Dat is toen ook veel in het nieuws geweest. En zoals je ziet, is daar toen correct door de rechter in gegrepen. Heb je een linkje voor me waarin blijkt dat hetzelfde gebeurd is bij de Ibn Ghaldoun-school?quote:Op zondag 26 januari 2014 19:27 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)oleraar-te-ontslaan/
Dat is het punt niet. Het gaat er om dat de indruk gewekt wordt dat intolerantie een moslimspecifiek probleem is.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:33 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat is toen ook veel in het nieuws geweest. En zoals je ziet, is daar toen correct door de rechter in gegrepen. Heb je een linkje voor me waarin blijkt dat hetzelfde gebeurd is bij de Ibn Ghaldoun-school?
Dat is het punt wel. TS denkt dat de rotzooi van de Ibn Ghaldoun-school alleen maar in het nieuws komt, omdat het een moslim-school is. Wat dus gewoon niet het geval is. De rotzooi van de Ibn. Ghaldoun-school komt in het nieuws, omdat het zo'n extreme rotzooi is, die verstrekkende gevolgen heeft gehad voor het Nederlandse examensysteem.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:38 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Het gaat er om dat de indruk gewekt wordt dat intolerantie een moslimspecifiek probleem is.
TS zegt veel meer dan dat. Ze zegt dat de kritiek op moslims veel sterker is terwijl er genoeg shit gebeurt. Maar wanneer er moslims bij betrokken zijn is dat ineens het punt waar de aandacht op wordt gelegd. Alle kritiek die volgt gaat uit van het idee dat het een moslimprobleem is.quote:Op zondag 26 januari 2014 19:40 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat is het punt wel. TS denkt dat de rotzooi van de Ibn Ghaldoun-school alleen maar in het nieuws komt, omdat het een moslim-school is. Wat dus gewoon niet het geval is. De rotzooi van de Ibn. Ghaldoun-school komt in het nieuws, omdat het zo'n extreme rotzooi is, die verstrekkende gevolgen heeft gehad voor het Nederlandse examensysteem.
De rotzooi van InHolland kwam toen ook gewoon uitgebreid in het nieuws, en dat is nou niet bepaald een moslim-school.
quote:Op zondag 26 januari 2014 19:56 schreef adnapekkid het volgende:
De randstadHier in Brabant heb je dit soort praktijken niet. Hier wordt nog gewoon eerlijk gewerkt.
Het lijkt me ook meer dat het eraan ligt dat een groot deel van de jeugd gewoon fucked up is en overal schijt aan heeft. Religie staat daar los van, denk ik.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:10 schreef mapima het volgende:
Op de basisschool ging een keer op woensdagmiddag groep 7 en 8 zwemmen. Toen had een jongen een andere jongen een klapmes op de keel gelegd. En dames en heren die jongen die het had gedaan was jawel jawel een HOLLANDER.
Hoezo moslimprobleem? De moslims die er die middag waren hebben niks gedaan. Oke ze stonden wel met iedereen te kijken en niemand durfde wat te doen uit angst dat het mes dichtklapte.
En in de tweede was er een Armeen die de hele boel terroriseerde. Racistische en seksistische uitlatingen, meisjes slaan, ophitsing etc. Die Armeen was toch echt een Christen en geen moslim. Sterker nog hij haatte ze.
inholland was al 30 jaar kut, waarom nu pas dan?quote:Op zondag 26 januari 2014 19:40 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Dat is het punt wel. TS denkt dat de rotzooi van de Ibn Ghaldoun-school alleen maar in het nieuws komt, omdat het een moslim-school is. Wat dus gewoon niet het geval is. De rotzooi van de Ibn. Ghaldoun-school komt in het nieuws, omdat het zo'n extreme rotzooi is, die verstrekkende gevolgen heeft gehad voor het Nederlandse examensysteem.
De rotzooi van InHolland kwam toen ook gewoon uitgebreid in het nieuws, en dat is nou niet bepaald een moslim-school.
alsof er ook maar een van die kinderen echt moslim isquote:Op zondag 26 januari 2014 21:12 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het lijkt me ook meer dat het eraan ligt dat een groot deel van de jeugd gewoon fucked up is en overal schijt aan heeft. Religie staat daar los van, denk ik.
quote:Op zondag 26 januari 2014 15:38 schreef Thomas B. het volgende:
Je moet weten dat het voor veel mensen, ook FOKkers, in hun wereldbeeld zit verankerd dat allochtonen en moslims de oorzaak zijn van alle problemen. Door de samenleving in groepen in te delen krijgen ze namelijk overzichtelijkheid en het stelt ze in staat om te zeggen wie de goede en de slechte zijn. Dat maakt problemen behapbaar en de wereld overzichtelijk. Politici, media en andere belanghebbende proberen actief om dit beeld in stand te houden en te versterken omdat het hun eigen agenda dient. Zoveel mogelijk angst en onvrede zaaien en het vijanbeeld versterken.
De huidige samenleving is dusdanig complex dat nuances dan wel moeten sneuvelen. Wanneer mensen dan geconfronteerd worden met dingen die niet stroken met hun eigen overtuigingen, wat jij nu doet, zullen ze geprikkeld reageren, zoals je ziet. In de psychologie wordt dat ook wel cognitieve dissonantie genoemd. Een beetje zoals christenen die geconfronteerd worden met bewijs voor de evolutietheorie. Ze zullen proberen die verschillende opvattingen te rationaliseren vanuit hun eigen wereldbeeld, bijvoorbeeld door jou persoonlijk aan te vallen. Ze zal het wel verzonnen hebben, het blijft kutvolk, TS zal wel een bekeerd christensletje zijn, TS, (ik lees het verhaal niet maar) Moslims moeten gewoon leren dat Nederland niet geschikt is voor moslims... Dat soort onzin.
Fijn dat iemand een keer de andere kant goed onder woorden weet te brengenMoslims zijn geen oorzaak van alle prioblemen op de wereld, verre van. Maar voor de problemen op het Ibn Ghaldoun waren er toch echt enkel Moslims verantwoordelijk. Dus welk punt wilde je nu eigenlijk maken, dat niet-moslims de problemen op die school veroorzaakt hebben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En een rapport dat hierover wat zaken zegt en dit ook linkt aan de cultuur die hoort bij de religie wordt moslimbashen genoemd? Dit is iet zomaar een papiertje van de lokale PVV afdeling, maar resultaten van een serieus onderzoek. Je mag er vraagtekens bij hebben, maar geheel toevallig is dit allemaal niet. Tot nu toe zijn veel islamitische scholen betrokken geweest bij allerlei oplichting/zelfverrrijking en ander wanbestuur. Toeval?Whatever...
Precies. Worden hoogstens heel af en toe door hun ouders meegesleept naar de moskee, zoals autochtone jongeren vroeger af en toe meegesleept werden naar de kerk.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
alsof er ook maar een van die kinderen echt moslim is
quote:Op zondag 26 januari 2014 21:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Maar voor de problemen op het Ibn Ghaldoun waren er toch echt enkel Moslims verantwoordelijk.
En degenen die vanuit zichzelf gaan melden zich aan voor Syriëquote:Op zondag 26 januari 2014 21:14 schreef deadprez het volgende:
[..]
Precies. Worden hoogstens heel af en toe door hun ouders meegesleept naar de moskee, zoals autochtone jongeren vroeger af en toe meegesleept werden naar de kerk.
Ik denk zelfs dat het merendeel daarvan gewoon flink wil gaan rellen / oorlog voeren. Religie is waarschijnlijk van ondergeschikt belang.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:15 schreef Encozio het volgende:
[..]
En degenen die vanuit zichzelf gaan melden zich aan voor Syrië
En ook heel veel scholen waar dat niet het geval is. Amarantis, InHolland... iedere onderwijskoepel waar aan zelfverrijking aan de top wordt gedaan. Je moet oppassen om de Islam als de causale factor te zien. Dat is mijn punt.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Moslims zijn geen oorzaak van alle prioblemen op de wereld, verre van. Maar voor de problemen op het Ibn Ghaldoun waren er toch echt enkel Moslims verantwoordelijk. Dus welk punt wilde je nu eigenlijk maken, dat niet-moslims de problemen op die school veroorzaakt hebben?
En een rapport dat hierover wat zaken zegt en dit ook linkt aan de cultuur die hoort bij de religie wordt moslimbashen genoemd? Dit is iet zomaar een papiertje van de lokale PVV afdeling, maar resultaten van een serieus onderzoek. Je mag er vraagtekens bij hebben, maar geheel toevallig is dit allemaal niet. Tot nu toe zijn veel islamitische scholen betrokken geweest bij allerlei oplichting/zelfverrrijking en ander wanbestuur. Toeval?
Zou me niks verbazen, zal vies tegenvallen als ze als toyboys gebruikt gaan wordenquote:Op zondag 26 januari 2014 21:16 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het merendeel daarvan gewoon flink wil gaan rellen / oorlog voeren. Religie is waarschijnlijk van ondergeschikt belang.
Ja dat denk ik ook inderdaadquote:Op zondag 26 januari 2014 21:22 schreef Encozio het volgende:
[..]
Zou me niks verbazen, zal vies tegenvallen als ze als toyboys gebruikt gaan worden
Inholland bestaat dan ook pas 11 jaar, waarvan de directie de laatste 5 jaar alles fout gedaan hebben wat ze fout konden doen.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
inholland was al 30 jaar kut, waarom nu pas dan?
voornamelijk aantrekkelijk als je geen enkele vorm van toekomst hebt, dan maar wat 'real life call of duty'quote:Op zondag 26 januari 2014 21:16 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik denk zelfs dat het merendeel daarvan gewoon flink wil gaan rellen / oorlog voeren. Religie is waarschijnlijk van ondergeschikt belang.
Precies.quote:Op zondag 26 januari 2014 21:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
voornamelijk aantrekkelijk als je geen enkele vorm van toekomst hebt, dan maar wat 'real life call of duty'
inholland is gewoon een samenwerking tussen scholen die daarvoor al slecht waren, iedereen in het onderwijs weet ditquote:Op zondag 26 januari 2014 21:22 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Inholland bestaat dan ook pas 11 jaar, waarvan de directie de laatste 5 jaar alles fout gedaan hebben wat ze fout konden doen.
Het kwam in het nieuws op het moment dat het bekend werd. Net zoals bij de Ibn. Ghaldoun.
En het was ook al ruim van te voren bekend dat die scholen al kut warenquote:Op zondag 26 januari 2014 21:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
inholland is gewoon een samenwerking tussen scholen die daarvoor al slecht waren, iedereen in het onderwijs weet dit
waarom nu pas in het nieuws zetten? dat vroeg ik alquote:Op zondag 26 januari 2014 21:31 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
En het was ook al ruim van te voren bekend dat die scholen al kut waren
Je punt is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |