Herbalist heb ik hoor, hospital staat er maar beman ik enkel als er een of andere uitbraak van een ziekte isquote:Op woensdag 19 februari 2014 01:38 schreef dekkered het volgende:
[..]
Misschien een herbelist en een Hospital bouwen?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
is het spel de 18.99 euro waard ?
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?quote:Op woensdag 19 februari 2014 03:13 schreef JCPepino het volgende:
Loopt het stadje bij mij prima, realiseer ik me dat iedereen wel erg oud wordt en er helemaal geen baby's geboren worden
Dat was het probleem ook deels, telkens dat er weer eten voorradig was, pakte dezelfde laborer het eten weer op om het naar een overvloedig huis te brengen. Het was dus ook echt maar 1 huis dat echt niks kreeg :p. Sowieso begon ik op Hard, dus kan het zijn dat het aan de storage cart ligt en misschien dat een barn of market beter werkt. Maar die market kost nog vrij veel dus of dat zo slim is vroeg in het spel is ook weer de vraag.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 23:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]was er nog wel eten voorradig? Krijg bij 2000 aardappelen de melding tis bijna op. Daar kan ik een half jaar meedoen
Koop het via humble dan is het 15e! Dan heb je drm free versie en steam.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:43 schreef Marcus_Zaagius het volgende:
is het spel de 18.99 euro waard ?
De leeftijd is een beetje raar. Ze worden snel oud (iemand wordt 4 jaar ouder in 1 speljaar o.i.d.), worden student of laborer als ze 10 worden en kunnen ook al kinderen krijgen rond 12-14 jaar. Dan zou je denken, dat ze niet zo oud worden, maar ik heb mensen van 70+ jaar gezien in quill18's spelquote:Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Fe2O3 het volgende:
Ploeter aardig door inmiddels, 30 volwassen zielen en stuk of 10 kinders. (medium start, disasters on)
Ik snap waarom ze verbannen zijn, m'n smid is een meisje van 10. Ze woont naast een stelletje van 14 en 25 die ook al 2 kinderen hebben![]()
Een 15x15 corn field, 2x 10x10 boomgaard appels en 2 gather huts en vreten genoeg. Die gather huts zijn belangrijk, die trekken 4 of 5 soorten voedsel binnen + corn = geen ziekte tot nu toe (yr 5)
Heb nog niet door of het 'uitschakelen' van de boomgaard en corn field in de winter een negatief effect heeft. Wat me wel leuk verraste is dat de farmers blijkbaar ook gewoon zooi haulen als er niks op de farm te doen is.
Hunters even geprobeerd ... maar das net hangjeugd. Voert geen fuck uit. Vanavond ijzer mijn en quarry afbouwen. Spawn is helaas nogal ver van bruikbare rivier dus nog geen vissers. Forestry hut is niet erg gebalanceerd imho. Heb er 2 v/d 4 plekken bezet en ze hakken bomen veel sneller om dan bomen groeien (4 a 5 jaar denk ik om te groeien)
koude winters en alcoholquote:Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
Inderdaad. Farmers gaan in de winter in feit etaken van de Laborers doen. Net hetzelfde zoals een woodcutter dat zou doen als hij aan zijn ingestelde limiet zit. Dat is wel praktisch.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:18 schreef Fe2O3 het volgende:
)
Heb nog niet door of het 'uitschakelen' van de boomgaard en corn field in de winter een negatief effect heeft. Wat me wel leuk verraste is dat de farmers blijkbaar ook gewoon zooi haulen als er niks op de farm te doen is.
Volgens mij door het aantal huizen af te stemmen op het aantal volwassenen. Je wilt uiteindelijk 2 volwassenen per huis. Ik denk dat je minder kinderen krijgt als je te weinig huizen hebt en er meer dan 2 volwassenen per huis wonen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
Huizen bouwen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 07:55 schreef Civilian het volgende:
[..]
Valt dat te stimuleren op een of andere manier?
Maar in elk huis zit 1 stelletje wat kinders eruit poept, dus teveel huizen erbij kan voor een populatieexplosie zorgen ...quote:
Volgens mij niet, maar ze nemen gewoon andere taken over als ze niets te doen hebben.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:47 schreef Awsom het volgende:
Heeft het nut om farmers te hebben in de winter?
Ik vind wel de vorm van de randen van de meren en rivieren er lelijk en erg afgeraffeld uitzien.quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:41 schreef Awsom het volgende:
Mijn imperium tot nu toe..
[ afbeelding ]
Ben een townshall aan het bouwen zodat ik zsm nomads kan accepteren. heb meer personeel nodig
quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:48 schreef Q. het volgende:
Heb inmiddels wel door dat ik de vorige keren te groot te snel wilde worden. Easy does it is de sleutel. Then again, ik verwacht nog steeds dat mn halve dorp dood vriest in de komende winter.
Bij mij vriest niemand dood en ik ben pas net kleren aan t makenquote:Op woensdag 19 februari 2014 12:48 schreef Q. het volgende:
Heb inmiddels wel door dat ik de vorige keren te groot te snel wilde worden. Easy does it is de sleutel. Then again, ik verwacht nog steeds dat mn halve dorp dood vriest in de komende winter.
haardhout! Zorg voor haardhout!quote:Op woensdag 19 februari 2014 12:50 schreef Awsom het volgende:
[..]
[..]
Bij mij vriest niemand dood en ik ben pas net kleren aan t maken
Ja, vooral de quarry is killing, daar sterven ze bij bosjes.quote:Op woensdag 19 februari 2014 13:15 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
haardhout! Zorg voor haardhout!
Elk huis heeft het nodig, bij mij lopen ze al vijf jaar naakt rond oid. Nog nul sterfgevallen iig, verwacht dat dat wel oploopt straks als ik de quarry en mijn in gebruik neem ^^
Je twijfelt of een waterput nodig is?quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:27 schreef Awsom het volgende:
Weet iemand of brand ook onder disasters valt?
Het is net als het leven: doorgaan tot je dood bent.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:25 schreef DjUntzUntz het volgende:
zit er eigenlijk een einddoel aan het spelen/opbouwen van je stad? heb je zoveel jaar de tijd? verlies je wanneer alles dood is, wat moet je doen om te winnen? Iemand die daar wat meer over kan vertellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |