Verontwaardiging als je je geen Nederlander voelt als allochtoon zijnde
TLDR is aanwezig onderaan de post
- Hier geboren en getogen zijn maar alsnog geregistreerd staan als allochtoon terwijl je ouders inmiddels ook beschikken over een Nederlands paspoort (waarom word er onderscheid gemaakt, we waren toch allemaal Nederlanders?)
- 40/50 jaar in dit land aanwezig zijn als bevolkingsgroep en nog steeds bullshit onderzoeken naar 'integratie' en buitenlandse gemeenschappen meemaken ('X% van gemeenschap Y trouwt alleen met mensen uit eigen groep', wat boeit dat?, 'X% van gemeenschap Z kijkt massaal via de schotel naar televisie', nogmaals, wat boeit het nou wat ik thuis doe? Wat moeten wij allochtonen na 40 jaar nog doen dan zodat er sprake is van succesvolle integratie? (100% assimileren natuurlijk gezien de beoogde integratie gelijk staat aan assimilatie)
- Iedereen weet dat je een allochtoon bent (maak gebruik van het begrip allochtoon omdat er hier Turk kan staan in het geval van de OP, maar ook Marokkaan oid) en 99% ziet je ook als allochtoon (Turk dus in mijn geval).
- Eerst heel mooi verkiezingsposters ophangen in 'vreemde' talen om stemmen te winnen, vervolgens klagen over mislukte integratie en mensen die de taal niet spreken (hallo, klagen jullie ook over al die goedkope Polen of werkloze Spanjaarden die nu massaal richting de hoofdstad vertrekken, of over alle expats die in hun eigen taal of in het Engels communiceren?)
- In additie op het bovenstaand argument; 30 jaar lang immigranten kutwerk laten doen waar de gemiddelde Nederlander zich te goed voor vond onder het mom 'ze gaan toch terug' en dan hedendaags klagen dat een man van 60 gebrekkig Nederlands spreekt.
- Politici die stemmen proberen te winnen op basis van een bepaalde gemeenschap, en wanneer ze het gemaakt hebben volledig deze gemeenschap afvallen en lastigvallen (Hallo, meneer Asscher van de SP, aka hypocriet van het jaar).
- Nogmaals politici en politieke partijen die allochtonen aan zich binden als simpele hersenloze tokens om daarmee stemmen te winnen, nog nooit heb ik het meegemaakt dat een politicus van buitenlandse afkomst iets heeft betekend, of zich duidelijk heeft uitgesproken voor de allochtoonse gemeenschap op landelijk niveau. Het is altijd wachten op het signaal van boven, om je daarna uit te spreken over een bepaalde kwestie en die te veroordelen zodat je daarna braaf een aai over de bol krijgt.
En als je dan zegt dat je je geen Nederlander voelt, want hey als ik overal geclassificeerd word als allochtoon/Turk gedraag ik me ook als allochtoon/Turk en ga ik me juist 'afzetten' van de maatschappij (jullie vs ons verhaal), zijn opeens de rapen gaar en krijg je een stortvloed aan ''waarom ben je nog hier dan?'', ''ga lekker terug naar je eigen land'', terwijl in principe het eigen land dus het mooie maar regenachtige Nederland zou moeten zijn want hier geboren. We kunnen toch allemaal participeren in de huidige participatiemaatschappij zoals dat zo genoemd word door de hoge heren in Den Haag, zonder ons 100% Nederlands te moeten voelen?
TLDR; OP is derde generatie allochtoon, OP voelt zich geen Nederlander en zal zich nooit Nederlander voelen, OP vind het raar dat er hierdoor verontwaardiging kan zijn door derden (autochtonen dus) terwijl er soms best kut 'beleid' gevoerd word door diezelfde derden die duidelijk geen snars hebben gegeten over alles betreffende allochtonen. OP vind dat je prima inwoner van Nederland kunt zijn zonder je een Nederlander te voelen.