Freudiaanse verlezing?quote:
Ik denk dat jou interesse in wintersporten iets groter is dan de gemiddelde bezoeker.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:30 schreef heywoodu het volgende:
Ik doe sowieso ook mee
En hopelijk wordt er niet zuinig gedaan met het aantal onderdelen, gewoon lekker veel![]()
Het is nou ook weer niet zo dat er elke dag tientallen verschillende dingen zijn, dus het is best bij te houden dan.
Nou ja, ik zou zelf kiezen voor alle onderdelen jaquote:Op zondag 26 januari 2014 16:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik denk dat jou interesse in wintersporten iets groter is dan de gemiddelde bezoeker.De gemiddelde deelnemer zal waarschijnlijk al bij het rodelen/cross-country al moeite moeten doen bij een voorspelling, laat staan bij een sport als freestyleskiën. Als je 3 onderdelen per dag doet heb je ongeveer de helft van alle onderdelen, lijkt mij genoeg en houdt het ook voor mij nog wat overzichtelijk.
Dit.quote:Op zondag 26 januari 2014 15:30 schreef heywoodu het volgende:
Ik doe sowieso ook mee
En hopelijk wordt er niet zuinig gedaan met het aantal onderdelen, gewoon lekker veel![]()
Daar ben ik het (deels) wel mee eens, maar ik denk niet dat iedereen een top 3 van alle Freestyle-skiënonderdelen kan opnoemen om maar wat te noemen. Daarnaast heeft net iets minder dan 1/3 in de poll op alleen de schaatsonderdelen gestemd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:12 schreef heywoodu het volgende:
Ik zie niet helemaal in waarom je van de ene sport wel de top-3 zou doen en van andere dingen alleen de winnaar
Dan leg je het voordeel wel heel erg bij de "kenners" van schaatsen (in dit geval).
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:41 schreef wimderon het volgende:
Ik speelde eigenlijk ook met het idee om een OWS-Nostradamus te organiseren (had zelfs al wat prijsjes op de kop getikt), maar ik laat de eer graag aan jou
![]()
Ik ben meer voor een soort van Nostradamus in TDF-stijl ipv een lijstjesvoorspelling. Ten eerste omdat je bij podium- en/of winnaarslijstjes grotendeels dezelfde namen zou krijgen en wat er dan afwijkend is vooral aankomt op het betere gokwerk ipv beredeneerd een goede voorspelling kunnen maken. Daarnaast omdat bij diverse sporten (cross-country, biathlon, noordse combinatie, schansspringen bijvoorbeeld) vooral gaat om de vorm van dezelfde namen, ondanks de (vele) verschillende onderdelen.
TDF / Nostradamus topic 2013 - de alternatieve tourpoolquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je met een OWS-Nostradamus eigenlijk? Je hebt zeker wel een punt over dat je veel dezelfde namen krijgt, en vooral bij biatlon of langlaufen ook per onderdeel relatief veel dezelfde namen..
Gewoon verschillende dingen die je moet voorspellen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar wat bedoel je met een OWS-Nostradamus eigenlijk? Je hebt zeker wel een punt over dat je veel dezelfde namen krijgt, en vooral bij biatlon of langlaufen ook per onderdeel relatief veel dezelfde namen..
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wie is er sneller op de 1500 meter: Mark Tuitert of Fedor Mezentsev?
Oh ja, vergeten mee te doen destijds, maar dat lijkt me eigenlijk wel erg leuk ookquote:Op dinsdag 28 januari 2014 17:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
TDF / Nostradamus topic 2013 - de alternatieve tourpool
Dus meer open vragen en Ja/Nee vragen dan een lijstje.
Eens. Wilde daarom de poll ook zondag sluiten.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 18:17 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou trouwens wel, ongeacht wat voor versie het wordt, even een deadline vaststellen wanneer we moeten "beginnen". Persoonlijk zou ik wel zorgen dat niet later dan woensdag de mogelijkheid er is om de eerste dingen in te gaan vullen
Ik sluit me hierbij aan en ga voor de eervolle laatste plaats.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:11 schreef Mansjester het volgende:
Ik heb echt totaal geen verstand van alle andere sporten, maar doe wel voor spek en bonen mee denk ik
Je kunt bij een Nostradamus ook gewoon vragen naar de winnaar of een podiumfinisher, het geeft je alleen de mogelijkheid om te variëren en de voorspelbare nummers weg te laten. Bij het schaatsen kun je bijvoorbeeld naar de winnaar van de 1500 meter vragen, terwijl je bij de 10 kilometer bijvoorbeeld grotendeels dezelfde lijstjes zou krijgen en je daar dus iets anders voor kunt bedenken (bijvoorbeeld of alle drie de Nederlanders op het podium komen, hoe groot de winstmarge is, wie de beste niet-Nederlander wordt, hoeveel er onder de 13:00 rijden of wie er laatste wordt om maar wat random dingen te noemen.)quote:Op vrijdag 31 januari 2014 12:21 schreef Felagund het volgende:
Het lijkt erop dat de meerderheid alle sporten wil. Er was een discussie in het slowchat topic of het niet een Nostradamus versie kan worden (zie TDF / Nostradamus topic 2013 - de alternatieve tourpool voor een voorbeeld tijdens de Tour de France). Ook Wim heeft hierboven aangegeven dat hij dit zo gepland had. Ik had eerst ook dit idee, maar vond het lastig om bij elke sport vragen te bedenken. Heywoodu heeft aangeven dat hij wel daarmee kan helpen, dus misschien is dat toch een beter idee dan podia/winnaars voorspellen. Over het algemeen is er dan wat meer afwisseling in de vragen, sowieso kan met een Nostradamus versie ook winnaars van onderdelen worden voorspeld.
Vandaar deze extra vraag:
Poll: Nostradamus of podia voorspellen?
• Nostradamus
• Podia/winnaars
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik zou wel alle vragen ineens posten als het mogelijk is. Anders verwacht ik toch veel afhakers op een gegeven moment. Tenzij de insteek anders is natuurlijkquote:Op maandag 3 februari 2014 23:38 schreef Felagund het volgende:
De knoop is doorgehakt, het wordt een Nostradamus met vragen over alle sporten (wel redelijk wat vragen over schaatsen). Vragen worden nu in elkaar gedraaid, morgen worden als het goed is de vragen gepost. (Tenminste diegene met deadline op Vrijdag/zaterdagmorgen).
Moet lukken, er zijn dagvragen en algemene vragen, waarbij de deadline voor de dagvragen op 5:00/6:00 op de desbetreffende dag komt te staan.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 01:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zou wel alle vragen ineens posten als het mogelijk is. Anders verwacht ik toch veel afhakers op een gegeven moment. Tenzij de insteek anders is natuurlijk.
Is het misschien een idee om het topic een andere naam te geven? Wil me er verder niet mee bemoeien, maar misschien is dit voor andere users niet duidelijk?quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:40 schreef Felagund het volgende:
Het topic is geopend:
Olympische Winterspelen 2014
Om niet al teveel aan boardvervuiling te doen kan dit topic gesloten worden.
Ik wilde een nieuw topic openen, om zo alle relevante info in de OP te zetten. De titel van het topic kan ik niet meer veranderen, het lijkt mij sowieso het handigst dat deze wordt gesloten want het was alleen bedoeld als ik discussie- en animotopic.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:42 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Is het misschien een idee om het topic een andere naam te geven? Wil me er verder niet mee bemoeien, maar misschien is dit voor andere users niet duidelijk?![]()
Ja ik bedoelde de titel van het nieuwe topicquote:Op dinsdag 4 februari 2014 22:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik wilde een nieuw topic openen, om zo alle relevante info in de OP te zetten. De titel van het topic kan ik niet meer veranderen, het lijkt mij sowieso het handigst dat deze wordt gesloten want het was alleen bedoeld als ik discussie- en animotopic.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |