abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135923641
Ik vraag mij al een tijdje iets af waar ik niet uit kom en wilde daarom ook graag jullie mening erover.

Ik heb op dit moment een beetje een onmogelijke/ lastige relatie met mijn vriend wegens mijn familie en onze achtergronden en culturen. Wij zijn al bijna twee jaar samen en zijn ook niet van plan de relatie snel op te geven.
Hij heeft mij zelfs onlangs ten huwelijk gevraagd en ik heb ja gezegd. Niet om gelijk te trouwen, maar om soort van elkaar te beloven dat we bij elkaar blijven.

Nu is het dus zo dat ik weet dat het heel lastig gaat worden als wij besluiten daadwerkelijk te trouwen en wij vele problemen gaan ondervinden en misschien zelfs uiteindelijk toch uit elkaar moeten. Ik vraag mij daarom geregeld af om het zonde van mijn tijd is om deze relatie voort te zetten of niet.. Ik spendeer veel mijn tijd aan hem en andersom ook, maar is dit wel verstandig als we misschien toch uit elkaar gaan over een tijdje?

Ook zie ik dit soort dingen om mij heen. Een vriendin van mij heeft ook een relatie met een jongen, maar ze zegt nu al te weten dat ze niet voor de rest van haar leven bij hem wil blijven en zeker niet met hem wil trouwen. Toch blijft ze de relatie voortzetten en is al bijna 3 jaar samen met hem.

Kunnen we niet beter een makkelijkere weg kiezen of is het beter om moeite te doen?

Sorry beetje raar verhaal, maar het zit de laatste tijd een beetje in mijn hoofd te dwalen..
pi_135923759
Wat je ook doet trouw maar niet als je er zo over denkt. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:14:11 #3
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_135924074
Om welke cultuur/achtergrond gaat het precies?
Gourmetten of steengrillen?
pi_135924085
Hij heeft mij zelfs onlangs ten huwelijk gevraagd en ik heb ja gezegd. Niet om gelijk te trouwen, maar om soort van elkaar te beloven dat we bij elkaar blijven.

Wie hou je nou voor de gek dan? :S had dan nee gezegd
pi_135924284
Dat trouwen wordt zo geromantiseerd. Als je echt van iemand houdt dan verandert dat niet als je trouwet, echt niet. Ik zie het meer als dingen goed geregeld hebben in een relatie en dan kun je veel beter voor geregistreerd partnerschap gaan. Da's wettelijk hetzelfde als trouwen maar een stuk makkelijker als je uit elkaar wil. Mijn vrouw ziet de datum dat we een geregistreerd partnerschap zijn aangegaan als onze trouwdatum, ik vind dat prima.
pi_135924387
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:53 schreef Cinderellaaa het volgende:
Ik vraag mij al een tijdje iets af waar ik niet uit kom en wilde daarom ook graag jullie mening erover.

Ik heb op dit moment een beetje een onmogelijke/ lastige relatie met mijn vriend wegens mijn familie en onze achtergronden en culturen. Wij zijn al bijna twee jaar samen en zijn ook niet van plan de relatie snel op te geven.

Nu is het dus zo dat ik weet dat het heel lastig gaat worden als wij besluiten daadwerkelijk te trouwen en wij vele problemen gaan ondervinden en misschien zelfs uiteindelijk toch uit elkaar moeten. Ik vraag mij daarom geregeld af om het zonde van mijn tijd is om deze relatie voort te zetten of niet.. Ik spendeer veel mijn tijd aan hem en andersom ook, maar is dit wel verstandig als we misschien toch uit elkaar gaan over een tijdje?

Ook zie ik dit soort dingen om mij heen. Een vriendin van mij heeft ook een relatie met een jongen, maar ze zegt nu al te weten dat ze niet voor de rest van haar leven bij hem wil blijven en zeker niet met hem wil trouwen. Toch blijft ze de relatie voortzetten en is al bijna 3 jaar samen met hem.

Kunnen we niet beter een makkelijkere weg kiezen of is het beter om moeite te doen?

Sorry beetje raar verhaal, maar het zit de laatste tijd een beetje in mijn hoofd te dwalen..
Als je er zo over denkt, kun je beter je leven lang single blijven...
pi_135926498
Als je twijfelt over of het zonde is van je tijd om deze relatie voort te zetten, dan kan je beter niet trouwen meid...

[ Bericht 2% gewijzigd door sylvesterrr op 25-01-2014 23:12:14 ]
  PR en moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 17:08:38 #8
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135930800
Ja, deze relatie is zonde van je tijd.
En niet alleen vanwege de cultuurverschillen en de problemen die daar (met familie enzo) bij komen kijken.

verstand > verliefdheid
Fuck the EBU.
pi_135939922
Cultuurverschillen en problemen met familie. Hij gelooft, zij niet? Zoiets?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  PR en moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 22:56:37 #10
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135944409
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 21:12 schreef Terreros85 het volgende:
Cultuurverschillen en problemen met familie. Hij gelooft, zij niet? Zoiets?
Hij is een jaloerse bezitterige halve Spanjaard en zij is een (iets minder) jaloerse Turkse met een familie/omgeving die het een schande vindt als zij met een niet-Turkse gaat, dus het is een geheime relatie met spanningen mbt de jaloezie en daaruit voortvloeiende ruzies.

Conclusie: Zonde van je tijd.
Fuck the EBU.
pi_135944578
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:56 schreef sylvesterrr het volgende:
Als je twijfelt over of het zonde is van je tijd om deze relatie voor te zetten, dan kan je beter niet trouwen meid...
Dit. Antwoord op haar vraag (TT): ja, zonde van je tijd
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  zaterdag 25 januari 2014 @ 23:03:03 #12
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_135944659
Zonde van jullie tijd.
pi_135947876
Mijn gevoel zegt me dat je ervoor moet gaan. Zet de relatie door, ga ervoor, doe de volgende stap. Uiteindelijk zullen de verschillen wel plaats maken voor de overeenkomsten...
pi_135948622
Kun je er met hem open en goed over communiceren?
Dat is al heel belangrijk. Lukt dat dan lukt het misschien. Lukt dat niet is het tijd om verder te kijken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')