abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136841535
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 00:38 schreef Eulernoulli het volgende:

[..]

Ha. Ha.

Delen waren nog rood terwijl andere plekken al zwart waren en andere plekken lichtbruin. Kreeg het ook niet goed los. Zeker een kwart lag uiteindelijk naast de pan op het gasfornuis, of vast aan de pan.
Je moet dan ook niet teveel warmte gebruiken. Een houten lepel (maar dan een platte met gaatjes) gebruiken om het gehakt los te maken. Niet te wild doen, want dan ligt alles inderdaad naast de pan. En niet achterlaten en denken dat het wel goedkomt.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:14:11 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136841614
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:11 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Je moet dan ook niet teveel warmte gebruiken. Een houten lepel (maar dan een platte met gaatjes) gebruiken om het gehakt los te maken. Niet te wild doen, want dan ligt alles inderdaad naast de pan. En niet achterlaten en denken dat het wel goedkomt.
Een platte houten lepel met gaatjes? Plaatje?

Ik gebruik meestal een houten spatel. Beetje rechtop houden en het gehakt klein maken. Daarna regelmatig even omscheppen zodat alles gelijkmatig gaart.
The love you take is equal to the love you make.
pi_136841747
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een platte houten lepel met gaatjes? Plaatje?

Ik gebruik meestal een houten spatel. Beetje rechtop houden en het gehakt klein maken. Daarna regelmatig even omscheppen zodat alles gelijkmatig gaart.
De onderste.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:22:19 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_136841846
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

De onderste.[ afbeelding ]
Dat is dus een spatel. Die gaten maken verder niet veel uit.
The love you take is equal to the love you make.
  roze dinsdag 18 februari 2014 @ 12:54:26 #95
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_136845118
Ik ben een kluns in de keuken maar gehakt bakken kan ik zelfs nog :9 Is niet moeilijk. Gehakt in de pan gooien, in kleine stukjes maken met je spatel en wachtten tot het bruin wordt
Your beauty never ever scared me.
pi_136964069
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:07 schreef Mord_Sith het volgende:

[..]

Je moet het ook roeren, niet in de pan gooien en een half uur later terugkomen
Helpt ook als je niet gelijk gehakt van diepvries in de pan gooit.
pi_138014907
Plaats eens een foto van hetresultaat hoe jij het bakt OP ?
pi_138015445
Blijf het toch apart vinden dat kinderen dat koken gewoon niet thuis oppikken, je ziet je ouders toch wel eens een warme maaltijd bereiden of is dat tegenwoordig iets wat niet meer voorkomt? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138017379
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 21:51 schreef RobinOok het volgende:
Koekenpan heet laten worden. Olie erin en die ook heet laten worden. Gehakt erin, zout erop.

Dan met een vork, liefst een grote vork een soort van prakbeweging maken.Alsof je aardbeien plet. Een duwen en scheppen tegelijk. Als je gehakt al redelijk los van zichzelf is hoef je heel weinig kracht te zetten en rol je het alleen maar los. Als je gehakt compact is moet je wel flink duwen en schuifrollen.
En als je anti-aanbakpannen gebruikt doe je het met een houten spatel, is wel harder werken...Ik gebruik meestal geen olie, maar daar wordt het wel makkelijker van.

Als je slecht gehakt hebt, dan komt er na even bakken enorm veel vocht uit. Truc is om hard genoeg te bakken om dat snel te verdampen en ook dat je lekker wat baksmaak krijgt aan je vlees.

Ik laat het vlees altijd heel even liggen als ik het in de pan doe; dan bruint het een beejte == meer smaak.

En oja, ik giet meestal het vet af, of ik koop extra mager gehakt, houd niet van vette gehaktsaus.
Whatever...
pi_138017630
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 16:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En gebruik bliktomaten
Yup, of je moet heel goed zoeken en die tomaten dan 3 weken in je ramkozijn laten rijpen... dan zijn ze misschien en beetje geschikt.

Erg eigenlijk, vroeger ging ik nog wel eens voor mijn moeder van die lelijk italiaans tomaatjes halen, par kilo. Daar maakte mijn moeder dan zelf pastasaus van, met perfecte tomatensmaak. Helaas zijn die nergens meer te rkijgen. Alleen die waterbommen met mooi uiterlijk en zonder smaak.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')