abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135948510
Als je partner van de een op de andere dag gehandicapt raakt, blijf je dan bij hem of haar?

Mijn vriendin en mij is het overkomen.
Ze blijft bij me. Dat vind ik echt heel erg fijn en bijzonder. Ik denk nl niet dat iedereen het zou kunnen.

Hopelijk herstel ik ooit weer en kan ik haar mee nemen naar een luxe vakantie oord.
Ik wil namelijk iets terug doen, want nu doe ik amper iets.

Ik heb super veel respect voor haar. Ik kan niet lopen, ik vergeet veel, ik ben door ziekte soms boos, er is enorm veel onzekerheid, ik kan niks in het huishouden.
Met mij nog vele andere. Heb respect voor partners van invalide!
pi_135948542
Ik denk het wel. Ik hou van hem als persoon, en dat verandert niet als hij gehandicapt raakt. Ikzelf ben ook gehandicapt dus alleen maar gezellig. :+
pi_135948563
Respect voor jou. Gewoon omdat ik vind dat mensen die hiermee te maken hebben dat verdienen.
pi_135948581
Het hangt vooral af van hoe erg de handicap is. Maar als de handicap zodanig erg is dat ik zelf niet meer kan genieten van het leven, dan zal ik zorgen voor professionele hulp maar voor de rest zou mijn partner het zonder mij moeten doen.
  zondag 26 januari 2014 @ 00:58:07 #5
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_135948607
Wat is je handicap, als ik vragen mag? En verder ligt het er aan in welke mate ze gehandicapt raakt.. Ik zou bij haar blijven, maar als ze zichzelf niet meer is wordt t best moeilijk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_135948662
Het is onduidelijk wat ik heb. Ben nog steeds in onderzoek. Neurologisch beeld.
pi_135948778
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:01 schreef fietzband het volgende:
Het is onduidelijk wat ik heb. Ben nog steeds in onderzoek. Neurologisch beeld.
Hoe is het gebeurd? Ongeluk of ben je ineens ziek geworden?
pi_135948801
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:06 schreef Denzel980 het volgende:

[..]

Hoe is het gebeurd? Ongeluk of ben je ineens ziek geworden?
In eens. Ze trof me kort trillend aan in bed
pi_135948820
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:07 schreef fietzband het volgende:

[..]

Damn man.. ik hoop dat ik dit niet krijg ofzo man
  zondag 26 januari 2014 @ 01:09:05 #10
395200 deadprez
One more rail
pi_135948841
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:07 schreef fietzband het volgende:

[..]

Wow, dat is wel heftig. Al enigszins een idee wat het kan zijn?
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  zondag 26 januari 2014 @ 01:09:29 #11
395200 deadprez
One more rail
pi_135948844
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:08 schreef Denzel980 het volgende:

[..]

Dat is het eerste waar je aan denkt, als je zoiets leest? Dat je hoopt dat jij het niet krijgt?
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_135948869
quote:
7s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:09 schreef deadprez het volgende:

[..]

Dat is het eerste waar je aan denkt, als je zoiets leest? Dat je hoopt dat jij het niet krijgt?
Ja. ik ben tenminste eerlijk. zeikstraal
Tuurlijk vind ik het kut voor hem maar ik wil dit ook niet

zeikstraal
pi_135948885
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:08 schreef Denzel980 het volgende:

[..]

Met dit topic wil ik dus laten zien dat het jou of je partner kan gebeuren
pi_135948898
Mijn vriendin is gehandicapt, maar dat was ze al toen ik haar leerde kennen. Ze heeft een of andere spierziekte waardoor ze niet veel kan, maar in haar hoofd is niks mis en heb toch besloten om met haar een relatie te willen O+ Dat ze weinig kan maakt me niet uit, dat heb ik gewoon voor haar over omdat ik zoveel van haar houd.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 26 januari 2014 @ 01:11:41 #15
395200 deadprez
One more rail
pi_135948899
Ik zou sowieso wel bij haar blijven denk ik, maar dat is makkelijk praten nu enzo. :P
Stop the violence
Down with the hate
pi_135948903
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:11 schreef fietzband het volgende:

[..]

Met dit topic wil ik dus laten zien dat het jou of je partner kan gebeuren
Ik snap het man. Hoe oud ben je? Aparte levensgewoonten? Aanleiding of verklaring hiervoor?
pi_135948913
quote:
15s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:09 schreef deadprez het volgende:

[..]

Wow, dat is wel heftig. Al enigszins een idee wat het kan zijn?
Psychisch probleem is uitgesloten.
Rest kan het nog alle kanten op.
Van neurologisch tot lichamelijk of combi
pi_135948915
quote:
6s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:11 schreef bijdehand het volgende:
Mijn vriendin is gehandicapt, maar dat was ze al toen ik haar leerde kennen. Ze heeft een of andere spierziekte waardoor ze niet veel kan, maar in haar hoofd is niks mis en heb toch besloten om met haar een relatie te willen O+ Dat ze weinig kan maakt me niet uit, dat heb ik gewoon voor haar over omdat ik zoveel van haar houd.
Nice man real love
  zondag 26 januari 2014 @ 01:13:36 #19
395200 deadprez
One more rail
pi_135948944
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:12 schreef fietzband het volgende:

[..]

Psychisch probleem is uitgesloten.
Rest kan het nog alle kanten op.
Van neurologisch tot lichamelijk of combi
Lijkt me echt heel erg kut om echt totaal niet te weten waar je aan toe bent. Weet je al wanneer je wat meer duidelijkheid krijgt?
Stop the violence
Down with the hate
  PR en moderator zondag 26 januari 2014 @ 01:13:52 #20
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135948951
Ja, ik zou wel bij mijn vriend blijven.
Gehandicapt of niet, het blijft de persoon waar je het meest van houdt, en daar heb je veel voor over O+
Fuck the EBU.
pi_135949079
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:13 schreef deadprez het volgende:

[..]

Lijkt me echt heel erg kut om echt totaal niet te weten waar je aan toe bent. Weet je al wanneer je wat meer duidelijkheid krijgt?
Is ook vreselijk kut. Ook voor mijn vriendin.
Als ik wist wanneer duidelijkheid kwam.....
Ben al 1,5 jaar bezig.
Ga uitwijken naar België
  zondag 26 januari 2014 @ 01:21:11 #22
395200 deadprez
One more rail
pi_135949105
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:19 schreef fietzband het volgende:

[..]

Is ook vreselijk kut. Ook voor mijn vriendin.
Als ik wist wanneer duidelijkheid kwam.....
Ben al 1,5 jaar bezig.
Ga uitwijken naar België
Oh ja, ik had je topic daarover gezien inderdaad. Ik hoop dat je daar iets voor je kunnen betekenen man, lijkt me echt fucked up. Wel tof dat je vriendin je blijft steunen in ieder geval.
Stop the violence
Down with the hate
pi_135949186
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:21 schreef deadprez het volgende:

[..]

Oh ja, ik had je topic daarover gezien inderdaad. Ik hoop dat je daar iets voor je kunnen betekenen man, lijkt me echt fucked up. Wel tof dat je vriendin je blijft steunen in ieder geval.
Is ook zwaar fucked up. Maar wat doe je eraan?
Dat ik het kan handelen komt door mijn vriendin. Mijn hulp steun en schat.
Ik hou zielsveel van haar.
  zondag 26 januari 2014 @ 01:29:48 #24
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_135949293
Makkelijk gezegd, aangezien ik niet in een dergelijke situatie ben... Maar, ik hou enorm veel van mijn vriend. Ik heb alles voor hem over, dus ik zou bij hem blijven.

Ik wil je veel sterkte wensen TS, fijn dat je zoveel steun hebt aan je vriendin.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  zondag 26 januari 2014 @ 11:26:49 #25
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_135954409
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 00:53 schreef fietzband het volgende:
Als je partner van de een op de andere dag gehandicapt raakt, blijf je dan bij hem of haar?
Als ik echt verliefd op iemand zou zijn dan ga ik voor diegene door het vuur.
Dus een handicap ga ik dan gewoon volwassen mee om in die relatie.
Ik vind het nogal een slap iets als je elkaars ware bent qua gevoel naar elkaar en dat je diegene dan zomaar laat vallen, dan ben je ook geen relatie waard als je dat doet.
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_135955101
Ik ben getrouwd in voor en tegenspoed in ziekte en gezondheid, dus ja ik zou zeker bij mijn partner blijven.
S. 2014
J. 2016
  zondag 26 januari 2014 @ 11:53:02 #27
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_135955234
Gelukkig is mijn partner bij mij gebleven, iets met voor en tegenspoed zullen we maar zeggen en dat ze is gebleven daar ben ik nog elke dag dankbaar voor :)

Al is het bij mij niet van de ene op de andere dag gebeurt, dus het went zullen we maar zeggen :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 26 januari 2014 @ 12:14:02 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135956007
ik zal altijd naast mijn partner blijven staan, wat de omstandigheden ook zijn, en dat is wederzijds
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 26 januari 2014 @ 12:24:15 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135956398
quote:
3s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:14 schreef Re het volgende:
ik zal altijd naast mijn partner blijven staan, wat de omstandigheden ook zijn, en dat is wederzijds
Niet zelf meegemaakt, maar wel van dichtbij toen mijn schoonzus een hersenbloeding kreeg. Trok een enorme wissel op het gezin met twee opgroeiende zonen, maar mijn broer heeft van het begin af aan pal achter zijn vrouw gestaan.
We zijn inmiddels bijna acht jaar verder, mijn schoonzus is blijvend gehandicapt en het hele gezin heeft de nieuwe draai gevonden. Met vallen en opstaan, maar ze staan nog steeds samen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_135956515
Ik denk dat iedereen wel de eerste week/maand na een ongeval waardoor zijn partner gehandicapt raakt, wel bij zijn partner blijft. Echter weet ik niet of dat ook zo is op langere termijn, want dan ga je meer nadenken over hoeveel moeite je wel niet moet doen. Uiteindelijk is het erg verschillend per persoon, ik denk dat ik het opzicht wel zou doen, maar dat is makkelijk praten.
pi_135956864
Nee, op dit moment absoluut niet, maar als ik echt getrouwd ben dan misschien wel.

Alsnog heel veel sterkte! Ik hoop dat het goed gaat komen met jou. :)
Let's do it, let's fall in love
pi_135957414
Ik zal mijn partner/vriendin niet verlaten mocht zij gehandicapt raken.
En dan bedoel ik alle soorten handicappen.

Beetje raar om je partner te verlaten omdat die bijvoorbeeld in een rolstoel beland.
pi_135957552
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:26 schreef F1978 het volgende:

[..]

Als ik echt verliefd op iemand zou zijn dan ga ik voor diegene door het vuur.
Ik vind het nogal een slap iets als je elkaars ware bent qua gevoel naar elkaar en dat je diegene dan zomaar laat vallen, dan ben je ook geen relatie waard als je dat doet.
Er zijn vast wel meer ware liefdes, toch? Soms is de keuze om je partner dan te verlaten helemaal niet slap, maar juist goed. Iedereen hier vindt het blijkbaar erg makkelijk om een gehandicapt persoon te verzorgen, maar ik denk dat het best moeilijk is. Je hele leven wordt anders en alles (veel) gaat dan draaien om je partner. Ik kies dan eerder voor mezelf dan voor een ander, maar ik wil dat niet slap noemen.
  zondag 26 januari 2014 @ 13:06:46 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135957850
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:57 schreef Lievewij het volgende:

[..]

Er zijn vast wel meer ware liefdes, toch? Soms is de keuze om je partner dan te verlaten helemaal niet slap, maar juist goed. Iedereen hier vindt het blijkbaar erg makkelijk om een gehandicapt persoon te verzorgen, maar ik denk dat het best moeilijk is. Je hele leven wordt anders en alles (veel) gaat dan draaien om je partner. Ik kies dan eerder voor mezelf dan voor een ander, maar ik wil dat niet slap noemen.
Ik vind het wel een zwaktebod, en helemaal als je dat gaat beredeneren met "het is niet slap, maar juist goed".

Voor wie?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_135957930
quote:

[..]

Er is geen middenweg? Iemand blijven steunen betekend niet de hele verzorging op je nemen.

Zeker bij een mentale handicap betwijfel ik of de band overeind kan blijven als relatie, maar juist dan kan steunen en blijven bezoeken erg nuttig zijn denk ik.
pi_135958708
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik vind het wel een zwaktebod, en helemaal als je dat gaat beredeneren met "het is niet slap, maar juist goed".

Voor wie?
Voor jezelf. Die ander was blijkbaar niet zo heel leuk.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 26 januari 2014 @ 13:43:21 #37
408723 F1978
pi_135959198
quote:

[..]

Tuurlijk kunnen er meer ware liefdes zijn, maar als je echt al een tijd bij diegene bent en nog steeds erg verliefd van beide kanten, dan is het geen echte liefde vind ik als je op gaat geven op dat moment.
Zo van ... als het even slecht gaat, dan ben je zo vervangen, vind ik nogal hard persoonlijk.
Ik zeg niet dat het altijd makkelijk is, maar wanneer is een relatie wel elke dag makkelijk.... je hebt altijd wel iets, maar als je er samen voor gaat dan moet je zulke dingen overbruggen.
Kijk tegenwoordig is het al zo gebruikelijk dat mensen uit elkaar gaan om elke scheet, maar dat schiet ook niet op.
Mijn ouders zijn al jaren en jaren bij elkaar, dat is echte liefde... ervoor gaan samen, no matter what.
pi_135959294
quote:
Ja doei.
  zondag 26 januari 2014 @ 13:53:08 #39
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_135959571
Voor een lichamelijke handicap zeker niet
  zondag 26 januari 2014 @ 13:53:10 #40
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_135959572
quote:
Dit.
pi_135960499
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor wie?
Ik niet. Ik vind het goed als mensen eigen grenzen aangeven, dus stel je kan het niet aan om voor je gehandicapte partner te zorgen (zo makkelijk lijkt het mij niet): doe het niet.

Ikzelf zal het op dit moment nooit doen, want ik heb mijn eigen leven en een relatie moet voor mij leuk zijn. Ik kan/ga niet mijn tijd op die manier besteden, dus voor mij is het goed om dan voor mezelf te kiezen. Hoe hard dat ook mag zijn.
pi_135961868
Er komt waarschijnlijk eerst een periode van veel zorg en ongelijkwaardige relatie, de gehandicapte partner eist aandacht en kan er (lichamelijk en emotioneel) waarschijnlijk weinig voor terug geven. Die periode moet je sowieso samen door. Ik denk dat je intentie kan zijn om bij je partner te blijven, maar dan moet de relatie of weer terug komen op het oude niveau, of een nieuwe vorm vinden waarin beide gelukkig zijn en zichzelf kunnen zijn. En dat is denk ik een moeilijk proces waar je samen een weg in moet vinden. Overigens kan het ook heel veel uitmaken wat voor handicap het is, is het namelijk een vorm van hersenschade, dan kan de partner enorm veranderen en dat lijkt me het allermoeilijkst.. daarom ook niet neerkijken op iemand die wél de partner verlaat in zo'n situatie.
pi_135962212
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:26 schreef F1978 het volgende:
Inderdaad.
Zo zou ik er zelf ook instaan als de rollen omgedraaid waren.

Je kiest voor elkaar. Een goeie relatie is bestand tegen zoiets.
Neemt niet weg dat het leven voor beide er dan heel anders uit zal zien en het een heel acceptatie proces zal zijn.
Voor mij is nog altijd de hoop dat ik 100% herstel. Ik denk nog niet aan het feit dat ik niet herstel.
  zondag 26 januari 2014 @ 15:00:38 #44
408723 F1978
pi_135962521
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:54 schreef fietzband het volgende:

[..]

Inderdaad.
Zo zou ik er zelf ook instaan als de rollen omgedraaid waren.

Je kiest voor elkaar. Een goeie relatie is bestand tegen zoiets.
Neemt niet weg dat het leven voor beide er dan heel anders uit zal zien en het een heel acceptatie proces zal zijn.
Voor mij is nog altijd de hoop dat ik 100% herstel. Ik denk nog niet aan het feit dat ik niet herstel.
Ja, en er is natuurlijk ook een groot verschil tussen handicaps natuurlijk... met het 1 is makkelijker omgaan dan met het andere.
pi_135963448
Ik heb het van de andere kant gezien. Iemand die ik redelijk goed kende had al jaren een relatie, opeens werd er MS geconstateerd bij haar. Hij heeft haar niet lang daarna verlaten, maand later liep ie als 30 jarige met een meid van 18, waar ie inmiddels 2 kinderen mee heeft.
  † In Memoriam † zondag 26 januari 2014 @ 18:23:26 #46
137949 Disana
pi_135970735
quote:
2s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:22 schreef Kper_Norci het volgende:
Ik heb het van de andere kant gezien. Iemand die ik redelijk goed kende had al jaren een relatie, opeens werd er MS geconstateerd bij haar. Hij heeft haar niet lang daarna verlaten, maand later liep ie als 30 jarige met een meid van 18, waar ie inmiddels 2 kinderen mee heeft.
Dat heb ik vaak zien gebeuren bij MS, heel triest. Mijn man had het ook en ik ben tot het einde bij hem gebleven omdat hij qua karakter en kennis meer dan genoeg compenseerde voor zijn ziekte.
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 18:27:02 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_135970855
Ik heb een handicap. Ik loop anders dan 'normale' mensen. Maar dat levert me geen problemen op bij vrouwelijk schoon. Sure, je hebt mensen die daar niet mee om kunnen gaan, maar die mensen leer ik dan ook niet kennen, dus nee, no problems here :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_135972288
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Wat als de persoon totaal verandert en niet meer de persoon was waar je verliefd op was?
  zondag 26 januari 2014 @ 19:09:15 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135972330
Ik dacht even 'Logisch dat DeKardinaal hier post.'
En toen dacht ik verder.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_135972453
quote:
9s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:09 schreef Copycat het volgende:
Ik dacht even 'Logisch dat DeKardinaal hier post.'
En toen dacht ik verder.
-O-
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')