USB2.0 is puur de interface. Zegt niks over de leessnelheid van een USB stick, die kan nog steeds kut zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:00 schreef Deetch het volgende:
Als de overdrachtssnelheid te laag is vanaf je opslagmedium dan gaat je film inderdaad haperen.
Dus als je een film hebt van 2 uur (7200s) en de bestandsgrootte is 20 GB dan heb je een overdrachtssnelheid nodig van circa 3 MB/s ofwel 24 Mbit/s dus dan zou een USB 2.0 stick prima moeten voldoen.
Ws. is je stick kapot of te veel gefragmenteerd?
Dat is inderdaad waar, my bad. Je hebt dus een stick nodig met een minimale leessnelheid die groter is dan je gemiddelde filmdatadichtheid (GBs van je bestand delen door de lengte van je film in seconden * 8000 = Mbit/s benodigde leessnelheid.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:03 schreef Civilian het volgende:
[..]
USB2.0 is puur de interface. Zegt niks over de leessnelheid van een USB stick, die kan nog steeds kut zijn.
In de praktijk is iedere USB-stick rúímschoots snel genoeg om hoge bitrate HD-video af te spelen.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:03 schreef Civilian het volgende:
[..]
USB2.0 is puur de interface. Zegt niks over de leessnelheid van een USB stick, die kan nog steeds kut zijn.
CPU in je bluray-speler is dus te traag om én te lezen van USB én te decoden.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:36 schreef forumboy21 het volgende:
Ja het gaat over een usb stick. De film die ik keek was Elysium (aanrader!) en die was 3,7gb (1080p).
Als ik bijvoorbeeld een kleiner bestand bekijk, 720p bijvoorbeeld, dan hapert het vrijwel niet.
Dit.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:45 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
CPU in je bluray-speler is dus te traag om én te lezen van USB én te decoden.
1080p van 3.7GB, kwaliteit moet dan ook niet al te goed zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:36 schreef forumboy21 het volgende:
Ja het gaat over een usb stick. De film die ik keek was Elysium (aanrader!) en die was 3,7gb (1080p).
Als ik bijvoorbeeld een kleiner bestand bekijk, 720p bijvoorbeeld, dan hapert het vrijwel niet.
Vast zo'n YIFI rip ofzoquote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:15 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
1080p van 3.7GB, kwaliteit moet dan ook niet al te goed zijn.
Hoe is ie gecodeerd?
Kan ook zijn dat het door een prut programma is gedaan die zich niet aan de standaard houd.
Ja zo'n rip inderdaad.quote:
Ja het is een satelliet-ontvanger met een harde schijf, een soort van mediaspeler dus.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:49 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dit.
Probeer het met je mediaplayer, die zijn hier over het algemeen beter voor geschikt.
Ja kan maar zo zijn dat er allemaal fouten in zitten, waardoor de encoder problemen krijgt.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:25 schreef forumboy21 het volgende:
[..]
Ja zo'n rip inderdaad.
Maar het kan dus zijn dat ik juist een groter bestand moet hebben, dat het juist hapert omdat ik een goedkope (in mijn ogen goede) rip heb. Als ik hem via mijn laptop afspeel is er geen probleem.
Een apparaat waar je een beeldscherm op kan aansluiten en waar een harde schijf in zit, is niet per definitie een mediaspeler..quote:Op vrijdag 24 januari 2014 12:27 schreef forumboy21 het volgende:
[..]
Ja het is een satelliet-ontvanger met een harde schijf, een soort van mediaspeler dus.
Ironisch is dit degene die vrijwel het hardst hapert.
LOL! Scherp hoor! :-)quote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:45 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ziet er niet snel uit nee
Neequote:Op vrijdag 24 januari 2014 13:10 schreef forumboy21 het volgende:
Stel dat ik deze zou kopen:
http://www.bcc.nl/western(...)specifications-table
Zal dit sowieso een verbetering zijn t.o.v. een usb-stick?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |