abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 januari 2014 @ 15:22:14 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136008537
Ik heb bedacht dat het volgens mij voor mijn heren heel leuk zou zijn om op scouting te gaan, en dan met name waterscouting. Ik heb er zelf vroeger nooit op gezeten en F. ook niet dus we hebben er zelf heel weinig ervaring mee.
Vond het vroeger een tikkie engig, en nog wel met die uniformen enzo, maar aan de andere kant, als ik dan lees waar ze voor staan, dan zijn dat wel dingen die ik idd mijn kinderen graag mee zou willen geven.

De scouting die we op het oog hebben is dus een waterscouting dus als ze wat ouder zijn hoort daar ook zeilen en veel op en rond het water zijn bij. Dat lijkt me echt fantastisch voor ze.
Toen ik aan de oudste uitlegde wat het zou inhouden (veel buiten spelen, dingen over de natuur leren, maar ook samen knutselen, hutten bouwen etc. etc.) was hij ook gelijk helemaal enthousiast.

Dit is hun missie:
"We willen dat al onze leden zich samen met anderen en met een heleboel plezier kunnen ontwikkelen."
"In een positieve sfeer, heel veel leuke dingen doen op en rond al het water van NL"
"Spelvreugd en deugd voor de jeugd!"

En dit zijn de 'wetten' die ze op moeten zeggen als ze officieel lid worden, geinstalleerd worden:

De welpenwet
Een welp speelt samen met anderen in de Rimboe
hij is eerlijk, vriendelijk, houdt vol en zorgt goed voor de natuur.

De verkennerwet
Padvinder is eerlijk.
Padvinder is trouw.
Padvinder is hulpvaardig.
Padvinder is een broeder voor alle andere padvinders.
Padvinder is voorkomend en sportief.
Padvinder heeft zorg voor de natuur.
Padvinder weet te gehoorzamen.
Padvinder zet door.
Padvinder is spaarzaam.
Padvinder heeft eerbied voor zichzelf en alle anderen.

Vroeger zou ik hier wat kriebelig van worden, maar nu, als ik er naar kijk denk ik 'ja, volgens mij kan het echt geen kwaad als ze, buiten thuis en school ook ergens anders zijn om te spelen en dingen te leren waar men tegelijk (op losse en speelse wijze) ook nog eens normen en waarden voor ogen hebben'.

Zijn er users met kinderen die op scouting zitten?
Goede ervaringen? Slechte ervaringen? Motivatie om het wel of niet te doen?
  maandag 27 januari 2014 @ 15:27:53 #2
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136008755
Ik heb zelf jarenlang op scouting gezeten en vond het heerlijk. Die uniformen en wetten zijn allemaal niet zo streng en officieel als het overkomt. Ik vond ze wel prettig juist, ze geven structuur en je leert daardoor op jonge leeftijd al omgaan met regels en "hiërarchie".

Ik herinner me het vooral als een heerlijke tijd waarin ik veel heb geleerd over de natuur, over overleven, ehbo, dingen maken, respect hebben voor elkaar en de natuur, en heel erg veel lol.
KuikenGuppy
pi_136008914
is voor nerds
Het is altijd raak met kaas van SJaaK
pi_136008946
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
Ik heb zelf jarenlang op scouting gezeten en vond het heerlijk. Die uniformen en wetten zijn allemaal niet zo streng en officieel als het overkomt. Ik vond ze wel prettig juist, ze geven structuur en je leert daardoor op jonge leeftijd al omgaan met regels en "hiërarchie".

Ik herinner me het vooral als een heerlijke tijd waarin ik veel heb geleerd over de natuur, over overleven, ehbo, dingen maken, respect hebben voor elkaar en de natuur, en heel erg veel lol.
Ik ken vooral de verhalen van de leiding :') Beetje zuipen enzo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136008953
Grappig BE, hoewel het hier nog niet aan de orde is want kind is nog te klein, bedacht ik me laatst hetzelfde.

Zelf ook geen ervaring met scouting, want dat was als kind echt mega uncool, maar voor mijn eigen kind zou ik nu dus het heel leuk vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 27-01-2014 15:46:28 ]
pi_136009006
Ik zit zelf op scouting, als leiding, mag dat ook? Ik ben als 12- jarige bij deze groep gekomen, en ben er nu 20 jaar later nog, samen met een stel hele goede vrienden die ik nog steeds vaak zie.

Als je zoon(s) het leuk lijkt, doen! Meestal mag je eerst een paar keer meekijken om te zien of het wat voor je is.

Bij ons, landgroep, gaat het vooral om samen spelen, veel buiten, nieuwe dingen ontdekken, vrienden maken :Y. Waterscouting (vriend heeft altijd bij de zeeverkenners gezeten) is nog meer samenwerken, dat moet wel als je gaat kanoën of zeilen. Kinderen leren er heel veel, ook sociale vaardigheden, maar hebben vooral veel lol.

Die wet en belofte zeg je eenmaal op, maar komt echt niet elke opkomst terug, t is een leuk officieel moment, zo'n installatie, daarna hoor je er echt bij ;). Die padvinderwet die je plakte is trouwens echt enorm gedateerd. Tegenwoordig zijn de 10-14 jarigen scouts :).

Enne, laat je ook niet afschrikken door het uniform, bij voetbal draag je toch ook een clubtenue? Zie dit als iets soortgelijks.
pi_136009011
Waren altijd wel relaxte feestjes bij de scouting toen ik 15+ was. Daarvoor niet echt ervaring met die clubs maar lijken me een zinvollere bezigheid dan een sportclub of doelloos achter de playstation of ipad te hangen.

Heb je het er al met je heren over gehad wat zij er van vinden?

Het is nu wel een beetje fris voor scouting lijkt me, misschien vanaf april?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_136009075
Ik zit zelf van kinds af aan al op scouting en heb er ook een aantal jaar leiding gegeven. Het is een geweldig leuke vrijetijdsbesteding voor kinderen. Het draagt zeer positief bij aan hun ontwikkeling en creëert zelfstandige en ondernemende volwassen. ^O^ (Meestal dan)

Voor waterscouts moet je wel beseffen dat je ook echt van varen en zeilen moet houden en dat ze 's winters vooral bezig zijn boten te onderhouden en verven etc.

Als dat niet 100% je ding is kunnen ze beter bijdragen landscouts gaan. Dat is eigenlijk een beetje van alles.

Eerder kan je me scouting niet mis gaan :) een geweldige hobby van kind tot en voorbij volwassene.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:36:09 #9
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_136009076
Ik heb ook zelf op scouting gezeten en vond het ook geweldig. Ik was een echt buitenkind en kon daar echt mijn ei kwijt! Idd net wat Burdie zegt: Het ziet er vrij officieel uit maar word op een leuke manier gedaan en daarnaast natuurlijk ontzettend veel activiteiten mbt de natuur, jezelf en anderen.
(europese jamboree 1994 O+ Super ervaring)

De kinderen van mijn vriendin zitten op waterscouting en ook dat klinkt geweldig!
  maandag 27 januari 2014 @ 15:36:32 #10
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136009089
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik ken vooral de verhalen van de leiding :') Beetje zuipen enzo.
Eh, dat gebeurt bij ons dus niet, je bent verantwoordelijk voor een groep kinderen!
Er wordt niets gedronken bij wekelijkse opkomsten, op kamp wel een of 2 biertjes, maar altijd een bob, en nooit waar kinderen bij zijn.

Ligt misschien heel erg aan de groep, dus TS, ga vooral eens kijken, maak kennis met de leiding, en kijk wat voor gevoel je er bij krijgt.
pi_136009179
Hoe oud zijn je kids?
  maandag 27 januari 2014 @ 15:41:40 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136009271
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef dobbey het volgende:
(europese jamboree 1994 O+ Super ervaring)
Tof,daar was ik ook :D
(en een jaar later ook op de wereld jamboree)
KuikenGuppy
  maandag 27 januari 2014 @ 15:42:22 #13
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136009298
quote:
3s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:34 schreef Deetch het volgende:
De meeste watergroepen doen in de winter onderhoud en landspelen ;). En landgroepen gaan gewoon naar buiten hoor, dikke kleren aan en rennen, word je vanzelf warm van. En de chocomel daarna smaakt des te beter c_/

En voordat iemand denkt dat we kindertjes door weer en wind naar buiten sturen, bij harde regen spelen we ook wel binnen, maar dat vinden de meeste kinderen toch minder leuk. Ze gaan meestal niet bij scouting omdat ze zo van knutselen houden ;)
  maandag 27 januari 2014 @ 15:43:33 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136009343
quote:
3s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:34 schreef Deetch het volgende:
Waren altijd wel relaxte feestjes bij de scouting toen ik 15+ was. Daarvoor niet echt ervaring met die clubs maar lijken me een zinvollere bezigheid dan een sportclub of doelloos achter de playstation of ipad te hangen.

Heb je het er al met je heren over gehad wat zij er van vinden?

De kleintjes hebben een soort van 'huis' volgens de site waar ze bij elkaar komen en verschillende dingen doen als het weer het niet toe laat naar buiten te gaan. Oa knutselen, koken etc.

SPOILER: uitgebreide beschrijving
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik word echt helemaal blij als ik dit lees, zo leuk lijkt het me! :Y

Toen ik het er met mijn oudste over had en uitlegde wat het inhield wilde hij er meteen heen. Hij is een echte knutselaar/onderzoeker. En toevallig waren we afgelopen weekend samen bezig met het maken van een parachute van een plastic zak voor zijn lego-poppetjes. Hoe dingen werken heeft zijn interesse wel, maar ook fikkie stoken in een blikje, hutten bouwen, loopt altijd met takken te sjouwen etc. etc.

Ik ken een aantal mensen die zelf ook bij deze scoutinggroep gezeten hebben, oa 2 van mijn buurmannen, 2 van mijn bandleden en die zijn er allemaal heel enthousiast over. :Y
  maandag 27 januari 2014 @ 15:44:00 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136009366
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:39 schreef marinos.. het volgende:
Hoe oud zijn je kids?
De oudste is net 6, de ander wordt in augustus 5. Bij de jongste groep moeten ze minimaal 5 zijn.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:44:07 #16
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_136009370
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Tof,daar was ik ook :D
(en een jaar later ook op de wereld jamboree)
Ik ben helaas gestopt na de Europese.... Was zwaar aan het puberen en tsjah... scouting hoorde daar niet bij daar was ik te (vond ik toen) "stoer" voor :')
pi_136009377
Amber heeft 2jr op scouting gezeten. Vond het geweldig. Het liefst was ze gebleven maar het was niet te combineren met dr sport
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:46:15 #18
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136009445
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef dobbey het volgende:

[..]

Ik ben helaas gestopt na de Europese.... Was zwaar aan het puberen en tsjah... scouting hoorde daar niet bij daar was ik te (vond ik toen) "stoer" voor :')
Idem hier, maar dan een jaar later ;).
Ik moest toen overvliegen naar de... hoe heette dat ook alweer? De sherpa's geloof ik? En toen ben ik afgehaakt.
KuikenGuppy
  maandag 27 januari 2014 @ 15:46:19 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136009447
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef Vicky het volgende:
Amber heeft 2jr op scouting gezeten. Vond het geweldig. Het liefst was ze gebleven maar het was niet te combineren met dr sport
Sport vind ik nu nog erg lastig voor ze. Hij heeft even judo gedaan, maar dat kwam niet meer uit in combinatie met zwemles en iets anders zie ik nog even niet voor me.
Ik vind voetbal zelf echt niks, honkbal (B-bal) kan ook al wel, maar weet niet of ik dat al wil en verder...
Dus dit leek me dan idd wel leuk om ze zich een beetje uit te laten leven. :Y
  maandag 27 januari 2014 @ 15:48:23 #20
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136009519
Met 5 en 6 komen ze beide bij de bevers. Dan gaan ze nog niet zeilen hoor ;), eerst zwemdiploma's halen!
Bevers werken idd met het themaverhaal van Huize Hotsjietonia. Ligt aan de groep hoe fanatiek ze daarmee zijn (soms heeft de leiding een vaste karakterrol, soms komen karakters op bezoek, soms wordt er weinig mee gedaan), en of het clubhuis ook ingericht is als HH. Ga gewoon kijken, dat mag altijd!

Ps. bevers doen nog niet echt aan bootonderhoud, die spelen gewoon heel veel, dat begint meestal bij bij de zeeverkenners/scouts, jaar of 10,11.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:50:16 #21
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_136009575
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Idem hier, maar dan een jaar later ;).
Ik moest toen overvliegen naar de... hoe heette dat ook alweer? De sherpa's geloof ik? En toen ben ik afgehaakt.
Jammer zeg, dat vond ik het tofste. Zelf je programma regelen, op kamp naar t buitenland *O* . Maar goed, ik ben nu ook explo-leiding, dus doe t allemaal gewoon weer opnieuw, maar dan vanuit de begeleidende rol. Je lacht je soms kapot om wat die pubers bedenken _O-
pi_136009706
Ik heb het ook jaren gedaan, ook de water scouting zeg maar. Van een jaar of ehhhhh wat zal ik zijn geweest, 6, 7? Tot een jaar of 12. Toen was ik er wel klaar mee opeens. Op zich vond ik het altijd wel leuk.

Toevallig had ik het er ook pas over, ik vond het wel wat voor onze dochter (die van nature wat verlegen en teruggetrokken is), om d'r wat meer uit d'r schulp te lokken. Op zich vind ze dit soort dingen wel erg leuk namelijk.
pi_136009714
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sport vind ik nu nog erg lastig voor ze. Hij heeft even judo gedaan, maar dat kwam niet meer uit in combinatie met zwemles en iets anders zie ik nog even niet voor me.
Ik vind voetbal zelf echt niks, honkbal (B-bal) kan ook al wel, maar weet niet of ik dat al wil en verder...
Dus dit leek me dan idd wel leuk om ze zich een beetje uit te laten leven. :Y
Amber had zwemles op vr en scouting op za. Ze moest eerst dr diploma's hebben voor ze op een sport mocht.
Nu zit ze op korfbal. . Di en vr training en za wedstrijd. Scouting werd m dus niet meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:56:21 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136009805
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:48 schreef mousemicky het volgende:
Met 5 en 6 komen ze beide bij de bevers. Dan gaan ze nog niet zeilen hoor ;), eerst zwemdiploma's halen!
Bevers werken idd met het themaverhaal van Huize Hotsjietonia. Ligt aan de groep hoe fanatiek ze daarmee zijn (soms heeft de leiding een vaste karakterrol, soms komen karakters op bezoek, soms wordt er weinig mee gedaan), en of het clubhuis ook ingericht is als HH. Ga gewoon kijken, dat mag altijd!

Ps. bevers doen nog niet echt aan bootonderhoud, die spelen gewoon heel veel, dat begint meestal bij bij de zeeverkenners/scouts, jaar of 10,11.
Dat van dat huis staat idd vrij uitgebreid beschreven, met foto's van een aantal van de karakters erbij idd. Een van de juffen van hun school is een van die karakters ook. ;) :Y
En dat ze nog niet gingen varen was mij idd wel bekend. Er is nog een andere waterscouting bij ons in de buurt, maar daar mogen ze pas starten als ze 7 zijn en een diploma hebben, maar het lijkt mij juist ook zo leuk om ze nu al te laten beginnen en dat er idd een combi is van land-dingen en water-dingen. Ze zitten in een heel tof natuurgebied waar van alles mogelijk is.
  maandag 27 januari 2014 @ 15:57:25 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136009842
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:54 schreef Luigi het volgende:
Ik heb het ook jaren gedaan, ook de water scouting zeg maar. Van een jaar of ehhhhh wat zal ik zijn geweest, 6, 7? Tot een jaar of 12. Toen was ik er wel klaar mee opeens. Op zich vond ik het altijd wel leuk.

Toevallig had ik het er ook pas over, ik vond het wel wat voor onze dochter (die van nature wat verlegen en teruggetrokken is), om d'r wat meer uit d'r schulp te lokken. Op zich vind ze dit soort dingen wel erg leuk namelijk.
Dat was ook een beetje mijn gedachte. Althans, niet dat uit zijn schulp halen, maar wel een tikkie zelfverzekerder worden en wat meer bekend raken met groepsdynamiek.
Hij heeft nogal de neiging om voor alles bevestiging te zoeken, thuis en op school, en je kan nou eenmaal niet altijd aan de beurt zijn. Beetje zekerder worden enzo. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')