abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 januari 2014 @ 22:19:26 #1
393932 josje112
Dit is niet mijn echte naam ^^
pi_135984481
Hallo,

Inmiddels heb ik 6 maanden een heel erg leuke vriendin waar ik werkelijk stapelgek op ben.
We doen alles samen in de weekenden teniminste want doordeweeks zit ze op school in een andere stad.
Er zijn echter een paar dingen die haar moeder niet aan staat.
Het zit namelijk zo:
In het begin van onze relatie heb ik mijn vriendin laten weten dat ik de landmacht in zal gaan en daarom soms wel eens 3 maanden achter elkaar van huis af kan zijn.
Ik heb haar de keuze gegeven om er een week over na te denken ofdat ze toen des tijds nog verder met me wou daten of niet, ik heb haar filmpjes laten zien hoe de landmacht werkt en natuurlijk wat voor werk ik zal gaan uitvoeren in de landmacht.
Ik krijg een zwaar bewapende functie waarvoor ik meerdere jaren getrained heb en wat dan ook mijn grootste doel in mijn leven is tot nu toe.
Ik vond dat ze voor mij moest kiezen en ik ga hoe dan ook mijn droom achterna dus kiezen voor mij zonder het gedeelte landmacht was dus onmogelijk.
Ze heeft toen verteld dat ze heel graag met mij verder wou daten en dat hebben we toen dus ook gedaan.
Inmiddels zijn we 6 maanden verder en alles gaat eigenlijk erg goed (op een paar ruzietjes na dan maar dat hoort er natuurlijk bij (dit gaat echter nooit over de landmacht))

Nu komen we dus bij het punt waarin ik het verhaal kan gaan vertellen tegen jullie.
haar ouders zijn nogal vredelievende mensen ze luisteren van die vogelzang muziek en alles is biologisch (niks mis mee natuurlijk) verder eten ze bijna alleenmaar groente (ik ben een erge vleeseter) en haar moeder is zelfs homeopaat (ik geloof er niet erg veel in maar toch)
Verder zijn het wel hele lieve mensen, haar vader kan ik het erg goed mee vinden de man is erg grappig en een erg goed persoon maar het is al wel snel te zien dat haar moeder de broek aan heeft daar in het huishouden.
Haar moeder is een beetje feministisch mannen kunnen niks en vrouwen doen alles maar is haar attitude
mijn vriendin is verder een erg gevoelig lief meisje waarin ik dan weer een erg geharde jongen ben (ik ben wel heel lief voor mijn vriendin maar ben nogal direct)
ik laat me niet snel over mijn tenen lopen hoewel mijn vriendin wel van haar moeder geleerd heeft dat mannen niet veel zijn..
Mensen die bekent zijn met sterrenbeelden begrijpen het wel ikzelf ben een ram en mijn vriendin je raad het al vissen..
nou goed om weer terug te komen op haar ouders (voornamelijk moeder) haar moeder zegt nogal eens dat ik nergens voor deug en dat ze maar moet opletten met iemand zoals mij die de landmacht in gaat
ze zegt dat ze niet weet of ik wel zo goed voor haar ben als ik de landmacht in ga en ze zegt dat ze ziet dat ik te veel alles om mij laat draaien (terwijl dat ik dikwijls heel veel rekening met mijn vriendin houdt)
toen ik vanavond met haar moeder ging praten (want ik laat niet over me heen lopen) vertelde ze me dat ze echt niet weet of ik wel goed voor mn vriendin ben daar zat mijn virnedin natuurlijk ook bij..
aan tafel zei mijn schoonma in spe dat haar zoon wel een goed vriendinnetje had gevonden en dat mijn vriendin wellicht iets beters kon krijgen..
Verder zei ik daarop dat ze ook slechter had kunnen treffen waarop haar moeder weer zei maar ook beter..

Het zei voor mij al genoeg en als ik er dan over ga praten dan weet ze het ineens niet.. dan moet ze ook durven zeggen dat ze me niet mag vind ik maar als haar dochter erbij zit als we alleen zijn durft ze dat niet ofzo..
Waarschijnlijk is ze bang haar dochter te verliezen want als ze dat zegt en ik maak het uit dan is het natuurlijk haar schuld

We zijn 19 en 20 jaar oud en ik al deze maart in dienst treden bij een van de zwaarste militaire eenheden in nederland
Ik behoor daarom ook bij de laatste 7 sollicitanten die het gehaald hebben (het waren er 150)
Ik laat de landmacht niet vallen en mijn vriendin heeft voor mij gekozen alleen ik ben bang dat haar moeder haar gaat lopen mindfucken...

Ik wil dit meisje natuurlijk niet verlizen en ik moest mijn verhaal gewoon even kwijt.. misschien dat jullie me kunnen helpen..

Als jullie vragen hebben ik beantwoord ze graag!

bedankt voor het lezen!
josje112 is gewoon het eerste wat in me opkwam deal with it! :P
pi_135984939
Lees het over en plaats punten en komma's. Probeer ik het daarna nog een keer te lezen

:W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 26 januari 2014 @ 22:25:38 #3
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_135985073
quote:
11s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:19 schreef josje112 het volgende:
Ik krijg een zwaar bewapende functie waarvoor ik meerdere jaren getrained heb en wat dan ook mijn grootste doel in mijn leven is tot nu toe.
meerdere jaren voor getraind heb? Je bent nu 20, je bedoelt dat je veva gedaan hebt daarna de Amo en misschien de Amol of mariniers? 3/4 is peace of cake, de rest is inderdaad even doorzetten al valt dat voor een manschapsfunctie ook wel mee.

quote:
We zijn 19 en 20 jaar oud en ik al deze maart in dienst treden bij een van de zwaarste militaire eenheden in nederland
Ik behoor daarom ook bij de laatste 7 sollicitanten die het gehaald hebben (het waren er 150)
geen kct dus want dat is de zwaarste, zoals ik al zei: lmb of mariniers. Onderofficiersfunctie kan niet, daar ben je nog te jong voor. Manschapsfunctie blijven er veel meer over. Conclusie je overdrijft.
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
  zondag 26 januari 2014 @ 22:26:02 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_135985103
Het wordt me nog niet duidelijk wat de moeder van je vriendin tegen je heeft.
The love you take is equal to the love you make.
pi_135985548
wat een kutsituatie :( maar ik lees nergens dat je het er alleen met je vriendin over hebt gehad?
wat vindt zij ervan dat haar moeder zo over jou praat?
-___-
pi_135985575
Toen je "gevoelig" zei voelde ik me per direct aangesproken.
pi_135986120
Wat hebben jullie sterrenbeelden met de relatie tussen jou en haar moeder te maken?
pi_135986892
Join the fucking club.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_135987143
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:38 schreef LittleLady het volgende:
Wat hebben jullie sterrenbeelden met de relatie tussen jou en haar moeder te maken?
Ik moest een beetje gniffelen om dat detail, aangezien hij zelf aangaf niet echt in homeopathie te geloven. Maar wel in sterrenbeelden 8-)

Maar goed, je schoonmoeder. Misschien is ze bang dat je haar dochter verdriet doet als je voor langere tijd uitgezonden gaat worden en in eventueel gevaarlijke situaties terecht komt. Daarbij is het leger een behoorlijk apart wereldje met een zeer duidelijke hiërarchie en druist dat allemaal misschien tegen haar kijk op de wereld in. Dus tsja, ik kan wel begrijpen wat ze eventueel tegen jou (je beroepskeuze) heeft. Maar met je schoonmoeder hoef je niet per se door één deur te kunnen, het is mooi meegenomen, maar noodzakelijk is het niet. Zolang je vriendin voor jou kiest en achter jouw keuzes staat kan je er samen wel komen. Laat je schoonmoeder gewoon zien hoe goed je voor haar bent, maak haar dochter gelukkig. MEer kan je niet doen.

Oh, en praat er over met je vriendin, maar dat leek me logisch. Tip: wat je ook doet, zeg niets slechts over je schoonmoeder tegen haar. Ook niet als zij dat wel doet over haar moeder.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 26 januari 2014 @ 22:55:45 #10
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_135987388
Ik vind uit je verhaal niet blijken dat je schoonma je haat.
Beetje overdreven, niet?
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 26 januari 2014 @ 22:58:26 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135987570
Misschien heeft je schoonma het gevoel dat je vriendin in jouw schaduw staat. Ben jij er zo een die altijd het hoogste woord voert in gezelschap? Ik denk dat dit alles geen fuck te maken heeft met jouw beroep, dus al die shit had je niet hoeven typen. Ze heeft gewoon een hekel aan jou, dat hoef je niet af te schuiven op je beroep of zo. Misschien vindt ze je gewoon een heel irritant persoon.
Resistance is futile.
pi_135987728
quote:
10s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:58 schreef Seven. het volgende:
Misschien heeft je schoonma het gevoel dat je vriendin in jouw schaduw staat. Ben jij er zo een die altijd het hoogste woord voert in gezelschap? Ik denk dat dit alles geen fuck te maken heeft met jouw beroep, dus al die shit had je niet hoeven typen. Ze heeft gewoon een hekel aan jou, dat hoef je niet af te schuiven op je beroep of zo. Misschien vindt ze je gewoon een heel irritant persoon.
Ook goed mogelijk natuulijk :Y Maar dat zeg je dan niet zo snel tegen iemand.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_135988757
Ik denk dat Seven het bij het rechte eind heeft. Het is niet jouw beroep waarom schoonmoeder je niet zo leuk vind, maar je houding. Je arrogantie. Je lijkt me geen leuk, gezellig persoon. Je bent, zoals je zelf zegt, direct en je laat niet over je heen lopen. Je gaat dus fel tegen je schoonmoeder in als zij aangeeft dat ze jou niet zo leuk vindt. Begrijpelijk dat ze je niet mag.
pi_135988875
Mogelijk is schoonmoeder gewoon bang dat dochter alleen, met zorgen, zit als jij op gevaarlijke missies gaat. Ik zou het gesprek aangaan en proberen bespreekbaar te maken wat het probleem is. Speculeren heeft weinig zin en lost niets op.
  zondag 26 januari 2014 @ 23:18:15 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135988912
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik denk dat Seven het bij het rechte eind heeft. Het is niet jouw beroep waarom schoonmoeder je niet zo leuk vind, maar je houding. Je arrogantie. Je lijkt me geen leuk, gezellig persoon. Je bent, zoals je zelf zegt, direct en je laat niet over je heen lopen. Je gaat dus fel tegen je schoonmoeder in als zij aangeeft dat ze jou niet zo leuk vindt. Begrijpelijk dat ze je niet mag.
Tel daar bij op dat schoonma zelf waarschijnlijk ook het kenau-achtige type is. Zij verafschuwt waar hij voor staat, de arrogante onderdrukkende man die constant van huis is zodat zijn vrouwtje verpietert terwijl hij opbloeit.

Het zou me niet verbazen als beiden hoogst onplezierige personen zijn. :P
Resistance is futile.
  zondag 26 januari 2014 @ 23:19:27 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135988977
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:17 schreef Wespensteek het volgende:
Mogelijk is schoonmoeder gewoon bang dat dochter alleen, met zorgen, zit als jij op gevaarlijke missies gaat. Ik zou het gesprek aangaan en proberen bespreekbaar te maken wat het probleem is. Speculeren heeft weinig zin en lost niets op.
Gevaarlijke missies :')
Resistance is futile.
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 23:26:19 #17
18653 crew  D.
pi_135989432
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moest een beetje gniffelen om dat detail, aangezien hij zelf aangaf niet echt in homeopathie te geloven. Maar wel in sterrenbeelden 8-)

Dat :Y

En het stukje waar ie zegt dat ie als geharde jongen in een lief gevoelig meisje zit :P
pi_135989446
Lijkt me dat jij gewoon een vervelend mannetje bent, TS. Zo komt je iig wel over. Dwingend en onplezierig.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 26 januari 2014 @ 23:30:50 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_135989705
quote:
6s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:26 schreef bijdehand het volgende:
Lijkt me dat jij gewoon een vervelend mannetje bent, TS. Zo komt je iig wel over. Dwingend en onplezierig.
Hij laat zich in ieder geval niet snel over zijn tenen lopen!!
Resistance is futile.
pi_135990094
quote:
12s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hij laat zich in ieder geval niet snel over zijn tenen lopen!!
Dat had ik ook niet verwacht van een erge vleeseter!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_135990707
En TS zijn vriendin zegt niks als haar moeder zegt dat ze TS niet geschikt vind?
pi_135990794
dude je heb pas 6 maanden en nu al schoonma?
Zie!
  PR en moderator maandag 27 januari 2014 @ 02:08:14 #24
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135994559
Sorry, ik kan het niet laten om toch even op deze totaal irrelevante zin te reageren.
quote:
Mensen die bekent zijn met sterrenbeelden begrijpen het wel ikzelf ben een ram en mijn vriendin je raad het al vissen..

En verder is het inderdaad wel kut dat je schoonmoeder zo dwarszit.
Respect voor jou dat je je droom achterna gaat en je ook de selectie hebt gehaald, en dat je daar van voor af aan al duidelijk over bent geweest tegen je vriendin en wat het voor haar in gaat houden in de toekomst. Petje af.

Ondanks dat heeft je vriendin toch duidelijk voor jou gekozen, en als je relatie met je vriendin goed genoeg is denk ik dat je er wel uit op mag maken dat ze daarmee ook haar moeder niet jullie relatie laat beïnvloeden. Dat dus, wat haar moeder er ook van vindt, je vriendin wél gelooft dat jij goed genoeg voor haar bent en bij je wilt blijven.

Dat hoop ik in elk geval voor jou. Want als de tijd voorbij gaat en haar moeder ziet dat het bijv. over een jaar nog steeds dik prima tussen jullie gaat, ook als je al in dienst bent, dan zal ze haar mening vast wel bijstellen en in zien dat ze ongelijk heeft gehad en jij wél goed voor haar dochter bent.
Fuck the EBU.
  maandag 27 januari 2014 @ 02:15:15 #25
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_135994639
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:24 schreef Vlindur het volgende:
Lees het over en plaats punten en komma's. Probeer ik het daarna nog een keer te lezen

:W
Oh fuck off, het verhaal is goed en duidelijk en jij gaat over punten en komma's klagen. Mierenneuker!
KLB is verderop.

O.T: Tjahhhh goed van je dat je het zo ver geschopt hebt en je droom achterna gaat, daarnaast heb je een mooie relatie met een lief meisje die je kan vertrouwen.
Zou eens goed praten met je schoonma, ze lijken me niet de moeilijkste vind alleen dat ze zoiets niet kan maken.
Anders dat wijf niet eens aandacht geven, je hebt tenslotte geen relatie met haar maar met haar dochter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')