abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135996867
Ik heb aan mijn studie een vriendinnengroepje overgehouden, waarmee ik soms gezamenlijk afspreek, en een keer per jaar of per twee jaar gaan we een weekendje weg.
Altijd gezellig en ontspannen eigenlijk.
Het volgende verhaal heeft zich 1,5 jaar geleden al afgespeeld, maar zit me nog steeds dwars:

We gingen een weekend naar Barcelona. Ik had een week daarvoor een longontsteking opgelopen (dit is hoe de huisarts het noemde, volgens mij was het gewoon een stevige bronchitis). Had het erg benauwd, maar kuurtje er tegenaan en hopen dat ik mee zou kunnen. Huisarts gaf groen licht dus ben meegegaan.

Daar aangekomen veel gewandeld en het ging al snel weer slechter. Erg benauwd en medicijnen ( puffers) werkten nauwelijks. De tweede avond eerder gaan slapen maar dat lukte niet want te benauwd, en ondertussen best bang. In ademnood en eigenlijk niet weten wat te doen in een vreemd land. Uiteindelijk met vriendinnen richting ziekenhuis, daar zuurstofmaskertje opgekregen voor een flinke boost en toen ging het wel weer. Ondertussen was het al na middernacht.

Hele tijd moeten wachten, nog wat dingetjes onderzocht en ik was good to go. Weggestuurd, en de paar passen richting taxi (eerste lichamelijke actie die ik ondernam) voelde ik me alweer benauwd worden. Gelijk terug want zo kon ik de nacht niet door.

Een van de vriendinnen had erg veel slaap en was wanhopig om terug naar het appartement te gaan. Op een gegeven moment hebben ze toen besloten om met zn allen (3en) terug te gaan. Ik moest daar in mn eentje blijven. Ze hadden "geregeld" dat iemand daar een taxi voor me zou bellen en die me voor de deur zou afzetten als ik weg mocht.
Dat liep ook anders, taxi kon daar helemaal niet komen, waardoor ik rond 5 uur 's nachts in mn eentje door een achterstandswijkje in Barcelona liep.

Al die tijd later zit t me nog steeds niet lekker dat ze me daar hebben achtergelaten. Andersom was ik namelijk wel gebleven, al was t slapend in een stoel. Ik heb dit ook al aangekaart bij mijn vriendinnen, maar zij geven aan: we konden toch niks doen, we waren moe en we dachten dat we t goed voor je geregeld hadden.

Ik had er wat meer van verwacht denk ik, en ik vraag me af wat deze vriendschap nou eigenlijk betekent. Misschien zou het een volgende keer anders gaan, nu we erover gepraat hebben, maar dat neemt mijn gevoel niet echt weg.

Mijn vraag aan jullie eigenlijk: wat hadden jullie in deze situatie gedaan? Ben ik onredelijk in wat ik verwacht van ze? Hoe krijg ik de oude vriendschap weer terug, zonder dat knagende gevoel?
  maandag 27 januari 2014 @ 09:42:37 #2
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_135996903
Laat het los :') 1,5 jaar geleden, als je er nu nog mee zit moet je nieuwe vrienden zoeken.
pi_135997023
Dit had je eerder moeten uitspreken. Na 1,5 weer oude dingen ophalen dat heeft geen zin, en wekt meer irritatie dan begrip.

Stel we leefde 1,5 jaar terug had ik je wel begrepen. Persoonlijk had ik bij mijn vriend/vriendin gebleven in het ziekenhuis, in een vreemd land.
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
pi_135997039
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:42 schreef Verbodsbord het volgende:
Laat het los :') 1,5 jaar geleden, als je er nu nog mee zit moet je nieuwe vrienden zoeken.
Het is niet zo dat ik ze dagelijks, wekelijks, zelfs niet maandelijks zie. Anders hadden er vast alweer een hoop positieve dingen tegenover gestaan.
En er zit weer een weekendje aan te komen, misschien de reden dat me dat aan t twijfelen brengt.
pi_135997088
Je had niet in de lobby van het ziekenhuis kunnen blijven wachten? :')

Los daarvan, de enige manier om te kijken of de lucht te klaren is door aan je vriendinnen te communiceren wat je gevoelens zijn. Maar het is de vraag of zij daar na anderhalf jaar nog goed op reageren.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_135997118
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:48 schreef craftyvirus het volgende:
Dit had je eerder moeten uitspreken. Na 1,5 weer oude dingen ophalen dat heeft geen zin, en wekt meer irritatie dan begrip.

Stel we leefde 1,5 jaar terug had ik je wel begrepen. Persoonlijk had ik bij mijn vriend/vriendin gebleven in het ziekenhuis, in een vreemd land.
Het is al veel eerder uitgesproken, zoals hierboven aangegeven, de reden dat ik weer ga twijfelen is dat er weer zo'n weekendje op stapel staat.
pi_135997120
vraag jezelf af.

kan ik dit achter me laten. okee vriendschap zetten we door.

kan ik dit niet achter me laten? okee helaas een prettig leven verder en we zoeken andere vrienden.

maar geen tja stel als dit of jeetje ik had dit.
pi_135997150
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:52 schreef ikweetzelf het volgende:

[..]

Het is al veel eerder uitgesproken, zoals hierboven aangegeven, de reden dat ik weer ga twijfelen is dat er weer zo'n weekendje op stapel staat.
Als je er na anderhalf jaar nog mee zit is er niks uitgesproken.
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  maandag 27 januari 2014 @ 09:53:55 #9
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_135997159
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:48 schreef craftyvirus het volgende:

Ik zou zijn gebleven bij een vriend(in). Aan de andere kant zou ik het ook kunnen vergeven na het uitgepraat te kunnen hebben.

Ook vergeving is een belangrijk element in vriendschap.
pi_135997177
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:51 schreef Neuroscience het volgende:

Los daarvan, de enige manier om te kijken of de lucht te klaren is door aan je vriendinnen te communiceren wat je gevoelens zijn. Maar het is de vraag of zij daar na anderhalf jaar nog goed op reageren.
Jij bedoelt dat gedoe met die taxi? Die zette mij ergens af, toen was ik niet meer in het ziekenhuis.
pi_135997231
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:53 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Als je er na anderhalf jaar nog mee zit is er niks uitgesproken.
Uitgesproken in de zin van: iedereen heeft gezegd wat ie er van vindt. Wil nog niet zeggen dat je op een lijn zit toch?
pi_135997242
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:54 schreef ikweetzelf het volgende:

[..]

Jij bedoelt dat gedoe met die taxi? Die zette mij ergens af, toen was ik niet meer in het ziekenhuis.
O, bij jullie hotel, appartement, wat dan ook. Gesnapt. Ja, dat is erg vervelend.
pi_135997362
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:53 schreef Partypoeper het volgende:

[..]

Ik zou zijn gebleven bij een vriend(in). Aan de andere kant zou ik het ook kunnen vergeven na het uitgepraat te kunnen hebben.

Ook vergeving is een belangrijk element in vriendschap.
Zeker waar. Het is meer hun reactie nadat ik me erover heb uitgesproken denk ik. Ze zien er niks fouts in eigenlijk. Ik had denk ik gehoopt dat ze zouden aangeven het een volgende keer anders te doen.
  maandag 27 januari 2014 @ 10:03:35 #14
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135997409
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:01 schreef ikweetzelf het volgende:

[..]

Zeker waar. Het is meer hun reactie nadat ik me erover heb uitgesproken denk ik. Ze zien er niks fouts in eigenlijk. Ik had denk ik gehoopt dat ze zouden aangeven het een volgende keer anders te doen.
Wat heb jij die nacht gezegd. Ga alsjeblieft niet weg, laat me niet allen? Of heb je het op dat moment ook gelaten.

Hangt ervan af hoe jij die nacht heb gereageerd op hun. Anders vind ik het ook niet slecht geregeld van hun achteraf.
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135997412
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:56 schreef ikweetzelf het volgende:

[..]

Uitgesproken in de zin van: iedereen heeft gezegd wat ie er van vindt. Wil nog niet zeggen dat je op een lijn zit toch?
Maar wel dat het goed moet zijn. Anders is het alleen besproken. En dat is schijnbaar het geval want jij zit nog met een onbevredigend gevoel. Je hebt het ze niet vergeven en gelooft niet dat ze het in de toekomst anders zullen doen.
pi_135997517
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:03 schreef awiebo het volgende:

[..]

Wat heb jij die nacht gezegd. Ga alsjeblieft niet weg, laat me niet allen? Of heb je het op dat moment ook gelaten.

Hangt ervan af hoe jij die nacht heb gereageerd op hun. Anders vind ik het ook niet slecht geregeld van hun achteraf.
Nee, dat is mijn eigen fout, dat heb ik niet zo duidelijk uitgesproken. Maar in mijn beleving zou ik dat ook niet hoeven vragen. Als het andersom was geweest was het niet in me opgekomen om te vertrekken, maar dat is een verschil in beleving blijkbaar.
  Redactie Frontpage maandag 27 januari 2014 @ 10:10:57 #17
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135997601
Wel klote vriendinnen. Ik was ook gebleven.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 27 januari 2014 @ 10:13:48 #18
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_135997657
Jeetje zo erg is het toch ook allemaal niet geweest? Het is niet zo dat ze je aan je lot hebben overgelaten alleen hebben ze niet gehandeld zoals jij het gedaan zou hebben. Big deal zoiets heftigs was het toch ook weer niet? Om daar na al die tijd nog bezig mee te zijn vind ik ook een beetje overdreven.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_135997704
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:03 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Maar wel dat het goed moet zijn. Anders is het alleen besproken. En dat is schijnbaar het geval want jij zit nog met een onbevredigend gevoel. Je hebt het ze niet vergeven en gelooft niet dat ze het in de toekomst anders zullen doen.
Het zou kunnen dat ze t anders zouden doen. Ze hadden wel begrip voor wat ik zei, maar bleven ook bij hun eigen standpunt. En waren denk ik ook wel geschrokken dat ik ermee zat, aangezien ik over het algemeen niet het type dramaqueen ben en ook niet zo heel erg open ben in het uiten van problemen.
Misschien heb je gelijk en ligt de bal nu bij mij, to forgive or not to forgive ;-)
  maandag 27 januari 2014 @ 10:16:29 #20
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135997726
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:07 schreef ikweetzelf het volgende:

[..]

Nee, dat is mijn eigen fout, dat heb ik niet zo duidelijk uitgesproken. Maar in mijn beleving zou ik dat ook niet hoeven vragen. Als het andersom was geweest was het niet in me opgekomen om te vertrekken, maar dat is een verschil in beleving blijkbaar.
Precies. Jij hebt op dat moment niet duidelijk aangegeven dat je liever niet alleen was. Jouw vriendinnen waren moe, hebben wat geregeld in de veronderstelling dat het goed kwam en zijn naar huis gegaan met het idee dat jij er de volgende dag ook weer gewoon zou zijn.

laat 't lekker
;)
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135997868
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:07 schreef ikweetzelf het volgende:

[..]

Leermomentje. Altijd duidelijk je wensen uitspreken en niet denken dat anderen je gedachten kunnen raden. Want door die fout zit ma anderhalf jaar nog met iets wat heel simpel voorkomen had kunnen worden :)
  maandag 27 januari 2014 @ 10:30:06 #22
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_135998104
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 09:51 schreef Neuroscience het volgende:

waarom zou je blijven als die gene lekker in een ziekenhuis bed ligt met een zuurstofmaskertje op en kan gaan pitten?
Zeker als je netjes een taxi regelt die je voor het appartement afzet...
Je hebt een telefoon en had even kunnen bellen waar je was, dan hadden ze wel een oplossing voor je gezocht.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_135998153
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:30 schreef KimJong-un het volgende:

[..]

waarom zou je blijven als die gene lekker in een ziekenhuis bed ligt met een zuurstofmaskertje op en kan gaan pitten?
Zeker als je netjes een taxi regelt die je voor het appartement afzet...
Je hebt een telefoon en had even kunnen bellen waar je was, dan hadden ze wel een oplossing voor je gezocht.
Nou ja, je zou kunnen blijven als daar om gevraagd wordt :P
  maandag 27 januari 2014 @ 10:36:14 #24
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_135998234
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:32 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Nou ja, je zou kunnen blijven als daar om gevraagd wordt :P
ja had gekund. Wat had het toegevoegd? Voor mijn vrienden doe ik een hoop, kosteloos klussen, 2 uur rijden om iemand in Antwerpen af te zetten en dan weer 2 uur terug op mijn zondagavond. Week lang niet sporten en elke avond iemand helpen met zijn verslag omdat het eind van die week af moet zijn en diegene er niet eerder aan begonnen was en niet zag zitten.

Ik ben echt de beroerdste niet maar moet toch wel de meerwaarde van dingen inzien. Bij iemand in een ziekenhuis blijven omdat hij een beetje benauwd is en zo zelf niet kunnen slapen? Ik zou niet blijven...
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_135998452
Misschien is het ook wel een luxeprobleem. Bij gebrek aan echte problemen maak ik me hier druk om. Al is het echt niet iets wat me dagelijks bezighoudt hoor.
Alleen het "samen uit samen thuis" principe heb ik gemist en mis ik hier ook in de meeste reacties. Rationeel is alles uit te leggen en dat is ook de reden dat ik t toen heb laten gaan. Zij geven aan dat ze naar huis willen en ik ga daar op dat moment niet tegenin. In sommige gevallen zou het fijn zijn als je dat niet zelf hoeft aan te geven, al is het zeker zo dat ik duidelijker had kunnen en dus moeten zijn. Dat dit niet vanzelfsprekend was voor hun zorgt wel juist voor die twijfel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')