Heb jij een andere OP gelezen?quote:Op zondag 26 januari 2014 11:35 schreef o.us2.0 het volgende:
Mijn ervaring is dat als je de Randstad gewend bent, zijn de restaurants in Eindhoven stukken minder. Voor een culinair avondje zou ik doorkarren naar Maastricht of Breda.
En dat vind ik dan weer bijzonder.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:14 schreef LXIV het volgende:
Verder vind ik het echt heel bijzonder dat iemand zoiets als reisafstand (voor mij erg belangrijk) niet laat voorgaan boven voedselaanbod! Zelf fiets ik liever 30 minuten naar huis om stamppot te eten dan dat ik een uur rijdt om wat dan ook te nuttigen!!
Ach, het is ook een soort hobby geworden, op zaterdag lekker op de fiets langs alle delicatessenzaken van de stad en de mooiste spullen meenemen. Anders komt het salaris helemaal nooit opquote:Op zondag 26 januari 2014 13:14 schreef LXIV het volgende:
Verder vind ik het echt heel bijzonder dat iemand zoiets als reisafstand (voor mij erg belangrijk) niet laat voorgaan boven voedselaanbod! Zelf fiets ik liever 30 minuten naar huis om stamppot te eten dan dat ik een uur rijdt om wat dan ook te nuttigen!!
Oh ja, de woenselse markt / Kruisstraat, daar kwam ik als student ook al. Maar ik had al het idee dat dat zo'n beetje het enige gebied dat enigszins op een eetstraatje lijkt.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:21 schreef AnnaNiem het volgende:
Rond de markt in Oud Woensel zit een compleet assortiment aan toko, arabische supers/bakkers, natuurvoedingwinkel, banketbakker. Ik meen dat er ook een slager zit met scharrelvlees ed. Oud Woensel/Kruisstraat is echt heel handig met veel bij elkaar.
Op de Kleine Berg zit o.a. een italiaanse delicatessenzaak. Op de Strijpsestraat zit een spaanse delicatessenzaak.
In de Dommelstraat zijn ook wel behoorlijk wat restaurantjes te vinden, al weet ik natuurlijk niet of die je goedkeuring kunnen wegdragen.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Oh ja, de woenselse markt / Kruisstraat, daar kwam ik als student ook al. Maar ik had al het idee dat dat zo'n beetje het enige gebied dat enigszins op een eetstraatje lijkt.
De Genneperhoeve, die bestaat volgens mij ook nog, of niet? Want daar zijn volgens mij ook wel fijne spullen te krijgen.
Ik had hier een tijdje terug nog een discussie met iemand die een of ander godvergeten negorij was gaan wonen, en aan het klagen was over het aanbod in de plaatselijke supermarkt. Ik denk dat veel mensen vergeten zaken die ze eigenlijk best belangrijk vinden in dat soort keuzes te betrekken. Je eet wel elke dag immers, en het heeft ook nog een sociale component, dus het is helemaal niet zo raar.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:12 schreef LXIV het volgende:
Haha. Wel apart dat iemand de beschikbaarheid van kwaliteitsvoedsel zó zwaar laat meewegen in de keuze van zijn woonplaats. Nooit eerder gehoord.
Ik vind dat ik die tijd juist heb als ik niet een uur in de file hoef te staan! En ik eet goed hoor, alleen niet al te exotisch vanwege mijn ligging nabij Eindhoven. Dit is welliswaar een regio waar de mensen standaard één keer per week 'buitenlands' eten, maar dat is dan gewoon rijst of spaghetti.quote:Op zondag 26 januari 2014 14:32 schreef IBAZ het volgende:
[..]
En dat vind ik dan weer bijzonder.
Als ik moet kiezen tussen wat meer tijd besteden aan boodschappen, op zoek naar speciale dingen en iets lekkers op tafel zetten en soms naar een restaurant van enige klasse gaan
of kiezen voor zo snel mogelijk naar huis en een prak op tafel kwakken, dan weet ik het wel.
Maar stel je nu voor dat je eerst ook nog eens de file in moet duiken om pas anderhalf uur later thuis aan te komen! Dat is de lust tot koken je toch ook wel vergaan.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:58 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ach, het is ook een soort hobby geworden, op zaterdag lekker op de fiets langs alle delicatessenzaken van de stad en de mooiste spullen meenemen. Anders komt het salaris helemaal nooit op
En wat betreft het boodschappen in de Randstad doen, op zich heb je gelijk, maar eerlijk gezegd heb ik na een dag werken geen zin om nog snel voor 6 uur, vijf verschillende zaken af te gaan (en dat terwijl ik op een steenworp afstand van de Haarlemmerstraat werk.)
Eindhoven is een grote stad, maar wel eerder een stad van boeren en technici. Dan kun je toch beter in Maastricht, Nijmegen of Brussel zitten.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik had hier een tijdje terug nog een discussie met iemand die een of ander godvergeten negorij was gaan wonen, en aan het klagen was over het aanbod in de plaatselijke supermarkt. Ik denk dat veel mensen vergeten zaken die ze eigenlijk best belangrijk vinden in dat soort keuzes te betrekken. Je eet wel elke dag immers, en het heeft ook nog een sociale component, dus het is helemaal niet zo raar.
De keuze van woonplaats daarop gaat dan wel wat ver, vooral omdat Eindhoven best op een stad lijkt en daar toch aardig wat aanbod zal zijn. Maar toen ik zelf binnen stad ging verhuizen, was kleine loopafstand van het centrum wel een vereiste, ik weet gewoon dat het anders vooral supermarktvoer wordt en dan gaat mijn sociale leven er ook nog onder lijden.
dat wil niet alles zeggen :pquote:Op zondag 26 januari 2014 19:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eindhoven is een grote stad, maar wel eerder een stad van boeren en technici. Dan kun je toch beter in Maastricht, Nijmegen of Brussel zitten.
Antonios in de Dommelstraat daar kun je lekker italiaans eten... jammiequote:Op zondag 26 januari 2014 18:15 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
In de Dommelstraat zijn ook wel behoorlijk wat restaurantjes te vinden, al weet ik natuurlijk niet of die je goedkeuring kunnen wegdragen.
Genneperhoeve bestaat nog gewoon.
Lulkoek, in en rondom Eindhoven bevinden zich de beste restaurants van de provincie bovendien is het aanbod groter en breder dan in elke andere plaats in de provincie.quote:Op zondag 26 januari 2014 13:12 schreef LXIV het volgende:
Eindhoven is in meerdere opzichten natuurlijk beslist niets bijzonders. Het is ook geen echte stad, maar een door industrie aan elkaar gegroeide dorpsaglomeratie. En het volk dat in Eindhoven woont geeft nu eenmaal niet echt om dit soort zaken, het is toch vooral onbeperkt spare ribs dat ze trekt. Ik denk dat Eindhoven een van de slechtste grotere steden is op dit gebied!
Het ging niet om restaurants en het ging niet om de vergelijking met de rest van de provincie maar met de Randstad.quote:Op zondag 26 januari 2014 22:10 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Lulkoek, in en rondom Eindhoven bevinden zich de beste restaurants van de provincie bovendien is het aanbod groter en breder dan in elke andere plaats in de provincie.
Randstad?quote:Op zondag 26 januari 2014 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het ging niet om restaurants en het ging niet om de vergelijking met de rest van de provincie maar met de Randstad.
quote:Op zondag 26 januari 2014 19:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan kun je toch beter in Maastricht, Nijmegen of Brussel zitten.
quote:Veemgebouw - Foodcourt
Het accent van deze culinaire hotspot ligt ruiken, proeven en voelen van een uitgebreid aanbod aan verse, regionale en exotische producten. Verse pasta’s, exotische kruiden, tapas, het beste vlees, de verste vis, oesters, bijzondere champagnes, biologische topwijnen, ambachtelijk bier, kaas, noten, zuidvruchten. Hier ga je naartoe als je gaat koken voor goede vrienden, of om even te proeven, een espresso te drinken en een kaasje uit te proberen.
http://www.driehoekstrijps.nl/Retail/Foodcourt
Jep, daar kun je inderdaad bijvoorbeeld heerlijke kaas/vlees halen.quote:Op zondag 26 januari 2014 17:04 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
De Genneperhoeve, die bestaat volgens mij ook nog, of niet? Want daar zijn volgens mij ook wel fijne spullen te krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |