ff ter illustratie:
Toen ik nog naar school ging, had ik met de bus 3 kwartier tot 1 uur nodig om op school te komen. Met de auto duurde dat maar 15 minuten. Dus SuzukiSwift ging dagelijks met zijn autootje naar school.
quote:Een mega-idee !!!!
Op maandag 7 oktober 2002 21:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en de benine en diesel accijns zouden moeten worden verdriedubbeld om dat te bekostigen... Het is toch belachelijk dat je met de auto met 2 personen goedkoper uit bent dan met de trein, ik hoop dat dat snel gaat veranderen, dus de auto ( het gebruik) stukken duurder en de trein fors goedkoper en weer helemaal een overheidsbedrijf van maken.
quote:Daarom moet er in de trein worden "geďnvesteerd ,overal (vier) dubbel spoor, nieuwe lijnen en een zweeftrein/supermetro (a la Bangkok) in de randstad en nieuwe stations ook in kleine dorpen!
Op maandag 7 oktober 2002 21:56 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat een plan zeg!
Al die mensen die dan in de trein stappen? Kan de NS dat wel aan? Ik weet wel zeker van niet.
quote:als het haalbaar zou zijn... mag het van mij
Op maandag 7 oktober 2002 21:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Daarom moet er in de trein worden "geďnvesteerd ,overal (vier) dubbel spoor, nieuwe lijnen en een zweeftrein/supermetro (a la Bangkok) in de randstad en nieuwe stations ook in kleine dorpen!
quote:daarom, moet de benzineprijs verdrie tot tienvoudigd worden om dat te betalen.
Op maandag 7 oktober 2002 21:57 schreef sweek het volgende:
de ns kan dat op dit moment zeker niet aan... en om de spoorwegen nu aan te passen kost zeer veel geld
quote:wil je ook nog eens wegen gaan afbreken dan?
Op maandag 7 oktober 2002 22:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
daarom, moet de benzineprijs verdrie tot tienvoudigd wortden om dat te betalen.
quote:Dan verplicht je de sociaal zwakkeren zich te verplaatsen met een organisatie die het nu al niet eens voor elkaar krijgt 80% van de treinen op tijd te laten rijden en die zeker niet capabel is meer reizigers dan het huidige aantal te vervoeren.
Op maandag 7 oktober 2002 21:58 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Een mega-idee !!!!
Vooral verdrievoudiging van benzine.
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 21:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Daarom moet er in de trein worden "geďnvesteerd ,overal (vier) dubbel spoor, nieuwe lijnen en een zweeftrein/supermetro (a la Bangkok) in de randstad en nieuwe stations ook in kleine dorpen!
quote:Waar dacht b.v. alleen al het personeel vandaan te halen
daarom, moet de benzineprijs verdrie tot tienvoudigd worden om dat te betalen.
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 07-10-2002 22:02]
quote:En jij denkt dat dat gaat lukken? Gaat iedereen toch lekker massaal benzine inslaan in België.
daarom, moet de benzineprijs verdrie tot tienvoudigd worden om dat te betalen.
quote:Dat moet nu niet meer zo'n probleem meer zijn met al die werkeloze IT 'ers
Op maandag 7 oktober 2002 22:01 schreef gelly het volgende:[..]
Waar dacht b.v. alleen al het personeel vandaan te halen
quote:Alsof iedereen staat te springen om bij de NS te gaan werken...
Op maandag 7 oktober 2002 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dat moet nu niet meer zo'n probleem meer zijn met al die werkeloze IT 'ers
quote:En die willen allemaal wel voor een conducteursloon aan het werk ?
Op maandag 7 oktober 2002 22:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dat moet nu niet meer zo'n probleem meer zijn met al die werkeloze IT 'ers
quote:Als er één soort weggebruikers verbannen zou moeten worden van de weg dan zijn het wel de scootermannetjes.
Op maandag 7 oktober 2002 22:05 schreef plaagdinges het volgende:
of gewoon het makkelijke niet wegbelastende vervoer stimuleren zoals scooters en motoren, minder filles en minder millieu belastent
quote:Alleen moeten ze die tweetakt scooters verbieden, wist je dat één zo'n bromscooter 10x zoveel vervuilt als een vrachtwagen!
Op maandag 7 oktober 2002 22:05 schreef plaagdinges het volgende:
of gewoon het makkelijke niet wegbelastende vervoer stimuleren zoals scooters en motoren, minder filles en minder millieu belastent
quote:Alsof je een keus hebt.... als je drie keer een baan weigert is het einde uitkering...
Op maandag 7 oktober 2002 22:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Alsof iedereen staat te springen om bij de NS te gaan werken...
quote:Oh, dat komt er dan bij ? Volgens mij wil je een communistische staat, is het niet ?
Op maandag 7 oktober 2002 22:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Alsof je een keus hebt.... als je drie keer een baan weigert is het einde uitkering...
quote:Zolang je als treinconducteur een redelijke kans hebt minstens 1x per maand op je smoel te worden geslagen vind ik dat je niemand moet verplichten conducteur te worden. Maak het eerst maar eens veilig.
Op maandag 7 oktober 2002 22:08 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Alsof je een keus hebt.... als je drie keer een baan weigert is het einde uitkering...
TechXP
quote:Conducteurs worden volgens mij ook overbodig als de trein gratis is...
Op maandag 7 oktober 2002 22:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Zolang je als treinconducteur een redelijke kans hebt minstens 1x per maand op je smoel te worden geslagen vind ik dat je niemand moet verplichten conducteur te worden. Maak het eerst maar eens veilig.
quote:Nee hoor, ze zullen er wel in mindere mate moeten zijn, maar conducteurs zullen er altijd blijven. Mensen de weg naar het juiste spoor wijzen, deuren opendoen, stations afroepen, etc...
Op maandag 7 oktober 2002 22:13 schreef gelly het volgende:[..]
Conducteurs worden volgens mij ook overbodig als de trein gratis is...
quote:agressie in de hand houden...
Op maandag 7 oktober 2002 22:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nee hoor, ze zullen er wel in mindere mate moeten zijn, maar conducteurs zullen er altijd blijven. Mensen de weg naar het juiste spoor wijzen, deuren opendoen, stations afroepen, etc...
quote:Ook dat. Als het OV gratis wordt, dan wordt het een grote puinhoop. Wie gaat een beetje in de gaten houden wat er in de trein allemaal gebeurd
Op maandag 7 oktober 2002 22:15 schreef goudappeltje het volgende:[..]
agressie in de hand houden...
quote:Ineens heb je het !!!
Op maandag 7 oktober 2002 22:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Alsof iedereen staat te springen om bij de NS te gaan werken...
Trouwens ik zou niet voor algehele gratis OV zijn, maar wel voor gratis OV in de steden. Gewoon het centrum autolauw maken en iedereen gratis met de bus in het centrum droppen...
[Dit bericht is gewijzigd door tcr op 07-10-2002 22:18]
quote:Dat komt omdat ze het niet aandurven de prijsprikkel hoog genoeg te maken, als je bijvoorbveeld europese belasting op benzine doet van pak hem beet 5-10 euro per liter er bovenop (dus overal in europa) dan weet ik zeker dat veel mensen minder gaan autorijden en over de grens tanken kan dan ook niet meer..
Op maandag 7 oktober 2002 22:14 schreef goudappeltje het volgende:
Dat gebeurt toch niet. Net als dat de mensen minder zouden gaan autorijden. Zelfde systeem als met sigaretten: hoe duur je het ook maakt, de vermindering in gebruik is maar minimaal. De auto blijft gewoon een handig vervoermiddel. Als ik met de trein ga, ben ik gemiddeld 2x zoveel tijd kwijt dan wanneer ik met de auto ga.
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 07-10-2002 22:18]
quote:Zoals ik al zei toennet:
Op maandag 7 oktober 2002 22:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ook dat. Als het OV gratis wordt, dan wordt het een grote puinhoop. Wie gaat een beetje in de gaten houden wat er in de trein allemaal gebeurd
Gratis OV = rondhangende bestemmingsloze randgroep jongeren in de trein.
De auto wordt populairder dan ooit! Men inversteert graag in z'n eigen veiligheid hoor
quote:En jij denkt dat de EU ooit jouw plannetje invoert? Denk dat het geen haalbare kaart is, om verschillende, in dit topic genoemde redenen.
Op maandag 7 oktober 2002 22:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Dat komt omdat ze het niet aandurven de prijsprikkel hoog genoeg te maken, als je bijvoorbveeld europese belasting op benzine doet van pak hem beet 5-10 euro per liter er bovenop (dus overal in europa) dan weet ik zeker dat veel mensen minder gaan autorijden en over de grens tanken kan dan ook niet meer..
quote:Betwijfel of dat haalbaar is. Leefbaar Utrecht gaat het nu toetsen op haalbaarheid in Utrecht. Benieuwd wat daar uitkomt.
Op maandag 7 oktober 2002 22:16 schreef tcr het volgende:[..]
Ineens heb je het !!!
Trouwens ik zou niet voor algehele gratis OV zijn, maar wel voor gratis OV in de steden. Gewoon het centrum autolauw maken en iedereen gratis met de bus in het centrum droppen...
http://www.ns-reizigerscollectief.nl/vei_soc_kranten.html
Er is al tekort aan gekwalificeerd blauw op straat, laat staan in de trein....
[off-topic]
Wordt tijd voor een afsplitsing van Noord Nederland, kunnen we lekker aardgas gestookte auto's rijden.
[/off-topic]
quote:Ik denk dat de trein veiliger dan de auto is hoor..
Op maandag 7 oktober 2002 22:18 schreef ACT-F het volgende:
De auto wordt populairder dan ooit! Men inversteert graag in z'n eigen veiligheid hoor
quote:Niet als de trein gratis zou zijn....
Op dinsdag 8 oktober 2002 10:15 schreef Kreator het volgende:[..]
Ik denk dat de trein veiliger dan de auto is hoor..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |