Ik eet mijn kip niet rauw, maar ik bak het liever niet kapot.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:00 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Eet jij je kip rauw?
(Ik ben geen grote fan van plofkippen om meerdere redenen maar er moet wel de waarheid verteld worden)
Wat mislukte er de andere keren eigenlijk...?quote:Op zondag 26 januari 2014 11:09 schreef Eulernoulli het volgende:
Bedankt iedereen voor de reacties!
Ik ga vandaag of morgen weer een nieuwe poging wagen, ik zal hier laten weten of het gelukt is!
nog zo'n fabeltjequote:Op maandag 27 januari 2014 10:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Daarnaast zou ik nooit kip uit de supermarkt eten, vol met antibiotica
Plofkip is toch eigenlijk heel duurzaam?quote:Op maandag 27 januari 2014 12:09 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik eet mijn kip niet rauw, maar ik bak het liever niet kapot.
Maar goed, ieder zijn ding, ieder zijn redenen om iets wel/niet te eten. Ik moet zeggen dat ik het vooral niet eet omdat het nergens naar smaakt, de dieren onnodig lijden en omdat ik wat duurder duurzame kip met gemak kan betalen.
Maar je leugen laat je gewoon staan....quote:Op maandag 27 januari 2014 12:13 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zie mijn eerdere reactie hierover (resistente bacteriën).
Leugen? In mijn optiek is het niet gezond en zitten er nog resten antibiotica in zulk vlees. Die boeren fokken die kuikens binnen een paar weken moddervet in hun eigen uitwerpselen. Zodra ze stoppen met antibiotica worden die beesten direct ziek, dus ik vraag me af (en daarvoor heb ik inderdaad geen bewijs) of ze wel tijd genoeg hebben om die antibiotica uit de systemen van die mestkuikens te laten verdwijnen alvorens ze geslacht worden.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:19 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Maar je leugen laat je gewoon staan....
Een en al fabel, ze worden pas behandeld met antibiotica als ze ziek zijn, preventief gebruik is verboden. En ze worden absoluut niet stuctureel meteen weer ziek als de kuur afgelopen is. Wachttijden zijn onderzocht en vlees zelf word ook onderzocht. T welzijn daar kun je zeker over twisten, de residuen nietquote:Op maandag 27 januari 2014 12:23 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Leugen? In mijn optiek is het niet gezond en zitten er nog resten antibiotica in zulk vlees. Die boeren fokken die kuikens binnen een paar weken moddervet in hun eigen uitwerpselen. Zodra ze stoppen met antibiotica worden die beesten direct ziek, dus ik vraag me af (en daarvoor heb ik inderdaad geen bewijs) of ze wel tijd genoeg hebben om die antibiotica uit de systemen van die mestkuikens te laten verdwijnen alvorens ze geslacht worden.
Ja, dat is een leugen. Een verzinsel, gelul, bullshit, onzin, niet waar.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:23 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Leugen? In mijn optiek is het niet gezond en zitten er nog resten antibiotica in zulk vlees.
Toch blijf ik sceptisch over de voedingsindustrie. Zo zouden we ook altijd rundvlees gegeten hebben en geen paardenvlees. Zo staan er tig van additieven niet op verpakkingen; zie bijvoorbeeld de keuringsdienst van waarde afgelopen week: in thee zitten allerlei smaakstoffen/toevoegingen. Op de verpakking wordt dat vermeldt onder de naam 'aroma'. Er wordt enorm geknoeid met ons voedsel, en door de afgelopen schandalen geloof ik niet zomaar dat er geen antibioticaresten in vlees uit de bio-industrie zit.quote:Op maandag 27 januari 2014 14:19 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, dat is een leugen. Een verzinsel, gelul, bullshit, onzin, niet waar.
250 gram is een mooie portie, onsje spek eromheen, jummie.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:26 schreef Eulernoulli het volgende:
Bedankt voor alle reacties! Excuus ook voor de late reactie van mijn kant. Het is gelukt, geloof ik. Het was in ieder geval binnen te houden en bovendien goed voor de broodnodige variatie. Pizza's en ander snackbarvoedsel verveelt nogal snel. Zeker als je al weken niets anders eet
Ik kreeg van een goede vriend van mij de tip om eens Chicken Tonight te maken, omdat dit zeer makkelijk scheen te zijn en ook goed te kanen was. Ik heb nu net 250 gram kipfilet gekocht bij de AH. Is wat veel, ik weet het, maar ik ben van plan de helft ervan in te vriezen. Bij het snijden van de kipfilet, moet ik dan die witte randen (soms met rode "spettertjes") eraf snijden? Sommige witte stukken zijn heel sterk en lopen door het vlees heen.
Beter als in?quote:Op woensdag 5 februari 2014 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Rundergehakt van de Aldi is ook stukken beter dan dat van AH
Maar wel de rode spettertjes weghalen, dat is toch echt bloed en bij goedkope filets zit er soms zelfs nog een restje kraakbeen/bot aan vast. Even goed voelen en kijken dus. Je wordt er niet ziek van als je het gaar bakt, maar is toch minder lekker.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
250 gram is een mooie portie, onsje spek eromheen, jummie.
Anyway, dat witte is vet, dat smelt uit tijdens het bakken en maakt het alleen maar smakelijker.
Ik zou 250 gram gewoon erin gooien, zoveel is dat nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 18:26 schreef Eulernoulli het volgende:
Ik kreeg van een goede vriend van mij de tip om eens Chicken Tonight te maken, omdat dit zeer makkelijk scheen te zijn en ook goed te kanen was. Ik heb nu net 250 gram kipfilet gekocht bij de AH. Is wat veel, ik weet het, maar ik ben van plan de helft ervan in te vriezen. Bij het snijden van de kipfilet, moet ik dan die witte randen (soms met rode "spettertjes") eraf snijden? Sommige witte stukken zijn heel sterk en lopen door het vlees heen.
OMG... Rijst zonder water in de pan doen. Rijst en water is hetzelfde als 1 + 1 = 2.quote:Op maandag 10 februari 2014 12:32 schreef Sauslepel het volgende:
CUL / Koken is moeilijk door autisme (tips?)
Blijkbaar niet, zo heeft ieder zijn sterkere en zwakkere kanten.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:04 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
OMG... Rijst zonder water in de pan doen. Rijst en water is hetzelfde als 1 + 1 = 2.
Awesome topic!quote:Op maandag 10 februari 2014 12:32 schreef Sauslepel het volgende:
Wellicht dat dit ook een goed topic is voor TS. Niet om het autisme-gedeelte, maar omdat de recepten tot in de kleinste details uitgeschreven staan.
CUL / Koken is moeilijk door autisme (tips?)
Ik kan het me niet voorstellen. Dat je niet kan koken als niet alles tot in de puntjes uitgeschreven staat. Bijvoorbeeld er staat: kook de aardappelen 25 minuten, dat je dan niet begrijpt welke pan en hoeveel water erbij moet (uberhaupt dat er water bij moet), plus een beetje zout.quote:Op maandag 10 februari 2014 17:12 schreef Sauslepel het volgende:
Blijkbaar niet, zo heeft ieder zijn sterkere en zwakkere kanten.
En zo is het voor anderen weer heel moeilijk te begrijpen dat mensen niet uit hun hoofd het getal Pi tot 1200 cijfers achter de komma op kunnen noemen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:06 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen. Dat je niet kan koken als niet alles tot in de puntjes uitgeschreven staat. Bijvoorbeeld er staat: kook de aardappelen 25 minuten, dat je dan niet begrijpt welke pan en hoeveel water erbij moet (uberhaupt dat er water bij moet), plus een beetje zout.
En dit uiteraardquote:
Ik begrijp best dat je allerlei "standaard" procedures niet kent als je nog niet kunt koken, maar dat je geen water gebruikt als er toch duidelijk staat dat je iets moet koken vind ik wel bizar. Zelfs als je autistisch bent, weet je toch dat koken met water moet?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:06 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik kan het me niet voorstellen. Dat je niet kan koken als niet alles tot in de puntjes uitgeschreven staat. Bijvoorbeeld er staat: kook de aardappelen 25 minuten, dat je dan niet begrijpt welke pan en hoeveel water erbij moet (uberhaupt dat er water bij moet), plus een beetje zout.
ik kan het wel begrijpen hoor, koken kan zowel verwarmen in water betekenen, als het bereiden van een maaltijd.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat je allerlei "standaard" procedures niet kent als je nog niet kunt koken, maar dat je geen water gebruikt als er toch duidelijk staat dat je iets moet koken vind ik wel bizar. Zelfs als je autistisch bent, weet je toch dat koken met water moet?
quote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:54 schreef Eulernoulli het volgende:
... Ik had besloten dat mijn eerste gerecht zou worden: pasta met tomatensaus. Dit mislukte echter grandioos!! Het probleem wat ik heb is: hoe bak je gehakt rul?! Heb het inmiddels twee keer geprobeerd, maar ik kon het twee keer weggooien!
Het leek mij dat autisten juist beter kunnen koken, als ze bepaalde dingen kennen, omdat het herhaling is en het gerecht altijd hetzelfde. Bij mij althans.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat je allerlei "standaard" procedures niet kent als je nog niet kunt koken, maar dat je geen water gebruikt als er toch duidelijk staat dat je iets moet koken vind ik wel bizar. Zelfs als je autistisch bent, weet je toch dat koken met water moet?
klinkt als een culinair hoogstandje, op die manier je gehakt mishandelen en dan die kruiden gebruikenquote:Op zondag 26 januari 2014 17:06 schreef Meike26 het volgende:
Tijdje geleden had ik per ongeluk vergeten het gehakt te ontdooien. Gewoon als een blok gehakt in pan gemieterd en regelmatig keren + schrapen van gehakt totdat het warm genoeg is om het grote blok in stukjes te hakken. Inmiddels al wat gehakt naast het blok wat lekker mee blijft sudderen in miniem klein beetje bakboter. Laat je het blok wat langer liggen op elke kant, dan worden die zijdes wat krokanter (wel sneller schrapen) en heb je echt lekker rul gehakt met wat meer bite![]()
Ohja, deze kruiden :
[ afbeelding ]
Niet veel van nodig, 1 theelepel is meer dan voldoende voor italiaanse/mediteraanse smaak.
Ha. Ha.quote:Op maandag 17 februari 2014 22:24 schreef Musil het volgende:
Ik ben eigenlijk nog steeds wel erg benieuwd wat er de eerste twee keer nou mis was gegaan met het gehakt
Ah, dan heb je ws gewoon niet genoeg geroerd.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 00:38 schreef Eulernoulli het volgende:
[..]
Ha. Ha.
Delen waren nog rood terwijl andere plekken al zwart waren en andere plekken lichtbruin. Kreeg het ook niet goed los. Zeker een kwart lag uiteindelijk naast de pan op het gasfornuis, of vast aan de pan.
Je moet het ook roeren, niet in de pan gooien en een half uur later terugkomenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 00:38 schreef Eulernoulli het volgende:
[..]
Ha. Ha.
Delen waren nog rood terwijl andere plekken al zwart waren en andere plekken lichtbruin. Kreeg het ook niet goed los. Zeker een kwart lag uiteindelijk naast de pan op het gasfornuis, of vast aan de pan.
Nu begrijp ik MOD, van modderenquote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:07 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Je moet het ook roeren, niet in de pan gooien en een half uur later terugkomen
Je moet dan ook niet teveel warmte gebruiken. Een houten lepel (maar dan een platte met gaatjes) gebruiken om het gehakt los te maken. Niet te wild doen, want dan ligt alles inderdaad naast de pan. En niet achterlaten en denken dat het wel goedkomt.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 00:38 schreef Eulernoulli het volgende:
[..]
Ha. Ha.
Een platte houten lepel met gaatjes? Plaatje?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:11 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Je moet dan ook niet teveel warmte gebruiken. Een houten lepel (maar dan een platte met gaatjes) gebruiken om het gehakt los te maken. Niet te wild doen, want dan ligt alles inderdaad naast de pan. En niet achterlaten en denken dat het wel goedkomt.
De onderste.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een platte houten lepel met gaatjes? Plaatje?
Ik gebruik meestal een houten spatel. Beetje rechtop houden en het gehakt klein maken. Daarna regelmatig even omscheppen zodat alles gelijkmatig gaart.
Dat is dus een spatel. Die gaten maken verder niet veel uit.quote:
Helpt ook als je niet gelijk gehakt van diepvries in de pan gooit.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:07 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Je moet het ook roeren, niet in de pan gooien en een half uur later terugkomen
En als je anti-aanbakpannen gebruikt doe je het met een houten spatel, is wel harder werken...Ik gebruik meestal geen olie, maar daar wordt het wel makkelijker van.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:51 schreef RobinOok het volgende:
Koekenpan heet laten worden. Olie erin en die ook heet laten worden. Gehakt erin, zout erop.
Dan met een vork, liefst een grote vork een soort van prakbeweging maken.Alsof je aardbeien plet. Een duwen en scheppen tegelijk. Als je gehakt al redelijk los van zichzelf is hoef je heel weinig kracht te zetten en rol je het alleen maar los. Als je gehakt compact is moet je wel flink duwen en schuifrollen.
Yup, of je moet heel goed zoeken en die tomaten dan 3 weken in je ramkozijn laten rijpen... dan zijn ze misschien en beetje geschikt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |