Macaroni en rijst zijn niet koolhydraatarm.quote:Op zondag 26 januari 2014 06:11 schreef krullenbolletje het volgende:
Dingen die je ook als avond eten zou eten, zalm/kip/tonijn met groenten en macaroni/rijst bijv.
quote:Op zondag 26 januari 2014 09:29 schreef OllieWilliams het volgende:
Waarom geen kapsalon? Bevat al het goede van een broodje döner, zonder de koolhydraten van het broodje.
in de patat zitten ook koolhydratenquote:Op zondag 26 januari 2014 09:29 schreef OllieWilliams het volgende:
Waarom geen kapsalon? Bevat al het goede van een broodje döner, zonder de koolhydraten van het broodje.
dat geeft weer 0 energie ..quote:
dat is een goeie! Binnenkort ook weer eens maken!quote:Op zondag 26 januari 2014 13:15 schreef motorbloempje het volgende:
Omelet met wat zalm, creme fraiche en rucola, bijvoorbeeld.
quote:Op zondag 26 januari 2014 06:11 schreef krullenbolletje het volgende:
Dingen die je ook als avond eten zou eten, zalm/kip/tonijn met groenten en macaroni/rijst bijv.
quote:Op zondag 26 januari 2014 05:57 schreef Utreggie het volgende:
Hallo,
Ik wil graag minderen in koolhydraten (niet geheel ophouden maar minderen).
Omelet is prima mee te nemen! Gewoon oprollen en in een aluminiumfolie'tje.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Kwark, avocado of omelet. Salade kan ook.
Omelet is op het werk wat lastig misschien.
Koud vind ik niet lekker.quote:Op zondag 26 januari 2014 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Omelet is prima mee te nemen! Gewoon oprollen en in een aluminiumfolie'tje.
Witte koolhydraten bestaan niet en speltbrood bevat evenveel kh, het is alleen wat makkelijker te verteren naar het schijnt.quote:Op zondag 26 januari 2014 07:03 schreef Ole het volgende:
Beperk dan vooral de snelle witte koolhydraten maar neem nog wel wat volkorenbrood.
Speltbrood schijnt minder kh te bevatten. Wel een hype nu.
Maar als je ze niet wil:salade met kip of zalm, noten, eieren. Kwark of yoghurt met noten is ook een optie. Noten vullen wel goed (wel veel kcal. maar de goede vetten )
Als je gaat minderen kan je toch een grote portie vlees en groente en een klein beetje volkoren macaroni/rijst nemen? Helemaal geen koolhydraten lijkt mij niet heel gezond.quote:
engelsen en hun eetgewoontes *ril*quote:Op zondag 26 januari 2014 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Omelet is prima mee te nemen! Gewoon oprollen en in een aluminiumfolie'tje.
is ts dik dan?quote:Op zondag 26 januari 2014 18:48 schreef krullenbolletje het volgende:
[..]
Als je gaat minderen kan je toch een grote portie vlees en groente en een klein beetje volkoren macaroni/rijst nemen? Helemaal geen koolhydraten lijkt mij niet heel gezond.
kijk dat zet het in een ander daglichtquote:Op zondag 26 januari 2014 18:59 schreef Utreggie het volgende:
[..]
Nee ik ben 1.87 en weeg 79 kilo als man zijnde.
Het gaat meer om de hoeveelheid voor diabetes.
Dit vind ik eroverquote:Op zondag 26 januari 2014 18:45 schreef Noek het volgende:
[..]
Witte koolhydraten bestaan niet en speltbrood bevat evenveel kh, het is alleen wat makkelijker te verteren naar het schijnt.
Maar dan moet je wel opletten dat je ook echt speltbrood hebt en niet 'brood waar ook een beetje spelt inzit'quote:Insulinelevel
Een ander groot voordeel van spelt is dat het een lage gi-waarde heeft. Tarwe bevat een eiwitsubstantie, genaamd lecithine, dat het effect van insuline nabootst en zo diabetes en overgewicht veroorzaakt. Spelt bevat deze specifieke lecithine niet. Spelt bevat dus de zogenaamde langzame koolhydraten waardoor de bloedsuikerspiegel slechts in beperkte mate stijgt en de voedingsstoffen geleidelijk worden opgenomen door het lichaam. Honger heeft u dus veel minder snel na het eten van een speltboterham in vergelijking met het eten van een tarweboterham.
fruit bestaat uit suikers. Dit zijn ook koolhydraten.quote:
Kwark is dan beter. In yoghurt zitten ook weer koolhydraten en suikers, om over fruit nog maar te zwijgen.quote:
Natuurlijk, maar in fruit zitten ook een hoop dingen die je wel nodig hebt. Het is niet alsof je de baby met het badwater moet weggooien voor je gezondheid.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:31 schreef Ole het volgende:
[..]
fruit bestaat uit suikers. Dit zijn ook koolhydraten.
Als dat het geval is moet TS dat sowieso doen.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:29 schreef Ole het volgende:
Maar als je diabetes hebt, kun je dit dan niet beter met een dietist bespreken?
even voor de duidelijkheid: ik ben niet tegen koolhydraten . Maar TS vroeg naar koolhydraatarme lunch. Fruit moet je dagelijks nemen. Ben zelf ( mede vanwege diabetes) erg bezig met voeding. Er wordt zoveel over eten beweerd dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Zelf eet ik, op advies, 6 keer per dag en gevarieerd. Ik voel me niet lekker bij een koolhydraatarm dieet, anderen weer wel.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:59 schreef Vortix het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar in fruit zitten ook een hoop dingen die je wel nodig hebt. Het is niet alsof je de baby met het badwater moet weggooien voor je gezondheid.
Een bak aldi kwark, rijk in eiwitten. Of een eiwit shake, hoeft niet duur te zijn. Whey perfection of zo kost echt niet veel een half jaar shakes voor rond de 30 euro geloof ik.quote:Op zondag 26 januari 2014 05:57 schreef Utreggie het volgende:
Hallo,
Ik wil graag minderen in koolhydraten (niet geheel ophouden maar minderen).
Nu eet ik met lunch eigelijk altijd 2 broodjes.
Ik zie mezelf niet op me werk een bakje sla wegwerken. Wat zijn goede vervangers voor brood en het liefst koolhydraten arm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |