doe maar nietquote:Op zondag 26 januari 2014 18:00 schreef LETMEIN het volgende:
Ik voel een patat/friet discussie aankomen.
Ik kom het graag een keer proberenquote:Op zondag 26 januari 2014 17:59 schreef arachide. het volgende:
[..]
Dat zal wel, ik moet alleen echt aan mijn rendang gaan werken, hij smaakt wel goed, maar hij is te droog en ietwat taai.
quote:Op zondag 26 januari 2014 17:58 schreef supersof het volgende:
[..]
en toch wilt hij eten bij de voedselbank halen als hij uit huis gaat
je bent zelf frietquote:Op zondag 26 januari 2014 18:02 schreef supersof het volgende:
ara zeg jij als arnhemse ook friet?
of was je niet arnhems?
frietquote:
Boven de rivieren is het patatquote:Op zondag 26 januari 2014 18:02 schreef supersof het volgende:
of was je niet arnhems?
Ik zeg friet jaquote:Op zondag 26 januari 2014 18:02 schreef supersof het volgende:
of was je niet arnhems?
toch zeg ik frietquote:Op zondag 26 januari 2014 18:02 schreef VoornaamAchternaam het volgende:
[..]
Boven de rivieren is het patat
yesquote:Op zondag 26 januari 2014 18:02 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik zeg friet jaHalf arnhems meisje represent
Ik kom uit Rotterdam en zeg ook friet. Al noemt Bram Ladage het weer patat. Heel verwarrend.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:02 schreef arachide. het volgende:
[..]
Ik zeg friet jaHalf arnhems meisje represent
Veel mensen hebben geleerd dat wouden 'fout' is. 'Wouden zijn bossen!' was een bekende uitroep van schoolmeesters en -juffrouwen om erin te stampen dat alleen wilden juist zou zijn. Wou(d)en is echter een eeuwenoude vorm, die al in Middelnederlandse teksten voorkomt. Hij is ontstaan uit wolde(n), een vorm die in sommige dialecten nog voortleeft. De vorm wouden houdt ondanks alle vermaningen gewoon stand, in elk geval in de spreektaal en de informele schrijftaal.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:01 schreef arachide. het volgende:
[..]
nee nee. In schrijftaal moet je ik wil, wilde, wij willen, wilden aanhouden. In spreektaal mag je nog ik wou zeggen. Maar geen "wij wouden"
en dat is trouwens echt lelijk. Wij wouden
quote:Op zondag 26 januari 2014 18:03 schreef LETMEIN het volgende:
[..]
Veel mensen hebben geleerd dat wouden 'fout' is. 'Wouden zijn bossen!' was een bekende uitroep van schoolmeesters en -juffrouwen om erin te stampen dat alleen wilden juist zou zijn. Wou(d)en is echter een eeuwenoude vorm, die al in Middelnederlandse teksten voorkomt. Hij is ontstaan uit wolde(n), een vorm die in sommige dialecten nog voortleeft. De vorm wouden houdt ondanks alle vermaningen gewoon stand, in elk geval in de spreektaal en de informeleschrijftaal.
de wonderschone achterhoekquote:Op zondag 26 januari 2014 18:03 schreef supersof het volgende:
[..]
yes
waar komt de andere helft vandaan?
beter zeg je wildequote:Op zondag 26 januari 2014 18:03 schreef LETMEIN het volgende:
[..]
Veel mensen hebben geleerd dat wouden 'fout' is. 'Wouden zijn bossen!' was een bekende uitroep van schoolmeesters en -juffrouwen om erin te stampen dat alleen wilden juist zou zijn. Wou(d)en is echter een eeuwenoude vorm, die al in Middelnederlandse teksten voorkomt. Hij is ontstaan uit wolde(n), een vorm die in sommige dialecten nog voortleeft. De vorm wouden houdt ondanks alle vermaningen gewoon stand, in elk geval in de spreektaal en de informele schrijftaal.
Taal verandert. En wouden moet er uit.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:03 schreef LETMEIN het volgende:
[..]
Veel mensen hebben geleerd dat wouden 'fout' is. 'Wouden zijn bossen!' was een bekende uitroep van schoolmeesters en -juffrouwen om erin te stampen dat alleen wilden juist zou zijn. Wou(d)en is echter een eeuwenoude vorm, die al in Middelnederlandse teksten voorkomt. Hij is ontstaan uit wolde(n), een vorm die in sommige dialecten nog voortleeft. De vorm wouden houdt ondanks alle vermaningen gewoon stand, in elk geval in de spreektaal en de informele schrijftaal.
Bram moet zijn bek houdenquote:Op zondag 26 januari 2014 18:03 schreef Muto het volgende:
[..]
Ik kom uit Rotterdam en zeg ook friet. Al noemt Bram Ladage het weer patat. Heel verwarrend.
hoe bedoel je? vind je arnhem niet leuk?quote:Op zondag 26 januari 2014 18:04 schreef arachide. het volgende:
[..]
de wonderschone achterhoekHeb een tijdje in arnhem gewoond, gewerkt, gesport en op school gezeten, maar dat hield ik allemaal niet vol
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |