Ik ken vooral de verhalen van de leidingquote:Op maandag 27 januari 2014 15:27 schreef Burdie het volgende:
Ik heb zelf jarenlang op scouting gezeten en vond het heerlijk. Die uniformen en wetten zijn allemaal niet zo streng en officieel als het overkomt. Ik vond ze wel prettig juist, ze geven structuur en je leert daardoor op jonge leeftijd al omgaan met regels en "hiërarchie".
Ik herinner me het vooral als een heerlijke tijd waarin ik veel heb geleerd over de natuur, over overleven, ehbo, dingen maken, respect hebben voor elkaar en de natuur, en heel erg veel lol.
Eh, dat gebeurt bij ons dus niet, je bent verantwoordelijk voor een groep kinderen!quote:Op maandag 27 januari 2014 15:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ken vooral de verhalen van de leidingBeetje zuipen enzo.
Tof,daar was ik ookquote:Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef dobbey het volgende:
(europese jamboree 1994Super ervaring)
De meeste watergroepen doen in de winter onderhoud en landspelenquote:Op maandag 27 januari 2014 15:34 schreef Deetch het volgende:
Het is nu wel een beetje fris voor scouting lijkt me, misschien vanaf april?
De kleintjes hebben een soort van 'huis' volgens de site waar ze bij elkaar komen en verschillende dingen doen als het weer het niet toe laat naar buiten te gaan. Oa knutselen, koken etc.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:34 schreef Deetch het volgende:
Waren altijd wel relaxte feestjes bij de scouting toen ik 15+ was. Daarvoor niet echt ervaring met die clubs maar lijken me een zinvollere bezigheid dan een sportclub of doelloos achter de playstation of ipad te hangen.
Heb je het er al met je heren over gehad wat zij er van vinden?
Het is nu wel een beetje fris voor scouting lijkt me, misschien vanaf april?
SPOILER: uitgebreide beschrijvingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik word echt helemaal blij als ik dit lees, zo leuk lijkt het me!
Toen ik het er met mijn oudste over had en uitlegde wat het inhield wilde hij er meteen heen. Hij is een echte knutselaar/onderzoeker. En toevallig waren we afgelopen weekend samen bezig met het maken van een parachute van een plastic zak voor zijn lego-poppetjes. Hoe dingen werken heeft zijn interesse wel, maar ook fikkie stoken in een blikje, hutten bouwen, loopt altijd met takken te sjouwen etc. etc.
Ik ken een aantal mensen die zelf ook bij deze scoutinggroep gezeten hebben, oa 2 van mijn buurmannen, 2 van mijn bandleden en die zijn er allemaal heel enthousiast over.
De oudste is net 6, de ander wordt in augustus 5. Bij de jongste groep moeten ze minimaal 5 zijn.quote:
Ik ben helaas gestopt na de Europese.... Was zwaar aan het puberen en tsjah... scouting hoorde daar niet bij daar was ik te (vond ik toen) "stoer" voorquote:Op maandag 27 januari 2014 15:41 schreef Burdie het volgende:
[..]
Tof,daar was ik ook![]()
(en een jaar later ook op de wereld jamboree)
Idem hier, maar dan een jaar laterquote:Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef dobbey het volgende:
[..]
Ik ben helaas gestopt na de Europese.... Was zwaar aan het puberen en tsjah... scouting hoorde daar niet bij daar was ik te (vond ik toen) "stoer" voor
Sport vind ik nu nog erg lastig voor ze. Hij heeft even judo gedaan, maar dat kwam niet meer uit in combinatie met zwemles en iets anders zie ik nog even niet voor me.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:44 schreef Vicky het volgende:
Amber heeft 2jr op scouting gezeten. Vond het geweldig. Het liefst was ze gebleven maar het was niet te combineren met dr sport
Jammer zeg, dat vond ik het tofste. Zelf je programma regelen, op kamp naar t buitenlandquote:Op maandag 27 januari 2014 15:46 schreef Burdie het volgende:
[..]
Idem hier, maar dan een jaar later.
Ik moest toen overvliegen naar de... hoe heette dat ook alweer? De sherpa's geloof ik? En toen ben ik afgehaakt.
Amber had zwemles op vr en scouting op za. Ze moest eerst dr diploma's hebben voor ze op een sport mocht.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sport vind ik nu nog erg lastig voor ze. Hij heeft even judo gedaan, maar dat kwam niet meer uit in combinatie met zwemles en iets anders zie ik nog even niet voor me.
Ik vind voetbal zelf echt niks, honkbal (B-bal) kan ook al wel, maar weet niet of ik dat al wil en verder...
Dus dit leek me dan idd wel leuk om ze zich een beetje uit te laten leven.
Dat van dat huis staat idd vrij uitgebreid beschreven, met foto's van een aantal van de karakters erbij idd. Een van de juffen van hun school is een van die karakters ook.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:48 schreef mousemicky het volgende:
Met 5 en 6 komen ze beide bij de bevers. Dan gaan ze nog niet zeilen hoor, eerst zwemdiploma's halen!
Bevers werken idd met het themaverhaal van Huize Hotsjietonia. Ligt aan de groep hoe fanatiek ze daarmee zijn (soms heeft de leiding een vaste karakterrol, soms komen karakters op bezoek, soms wordt er weinig mee gedaan), en of het clubhuis ook ingericht is als HH. Ga gewoon kijken, dat mag altijd!
Ps. bevers doen nog niet echt aan bootonderhoud, die spelen gewoon heel veel, dat begint meestal bij bij de zeeverkenners/scouts, jaar of 10,11.
Dat was ook een beetje mijn gedachte. Althans, niet dat uit zijn schulp halen, maar wel een tikkie zelfverzekerder worden en wat meer bekend raken met groepsdynamiek.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:54 schreef Luigi het volgende:
Ik heb het ook jaren gedaan, ook de water scouting zeg maar. Van een jaar of ehhhhh wat zal ik zijn geweest, 6, 7? Tot een jaar of 12. Toen was ik er wel klaar mee opeens. Op zich vond ik het altijd wel leuk.
Toevallig had ik het er ook pas over, ik vond het wel wat voor onze dochter (die van nature wat verlegen en teruggetrokken is), om d'r wat meer uit d'r schulp te lokken. Op zich vind ze dit soort dingen wel erg leuk namelijk.
Haha, dat klinkt bekend idd. En ach, al doet ze het maar een paar jaar, slechter zul je er niet van worden denk ik.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat was ook een beetje mijn gedachte. Althans, niet dat uit zijn schulp halen, maar wel een tikkie zelfverzekerder worden en wat meer bekend raken met groepsdynamiek.
Hij heeft nogal de neiging om voor alles bevestiging te zoeken, thuis en op school, en je kan nou eenmaal niet altijd aan de beurt zijn. Beetje zekerder worden enzo.
Pf wat een aanpak van die leiding zeg. Zo moet het dus niet. Ik hoop dat je er ooit nog overheen komt. Ik zal niet zeggen dat er nooit gepest wordt want waar kinderen zijn wordt gepest maar uit mijn ervaring als leiding kan ik toch zeggen dat wij als leiding team daar erg voor waakte en dat de pester aan ons op dat moment echt een verkeerde had.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:07 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond het als kind niet leuk. Ik móest ergens bij van mijn ouders, en in mijn dorp had je alleen maar voetbal, katholieke plattelandsjongeren en scouting. Scouting was het minst erg.
Ik heb nooit zo begrepen dat het om normen en waarden ging. Insignes halen, dat gebeurde bij ons niet. Ik vond het één grote bende losgeslagen kinderen, er werd volop gepest, en dan heb ik het ook over de leiding. Ik werd daarbij echt niet blij van buitenactiviteiten. Dus een dropping midden in het bos, of een fietstocht van dertig kilometer waren niet aan mij besteed.
Zomerkamp vond ik echt pure horror, ik wil nóóit meer kamperen (eiermatje eerste nacht doorweekt, week later thuis met zware longontsteking). Ik weet nog dat ik een keer als kabouter heimwee had. Iedereen mocht één keer naar huis bellen, ik niet. Leiding dacht dat het dan erger zou worden. Om diezelfde reden hielden ze mijn ansichtkaarten achter.Ik heb daarna tijden nergens meer durven logeren.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn naarste jeugdherinneringen komen van Scouting.
Ik heb ook idd dingen gezien en ondervonden wat niet leuk was. Wat was 'vroeger' bij jou? Welk jaar?quote:Op maandag 27 januari 2014 16:07 schreef _Arual_ het volgende:
Ik vond het als kind niet leuk. Ik móest ergens bij van mijn ouders, en in mijn dorp had je alleen maar voetbal, katholieke plattelandsjongeren en scouting. Scouting was het minst erg.
Ik heb nooit zo begrepen dat het om normen en waarden ging. Insignes halen, dat gebeurde bij ons niet. Ik vond het één grote bende losgeslagen kinderen, er werd volop gepest, en dan heb ik het ook over de leiding. Ik werd daarbij echt niet blij van buitenactiviteiten. Dus een dropping midden in het bos, of een fietstocht van dertig kilometer waren niet aan mij besteed.
Zomerkamp vond ik echt pure horror, ik wil nóóit meer kamperen (eiermatje eerste nacht doorweekt, week later thuis met zware longontsteking). Ik weet nog dat ik een keer als kabouter heimwee had. Iedereen mocht één keer naar huis bellen, ik niet. Leiding dacht dat het dan erger zou worden. Om diezelfde reden hielden ze mijn ansichtkaarten achter.Ik heb daarna tijden nergens meer durven logeren.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Mijn naarste jeugdherinneringen komen van Scouting.
Het is tegenwoordig allemaal veel minder heftig als vroeger :pquote:Op maandag 27 januari 2014 17:17 schreef Greyson het volgende:
Ik heb vroeger op scouting gezeten. Denk dan wel aan 20 jaar terug. Ik heb toen tot de verkenners geschopt. Het was best een leuke tijd. Ging er best hard aan toe. Veel dingen geleerd.
De 'verkenningen' naar andere delen van het land is leuk. Ook buitenland komt voor.
Zo was er een kerel in mijn team die s' nachts in een tent steeds ging slaapwandelen.
Andere scout die swaffelde stiekem 's nachts z'n koning op het gezicht van een mede-scout.Werd later eruit gekickt. (En terecht)
Een fietsrit van 65 km naar Duitsland om daar vervolgens in the middle of nowhere onze tenten op te zetten en daar gedropt te worden in de diepe nacht.
Dronken scouts. Aansteker en een bus spray waardoor later een boer hard aan kwam rennen om te zeggen dat we z'n grasveld in de fik hadden gestoken.
En keer meisje meegenomen om vervolgens in de tent te gaan batsen.
Spelletje spelen waardoor iedereen op elkaar moest liggen. Soort domino spel.
Hou er rekening mee (was vroeger zo weet niet of dat nog zo is)
+ Wandelingen van 10 km zijn niet ongewoon.
+ 's nachts veel droppingen.
+ Onregelmatige slaaptijden.
+ Veel kattenkwaad.
Maar er zijn ook mindere leuke dingen. Zoals de ontgroeningen. Vreselijk vond ik dat. Rotte eieren, en sommige spelletjes enzovoort.
Geen idee hoe het er hedendaags voor staat.
Bij ons was er wel een ontgroening. Maar op een leuke manier. Oftewel ze zorgde dat ze oude kleren meenamen en even later zaten ze allemaal onder de vla. En pret dat die kids dan hebben. de leiding moet het helaas wat zwaarder ontgelden want daar verzinnen die kinderen natuurlijk wel weer iets voor ^^quote:Op maandag 27 januari 2014 17:23 schreef lily het volgende:
Dat klinkt allemaal niet zo best nee, _Arual_ en gelukkig voor mij ook totaal onherkenbaar.
Ook het feit dat je moest en eigenlijk niet wilde, is al niet leuk natuurlijk. Niet iedereen vindt het leuk en al helemaal niet op de manier zoals jij beschrijft.
Ontgroeningen herken ik ook niet.
Eind jaren tachtig, begin jaren negentig. Dus behoorlijk lang geleden!quote:Op maandag 27 januari 2014 17:20 schreef Greyson het volgende:
[..]
Ik heb ook idd dingen gezien en ondervonden wat niet leuk was. Wat was 'vroeger' bij jou? Welk jaar?
Zelfde dusquote:Op maandag 27 januari 2014 18:29 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Eind jaren tachtig, begin jaren negentig. Dus behoorlijk lang geleden!
Dat is een goed teken!quote:Op maandag 27 januari 2014 18:59 schreef Brighteyes het volgende:
Het leek me al een goed idee, maar de verhalen hebben mijn laatste restje twijfel weggenomen.
Ik bem heel benieuwd. Net nog eens met hem over gehad en hij zou morgen al wel willen.
Subkamp 1, troep 21 meldt zich!quote:Op maandag 27 januari 2014 15:36 schreef dobbey het volgende:
(europese jamboree 1994Super ervaring)
quote:Op maandag 27 januari 2014 20:02 schreef bodpa09 het volgende:
Be! M. Is er 2 weken geleden begonnen en wordt zaterdag geïnitialiseerd. Of hoe dat heet.
Geïnstalleerdquote:Op maandag 27 januari 2014 20:02 schreef bodpa09 het volgende:
Be! M. Is er 2 weken geleden begonnen en wordt zaterdag geïnitialiseerd. Of hoe dat heet.
Bij de Nawaka 2002 in het internet-cafe/radio scouting geweest? Daar "werkte" ik toen.quote:
Nee, ik heb een Nawaka ergens in 199* meegemaakt. Roermond oid? We werden eerste met zeilen toenquote:Op maandag 27 januari 2014 20:54 schreef qltel het volgende:
[..]
Bij de Nawaka 2002 in het internet-cafe/radio scouting geweest? Daar "werkte" ik toen.
De Europese Jamboree trouwens niet meegemaakt, maar de Wereld jamboree wel. Als medewerker bij transport.
Hoi!quote:
Goed gedaan!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:01 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Nee, ik heb een Nawaka ergens in 199* meegemaakt. Roermond oid? We werden eerste met zeilen toen
97! dat was hemquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:06 schreef qltel het volgende:
[..]
Goed gedaan!
Ik ben geen waterscout, maar was nu eenmaal medewerker bij het Radio Scouting Internet Cafe. Zodoende heb ik met de NJ's in 2000, 2004 en 2008, de Haarlem Jamborette in 2003 en de Nawaka van 2002 meegedaan.
De Nawaka's van 92 en 97 waren beide in Roermond. Die van 2002 trouwens ook. Ik ben, zoals ik al zei, geen waterscout, en dan is zo'n Nawaka een behoorlijk saai gebeuren.. Dat heb ik dus bij 1x gehouden.
Toen was ik er toch niet..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:07 schreef Vlindur het volgende:
[..]
97! dat was hemEn ik heb geen idee of ik toen bij de radio ben langsgelopen. Ik hoorde bij de kleineren, had niet zoveel vrijheid om het terrein te verkennen
Nee snap ik. Doelde meer dat ik je dan toch niet had gezien, want we mochten niet verquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |