Olie is niet nodig met gehakt hoor, en alleen gehakt zonder kruiden etc. is fucking smerigquote:Op zaterdag 25 januari 2014 19:58 schreef Sauslepel het volgende:
Rul bakken moet in principe niet heel moeilijk zijn.
Zet een pan op het vuur, doe er wat olie in en doe het gehakt in de pan.
Tijdens dat het gehakt verhit wordt gewoon roeren en kleine stukjes van het gehakt maken. Op den duur is het heel gehakt bruin in plaats van rood.
Als je het gehakt aanbakt is het misschien raadzaam om het vuur wat kleiner te zetten.
Olie is inderdaad niet nodig, maar kan wel toegevoegd worden. Persoonlijk zou ik ook wat kruiden toevoegen, maar ik weet niet of dit de eerste prioriteit is voor TS.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:01 schreef MMGYMCMB het volgende:
[..]
Olie is niet nodig met gehakt hoor, en alleen gehakt zonder kruiden etc. is fucking smerig.
Eerst maar zorgen dat het zonder kruiden enz ook lukt.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:24 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
Olie is inderdaad niet nodig, maar kan wel toegevoegd worden. Persoonlijk zou ik ook wat kruiden toevoegen, maar ik weet niet of dit de eerste prioriteit is voor TS.
Boter?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:31 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Wat dacht je van pan op het vuur (of inductie), die heet laten worden. Klontje boter erin en het gehakt klein maken en bakken? Sorry hoor, maar wat kan dáár nou mis aan gaan?
Bij mij wel, anders plakt het gehakt gegarandeerd vast aan de bodem. (De pan is nog goed genoeg om mee te koken.)quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
Boter?Da's niet nodig. Ook geen olie. In gehakt zit genoeg vet(sappen).
Niks mis mee toch?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:46 schreef crossmotor11 het volgende:
Ts heeft overgewicht door het snackbarvoedsel en probeert nu toch fatsoenlijk te eten
Yep, dan ben je goed bezig, alhoewel ik me na 1 bakje patat al vies voel hahaquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Maarja goed dat hij er iets aan probeert te doen dan toch
Precies, dus je moet een vork met lange geronde tanden hebben, een pan zonder anti-aanbaklaag, en dan moet je nog behoorlijk opschieten ook. Ik heb dan ook het idee dat de mensen die het zo doodsimpel vinden suddergehakt in kleine geplette stukjes maken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 21:51 schreef RobinOok het volgende:
Koekenpan heet laten worden. Olie erin en die ook heet laten worden. Gehakt erin, zout erop.
Dan met een vork, liefst een grote vork een soort van prakbeweging maken.Alsof je aardbeien plet. Een duwen en scheppen tegelijk. Als je gehakt al redelijk los van zichzelf is hoef je heel weinig kracht te zetten en rol je het alleen maar los. Als je gehakt compact is moet je wel flink duwen en schuifrollen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |