattle.)
Daniela: Ik vind het echt heel knap dat je dat kunt zeggen. Ik heb het gevoel dat ik echt ben, maar dat heb ik niet bij iedereen. Ik heb eerder dat ik de onzekerheid bij mijzelf ga zoeken. Maar nu ik al die dingen over haar hoor.... Ik word heel vaak niet gehoord door Margriet. Dat zeg ik drie keer op een normale manier, maar nu ga ik er iets van zeggen.
Judith: Jij zegt bijna nooit iets, je slikt vaak alles in, dan denk ik zeg het gewoon.
Daniela: Ik ben me daar niet zo van bewust.
Judith: Dat was ook bij Ting. Die verheft ook nooit haar stem. Die heeft zoiets van ik kan hier niet tegen op, tegen bepaalde mannen en dan ben ik zoiemand die er iets van zegt.
Daniela: Ik kan gewoon niet zo goed tegen stemverheffingen. Dat komt omdat mijn ouders vroeger altijd ruzie hadden.

† In Memoriam † woensdag 9 oktober 2002 @ 00:15:32 #65
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_6180650
Thanx!
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')