Nattekat | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:18 |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 03. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 20. Kevin Magnussen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 99. Adrian Sutil 21. Esteban Gutierrez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 25. Jean-Éric Vergne 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 17. Jules Bianchi 04. Max Chilton ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 10. Kamui Kobayashi 09. Marcus Ericsson Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testkalender 2014 ![]() Racekalender 2014, bestaande uit 19 races ![]() Wijzigingen 2014 uitgelegd ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Nattekat op 24-01-2014 20:15:16 ] | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:21 |
Fix direct de nieuwe nummers en de namen van de later bekend gemaakte coureurs tegoei ![]() | |
Meike26 | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:22 |
Ik ging echt stuk om die titel.... ![]() ![]() | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:24 |
En vervang meteen de racekalender als je wil: http://i.imgur.com/PmMVIXK.png | |
Ermanon | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:25 |
V6 lijkt wel oke te klinken als de Fire-Up van Caterham hoort. Maar zo machtig als de V8/V10 is het niet ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:29 |
Hier dus Nieuw logo van Caterham btw ![]() ![]() Kzou wel willen, maar Nattekut moet dat doen ![]() | |
Ermanon | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:29 |
http://www.gpupdate.net/n(...)de-renault-v6-motor/ Linkje | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:29 |
Die zijn hier te vinden. SPT / F1 Silly Season 2014 Een nieuw tijdperk is aangebroken ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:32 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:33 |
Wat klinkt die V10 aan het begin en aan het eind van het filmpje toch mooi ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:34 |
Ach, F1-auto's zien er sinds 2009 toch al niet meer uit. Dit waren pas prachtige machines:![]() ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:37 |
Eens, Fir3fly ![]() Lekker agressief ![]() | |
Nattekat | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:42 |
Heb jij het lijstje dan voor mij? ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:43 |
| |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:43 |
Oneens. Al die flapjes en vleugeltjes vond ik maar niks. Doe mij maar zoiets: ![]() Dat vond ik de mooiste F1 auto's. Uit die tijd dus. ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:46 |
Dan zullen daar ook wel foto's van gaan verschijnen voordat het weekend om is ![]() edit: Van STR dus ook ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:52 |
![]() ![]() ![]() | |
Nattekat | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:52 |
OP uptodate, enige andere updates nu of na 300 recties ![]() | |
Kleffe_Dop | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:53 |
Holy shit die neuzen... ![]() Kan de FIA niet een fatsoenlijk reglement schrijven waardoor er gewoon een mooie lage neus op die dingen komt? Zoals de MP4-19 had. ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:53 |
Chassis/Motor: Ferrari ??? - Ferrari V6 Mag dus Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 worden ![]() | |
zoem | vrijdag 24 januari 2014 @ 17:55 |
Dat waren tenminste nog mooie wagens ![]() | |
Ferry_76 | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:01 |
F14T = FIAT! ![]() Hebben de fans zojuist massaal Ferrari getrollt? Jammer, had graag 166 Turbo gezien.. | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:04 |
Ik denk het wel. Of Ferrari zelf vond het ook wel cool. Of FIAT heeft gezegd doe maar FIAT, en schiet eens op met Alfonso en een wereldtitel godmiljaar ![]() ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:05 |
worden mag weg ![]() En het nieuw Caterham logo ![]() Ja ik weet 't, ben een lastige ![]() | |
Nattekat | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:07 |
Nu tevreden? ![]()
| |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:08 |
muts bettah ![]() hmmzzzz ![]() Denk niet dat me dat dit weekend gaat lukken. Misschien dat ik naar Roermond ga zondag, en dan kan ik wel een omweg maken ![]() edit: Vosss/Geralt woont daar in de buurt. Die kan Stok! zeker wel even gaan oppikken! ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:10 |
BTW: Parental Advisory ![]()
| |
Ermanon | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:17 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:27 |
Wat is in Kelpen? | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:34 |
Ow die stok van FOK! Is me teveel moeite. ![]() Dus die gaat maar iemand anders ophalen. ![]() | |
ElmarO | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:40 |
![]() Die neuzen zijn echt hilarisch. En dan hebben we nog genoeg teams te gaan. ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:44 |
Sorry hè Nattekat, maar Rosberg heeft 06 en Hamilton heeft 44 ![]() ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:45 |
ben benieuwd wat voor iets tragisch er nog uit die hoge hoed gaat komen ![]() ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:52 |
Mercedes test-line up bekend ![]()
| |
ElmarO | vrijdag 24 januari 2014 @ 18:53 |
De FIA was er al voor gewaarschuwd dat er wel eens hele rare neuzen zouden komen door die reglementen, dus wat dat betreft stellen de teams tot nu toe niet teleur. ![]() | |
Gramulanion | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:17 |
NSFW:
| |
Ferry_76 | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:20 |
Ik hoop eigenlijk nog dat er een team komt met één centrale neus en spoilersteun, een beetje zoals de Tyrrell 025 dat had. | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:35 |
je kon het verwachten | |
Waffle | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:37 |
Die hangt hier op een poster aan de muur. Schitterende wagens waren het toen ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:44 |
![]() ![]() | |
Nattekat | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:49 |
Het is ook nooit goed met jou hè? | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:53 |
![]() Verwachte uiterlijk van Ferrari 2014 wagen..... | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 19:54 |
dan moet je volgende keer de lapo niet pakken, zo zie je maar dat je dan de zware last vast een OP moet dragen..... | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:04 |
De mooiste tot nu toe, Mocht ie zo inderdaad worden dan. | |
Nattekat | vrijdag 24 januari 2014 @ 20:14 |
Ok ![]() | |
Meike26 | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:05 |
Mocht ie inderdaad zo worden dan is het eindelijk weer een Ferrari die je als schaalmodel zou willen hebben. Die neus heeft iets agressiefs ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:40 |
zeker. Mocht dit de nieuwe Ferrari worden dan ben ik, ondanks de naam, er zeer blij mee | |
Gramulanion | vrijdag 24 januari 2014 @ 21:44 |
| |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:14 |
Eerste geluid van de Mercedes turbo in actie, op de baan. | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:32 |
Te_weinig_toeren_godmiljaar ![]() | |
Tarado | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:33 |
Beetje gezapig, net of er een Honda 750 motorfietsje voorbij komt | |
Tarado | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:34 |
![]() | |
Peterselieman | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:36 |
echt 100x beter lijkt het met de aanpassing van de livery | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:44 |
Van de voorkant wel, maar van schuin van de zijkant gaat dat er ook raar uitzien denk ik. | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:47 |
Of ze moeten de zijkant en onderkant van die piemel helemaal in het zwart doortrekken. En dan krijg je optisch wel een heel erg spitse neus van de zijkant. De neuzen zijn niks, het geluid ben ik vooralsnog ook niet echt van onder de indruk, regels wat weer aangepast worden. Ik weet niet of het er in 2014 nou allemaal wel beter op gaat worden. ![]() Aan de andere kant, zoveel wijzigingen, dus extra veel kans dat RBR keihard gaat falen dit jaar. En dan zou het wel beter worden. ![]() ![]() | |
opreis | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:48 |
Hoezo zou RBR meer falen dan de rest? En ook definitief dubbele punten in de laatste race...... | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 22:51 |
Omdat bij veel wijzigingen sommige teams nou eenmaal planken misser slaan dan andere teams. Hopelijk is RBR een van de teams die er naast slaan. Zou ook goed voor de sport zijn, gewoon weer ff een paar jaar wat andere teams met de beste auto ![]() | |
Nober | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:13 |
Renault. | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:15 |
Omdat RBR de afgelopen vooral profijt had van de Renault engine mappings (off throtthle en zo) en gebruik van de diffuser om uitlaatgassen naar toe te leiden. Dat hadden ze beter voor elkaar dan de andere teams en dat voordeel zijn ze nu kwijt omdat de uitlaat achter de diffuser uit moet komen. | |
Fir3fly | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:18 |
Wat eigenlijk alleen maar aangeeft dat RBR gewoon goed is in de limiet van de regels opzoeken. Ik verwacht Vettel ook gewoon weer kampioen in 2014. | |
sasquatsch | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:19 |
Ik hoop het niet. Wordt saai zo. ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:20 |
Ik hoop natuurlijk ook gewoon Alonso en Ferrari ![]() | |
Sinister-D- | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:20 |
Ik ben iig niet overtuigd dat het diffuser verhaal RBR hun enige voordeel is. Het was een grote troef van ze, dat wel. Maar ik denkdat die mannen ook iets met de ophanging hebben waardoor ze ook zoveel mechanische grip hebben. Vorig jaar zijn ze ook al "betrapt" geworden terwijl ze daar iets aan het aanpassen waren..... Edit: mobiel doet niet auto updaten ![]() | |
Gebraden_Wombat | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:46 |
Ik heb er eigenlijk weinig vertrouwen in dat Ferrari met een snelle wagen en motor op de proppen komt. Maar ik laat me graag verrassen. | |
Fir3fly | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:47 |
En waarom? In 2009 vielen ze buiten de boot maar dat laten ze zich niet nog een keer gebeuren denk ik. | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:54 |
En waarom niet? Ze zijn eigenlijk sinds ze Kimi buiten geflikkert hebben, die overigens niet geheel onbelangrijk wel nog altijd verantwoordelijk is voor hun laatste wereldtitel, elk jaar buiten de boot gevallen. In de jaren voor Schumacher was Ferrari ook niet bijster succesvol. Sterker nog, volgens mij heeft Ferrari maar 9 coureurs die WC geworden zijn en voor Schumacher zaten Scheckter en Lauda. Daarvoor kom je al in het zwart/wit tijdperk zo een beetje met Surtees, Phil Hill, Hawthorn, Fangio en Ascari. Misschien dat ik er zo uit mn hoofd eentje mis ergens, maar Ferrari was heel zo veel niet toen wij nog klein waren. Schumacher heeft daar gedaan wat Vettel nu bij RBR aan het doen is en Alonso dacht dat klusje ook wel even te klaren. Ik denk dat Ferrari de komende jaren gewoon die boot telkens net weer blijft missen als ik heel eerlijk ben. ![]() | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:55 |
Ow en die titel van Kimi/Ferrari is ook al weer uit 2007 (!!!!!) Dat is 7 jaar geleden man, WTF, wat vliegt de tijd ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:56 |
Als je met buiten de boot vallen steeds tweede worden in kampioenschap bedoelt, dan ja. Iedereen valt buiten de boot als je die boot Red Bull noemt. | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:56 |
Tweeds is beste van de verliezers, jeweettoch ![]() | |
Geralt | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:57 |
Overigens zei ik ook dit:
| |
Nober | vrijdag 24 januari 2014 @ 23:58 |
Zat even te kijken naar de GP2 2013, Ericsson werd 6de in het kampioenschap maar waarom presteerde Coletti niet meer na het weekend in Monaco?Met dank aan McLaren-Mercedes. | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:01 |
Ook dat nog. Kan je nagaan hoelang geleden het was dat Ferrari nog de dienst uit maakte. Die 2 titels van Alonso moest Schumacher al alle zeilen bij zetten, maar kwam gewoon te kort. Althans ik kan me niet heugen dat ie die 2 seizoenen gewoon echt pech had ofzo. Ja laatste keer wel 2 races voor het einde auto stuk dacht ik met nog kans op de titel die toen vervloog. Kan ook 3 races voor einde zijn geweest, mijn geheugen laat me in de steek want grieperig en bier enzo ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:02 |
Ik denk eerder dat het met Brawn/Byrne en Newey de drijvende kracht achter het succes van respectievelijk Ferrari en Red Bull waren en de coureurs daar van profiteerden. Neemt niet weg dat het uitstekende coureurs zijn, maar de wagen was ook fantastisch in de seizoenen dat ze kampioen werden. | |
Fir3fly | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:02 |
Verschil is dat Ferrari al zo'n beetje 15 jaar vrijwel elk jaar meedoet om de wereldtitel. Eigenlijk kan alleen McLaren dat verder nog zeggen. | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:03 |
Tuurlijk, de beste auto wint; zie ook bv Button, want laten we eerlijk zijn, ik denk dat er hier maar weinig mensen zijn die Button de beste coureur van het veld vonden toen hij zn titel pakte ![]() | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:04 |
Zeker, maar meedoen en achteraf roepen "het is toch maar een spelletje!" en "meedoen is belangrijker dan winnen!" is er natuurlijk niet bij in de F1 ![]() | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:05 |
Morgen is weer een presentatie toch? Hoe laat is dat ook weer? ![]() | |
4-elements | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:05 |
Opa, vertel eens van vroeger. ![]()
| |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:05 |
Die spoiler ga ik niet eens heen man ![]() ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:06 |
Klopt, maar ik vind dat mensen Ferrari vaak een beetje aan een hogere standaard houden. Doen ze wellicht zelf ook enigszins aan mee, immers iedere coureur wil eenmaal in zijn carrière voor Ferrari rijden ![]() | |
Marks | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:08 |
Deels inderdaad, maar ik vraag me af of Webber uberhaupt wel kampioen kon worden in de Red Bull en of Massa dit zou kunnen in de Ferrari. De coureurs (Vettel, Alonso) maken toch ook wel degelijk nog verschil. Al is dit vooral vanaf de jaren 90 vermindert, wat Eddie Irvine netjes uitlegt in het interview wat ik iedereen aan kan raden (F1 legends, Eddie Irvine). | |
sasquatsch | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:08 |
Het gaat vooral om de combinatie auto/coureur. Kijk maar naar afgelopen jaar waar de combinatie Red Bull/Vettel kampioen wordt, maar Red Bull/Webber moet Ferrari/Alonso voor zich laten. Als het alleen de auto was, was Webber wel voor Alonso geeindigd. ![]() | |
Nober | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:08 |
Dankzij Button is McLaren vorig jaar begonnen aan het evenaren van de glorietijden van Honda in 2008. Stay tuned/tooned. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:10 |
Ik hoop dat ze de glorietijden van McLaren-Honda gaan evenaren. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:13 |
| |
4-elements | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:15 |
Jij bent écht oud. ![]() ![]() | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:15 |
McLaren Honda ![]() Mijn pa had een Honda toen, want "Honda is wereldkampioen F1" zo zei hij. Later in de tijd met Mika kocht ie een Mercedes, want "Mercedes is wereldkampioen F1" zo zei hij. Hij heeft nooit een Ferrari gekocht. Terwijl die toch echt wel wereldkampioen waren en alles. Ik heb er maar nooit naar gevraagd hoe dat nou precies zat ![]() | |
Marks | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:17 |
Zal wel loslopen hoor, daarbij klonk het in de jaren 80 ook niet zo extreem als met de ultra hoge v10 toerenmotoren. Recentelijk voor het racespel Rfactor wat ik speel de 1967 Mod gedownload en ik was verbaasd over de werkelijk fantastische geluiden er toen waren! Dit was net voor de cosworth v8 motor waar iedereen bijna in ging rijden en niet speciaal was. De grootste ´´ontdekking´´ voor mij in ieder geval was de Honda v12. Ik kende wel de Matra v12, maar deze was er dus al enkele jaren eerder.... ![]() En wat ik ook niet wist, dat ook toen BRM met en 16 cylinder reed. Ik dacht dat dat veel eerder was... | |
sasquatsch | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:18 |
![]() | |
Nober | zaterdag 25 januari 2014 @ 00:21 |
Komt goed met McLaren-Honda, leave it to Jenson.![]() Zijn er eigenlijk nog meer teams die met Honda motoren gaan rijden volgend jaar, en komen er nog andere merken bij zoals Cosworth of Ford of BMW, ik noem maar wat... Heeft ie wel een Renault gehad en een Infiniti nu? | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 01:49 |
Daar reed BRM in 53 ofzo ook al mee. Nog altijd het beste F1 geluid allertijde imo, die ouwe BRM ![]() | |
Rodawa | zaterdag 25 januari 2014 @ 01:49 |
Niet het verwachte uiterlijk, dat is gewoon een schets van Marca waarin ze de regelwijzigingen uitleggen. | |
Bluurgh | zaterdag 25 januari 2014 @ 02:42 |
Die BRM is nog wel het bruutste geluid ooit, wat een bak! ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 25 januari 2014 @ 08:53 |
Ow, dan had die persoon die dat plaatje getweet had het dus ook mis ![]() ![]() edit: die tweet is ondertussen ook al verwijderd ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Sinister-D- op 25-01-2014 10:49:23 ] | |
Sinister-D- | zaterdag 25 januari 2014 @ 09:27 |
En voor de users die zich aan het afvragen waren waar en hoelaat de Fiat F14-T presentatie is ![]() Edit: over Ferrari gesproken, heeft nog iemand iets gelezen/gezien over een stream van de Florida Winter Series dit weekend? Heb al wat zitten zoeken op Twitter en de website, maar nog niets gevonden ![]() edit2: heb het maar eens gevraagd via hun officieel Twitter account. [ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 25-01-2014 09:47:44 ] | |
LWD-Godius | zaterdag 25 januari 2014 @ 09:41 |
Honda - McLaren overeenkomst voor 2015 is exclusief. | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 10:17 |
Mocht je antwoord krijgen, vergeet niet de link hier te droppen ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 25 januari 2014 @ 10:50 |
Had alleen gelezen dat verstappen gecrashed was... Wel in Canada-pit-style | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 10:52 |
Ja hij was naar zn pitlimiter aan het kijken en een fractie afgeleid toen er voor hem iemand stil stond. Naar ik begreep midden in de pitstraat die daar dus niet stil hoorde te staan. Maargoed, allemaal leergeld, de beste crashen wel eens ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:03 |
Misschien moet West wel terug komen als sponsor (jaja, tabak reclame ![]() ![]() ![]() Dat ziet er imo toch een pak beter uit, en de piemelneus valt niet zo op ![]() | |
Wertha | zaterdag 25 januari 2014 @ 12:31 |
Verdomme wat lekker! | |
Beach | zaterdag 25 januari 2014 @ 13:44 |
Uit de Trouw van vandaag. Excuses voor de kwaliteit van de foto's en het aan elkaar plakken met Paint ![]() ![]() | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:10 |
Nog een kleine 20 minuutjes: http://f14t.ferrari.com/en/ ![]() | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:14 |
Ze moesten in de regels zetten dat een F1 auto zo een geluid moet hebben ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:30 |
Ferrari heeft in ieder geval geen piemel, meer een vogelbekdier... | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:31 |
En een kutserver. Wanneer leren die klojo's nou eens dat zo een event veel, heel veel kijkers trekt? Schakel dan godverdomme bij man ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:33 |
Sodeju, die Fellali is lelijk! | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:33 |
![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Godallejezus wat een gedrocht! | |
#ANONIEM | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:34 |
Ik dacht meer aan... ![]() | |
ElmarO | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:35 |
Die neus blijft verschrikkelijk. ![]() ![]() | |
Meike26 | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:35 |
Moby Dick had betere naam geweest dan F14 T | |
RolStaart-Beer | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:35 |
Vanaf de vooras naar achteren gaat het nog wel. De neus is foeilelijk. | |
Bart-Willem | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:36 |
Joepie, ik weet niet of ik er een stofzuiger of een drol vlak voordat die in de pot stort in moet zien. ![]() | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:38 |
Ik vind overigens de neus van Lotus steeds interessanter worden. Mogelijk kunnen ze daar behoorlijk wat voordeel uit halen tov de rest ![]() | |
M90 | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:38 |
prima livery, maar die neus ![]() ![]() | |
Meike26 | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:41 |
Kijkende naar die auto mag je toch 1 ding hopen ! Of die windtunnel heeft heel heel puik werk afgeleverd, of dat ding is nog steeds zo slecht.. | |
Ferry_76 | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:41 |
Ik denk dat er een paar Ferrari designers nu zijn die denken: "Wacht, met zo'n piemel (Of twee) hadden we veel meer lucht onder de neus kunnen laten stromen..." Zou mij niets verbazen als ze voor de tweede test al met een nieuwe variant gaan komen. | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:43 |
Zou me ook niks verbazen. En volgend jaar zal het wel meteen verboden worden ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:45 |
Of er mag weer een vanity panel overheen gemaakt worden. | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:47 |
Ow de interviews zijn inmiddels ook online ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:47 |
Eigenlijk is het enige mooie die mega uitlaatpijp aan de achterzijde, hopelijk komen daar ook wat vlammen uit bij het terugschakelen.. ![]() | |
Ermanon | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:59 |
OMG! Lijkt net alsof er een olifant op de voorkant is gaan zitten van de Ferrari... Net zoals toen met de Peugot 207 reclame... | |
Kw4Kje | zaterdag 25 januari 2014 @ 14:59 |
haha te slecht dit ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:05 |
https://twitter.com/AxisOfOversteer/status/427071586638635008![]() | |
Kleffe_Dop | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:13 |
And so the madness continues... En nog genoeg launches te gaan. ![]() | |
Tarado | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:13 |
WTF wat lelijk, meestal is RBR de lelijkste (maar wel snelste) dus kijken of het nog erger kan | |
flipsen | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:14 |
![]() Als je hierachter rijdt is dat toch wel indrukwekkend. De vraag is natuurlijk: wie rijdt er straks nog achter de Ferrari? ![]() | |
Fiorano | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:15 |
Och iniedergeval is het dit jaar geen eenheidsworst qua ontwerp. | |
Ferry_76 | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:24 |
Da's waar... Dat de wagens te veel op elkaar lijken zal je dit jaar niet horen; wel dat ze nergens op lijken! Benieuwd naar wat de rest heeft bedacht! | |
Fokkingvet | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:27 |
Pas bij de presentatie van de Newey RBR weten we welke teams er op het juiste pad zitten.Afgezien van de neus vind ik de Lotus technisch eigenlijk hetbeste uitzien, prachtig smal rear end. Ferrari ziet er zwaar uit. | |
Fir3fly | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:28 |
Voor juli rijdt iedereen met min of meer dezelfde neus. | |
LWD-Godius | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:42 |
Interessant dat ze de achterkant zwart hebben gemaakt, aparte livery. | |
Nober | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:44 |
Ze zullen toch wel meerdere neusontwerpen hebben om te proberen? De achterkant van de F14 T is wel porno. De vraag is met welke. | |
#ANONIEM | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:46 |
![]() | |
Fiorano | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:47 |
Want newey heeft het sowieso goed ofzo? | |
#ANONIEM | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:48 |
Het ontwerp van de trofee is inmiddels ook bekend gemaakt.
| |
Tarado | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:49 |
Meestal toch wel | |
Kleffe_Dop | zaterdag 25 januari 2014 @ 15:54 |
Het is op z'n minst een safe-bet te noemen gezien de laatste jaren. Hoewel hij natuurlijk ook minder geslaagde creaties heeft gehad in zijn carriere (MP4-18 & MP4-19 bijvoorbeeld). | |
Nober | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:01 |
![]() | |
Kanjer | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:04 |
Ik vind de Renault wel bijzonder met die asymetrische neus. Wat zou de gedachte daarachter wezen? | |
Spooky4u | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:24 |
http://lt2.alkamelsystems(...)00-97ae-a77426d664a6 Livetiming van de heer Verstappen op dit moment. | |
Sinister-D- | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:27 |
2de achter Marciello is niet slecht. Nog 3 minuten te gaan..... | |
Spooky4u | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:28 |
Volgens mij heeft hij ook een josje gehad, 10 minuten binnen gestaan. En met zijn eerste senlle ronde gelijk naar 2. | |
Spooky4u | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:30 |
Tijdschema btw: Zaterdag 25 januari 16.00-17.00 uur Vrije training 1 17.30-18.30 uur Vrije training 2 20.30-21.30 uur Vrije training 3 22.00-23.00 uur Vrije training 4 Zondag 26 januari 16.00-16.30 uur Kwalificatie voor race 1 en race 2 17.00-17.30 uur Kwalificatie voor race 3 21.45-22.15 uur Race 1 Maandag 27 januari 17.00-17.30 uur Race 2 21.45-22.15 uur Race 3 | |
kepler | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:45 |
Ik vind de Ferrari nog best OK, beter dan zo'n smalle piemel op de neus ![]() | |
Meike26 | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:55 |
Geen idee, maar het is zeker opmerkelijk. Zou het eventueel ook een keuze zijn voor lotus om de neus te spiegelen bij circuit in CW en CCW ? Wanneer 'korte' neus rechts is als ze ook rechtsom rijden, word er meer lucht gevangen dan wanneer neus niet a-symmetrisch zou zijn ? Ben ook benieuwd wat ze bedacht en gecreeerd hebben tussen de 2 neuzen in. Daar word de lucht samen gedrukt en moet weggeleid worden naar achterkant. Met juiste aerodynamica kunnen ze daar veel lucht sturen op hoge snelheid = meer stabiliteit ? Bovendien een manier om zowel koeling te geven aan voeten van coureur als ook electronica wat verder achterin de auto? | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 18:55 |
Dat het langste van die 2 stukken technisch gesproken de neus is en die voldoet schijnbaar aan de voorwaarden. Dat andere ding hoort niet bij de neus, maar daardoor kunnen ze waarschijnlijk een hoop meer extra lucht onder de auto ingooien. En dat vindt men prettig om mee te werken ![]() | |
Kanjer | zaterdag 25 januari 2014 @ 19:12 |
Ja, zoiets was mijn gedachte ook, bochten voordeel. Dan zouden er twee verschillende "neuzen" moeten zijn, of meer, als je in verschillende lengtes gaat denken... | |
Kanjer | zaterdag 25 januari 2014 @ 19:13 |
Ook een optie, wel erg apart, ben benieuwd... | |
Gramulanion | zaterdag 25 januari 2014 @ 19:24 |
ForzaScuderiaFerrari | zaterdag 25 januari 2014 @ 19:26 |
Toch wel lekker jaren '80 geluid. | |
Sinister-D- | zaterdag 25 januari 2014 @ 19:30 |
zoeits is het inderdaad. De langste (nu de rechter) pik is de benodigde oppervlakte van 9000mm2, en wordt daarom als neus aangeduid. De kortere is het stevige deel, de crash structuur. De reden waarom ze voor deze optie hebben gekozen is dat ze zoveel mogelijke rijwind onder de neus door willen hebben richting de splitter aan de onderzijde van de wagen. Edit: kut. Ik heb de verkeerde geqoute ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 25 januari 2014 @ 19:33 |
Klopt, er mag regelementair gezien maar één neuspunt zijn, waardoor de tweede snikkel dus korter gemaakt moest worden. | |
zoem | zaterdag 25 januari 2014 @ 19:34 |
Teasers van Mercedes Engine cover ![]() Vanaf linkervoorwiel ![]() | |
Spooky4u | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:15 |
Max heeft zijn belachelijke ritme weer gevonden, P1 vooralsnog met .4 voorsprong. | |
exile79 | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:33 |
Eindelijk Kimi weer bij Ferrari, komen ze met zo'n gedrocht aankakken! Had dan op z'n minst dat zware achterwege gelaten. | |
SiGNe | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:37 |
Perspectief? Is het inderdaad wel een a-symmetrische neus of lijkt het maar zo? Anders zou het van invloed zijn op de luchtstroom en dan moet er ook iets zijn dat die extra luchtstroom nodig heeft, dan zou de turbo-inlet misschien op een andere plek zitten dan bij de rest gok ik. | |
Aresdreams | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:38 |
bij het artikel van gpupdate is er ook een foto van bovenaf, daar is goed te zien dat de neus a-symmetrisch is. | |
Ferry_76 | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:50 |
Uitleg op Autosport.com: http://www.autosport.com/(...)5/source/mostpopular
| |
Kanjer | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:52 |
Bij de eerste foto dacht ik dat ook. Toen er andere foto's bijkwamen kon je goed zien dat er wel degelijk een lengte verschil is. | |
Kanjer | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:54 |
Lotus-Renault heeft daarmee misschien wel een opvallende troef in handen... als het werkt. | |
SiGNe | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:55 |
ah ja, bij het plaatje van bovenaf is het inderdaad heel duidelijk te zien dat het korter is. Raar overigens dat er dan geen 2 structuren zo lang mochten zijn van de regels, je zou denken dat de voorkant dan alleen maar crashbestendiger wordt. Lotus heeft in elk geval creatief gebruik gemaakt van de regels ![]() | |
Ferry_76 | zaterdag 25 januari 2014 @ 21:58 |
Zeker, maar volgens de regels mag de auto maar één neuspunt hebben, en op deze manier omzeilt Lotus dus die regel. ![]() | |
SiGNe | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:07 |
Slim gedaan en wie weet pakt het goed voor ze uit.. ik hoop het in elk geval. | |
sasquatsch | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:45 |
Hier een nadere analyse van de Lotus "dubbele slagtand neus"
| |
sasquatsch | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:50 |
Lotus en McLaren in gevecht over een sponsor? En Whitmarsh naar Lotus?
| |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:55 |
Gaat Bouillier daar op zeker weg of zijn dat nog geruchten? Dat heb ik in elk geval compleet gemist, of het nou feiten of geruchten zijn ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:56 |
Boullier is weg bij Lotus. Dat is zeker. Waar hij heen gaat is afwachten. | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 22:56 |
Ow keek hij daarom zo sip op die foto van laatst? ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 25 januari 2014 @ 23:14 |
Hij kreeg zelfs een afscheidscadeautje mee. ![]()
![]() | |
wimderon | zaterdag 25 januari 2014 @ 23:21 |
Zou die neus van Lotus zo bijzonder zijn? Als dat wel zo is ga je dat toch zo lang mogelijk voor jezelf houden? | |
Geralt | zaterdag 25 januari 2014 @ 23:30 |
Waarom? De rest heeft geen tijd meer om zoiets nu nog voor elkaar te krijgen. ![]() | |
Kanjer | zaterdag 25 januari 2014 @ 23:54 |
Ik denk dat je dan als team, qua ontwerp, weer bij nul kan gaan beginnen. Ergo, geen tijd meer voor. | |
Peterselieman | zaterdag 25 januari 2014 @ 23:57 |
uhuh. Het zal niet de neus alleen zijn, maar de neus is onderdeel van het complete pakket, waardoor aanpassen gewoon lastig is. mogelijkheid 2 is dat ze iedereen bij de neus nemen en met iets compleet anders gaan komen | |
SiGNe | zondag 26 januari 2014 @ 00:08 |
Is wel een beetje de trend van Lotus, dat ze zich in de reet genaaid voelen.. bij het vertrek van Kimi lieten ze 2 neukende konijnen zien. Als Sony die sponsor zou zijn dan is het opzich logisch als die voor McLaren kiezen, vooral omdat die vanaf volgend jaar met een Honda motor rijden. Button is (mede dankzij z'n vrouw) ook enorm populair bij de Japanners. Ik zou het zelfs opzich niet vreemd vinden als ze volgend jaar Magnussen inruilen voor een japanse coureur, Kobayashi bijv. als die het goed doet bij Caterham. | |
sasquatsch | zondag 26 januari 2014 @ 00:22 |
Kobayashi is/was gelieerd aan Toyota, dus die zal het niet worden. Er gaat er een (Takuya Izawa) rijden voor ART in de GP2, het juniorteam van McLaren. Reed vorig jaar in de Formule Nippon. Misschien dat die in 2015 testrijder wordt. Ik denk nl. eerder dat Vandoorne volgend jaar instapt. Bij McLaren of een ander team is nog de vraag. Ligt er ook aan hoe Magnussen presteert ten opzichte van Button. | |
SiGNe | zondag 26 januari 2014 @ 01:48 |
Maar Toyota doet niet mee aan de F1 volgend jaar, misschien het jaar erop als Honda het goed doet? Ik kan me in elk geval voorstellen dat Honda het liefst ook een Japanse rijder ziet in elk geval, wie dat dan ook moge worden (zoveel ken ik er niet dus vandaar dan ik Koba noemde.). | |
Geralt | zondag 26 januari 2014 @ 01:49 |
Taku San terug!!! ![]() | |
SiGNe | zondag 26 januari 2014 @ 01:53 |
Ook wel grappig, toen Kobayashi voor Sauber reed kookte hij voor zichzelf, de teamkok kon geen lekker eten maken vond hij, kon ook niet wennen aan westers voedsel. Zelf kookte hij ook regelmatig Japans eten voor het team. | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 10:02 |
Kimi's 2014 helm, het wordt er maar niet beter op dit jaar ![]() ![]() | |
Meike26 | zondag 26 januari 2014 @ 11:15 |
De tijd dat een helm onderdeel was van je identiteit als coureur ligt denk ik wel achter ons, op een paar enkelingen na. | |
Geralt | zondag 26 januari 2014 @ 11:21 |
Een paar enkelingen? Dat lijkt me nogal een contradictio in terminis is het niet? ![]() | |
Meike26 | zondag 26 januari 2014 @ 11:26 |
Ja... ![]() | |
HerrFritz | zondag 26 januari 2014 @ 12:12 |
Vind de nieuwe Ferrari met die omlaag duikende neus wel iets weg hebben van het model indy car paar jaar terug![]() Met de nadruk op iets ![]() | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 12:17 |
Vanmiddag de beurt aan Sauber om wagen te presenteren. Hopelijk een minder groot gedrocht dan dat ding van Ferrari ( ![]() | |
HerrFritz | zondag 26 januari 2014 @ 12:26 |
Ben benieuwd naar de Sauber Verder valt het mij op dat ze bij McLaren geen foto van de achterkant hebben. En bij de 360 graden film die ze hebben zie je een duidelijk andere achtervleugel dan op de foto's. Lotus... tja lijkt me wel interessant hoe die het gaat doen, verwacht er stiekem wel wat van.. Kijk wel al erg uit naar die eerste testsessie ![]() | |
Gramulanion | zondag 26 januari 2014 @ 12:49 |
http://www.f1times.co.uk/compare/ferrari/ | |
Gebraden_Wombat | zondag 26 januari 2014 @ 12:52 |
| |
Nober | zondag 26 januari 2014 @ 12:54 |
Las het ook ja, hartstikke mooi dat ze hem hebben overwogen maar daar heeft Frijns niks aan. | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 12:59 |
Tuurlijk hebben ze hem overwogen, dat zou ik ook zeggen als ik teambaas was en hem had als test- en reserverijder. Maar Frijns is zo goed, dat ze gewoon een andere rookie in die wagen zetten die max. 6de is geworden in de eindstand en maar enkele podiums heeft behaald met de betere wagens in de GP2 ![]() Vul de conclusies maar zelf in ![]() | |
Nattekat | zondag 26 januari 2014 @ 13:00 |
![]() | |
Geralt | zondag 26 januari 2014 @ 13:10 |
En daarom zetten we er een veel slechtere rookie in ![]() | |
Geralt | zondag 26 januari 2014 @ 13:10 |
Ow Nattekat was me voor ![]() | |
H_T | zondag 26 januari 2014 @ 13:55 |
Interessant, zo'n Honda-Lotus-Cosworth | |
Marks | zondag 26 januari 2014 @ 14:16 |
Tof filmpje van nieuwe Ferrari http://formula1.ferrari.com/ | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 14:26 |
Sauber presentatie online om 16.00. Ik vermoed op hun website of het Youtube kanaal, maar kan nergens bevestiging vinden..... | |
LWD-Godius | zondag 26 januari 2014 @ 14:45 |
Sauber C33, hier een paar plaatjes die al op de Sauber site staan:![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 26 januari 2014 @ 14:46 |
Mooie neus ![]() | |
HerrFritz | zondag 26 januari 2014 @ 14:47 |
OMG die is mooi! alhoewel hij nog niet duidelijk is kwa hoe de neus precies eruit ziet | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 14:50 |
Pak beter als de rest ![]() Zo te zien een brede versie van zo'n piemelneus, en er lijkt wel een verticaal sleuf-gat te zitten vlak boven de voorvleugel.... | |
SiGNe | zondag 26 januari 2014 @ 14:52 |
Dan is de grote vraag wat ze zullen doen als Frijns het duidelijk beter blijkt te doen dan Ericsson. Ericsson mag dan wel een hoop geld hebben meegenomen maar als Caterham geen punten binnenhaalt dan krijgen ze aan het eind van het jaar ook geen prijzengeld... | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 14:54 |
Volgens mij was het nog helemaal niet de bedoeling dat die foto's online zouden komen, er is namelijk nog nergens een officiële mededeling ![]() edit: of een release al richting de pers, kan natuurlijk ook ![]() | |
LWD-Godius | zondag 26 januari 2014 @ 14:56 |
Oorspronkelijk stond de presentatie op 14:30 gepland. Op de persgedeelte van de site stonden deze foto's dan ook om 14:30 beschikbaar :p. Zag 'm voorbijkomen op twitter. | |
Ferry_76 | zondag 26 januari 2014 @ 14:57 |
Eigenlijk gewoon een 'ouderwetse' hoge neus met twee lange vleugelsteunen, waartussen de piemel geboetseerd is.. Wel de mooiste auto tot nu toe, al wil ik wel meer foto's van de Force India zien. | |
LWD-Godius | zondag 26 januari 2014 @ 14:58 |
Ah nu ook beschikbaar voor publiek dus: http://www.sauberf1team.com/en/car/sauber-c33-ferrari/ | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 14:59 |
Vind het vreemd iig. De foto's zijn foto is beschikbaar via deze link http://www.sauberf1team.com/en/car/sauber-c33-ferrari/ maar je kan er niet via een normale weg op de website aankomen dmv gewone click-links ![]() edit: ja dus, meerdere sites melden van ''gelekte'' foto's, goeie ICT'ers daar bij Sauber ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Sinister-D- op 26-01-2014 15:07:15 ] | |
Ferry_76 | zondag 26 januari 2014 @ 15:05 |
Interessant: Is toch gewoon een soort van ABS, toch? ![]() Over de neus:
| |
Kanjer | zondag 26 januari 2014 @ 15:08 |
Zeker een mooie wagen, maar de mooiste? Misschien omdat het meest 'normaal' oogt in vergelijk met vorig jaar? Ikzelf vind de Lotus-Renault het meest bijzonder en, voor nu, het mooist. Maar het is wachten tot we ze zien rijden. | |
Kanjer | zondag 26 januari 2014 @ 15:12 |
Terug naar het systeem van een Citroen DS, die had ook een electronisch remsysteem waarbij het leek of je een luciferdoosje plat trapte als je remde. Altijd leuk als iemand er voor het eerst mee ging rijden... | |
Kw4Kje | zondag 26 januari 2014 @ 15:22 |
Ziet er goed uit die Sauber ![]() | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 15:26 |
Wat me ook opvalt is dat er wel behoorlijke sleuven zitten onder de airbox-intake, daar waar ze wagens ook mee optakelen. Voorheen 2 gaten alleen voor hijsbanden, nu lijkt het wel alsof ze daar een dubbele splitter hebben..... | |
Tarado | zondag 26 januari 2014 @ 15:27 |
Vorig jaar hadden ze ook de mooiste auto maar die bakte er weinig van tot die "bandenwissel" | |
Ferry_76 | zondag 26 januari 2014 @ 15:41 |
Het lijkt zelfs alsof er een kanaal in de zijkant van de airbox is gemaakt, waardoor ze de lucht naar beneden richting de versnellingsbak sturen. Verder flink naar binnen lopende sidepods aan de onderzijde, een beetje zoals STR die vorig jaar had. | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 15:53 |
Waar ik voorheen dacht dat het een sleufgat was boven de voorvleugel denk ik nu dat het de spijlen zijn waarmee de voorvleugel vastzit. Aangeduid in het rood, dan zouden ze wel heel breed zijn trouwens, als twee grote verticale rijwind geleidingen beetje zoals Ferrari afgelopen jaar, alleen dan schuiner.![]() | |
Gebraden_Wombat | zondag 26 januari 2014 @ 15:55 |
Als ik dat zo lees klinkt het alsof je dat niet als ABS kan gebruiken. De totale remkracht correspondeert 1-op-1 met het rempedaal, alleen welk percentage remkracht van de remklauwen en van het energy recovery system komt wordt elektronisch bepaald. Maar dat maakt voor het blokkeren van de wielen niet uit. | |
Meike26 | zondag 26 januari 2014 @ 16:01 |
Recht van voren lijkt die Sauber mij net zo lelijk als de McLaren trouwens, alleen heeft de Sauber niet zulke idiote bogen/zuilen als de McLaren en ziet het er vrij strak uit. Doen ze slim om eerst de mooie kanten van de auto te laten zien. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 16:20 |
Betere foto van de neus:![]() en een betere kwaliteit van de foto's van daarstraks. http://cdn.f1zone.net/new(...)33/sauber-c33001.jpg http://cdn.f1zone.net/new(...)33/sauber-c33002.jpg | |
ElmarO | zondag 26 januari 2014 @ 16:23 |
Ziet er beter uit dan van de McLaren. Moet ook zeggen dat het een nette auto om te zien is afgaande op de weinige foto's die we hebben. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 16:35 |
Opvallende zaken aan de airbox/intake: - intake ligt ver naar achteren tov andere wagens. - splitter (of iets gelijkaardigs) direct onder de intake, waardoor de intake zelf behoorlijk lang lijkt. - een mini inlaat halverwege de airbox ![]() | |
ElmarO | zondag 26 januari 2014 @ 17:14 |
Hier staan foto's in hogere resolutie van de Sauber C33: http://f1.f-e-n.net/ | |
LWD-Godius | zondag 26 januari 2014 @ 17:20 |
Interessant dit. Zou het verdiepte gedeelte ook een luchtinlaatopening hebben, moet haast wel. Maar ik kan me voorstellen dat ze de luchtstroom proberen te sturen richting de monkey seat en uitlaatpijp met daaromheen de (zwanennek)pilaren die de achtervleugel dragen, Ferrari doet ongeveer hetzelfde. | |
Ferry_76 | zondag 26 januari 2014 @ 17:33 |
Als je hier inzoomt: http://www.formule1.nl/me(...)2014-01-26/C33_2.jpg lijkt het alsof er een rooster of misschien wel een radiatortje onder de luchtinlaat zit. En monkey seats zijn verboden toch dit jaar? ![]() | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 18:25 |
Zo dus ![]() ![]() | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 18:43 |
Ben 2 posts op Twitter tegen gekomen waarop het lijkt alsof er foto's gelekt zijn van de composiet afdeling van Ferrari. Tenzij iemand weet of deze door Ferrari zelf naar buiten zijn gebracht, want anders heb ik dat compleet gemist ![]() Dit is, als ik de airintake vergelijk, het chassis van de F14-T. De bolling van deze ''neus'' lijkt aan te kunnen sluiten op het chassis, waardoor de voorzijde op de vereiste hoogte komt..... Ben benieuwd of dit een staartje gaat krijgen als ze echt gelekt zouden zijn ![]() | |
ElmarO | zondag 26 januari 2014 @ 18:47 |
Volgens mij zat die tweede foto in de video die je te zien kreeg bij de launch. Van die eerste durf ik het niet te zeggen. ![]() | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 18:56 |
Idd in 'n launch filmpje ![]() edit: En de eerste foto komt van het intro filmpje van de F14-T launch-website, op 0.27s http://f14t.ferrari.com/en/ moet mijn alu-hoedje maar eens gaan afzetten, en niet zoveel aan complotten gaan denken ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Sinister-D- op 26-01-2014 19:07:52 ] | |
Fir3fly | zondag 26 januari 2014 @ 19:13 |
Zo gek is dat toch niet als ze zoiets zouden maken? | |
Geralt | zondag 26 januari 2014 @ 19:46 |
Van de specs van die site: Die kunnen dus als ze volle bak zouden rijden op een uur die 100 kilo erdoor heen kunnen flatsen? ![]() Dat zal dan wel zijn volgas een uur aan een stuk denk ik ![]() | |
Geralt | zondag 26 januari 2014 @ 19:50 |
Overigens vind ik volgens mij in tegenstelling tot de rest de McLaren erg mooi ![]() | |
Ermanon | zondag 26 januari 2014 @ 20:08 |
Het zou ook kunnen zijn dat Ferrari de huidige neus als place-holder heeft om te kijken wat de FIA met de mogelijke "gedrochten" doet qua aanpakken. Als ze niks doen nemen ze dan ook zo'n leuterneus en anders houden ze deze en blijven buiten schot. | |
Gebraden_Wombat | zondag 26 januari 2014 @ 20:13 |
Ik denk dat het niet een kwestie is van alleen de neus vervangen. De neus en de voorvleugel zorgen voor de hele vorm van de luchtstroming om de auto. Als je de lage neus vervangt voor een hoge-met-piemel moet je ook de rest van de auto grondig verbouwen. Bovendien zou ik niet weten waarom de FIA de gedrochten zou aanpassen: ze voldoen overduidelijk aan de regels. Ik heb ook nog nergens geopperd zien worden dat ze niet aan de regels zouden voldoen. Ferrari heeft bewust voor deze vorm gekozen, en het gaat er bij mij niet in dat ze niet aan een piemelneus gedacht hebben. | |
SiGNe | zondag 26 januari 2014 @ 20:23 |
Ze kijken naar de regels en kijken hoe die het beste in hun voordeel gebruikt kunnen worden. Voor Ferrari kwam er dit uit. Vervolgens gaan ze naar de FIA om te vragen om goedkeuring (zoals alle teams) Soms komt er dan nog een team die de andere beschuldigt van het ombuigen van de regels maar da's aan de FIA om over te beslissen (zoals met het F-Duct gedoe van Mercedes destijds) | |
Automatic_Rock | zondag 26 januari 2014 @ 20:37 |
En ik ben geloof ik de enige die de Ferrari niet zo lelijk vind, en ik ben verre van Ferrari-fan. Van alle neuzen tot nu toe vind ik dit toch de mooiste (van de Sauber heb ik nog geen goed foto van voren gezien). | |
Weltschmerz | zondag 26 januari 2014 @ 20:58 |
Ik dacht dat F1 autos symmetrisch moesten zijn. Maar goed, goede regels maken kunnen ze al jaren niet, dus het zal wel mogen. | |
#ANONIEM | zondag 26 januari 2014 @ 21:17 |
Het kleurenschema moet symmetrisch zijn. De F-duct van McLaren was ook a-symmetrisch geplaatst. En volgens mij is er ook wel eens een wagen geweest met a-symmetrische sidepods. | |
#ANONIEM | zondag 26 januari 2014 @ 21:21 |
Dat was dus ook McLaren http://www.f1fanatic.co.u(...)3-ahead-of-the-pack/ ![]() [ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2014 21:22:17 ] | |
Kleffe_Dop | zondag 26 januari 2014 @ 21:22 |
Dat ik nog niemand gehoord heb over de kleurenstelling van de Sauber... Het blijft soberheid troef daar, zo inspiratieloos. ![]() | |
Ferry_76 | zondag 26 januari 2014 @ 21:22 |
Ik snap ineens waarom de neus van de Ferrari zo laag is! ![]() | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 21:28 |
kleurenschema hoeft ook niet symmetrisch te zijn. Ik herinner me BAR '99 met de zipper-wagen nog goed ![]() De enige regel die geld voor de livery is dat beide wagens gelijk moeten zijn. | |
LWD-Godius | zondag 26 januari 2014 @ 21:30 |
Regels zijn juist door die BAR-wagen veranderd. | |
Sinister-D- | zondag 26 januari 2014 @ 21:36 |
zoek me dat maar eens op in de sportieve regels van de FIA dan. Die discussie heb ik laatst nog eens met iemand gehad en het enige wat ik destijds heb kunnen vinden is dat wagens gelijk moeten zijn aan elkaar. Het uiterlijk onderling mag alleen verschillen aan de hand van de T-camera kleur, en het nummer van de coureur. Daar staat niets bij over symmetrie. Pagina 9 en 10 was dat btw ![]() | |
Weltschmerz | zondag 26 januari 2014 @ 21:54 |
De auto's zijn zelf natuurlijk ook asymetrisch, omdat er maar één oliekoeler en één accu in zit e.d. en die plaatsen ze vaak aan een zijkant. Maar er stond me iets van bij of leek me in ieder geval logisch dat je niet een auto mag maken die vanzelf al linksaf gaat zoals in de Indy, en dan zou daar iets over in de regels moeten staan. | |
Peterselieman | zondag 26 januari 2014 @ 22:33 |
http://www.motorsport.com(...)cars-of-formula-one/ ![]() | |
Fir3fly | zondag 26 januari 2014 @ 22:36 |
Wat een baggerselectie, dat zijn stuk voor stuk prima auto's. Er zijn veeeeeel lelijkere geweest. | |
MoriniStylr | zondag 26 januari 2014 @ 22:42 |
Ik mag hem ook wel. Ik vind de ophanging van de neus juist gaaf. Zit er een beetje futuristisch uit, ik was ook een fan van de wagens van 2008 met alle uitsteeksels ed. Dat zit een beetje in die lijn. | |
Peterselieman | zondag 26 januari 2014 @ 22:52 |
absoluut. Ik was iig een fan van de 2008-wagens die qua uitbouwsels prachtig om te zien waren. Alleen die Arrows met die extra vleugel op de neus, dat kon echt niet ![]() | |
DenS | zondag 26 januari 2014 @ 22:56 |
![]() ![]() | |
Marks | zondag 26 januari 2014 @ 23:10 |
Ik vind het wel erg kinderachtig worden nu allemaal dat gezeik over die wagens. Alleen al omdat ik ze zelf gewoon niet lelijk kan vinden en ja, zelfs stijlvol vindt. En zeggen dat de Sauber inspiratieloos is, dat is gewoon een mening ventileren. Dat mag, maar zelf vind ik de Sauber gewoon WEL mooi zoals hij is en was en weet dat er meerderen zijn die er zo over denken. | |
LWD-Godius | maandag 27 januari 2014 @ 00:06 |
Ok, dus het was gewoon een vrije keuze om van de 50/50 livery af te stappen. Blijkbaar heb ik dat verkeerd herinnerd. | |
flipsen | maandag 27 januari 2014 @ 00:24 |
Intussen op Sebring deed Max het bijzonder aardig, zéker in de kwalificaties. Zijn eerste "auto-race", had meer in gezeten. Morgen kijken hoe hij het bij race 2 en 3 (starten van pole!) doet ![]() | |
SiGNe | maandag 27 januari 2014 @ 04:50 |
Nog een leuke foto uit het verleden:![]() | |
Nober | maandag 27 januari 2014 @ 06:56 |
![]() Lap record: Test (03/12/2009): Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1:17.418 2013 Jerez (5-8/02) 1 Massa (Ferrari) 1:17.879 (Dag 3) 2 Räikkönen (Lotus-Renault) 1:18.148 (Dag 4) 3 Bianchi (Force India-Mercedes) 1:18.175 (Dag 4) 4 Grosjean (Lotus-Renault) 1:18.218 (Dag 2) 5 Vettel (Red Bull-Renault) 1:18.565 (Dag 4) 2012 Jerez (7-10/02) 1 Rosberg (Mercedes) 1:17.613 (Dag 3) 2 Grosjean (Lotus-Renault) 1:18.419 (Dag 3) 3 M. Schumacher (Mercedes) 1:18.561 (Dag 2) 4 Alonso (Ferrari) 1:18.877 (Dag 4) 5 Webber (Red Bull-Renault) 1:19.184 (Dag 2) ![]() Lenght: 4,428m http://www.circuitodejerez.com/index.php?&L=1 | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 09:54 |
STR presentatie om 17.30 CET, bevestigd via hun Twitter account. | |
Mexicanobakker | maandag 27 januari 2014 @ 12:47 |
FI: Dag 1 Perez Dag 2 Hulkenberg Dag 3 Juncadella Dag 4 TBA | |
DenS | maandag 27 januari 2014 @ 13:00 |
![]() ![]() | |
opreis | maandag 27 januari 2014 @ 13:04 |
Gewoon PR. Alsof het ook maar iets uitmaakt op de gezondheid van Schumi | |
sasquatsch | maandag 27 januari 2014 @ 13:12 |
Daarvoor is een apart topic. ![]() | |
Gebraden_Wombat | maandag 27 januari 2014 @ 13:19 |
Oh ik dacht dat je met een hashtag kon genezen op afstand. | |
opreis | maandag 27 januari 2014 @ 13:25 |
Alleen maar als het 1 miljoen keer geretweet wordt kan dat. | |
SiGNe | maandag 27 januari 2014 @ 13:48 |
Moet het wel medische hashtag zijn.. | |
Meike26 | maandag 27 januari 2014 @ 14:24 |
Trijntje heeft helaas niets met autosport, anders hadden ze haar hulp ook nog wel kunnen gebruiken. | |
Beach | maandag 27 januari 2014 @ 14:30 |
Om haar neus als ontwerp te gebruiken ook zeker. | |
Tarado | maandag 27 januari 2014 @ 17:38 |
![]() | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 17:42 |
En iedereen die neus prijzen ![]() ![]() | |
Tarado | maandag 27 januari 2014 @ 17:42 |
![]() | |
Tarado | maandag 27 januari 2014 @ 17:43 |
![]() | |
Meike26 | maandag 27 januari 2014 @ 17:44 |
Valt mij niet tegen deze neus, veel scherper en mooier dan de McLaren variant. Meer havik dan miereneter ![]() | |
zoem | maandag 27 januari 2014 @ 17:44 |
Vanuit deze hoek ziet die "blauwgepunte lans" er echt niet uit ![]() Weer dat lelijke podium ![]() | |
Peterselieman | maandag 27 januari 2014 @ 17:45 |
Het lijken allemaal gepunte lansen zo ![]() | |
Meike26 | maandag 27 januari 2014 @ 17:47 |
Die STR gaat wel door voor pinguïn... ![]() ![]() | |
Ferry_76 | maandag 27 januari 2014 @ 17:49 |
Reactie op GPUpdate.net:"Dit is de eerste auto ooit die ik zie met een voorbind dildo!" ![]() | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 17:49 |
![]() | |
H_T | maandag 27 januari 2014 @ 17:52 |
De neus van Owen Wilson zou ook interessante resultaten opleveren | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 17:52 |
![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ferry_76 | maandag 27 januari 2014 @ 17:52 |
Maar toch heeft STR wel de hoge neus kunnen behouden. ![]() | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 17:53 |
Toro Rosso Britt Dekker versie ![]() ![]() ![]() | |
David Letterman | maandag 27 januari 2014 @ 17:56 |
Het ziet er toch allemaal niet uit, wat een neuzen... | |
Bart-Willem | maandag 27 januari 2014 @ 17:59 |
Wat een verschrikkelijk ding. ![]() | |
Fiorano | maandag 27 januari 2014 @ 18:01 |
Tering STR heeft gewoon een Dildo op een F1 geknald. Gatverdamme zeg. | |
David Letterman | maandag 27 januari 2014 @ 18:02 |
Dit wordt het seizoen van de lelijkste auto's ooit in de F1. Het hele veld zal er niet uit zien. Alhoewel het gaat om wie de snelste is, zie ik toch graag mooie bolides rondrijden. Dit wordt echt helemaal niks. | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 18:05 |
Wijdere, en zonder reclame, foto van de pinguin Sauber....![]() | |
Fir3fly | maandag 27 januari 2014 @ 18:06 |
Geen zorgen, de FIA komt wel weer met nieuwe maffe regelgeving om dit op te lossen ![]() | |
David Letterman | maandag 27 januari 2014 @ 18:09 |
Als dat zou kunnen... ![]() | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 18:09 |
High Res foto van de STR. Wat me opvalt is dat de airintake 2 inlaten heeft, en de neus toch niet zo hoog is als dat het leek op eerdere foto's. ![]() edit, beter foto gevonden..... | |
H_T | maandag 27 januari 2014 @ 18:09 |
Met ingang van volgend jaar. Voor dit jaar hebben de teams bij het ontwerpen van de auto's rekening gehouden met deze regels, dus zal er verzet zijn om het eerder te wijzigen | |
Fir3fly | maandag 27 januari 2014 @ 18:10 |
Lijkt me evident. | |
H_T | maandag 27 januari 2014 @ 18:11 |
Alsof Donald Duck zijn tong uitsteekt | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 18:12 |
Taki-San ![]()
| |
ElmarO | maandag 27 januari 2014 @ 18:32 |
Die neus is echt hilarisch. ![]() Vind deze nog wel gaan, al vereist het nog enige gewenning. ![]() | |
Ferry_76 | maandag 27 januari 2014 @ 18:51 |
Kleine sidepods zeg! | |
Meike26 | maandag 27 januari 2014 @ 18:57 |
![]() Nog meer mensen die het lukt om om dat gedrocht van een neus heen te kijken?? Mij lukt het niet. | |
Ferry_76 | maandag 27 januari 2014 @ 19:01 |
En dan zeggen ze dat mannen door seks geobsedeerd zijn... ![]() ![]() Maar afgezien van die dildo voorop is het gewoon weer een fraaie auto van STR. | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 19:03 |
ik vermoed dat ze een deel koelen via dat tweede gat in de air-intake. En dan kunnen de sidepods iets kleiner neem ik aan. | |
Ferry_76 | maandag 27 januari 2014 @ 19:04 |
Of Renault heeft zijn zaakjes goed voor elkaar qua packaging. | |
LWD-Godius | maandag 27 januari 2014 @ 19:05 |
Er zit zo te zien na jaren van afwezigheid ook weer een lcd-scherm op het stuurtje. Zal wel nodig zijn ivm met alle nieuwe systemen aan boord.![]() | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 19:08 |
Ze gaan op de hele baan een laagje water zetten ![]() ![]() edit: en de RBR10 om 8.30 morgen ![]()
[ Bericht 33% gewijzigd door Sinister-D- op 27-01-2014 19:16:43 ] | |
Nober | maandag 27 januari 2014 @ 19:16 |
Ze geven niet alles prijs.![]() http://www.f1fanatic.co.u(...)str9-first-pictures/ | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 19:33 |
Och god, wat hebben die nu weer verzonnen ![]()
| |
Nattekat | maandag 27 januari 2014 @ 19:34 |
Komt er nog een top 10 lelijkste neuzen? En nee, nu gooi ik hem niet dicht ![]() | |
Sinister-D- | maandag 27 januari 2014 @ 19:34 |
Dan doe ik het wel ![]() |