abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135954616
Na 8 jaar in Den Haag gewoond te hebben, sta ik nu voor het dilemma om (terug) naar Eindhoven te verhuizen of toch maar in de Randstad te blijven. Naast de voordelen die dat voor mij zou hebben (veel bos in de omgeving, dichter bij familie) ben ik wel enigzins bezorgd dat ik het culinaire aanbod in DH gaan missen (tja, ieder zijn prioriteiten).

Ik ben de afgelopen jaren ontzetten verknocht geraakt aan zaken als de Franse bakker, het vlaams broodhuis, mooie viswinkels (Blub, het Suezkanaal), groentezaken die ook zomaar in Parijs hadden kunnen staan (Valeri in de Reinkenstraat), mijn slager met zijn prachtige gerijpte Cote de Boeuf en natuurlijk de turk om de hoek met de lekkerste olijven ter wereld.

Nou ken ik Eindhoven vooral uit mijn studententijd. Dus wat betreft het goedkoopste bier, het meest uitgebreide Euroshopper assortiment en de kiloknallerslager voor de jaarlijkse bbq, ben ik daar wel goed thuis. Maar hoe het met het wat exclusievere assortiment in Eindhoven zit, is voor mij een raadsel.
Dus vandaar deze vraag hier: Wat voor moois is er in Eindhoven te koop en wat ga ik ontzettend missen?

Voor de duidelijkheid, het gaat dus om detailhandel, niet om restaurants etc
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_135954684
Mijn ervaring is dat als je de Randstad gewend bent, zijn de restaurants in Eindhoven stukken minder. Voor een culinair avondje zou ik doorkarren naar Maastricht of Breda.
pi_135954973
Daarom zijn wij Eindhoven juist ontvlucht een paar jaar geleden. Richting randstad, ja.
pi_135955000
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:35 schreef o.us2.0 het volgende:
Mijn ervaring is dat als je de Randstad gewend bent, zijn de restaurants in Eindhoven stukken minder. Voor een culinair avondje zou ik doorkarren naar Maastricht of Breda.
Heb jij een andere OP gelezen?
pi_135956304
Rond de markt in Oud Woensel zit een compleet assortiment aan toko, arabische supers/bakkers, natuurvoedingwinkel, banketbakker. Ik meen dat er ook een slager zit met scharrelvlees ed. Oud Woensel/Kruisstraat is echt heel handig met veel bij elkaar.

Op de Kleine Berg zit o.a. een italiaanse delicatessenzaak. Op de Strijpsestraat zit een spaanse delicatessenzaak.
pi_135956420
Oh en wat betreft vis, hoe verder van zee, hoe schaarser en saaier het aanbod.
  zondag 26 januari 2014 @ 13:12:19 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135958020
Haha. Wel apart dat iemand de beschikbaarheid van kwaliteitsvoedsel zó zwaar laat meewegen in de keuze van zijn woonplaats. Nooit eerder gehoord.

Eindhoven is in meerdere opzichten natuurlijk beslist niets bijzonders. Het is ook geen echte stad, maar een door industrie aan elkaar gegroeide dorpsaglomeratie. En het volk dat in Eindhoven woont geeft nu eenmaal niet echt om dit soort zaken, het is toch vooral onbeperkt spare ribs dat ze trekt. Ik denk dat Eindhoven een van de slechtste grotere steden is op dit gebied!

Maar als je nog steeds in de Randstad werkt kun je daar toch gewoon je delicatessen kopen en ze meenemen naar Eindhoven?
The End Times are wild
  zondag 26 januari 2014 @ 13:14:44 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135958107
Verder vind ik het echt heel bijzonder dat iemand zoiets als reisafstand (voor mij erg belangrijk) niet laat voorgaan boven voedselaanbod! Zelf fiets ik liever 30 minuten naar huis om stamppot te eten dan dat ik een uur rijdt om wat dan ook te nuttigen!!
The End Times are wild
pi_135961247
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:14 schreef LXIV het volgende:
Verder vind ik het echt heel bijzonder dat iemand zoiets als reisafstand (voor mij erg belangrijk) niet laat voorgaan boven voedselaanbod! Zelf fiets ik liever 30 minuten naar huis om stamppot te eten dan dat ik een uur rijdt om wat dan ook te nuttigen!!
En dat vind ik dan weer bijzonder.
Als ik moet kiezen tussen wat meer tijd besteden aan boodschappen, op zoek naar speciale dingen en iets lekkers op tafel zetten en soms naar een restaurant van enige klasse gaan
of kiezen voor zo snel mogelijk naar huis en een prak op tafel kwakken, dan weet ik het wel.
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 16:57:15 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_135967848
In Eindhovrn zijn ze zeker wel culinair verantwoord.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_135967881
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:14 schreef LXIV het volgende:
Ach, het is ook een soort hobby geworden, op zaterdag lekker op de fiets langs alle delicatessenzaken van de stad en de mooiste spullen meenemen. Anders komt het salaris helemaal nooit op ;)

En wat betreft het boodschappen in de Randstad doen, op zich heb je gelijk, maar eerlijk gezegd heb ik na een dag werken geen zin om nog snel voor 6 uur, vijf verschillende zaken af te gaan (en dat terwijl ik op een steenworp afstand van de Haarlemmerstraat werk.)
pi_135968086
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:21 schreef AnnaNiem het volgende:
Rond de markt in Oud Woensel zit een compleet assortiment aan toko, arabische supers/bakkers, natuurvoedingwinkel, banketbakker. Ik meen dat er ook een slager zit met scharrelvlees ed. Oud Woensel/Kruisstraat is echt heel handig met veel bij elkaar.

Op de Kleine Berg zit o.a. een italiaanse delicatessenzaak. Op de Strijpsestraat zit een spaanse delicatessenzaak.
Oh ja, de woenselse markt / Kruisstraat, daar kwam ik als student ook al. Maar ik had al het idee dat dat zo'n beetje het enige gebied dat enigszins op een eetstraatje lijkt.
De Genneperhoeve, die bestaat volgens mij ook nog, of niet? Want daar zijn volgens mij ook wel fijne spullen te krijgen.
  zondag 26 januari 2014 @ 18:00:24 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135970050
Lees net dat Sin Wah aan de kleine berg failliet is, jammer, een hele goede toko
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135970539
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:04 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Oh ja, de woenselse markt / Kruisstraat, daar kwam ik als student ook al. Maar ik had al het idee dat dat zo'n beetje het enige gebied dat enigszins op een eetstraatje lijkt.
De Genneperhoeve, die bestaat volgens mij ook nog, of niet? Want daar zijn volgens mij ook wel fijne spullen te krijgen.
In de Dommelstraat zijn ook wel behoorlijk wat restaurantjes te vinden, al weet ik natuurlijk niet of die je goedkeuring kunnen wegdragen.

Genneperhoeve bestaat nog gewoon. :Y
pi_135972181
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:12 schreef LXIV het volgende:
Haha. Wel apart dat iemand de beschikbaarheid van kwaliteitsvoedsel zó zwaar laat meewegen in de keuze van zijn woonplaats. Nooit eerder gehoord.
Ik had hier een tijdje terug nog een discussie met iemand die een of ander godvergeten negorij was gaan wonen, en aan het klagen was over het aanbod in de plaatselijke supermarkt. Ik denk dat veel mensen vergeten zaken die ze eigenlijk best belangrijk vinden in dat soort keuzes te betrekken. Je eet wel elke dag immers, en het heeft ook nog een sociale component, dus het is helemaal niet zo raar.

De keuze van woonplaats daarop gaat dan wel wat ver, vooral omdat Eindhoven best op een stad lijkt en daar toch aardig wat aanbod zal zijn. Maar toen ik zelf binnen stad ging verhuizen, was kleine loopafstand van het centrum wel een vereiste, ik weet gewoon dat het anders vooral supermarktvoer wordt en dan gaat mijn sociale leven er ook nog onder lijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 26 januari 2014 @ 19:44:22 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135973765
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:32 schreef IBAZ het volgende:

[..]

En dat vind ik dan weer bijzonder.
Als ik moet kiezen tussen wat meer tijd besteden aan boodschappen, op zoek naar speciale dingen en iets lekkers op tafel zetten en soms naar een restaurant van enige klasse gaan
of kiezen voor zo snel mogelijk naar huis en een prak op tafel kwakken, dan weet ik het wel.
Ik vind dat ik die tijd juist heb als ik niet een uur in de file hoef te staan! En ik eet goed hoor, alleen niet al te exotisch vanwege mijn ligging nabij Eindhoven. Dit is welliswaar een regio waar de mensen standaard één keer per week 'buitenlands' eten, maar dat is dan gewoon rijst of spaghetti.
The End Times are wild
  zondag 26 januari 2014 @ 19:45:32 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135973828
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:58 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ach, het is ook een soort hobby geworden, op zaterdag lekker op de fiets langs alle delicatessenzaken van de stad en de mooiste spullen meenemen. Anders komt het salaris helemaal nooit op ;)

En wat betreft het boodschappen in de Randstad doen, op zich heb je gelijk, maar eerlijk gezegd heb ik na een dag werken geen zin om nog snel voor 6 uur, vijf verschillende zaken af te gaan (en dat terwijl ik op een steenworp afstand van de Haarlemmerstraat werk.)
Maar stel je nu voor dat je eerst ook nog eens de file in moet duiken om pas anderhalf uur later thuis aan te komen! Dat is de lust tot koken je toch ook wel vergaan.
The End Times are wild
  zondag 26 januari 2014 @ 19:46:33 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135973864
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik had hier een tijdje terug nog een discussie met iemand die een of ander godvergeten negorij was gaan wonen, en aan het klagen was over het aanbod in de plaatselijke supermarkt. Ik denk dat veel mensen vergeten zaken die ze eigenlijk best belangrijk vinden in dat soort keuzes te betrekken. Je eet wel elke dag immers, en het heeft ook nog een sociale component, dus het is helemaal niet zo raar.

De keuze van woonplaats daarop gaat dan wel wat ver, vooral omdat Eindhoven best op een stad lijkt en daar toch aardig wat aanbod zal zijn. Maar toen ik zelf binnen stad ging verhuizen, was kleine loopafstand van het centrum wel een vereiste, ik weet gewoon dat het anders vooral supermarktvoer wordt en dan gaat mijn sociale leven er ook nog onder lijden.
Eindhoven is een grote stad, maar wel eerder een stad van boeren en technici. Dan kun je toch beter in Maastricht, Nijmegen of Brussel zitten.
The End Times are wild
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 20:44:22 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_135977004
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eindhoven is een grote stad, maar wel eerder een stad van boeren en technici. Dan kun je toch beter in Maastricht, Nijmegen of Brussel zitten.
dat wil niet alles zeggen :p

Rij zo nu en dan trekker, mag graag aan dingen sleutelen/prutsen en sta graag in de keuken ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_135980855
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:15 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

In de Dommelstraat zijn ook wel behoorlijk wat restaurantjes te vinden, al weet ik natuurlijk niet of die je goedkeuring kunnen wegdragen.

Genneperhoeve bestaat nog gewoon. :Y
Antonios in de Dommelstraat daar kun je lekker italiaans eten... jammie
pi_135983764
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:12 schreef LXIV het volgende:
Eindhoven is in meerdere opzichten natuurlijk beslist niets bijzonders. Het is ook geen echte stad, maar een door industrie aan elkaar gegroeide dorpsaglomeratie. En het volk dat in Eindhoven woont geeft nu eenmaal niet echt om dit soort zaken, het is toch vooral onbeperkt spare ribs dat ze trekt. Ik denk dat Eindhoven een van de slechtste grotere steden is op dit gebied!

Lulkoek, in en rondom Eindhoven bevinden zich de beste restaurants van de provincie bovendien is het aanbod groter en breder dan in elke andere plaats in de provincie.
anonieme razernist
  zondag 26 januari 2014 @ 23:04:25 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135988002
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2014 22:10 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Lulkoek, in en rondom Eindhoven bevinden zich de beste restaurants van de provincie bovendien is het aanbod groter en breder dan in elke andere plaats in de provincie.
Het ging niet om restaurants en het ging niet om de vergelijking met de rest van de provincie maar met de Randstad.
The End Times are wild
  maandag 27 januari 2014 @ 08:56:43 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135996158
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het ging niet om restaurants en het ging niet om de vergelijking met de rest van de provincie maar met de Randstad.
Randstad?
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:46 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dan kun je toch beter in Maastricht, Nijmegen of Brussel zitten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136015449
Misschien is dit een reden om toch naar het Ehv'se te komen:

quote:
Veemgebouw - Foodcourt
Het accent van deze culinaire hotspot ligt ruiken, proeven en voelen van een uitgebreid aanbod aan verse, regionale en exotische producten. Verse pasta’s, exotische kruiden, tapas, het beste vlees, de verste vis, oesters, bijzondere champagnes, biologische topwijnen, ambachtelijk bier, kaas, noten, zuidvruchten. Hier ga je naartoe als je gaat koken voor goede vrienden, of om even te proeven, een espresso te drinken en een kaasje uit te proberen.
http://www.driehoekstrijps.nl/Retail/Foodcourt
:Y)
pi_136015501
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:04 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Jep, daar kun je inderdaad bijvoorbeeld heerlijke kaas/vlees halen.
De Blije Big is ook een absolute aanrader :9 en iedere zaterdag heb je op het wilhelminaplein de duurzame weekmarkt.

Verder is het brood van de Meelmuts of Bakker Broodt ook niet te versmaden. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')