Olie is niet nodig met gehakt hoor, en alleen gehakt zonder kruiden etc. is fucking smerigquote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:58 schreef Sauslepel het volgende:
Rul bakken moet in principe niet heel moeilijk zijn.
Zet een pan op het vuur, doe er wat olie in en doe het gehakt in de pan.
Tijdens dat het gehakt verhit wordt gewoon roeren en kleine stukjes van het gehakt maken. Op den duur is het heel gehakt bruin in plaats van rood.
Als je het gehakt aanbakt is het misschien raadzaam om het vuur wat kleiner te zetten.
Olie is inderdaad niet nodig, maar kan wel toegevoegd worden. Persoonlijk zou ik ook wat kruiden toevoegen, maar ik weet niet of dit de eerste prioriteit is voor TS.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:01 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Olie is niet nodig met gehakt hoor, en alleen gehakt zonder kruiden etc. is fucking smerig.
Eerst maar zorgen dat het zonder kruiden enz ook lukt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:24 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Olie is inderdaad niet nodig, maar kan wel toegevoegd worden. Persoonlijk zou ik ook wat kruiden toevoegen, maar ik weet niet of dit de eerste prioriteit is voor TS.
Boter?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:31 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Wat dacht je van pan op het vuur (of inductie), die heet laten worden. Klontje boter erin en het gehakt klein maken en bakken? Sorry hoor, maar wat kan dáár nou mis aan gaan?
Bij mij wel, anders plakt het gehakt gegarandeerd vast aan de bodem. (De pan is nog goed genoeg om mee te koken.)quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Boter?Da's niet nodig. Ook geen olie. In gehakt zit genoeg vet(sappen).
Niks mis mee toch?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:46 schreef crossmotor11 het volgende:
Ts heeft overgewicht door het snackbarvoedsel en probeert nu toch fatsoenlijk te eten
Yep, dan ben je goed bezig, alhoewel ik me na 1 bakje patat al vies voel hahaquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Maarja goed dat hij er iets aan probeert te doen dan toch
Precies, dus je moet een vork met lange geronde tanden hebben, een pan zonder anti-aanbaklaag, en dan moet je nog behoorlijk opschieten ook. Ik heb dan ook het idee dat de mensen die het zo doodsimpel vinden suddergehakt in kleine geplette stukjes maken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:51 schreef RobinOok het volgende:
Koekenpan heet laten worden. Olie erin en die ook heet laten worden. Gehakt erin, zout erop.
Dan met een vork, liefst een grote vork een soort van prakbeweging maken.Alsof je aardbeien plet. Een duwen en scheppen tegelijk. Als je gehakt al redelijk los van zichzelf is hoef je heel weinig kracht te zetten en rol je het alleen maar los. Als je gehakt compact is moet je wel flink duwen en schuifrollen.
in het vet zitten alle smaken. Dus waarom zou je het afgieten?quote:Op zondag 26 januari 2014 12:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zou het vet van het gehakt na het rul bakken ook even afgieten, anders heb je van die "vettige" saus. Daarna kun je met je "pastasaus" aan de gang.
De grootste beginnersfout de mensen (ik ook vroeger) met tomatensaus voor pasta maken is om het niet lang genoeg te laten pruttelen. Zeker als er ook groenten in zitten moet je de saus minimaal een half uur op laag vuur zacht laten pruttelen met deksel op pan, want dat is het moment dat de smaken loskomen. Anders smaakt het nergens naar, zijn de aroma's niet vermengd en is de tomaat te zuur en de groente niet gaar. Tomatensaus maken is geen haastklus, als je haast hebt kun je beter een andere saus maken.quote:Op zondag 26 januari 2014 11:09 schreef Eulernoulli het volgende:
Bedankt iedereen voor de reacties!
Ik ga vandaag of morgen weer een nieuwe poging wagen, ik zal hier laten weten of het gelukt is!
Hangt er vanaf welke. Putanesca moet wel binnen 10 minuten klaar vind ik. Als je een echt lekkere 'Bolognese' (ja, foute naam, weet het) wil maken kun je het beter 3 uur dan 2 uur op laten staan. Maar dan vind het gehakt weer niet zoveel toevoegen, en je kun beter gehaktballetjes maken voor in de saus.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
De grootste beginnersfout de mensen (ik ook vroeger) met tomatensaus voor pasta maken is om het niet lang genoeg te laten pruttelen. Zeker als er ook groenten in zitten moet je de saus minimaal een half uur op laag vuur zacht laten pruttelen met deksel op pan, want dat is het moment dat de smaken loskomen. Anders smaakt het nergens naar, zijn de aroma's niet vermengd en is de tomaat te zuur en de groente niet gaar. Tomatensaus maken is geen haastklus, als je haast hebt kun je beter een andere saus maken.
Daarom rundergehakt, lekker mager.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:27 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zou het vet van het gehakt na het rul bakken ook even afgieten, anders heb je van die "vettige" saus. Daarna kun je met je "pastasaus" aan de gang.
En gebruik bliktomatenquote:Op zondag 26 januari 2014 12:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
De grootste beginnersfout de mensen (ik ook vroeger) met tomatensaus voor pasta maken is om het niet lang genoeg te laten pruttelen. Zeker als er ook groenten in zitten moet je de saus minimaal een half uur op laag vuur zacht laten pruttelen met deksel op pan, want dat is het moment dat de smaken loskomen. Anders smaakt het nergens naar, zijn de aroma's niet vermengd en is de tomaat te zuur en de groente niet gaar. Tomatensaus maken is geen haastklus, als je haast hebt kun je beter een andere saus maken.
We hebben het over iemand die nog niet eens gehakt rul kan bakken. Ik vermoed dat het gewoon over een potje of pakje pastasaus gaat voor de rest hoor.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:41 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dus? Een beetje culinair opvoeden mag toch wel. En hoe moeilijk kan het nou helemaal zijn om een blik tomaten in een pan te gooien, bij je rulgebakken gehakt? Pastasaus maken van verse ingredienten is echt geen rocket science.quote:Op zondag 26 januari 2014 16:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
We hebben het over iemand die nog niet eens gehakt rul kan bakken. Ik vermoed dat het gewoon over een potje of pakje pastasaus gaat voor de rest hoor.
Vraagje: heb jij "bliktomaten" en "echte boter" onder sneltoetsen zitten? Je zegt t namelijk heel vaakquote:
Ik zeg nooit "echte boter" ik heb het over boterquote:Op zondag 26 januari 2014 17:37 schreef zakschijt het volgende:
[..]
Vraagje: heb jij "bliktomaten" en "echte boter" onder sneltoetsen zitten? Je zegt t namelijk heel vaak
Maar je geeft dus toe dat je deze woorden onder een sneltoets hebt zittenquote:Op zondag 26 januari 2014 17:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zeg nooit "echte boter" ik heb het over boter
Supermarktgehakt heeft meer toegevoegd vocht dan het aan vet heeft, dat is gewoon ranzig. Ik voeg dan liever nog olijfolie toe aan de pastasaus dan dat ik dat "bakvocht" gebruik.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:33 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
in het vet zitten alle smaken. Dus waarom zou je het afgieten?
je geeft de oplossing zelf al.... Koop je gehakt ergens anders........quote:Op zondag 26 januari 2014 19:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Supermarktgehakt heeft meer toegevoegd vocht dan het aan vet heeft, dat is gewoon ranzig. Ik voeg dan liever nog olijfolie toe aan de pastasaus dan dat ik dat "bakvocht" gebruik.
Koop nooit half om half in de supermarkt. Rundergehakt is wat betreft toegevoegd vocht (nauwelijks) en vet (ook nauwelijks) een veel betere optie.quote:Op maandag 27 januari 2014 02:59 schreef capricia het volgende:
Hoe lang bakken jullie het gehakt dan?
En giet je het vocht af? Bedoel, het is niet dat je het gehakt moet koken, zeg maar...
Het mag en gebeurt gewoon, altijd de verpakking lezen, het moet erop staan namelijk.quote:Op maandag 27 januari 2014 10:38 schreef RobinOok het volgende:
Ik word zo moe van die fabeltjes over toegevoegd water....
Zucht....
Tot het bruin is. Beetje vocht maakt geen fuck uit, je maakt er daarna toch van een saus van.quote:Op maandag 27 januari 2014 02:59 schreef capricia het volgende:
Hoe lang bakken jullie het gehakt dan?
En giet je het vocht af? Bedoel, het is niet dat je het gehakt moet koken, zeg maar...
Nog zo'n fabel, ze zitten als ze in t bakje in de supermarkt liggen niet vol met antibiotica, dat wil niet zeggen dat ze ergens in hun leven geen antibiotica hebben gehad. Wachttijden na t gebruik zodat alles er weer uit is eer ze geslacht wordenquote:Op maandag 27 januari 2014 10:45 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Het mag en gebeurt gewoon, altijd de verpakking lezen, het moet erop staan namelijk.
Daarnaast zou ik nooit kip uit de supermarkt eten, vol met antibiotica omdat die plofkippen anders doodziek zouden worden. Ze leven immers in hun eigen schijt totdat ze geslacht worden. Daarnaast zit er gewoon geen smaak aan dat bleke kippenvlees.
Dan zitten ze inderdaad niet meer vol met antibiotica, maar wel met ESBL antibiotica-resistente bacteriën.quote:Op maandag 27 januari 2014 11:40 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Nog zo'n fabel, ze zitten als ze in t bakje in de supermarkt liggen niet vol met antibiotica, dat wil niet zeggen dat ze ergens in hun leven geen antibiotica hebben gehad. Wachttijden na t gebruik zodat alles er weer uit is eer ze geslacht worden
Eet jij je kip rauw?quote:Op maandag 27 januari 2014 11:47 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dan zitten ze inderdaad niet meer vol met antibiotica, maar wel met ESBL antibiotica-resistente bacteriën.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |