Hoe krijg je dat voor elkaar? Heb 2 barn en 1 markt. over de 10k voedsel en genoeg andere zaken. Zorg gewoon voor een aantal stockpiles (kosten toch niks).quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:12 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Ik bedoel de limiet van je stock pile(s) en je barn(s)
Ik laat de populatie te langzaam groeien maar als je te snel gaat heb je weer een dood dorp en daar heb ik geen zin in
Ik bouw toch redelijk snel mijn trade post om te zorgen dat ik dieren/seeds kan krijgen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:24 schreef Jump het volgende:
Ik heb deze random seed met volgende eigenschappen. Wou eerst eens wat makkelijker starten. Je hebt bovenaan een grote vlakte waar je veel gaat kunnen doen, en onderaan ook. De rivier ligt wel een eind weg aan de rechterkant voor traden, maar daar heb je in het begin toch niet veel aan.
[ afbeelding ]
En na enkele jaren (90 graden gedraaid tov vorige screen):
[ afbeelding ]
Deze staat op Easyquote:Op woensdag 19 februari 2014 00:32 schreef dekkered het volgende:
[..]
Ik bouw toch redelijk snel mijn trade post om te zorgen dat ik dieren/seeds kan krijgen.
Speel je op Hard of op een andere dificulty.
dan vindt ik het niet gek dat je je trade post niet snel bouwt. Omdat je en schapen en een paar seeds krijgt.quote:
bij de widget betaalde ik 15,03quote:
op t moment dat ik m kocht was alleen de widget online. Humble had hem zelf nog niet eens in de store staan.quote:Op woensdag 19 februari 2014 00:35 schreef mschol het volgende:
[..]
bij de widget betaalde ik 15,03
Via de hb store 14,99
Ik heb alleen heel vluchtig de eerste tut even opgestart, lijkt erg intressant
Misschien een herbelist en een Hospital bouwen?quote:Op woensdag 19 februari 2014 01:32 schreef Jump het volgende:
Stacio the Laborer has died of a weak heart.
In feite een leuk detail, die random sterfgevallen.
Herbalist heb ik hoor, hospital staat er maar beman ik enkel als er een of andere uitbraak van een ziekte isquote:Op woensdag 19 februari 2014 01:38 schreef dekkered het volgende:
[..]
Misschien een herbelist en een Hospital bouwen?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
is het spel de 18.99 euro waard ?
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?quote:Op woensdag 19 februari 2014 03:13 schreef JCPepino het volgende:
Loopt het stadje bij mij prima, realiseer ik me dat iedereen wel erg oud wordt en er helemaal geen baby's geboren worden
Dat was het probleem ook deels, telkens dat er weer eten voorradig was, pakte dezelfde laborer het eten weer op om het naar een overvloedig huis te brengen. Het was dus ook echt maar 1 huis dat echt niks kreeg :p. Sowieso begon ik op Hard, dus kan het zijn dat het aan de storage cart ligt en misschien dat een barn of market beter werkt. Maar die market kost nog vrij veel dus of dat zo slim is vroeg in het spel is ook weer de vraag.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]was er nog wel eten voorradig? Krijg bij 2000 aardappelen de melding tis bijna op. Daar kan ik een half jaar meedoen
Koop het via humble dan is het 15e! Dan heb je drm free versie en steam.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
is het spel de 18.99 euro waard ?
De leeftijd is een beetje raar. Ze worden snel oud (iemand wordt 4 jaar ouder in 1 speljaar o.i.d.), worden student of laborer als ze 10 worden en kunnen ook al kinderen krijgen rond 12-14 jaar. Dan zou je denken, dat ze niet zo oud worden, maar ik heb mensen van 70+ jaar gezien in quill18's spelquote:Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Ploeter aardig door inmiddels, 30 volwassen zielen en stuk of 10 kinders. (medium start, disasters on)
Ik snap waarom ze verbannen zijn, m'n smid is een meisje van 10. Ze woont naast een stelletje van 14 en 25 die ook al 2 kinderen hebben![]()
Een 15x15 corn field, 2x 10x10 boomgaard appels en 2 gather huts en vreten genoeg. Die gather huts zijn belangrijk, die trekken 4 of 5 soorten voedsel binnen + corn = geen ziekte tot nu toe (yr 5)
Heb nog niet door of het 'uitschakelen' van de boomgaard en corn field in de winter een negatief effect heeft. Wat me wel leuk verraste is dat de farmers blijkbaar ook gewoon zooi haulen als er niks op de farm te doen is.
Hunters even geprobeerd ... maar das net hangjeugd. Voert geen fuck uit. Vanavond ijzer mijn en quarry afbouwen. Spawn is helaas nogal ver van bruikbare rivier dus nog geen vissers. Forestry hut is niet erg gebalanceerd imho. Heb er 2 v/d 4 plekken bezet en ze hakken bomen veel sneller om dan bomen groeien (4 a 5 jaar denk ik om te groeien)
koude winters en alcoholquote:Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
Inderdaad. Farmers gaan in de winter in feit etaken van de Laborers doen. Net hetzelfde zoals een woodcutter dat zou doen als hij aan zijn ingestelde limiet zit. Dat is wel praktisch.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Fe2O3 het volgende:
)
Heb nog niet door of het 'uitschakelen' van de boomgaard en corn field in de winter een negatief effect heeft. Wat me wel leuk verraste is dat de farmers blijkbaar ook gewoon zooi haulen als er niks op de farm te doen is.
Volgens mij door het aantal huizen af te stemmen op het aantal volwassenen. Je wilt uiteindelijk 2 volwassenen per huis. Ik denk dat je minder kinderen krijgt als je te weinig huizen hebt en er meer dan 2 volwassenen per huis wonen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
Huizen bouwen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |