Het is niet zo dat ik ze dagelijks, wekelijks, zelfs niet maandelijks zie. Anders hadden er vast alweer een hoop positieve dingen tegenover gestaan.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:42 schreef Verbodsbord het volgende:
Laat het los1,5 jaar geleden, als je er nu nog mee zit moet je nieuwe vrienden zoeken.
Het is al veel eerder uitgesproken, zoals hierboven aangegeven, de reden dat ik weer ga twijfelen is dat er weer zo'n weekendje op stapel staat.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:48 schreef craftyvirus het volgende:
Dit had je eerder moeten uitspreken. Na 1,5 weer oude dingen ophalen dat heeft geen zin, en wekt meer irritatie dan begrip.
Stel we leefde 1,5 jaar terug had ik je wel begrepen. Persoonlijk had ik bij mijn vriend/vriendin gebleven in het ziekenhuis, in een vreemd land.
Als je er na anderhalf jaar nog mee zit is er niks uitgesproken.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:52 schreef ikweetzelf het volgende:
[..]
Het is al veel eerder uitgesproken, zoals hierboven aangegeven, de reden dat ik weer ga twijfelen is dat er weer zo'n weekendje op stapel staat.
Ik zou zijn gebleven bij een vriend(in). Aan de andere kant zou ik het ook kunnen vergeven na het uitgepraat te kunnen hebben.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:48 schreef craftyvirus het volgende:
Dit had je eerder moeten uitspreken. Na 1,5 weer oude dingen ophalen dat heeft geen zin, en wekt meer irritatie dan begrip.
Stel we leefde 1,5 jaar terug had ik je wel begrepen. Persoonlijk had ik bij mijn vriend/vriendin gebleven in het ziekenhuis, in een vreemd land.
Jij bedoelt dat gedoe met die taxi? Die zette mij ergens af, toen was ik niet meer in het ziekenhuis.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:51 schreef Neuroscience het volgende:
Je had niet in de lobby van het ziekenhuis kunnen blijven wachten?
Los daarvan, de enige manier om te kijken of de lucht te klaren is door aan je vriendinnen te communiceren wat je gevoelens zijn. Maar het is de vraag of zij daar na anderhalf jaar nog goed op reageren.
Uitgesproken in de zin van: iedereen heeft gezegd wat ie er van vindt. Wil nog niet zeggen dat je op een lijn zit toch?quote:Op maandag 27 januari 2014 09:53 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Als je er na anderhalf jaar nog mee zit is er niks uitgesproken.
O, bij jullie hotel, appartement, wat dan ook. Gesnapt. Ja, dat is erg vervelend.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:54 schreef ikweetzelf het volgende:
[..]
Jij bedoelt dat gedoe met die taxi? Die zette mij ergens af, toen was ik niet meer in het ziekenhuis.
Zeker waar. Het is meer hun reactie nadat ik me erover heb uitgesproken denk ik. Ze zien er niks fouts in eigenlijk. Ik had denk ik gehoopt dat ze zouden aangeven het een volgende keer anders te doen.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:53 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Ik zou zijn gebleven bij een vriend(in). Aan de andere kant zou ik het ook kunnen vergeven na het uitgepraat te kunnen hebben.
Ook vergeving is een belangrijk element in vriendschap.
Wat heb jij die nacht gezegd. Ga alsjeblieft niet weg, laat me niet allen? Of heb je het op dat moment ook gelaten.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:01 schreef ikweetzelf het volgende:
[..]
Zeker waar. Het is meer hun reactie nadat ik me erover heb uitgesproken denk ik. Ze zien er niks fouts in eigenlijk. Ik had denk ik gehoopt dat ze zouden aangeven het een volgende keer anders te doen.
Maar wel dat het goed moet zijn. Anders is het alleen besproken. En dat is schijnbaar het geval want jij zit nog met een onbevredigend gevoel. Je hebt het ze niet vergeven en gelooft niet dat ze het in de toekomst anders zullen doen.quote:Op maandag 27 januari 2014 09:56 schreef ikweetzelf het volgende:
[..]
Uitgesproken in de zin van: iedereen heeft gezegd wat ie er van vindt. Wil nog niet zeggen dat je op een lijn zit toch?
Nee, dat is mijn eigen fout, dat heb ik niet zo duidelijk uitgesproken. Maar in mijn beleving zou ik dat ook niet hoeven vragen. Als het andersom was geweest was het niet in me opgekomen om te vertrekken, maar dat is een verschil in beleving blijkbaar.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:03 schreef awiebo het volgende:
[..]
Wat heb jij die nacht gezegd. Ga alsjeblieft niet weg, laat me niet allen? Of heb je het op dat moment ook gelaten.
Hangt ervan af hoe jij die nacht heb gereageerd op hun. Anders vind ik het ook niet slecht geregeld van hun achteraf.
Het zou kunnen dat ze t anders zouden doen. Ze hadden wel begrip voor wat ik zei, maar bleven ook bij hun eigen standpunt. En waren denk ik ook wel geschrokken dat ik ermee zat, aangezien ik over het algemeen niet het type dramaqueen ben en ook niet zo heel erg open ben in het uiten van problemen.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:03 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Maar wel dat het goed moet zijn. Anders is het alleen besproken. En dat is schijnbaar het geval want jij zit nog met een onbevredigend gevoel. Je hebt het ze niet vergeven en gelooft niet dat ze het in de toekomst anders zullen doen.
Precies. Jij hebt op dat moment niet duidelijk aangegeven dat je liever niet alleen was. Jouw vriendinnen waren moe, hebben wat geregeld in de veronderstelling dat het goed kwam en zijn naar huis gegaan met het idee dat jij er de volgende dag ook weer gewoon zou zijn.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:07 schreef ikweetzelf het volgende:
[..]
Nee, dat is mijn eigen fout, dat heb ik niet zo duidelijk uitgesproken. Maar in mijn beleving zou ik dat ook niet hoeven vragen. Als het andersom was geweest was het niet in me opgekomen om te vertrekken, maar dat is een verschil in beleving blijkbaar.
Leermomentje. Altijd duidelijk je wensen uitspreken en niet denken dat anderen je gedachten kunnen raden. Want door die fout zit ma anderhalf jaar nog met iets wat heel simpel voorkomen had kunnen wordenquote:Op maandag 27 januari 2014 10:07 schreef ikweetzelf het volgende:
[..]
Nee, dat is mijn eigen fout, dat heb ik niet zo duidelijk uitgesproken. Maar in mijn beleving zou ik dat ook niet hoeven vragen. Als het andersom was geweest was het niet in me opgekomen om te vertrekken, maar dat is een verschil in beleving blijkbaar.
waarom zou je blijven als die gene lekker in een ziekenhuis bed ligt met een zuurstofmaskertje op en kan gaan pitten?quote:Op maandag 27 januari 2014 09:51 schreef Neuroscience het volgende:
Je had niet in de lobby van het ziekenhuis kunnen blijven wachten?
Los daarvan, de enige manier om te kijken of de lucht te klaren is door aan je vriendinnen te communiceren wat je gevoelens zijn. Maar het is de vraag of zij daar na anderhalf jaar nog goed op reageren.
Nou ja, je zou kunnen blijven als daar om gevraagd wordtquote:Op maandag 27 januari 2014 10:30 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
waarom zou je blijven als die gene lekker in een ziekenhuis bed ligt met een zuurstofmaskertje op en kan gaan pitten?
Zeker als je netjes een taxi regelt die je voor het appartement afzet...
Je hebt een telefoon en had even kunnen bellen waar je was, dan hadden ze wel een oplossing voor je gezocht.
ja had gekund. Wat had het toegevoegd? Voor mijn vrienden doe ik een hoop, kosteloos klussen, 2 uur rijden om iemand in Antwerpen af te zetten en dan weer 2 uur terug op mijn zondagavond. Week lang niet sporten en elke avond iemand helpen met zijn verslag omdat het eind van die week af moet zijn en diegene er niet eerder aan begonnen was en niet zag zitten.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:32 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Nou ja, je zou kunnen blijven als daar om gevraagd wordt
Ik heb het gevoel dat die vriendin die 'slaap' had, de bitch van het stel is, en de andere 2 (die wél hadden willen wachten op jou') zijn overgehaald.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:43 schreef ikweetzelf het volgende:
Misschien is het ook wel een luxeprobleem. Bij gebrek aan echte problemen maak ik me hier druk om. Al is het echt niet iets wat me dagelijks bezighoudt hoor.
Alleen het "samen uit samen thuis" principe heb ik gemist en mis ik hier ook in de meeste reacties. Rationeel is alles uit te leggen en dat is ook de reden dat ik t toen heb laten gaan. Zij geven aan dat ze naar huis willen en ik ga daar op dat moment niet tegenin. In sommige gevallen zou het fijn zijn als je dat niet zelf hoeft aan te geven, al is het zeker zo dat ik duidelijker had kunnen en dus moeten zijn. Dat dit niet vanzelfsprekend was voor hun zorgt wel juist voor die twijfel.
Denk inderdaad dat ze anders wel gebleven waren, de twee die over waren staan wat sterker in hun schoenen dan de "slaperige". Maar voor t blok zullen ze niet gezet zijn, daar is Sleepy het type niet naar, een bitch is ze ook zeker niet, eerder heel gevoelig.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:36 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat die vriendin die 'slaap' had, de bitch van het stel is, en de andere 2 (die wél hadden willen wachten op jou') zijn overgehaald.
Die 2 wilden wel op je wachten, maar werden voor het blok gezet door haar en voor ze het wisten hadden ze blijkbaar ingestemd om weg te gaan.
Wtf? Ik zou mijn vader van 60 ook niet alleen in het ziekenhuis laten als hij blijkbaar midden in de nacht naar huis mag. Wat heeft dat met zijn van een peuter te maken? Zeker in het buitenland.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Nou ik snap nog steeds niet wat er zo erg aan is geweest? Dat die taxi er niet kwam wisten die vriendinnen ook niet vantevoren bovendien ben je toch geen peuter? Je kan jezelf toch best redden? Het is nou niet dat ze je daar in het ziekenhuis hebben achter gelaten terwijl je kantje boord lag. Hoe ben je zelf dan vanuit die achterstandswijk uiteindelijk weer thuis gekomen?
Nee hoor ik heb er geen trauma aan overgehouden. Het was veel erger geweest als ik wel kantje boord had gelegen, als ik onderweg verkracht was, als ik de vlucht naar huis niet had kunnen nemen, en ga zo nog maar even door. Zo kun je alles wel kapotrelativeren.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:45 schreef controlaltdelete het volgende:
Nou ik snap nog steeds niet wat er zo erg aan is geweest? Dat die taxi er niet kwam wisten die vriendinnen ook niet vantevoren bovendien ben je toch geen peuter? Je kan jezelf toch best redden? Het is nou niet dat ze je daar in het ziekenhuis hebben achter gelaten terwijl je kantje boord lag. Hoe ben je zelf dan vanuit die achterstandswijk uiteindelijk weer thuis gekomen?
Nou het is Barcelona maar niet Bangladesh ofzo en dan nog... Ik had wellicht al uit mezelf gezegd als jullie lekker naar huis willen ga maar ik red me wel, ik laat wel een taxi komen. Je zit niet aan het einde van de wereld ofzo in je terminale fase.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wtf? Ik zou mijn vader van 60 ook niet alleen in het ziekenhuis laten als hij blijkbaar midden in de nacht naar huis mag. Wat heeft dat met zijn van een peuter te maken? Zeker in het buitenland.
Wat ik niet snap is dat TS niet gewoon zelf een taxi heeft gebeld of iemand bij de balie in het ziekenhuis een taxi heeft laten bellen.
Verhaal van taxi is niet helemaal duidelijk denk ik. Taxi is gebeld, heeft me gewoon bij ziekenhuis opgehaald. Kon me alleen niet voor de deur afzetten, waardoor ik nog een heel stuk over straat heb gemoeten.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Wtf? Ik zou mijn vader van 60 ook niet alleen in het ziekenhuis laten als hij blijkbaar midden in de nacht naar huis mag. Wat heeft dat met zijn van een peuter te maken? Zeker in het buitenland.
Wat ik niet snap is dat TS niet gewoon zelf een taxi heeft gebeld of iemand bij de balie in het ziekenhuis een taxi heeft laten bellen.
Wat een ongelofelijke bikkel ben jij. Maar je mist m'n punt.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:02 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou het is Barcelona maar niet Bangladesh ofzo en dan nog... Ik had wellicht al uit mezelf gezegd als jullie lekker naar huis willen ga maar ik red me wel, ik laat wel een taxi komen. Je zit niet aan het einde van de wereld ofzo in je terminale fase.
Oh ja..echte vrienden die wijken niet van elkaars zij enzo... dat denk ik.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:07 schreef ikweetzelf het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijke bikkel ben jij. Maar je mist m'n punt.
Ik denk het nietquote:Op maandag 27 januari 2014 12:09 schreef MCH het volgende:
Ik denk dat ze je altijd al een zielepietje hebben gevonden en toen geen zin meer in het gezeik hadden en daarom maar naar huis zijn gegaan. Dat blijkt ook wel want anders had je er geen topic over geopend.
Zelf de waarheid inzien is nogal lastig. Maar gelukkig zijn hier de experts om jou een beetje op weg te helpen.quote:
Er zaten zeker een hoop zinnige posts tussen (sorry, die van jou niet meegerekend) dus toch een goeie actie geweest om t topic te openen he, ook al maakt me dat dan een zielepietje, so be itquote:Op maandag 27 januari 2014 12:20 schreef MCH het volgende:
[..]
Zelf de waarheid inzien is nogal lastig. Maar gelukkig zijn hier de experts om jou een beetje op weg te helpen.
Waarheid als een koe, ik en huisarts waren ervan overtuigd dat het ging, en dat was op dat moment ook zo. Achteraf heb ik er weinig aan gehad.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:22 schreef Lienekien het volgende:
Beetje advocaat van de duivel, maar die vriendinnen baalden natuurlijk ook dat hun weekendje Barcelona in het water viel. Je had achteraf beter thuis kunnen blijven.
Ehm, het was nog anders geweest als ze die nacht bij je waren gebleven in het ziekenhuis, zoals jij liever had gezien.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:25 schreef ikweetzelf het volgende:
[..]
Waarheid als een koe, ik en huisarts waren ervan overtuigd dat het ging, en dat was op dat moment ook zo. Achteraf heb ik er weinig aan gehad.
Volgende dag zijn ze er ook nog even met zn drieën op uit geweest, zo veel hebben ze verder niet van hun weekend gemist hoor.
Iemand die ik ken alleen laten op de eerste hulp (daar moet het hierom gaan, anders laten ze haar niet om 5.00 weggaan) doe ik sowieso niet. Vind ik gewoon raar. Heeft niets met jezelf kunnen redden te maken of waar het is. Al is het om de hoek van zijn/haar huis.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:02 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou het is Barcelona maar niet Bangladesh ofzo en dan nog... Ik had wellicht al uit mezelf gezegd als jullie lekker naar huis willen ga maar ik red me wel, ik laat wel een taxi komen. Je zit niet aan het einde van de wereld ofzo in je terminale fase.
Nou dat vind ik wel hoor. Bovendien zijn er mobiele telefoons tegenwoordig daar kun je haast ook overal ter wereld mee bellen om zo in contact te blijven mocht er toch iets dramatisch aan de hand zijn nadien. Als vriendin had ik gezegd: joh ga lekker naar je hotelkamer ik red me wel, kom wel met de taxi thuis anders laat ik het je wel weten. Niks zo ongezelligs als een ziekenhuis.. het is een heel ander verhaal als iemand zwaargewond en terminaal is.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:48 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Iemand die ik ken alleen laten op de eerste hulp (daar moet het hierom gaan, anders laten ze haar niet om 5.00 weggaan) doe ik sowieso niet. Vind ik gewoon raar. Heeft niets met jezelf kunnen redden te maken of waar het is. Al is het om de hoek van zijn/haar huis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |