Zie http://www.megatop100.nl voor de complete lijst.
Top 5 van deze week:
1-1 Asereje-Las Ketchup
2-7 All the things she said-Tatu
3-2 The tide is high-Atomic Kitten
4-3 Addictive-Truth Hurts
5-11 Cleaning out my closet-Eminem
Opvallende noteringen:
Life goes on-Leann Rimes van 22 naar 9
Just like a pill-Pink van 33 naar 13
Move your feet-Junior Senior van 66 naar 30
Ik heb een toeter op mijn waterscooter-Gebroeders Ko van 63 naar 31
---------------
33 Down for you - Ja Rule feat. Ashanti & Charli Baltimore & Vita
Ja Rule weer. Zucht. De singletjes die hij dit jaar heeft uitgebracht zijn onderhand niet meer te tellen. Ze klinken ook allemaal hetzelfde. Allemaal van die saaie dertien in een dozijn-r&b. Al moet wel gezegd worden dat ik deze wat beter vind dan een gemiddeld nummer van hem. Het refrein blijft erg hangen. 6/10
34 Whatchu lookin at - Whitney Houston
De stembanden zijn blijkbaar nog niet aangetast door de coke. Een gelikt, maar voor Whitney Houston-begrippen best vlot nummer. Echt iets 'eigens' vind ik het verder niet hebben. Het klinkt als zo'n 483409280 andere poppy r&b-nummers, ondanks dat het niet direct slecht klinkt. 6/10
47 Forever and ever - Parla & Pardoux feat. Deniz
Dit is er eentje voor in de skihut. Afgrijselijk vrolijke, platte dancemuziek. Die stem vind ik ook irritant. Dit had ik als brugpieper wel leuk gevonden maar nu niet meer. Dit is nou echt van die muziek waar ik niks mee kan, het roept totaal geen gevoelens bij me op (behalve ergernis). 4/10
51 Dance 4 me baby - Kelvin
Ken ik niet, Kazaa heeft het niet.
57 Halloween - M-Kids
Moet ik dit serieus nemen? Toch niet hè, zeker? Het is een soort van K3 maar dan met 'vocalisten' die ècht tien zijn in plaats van zich zo voor te doen. En een stuk minder professioneel. Zingen kunnen ze niet. Voor het onderwerp, zie de titel. Goedkoop housedeuntje eronder, wat griezelgeluiden erbij, dat maakt de ellende compleet. 'Met Halloween, dan ben je welkom in de hel'. Als je deze plaat draait ook, vrees ik. 1/10 voor mezelf, 8/10 voor kleine kinderen.
59 Papapa - K3
K3's eerste singletje sinds tijden dat ik als 21-jarige ook nog enigzins kan verdragen. Waarschijnlijk door het wat steviger, rockender ritme, want de tekst is kinderachtig als altijd. Ik vind het wel een grappig melodietje. Voor mezelf 5/10, voor kleine kinderen 10/10
62 I like it loud - Clubrobbers
Ik ben geen ster in genres, maar hoe zullen we het omschrijven? Hardstyle? Het is volledig bij elkaar gejat, ik hoor er ook een stukje Joyenergizer in. Naast het feit dat het een (zeker niet verbeterde) bewerking van het oude (erg leuke) nummer van de Marchall Masters is. Het klinkt wel geinig maar het doet me geen ene moer. Te plat. Ik zet het orgineel (ook een pure partyplaat, daar niet van, maar dan gòed) nog maar eens op. 5/10
73 You did'nt expect that - Billy Crawford
Een stukje aalgladde r&b, precies toegespitst op de pubermeisjes-doelgroep. In die groep zullen velen er voor vallen, ik echter niet (maar ja, ik ben ook al wat ouder). Het klinkt niet waanzinnig slecht, op zich, maar ik val erbij in slaap. 5/10
74 Bring that beat back - Don & Johnson
Een house/bubbling-deuntje dat geïnspireerd is op Dansplaat van Brainpower. Je verwacht na deze omschrijving een a-muzikale ramp zonder enige creativiteit maar het kan er nog best mee door. Het klinkt leuk, vrolijk en heeft wel een lekker party-sfeertje. Niet héél creatief, maar toch. 6/10
78 I like it loud - Marc Acardipane
Ik kan dit niet goed beoordelen. Wat ik hoor is namelijk een (overigens erg lekker klinkende) live versie vanaf Mysteryland en een gewone radioversie is verder niet te krijgen op Kazaa. Opvallend: De tweede bewerking deze week van het nummer van de Marchall Masters.....
88 Imbranato - Tiziano Ferro
Aalgladde Italiaanse kwijl-zooi. Tenminste, het begin. Na bijna anderhalve minuut gaat meneer los en wordt het wat beter. Dan verandert het in typisch Italiaanse bombast. Al met al vind ik het toch geen heel erg sterk nummer. Het blijft niet hangen. 5/10
89 Mijn klompkes doe ik aan - De Havenzangers
Kazaa heeft dit niet. Ik denk niet dat ik wat mis (die titel!)
93 Just the way you are - Milky
Best een leuk liedje. Het heeft het net niet helemaal maar ik vind het zeker niet onaangenaam. Lekker dansbaar zomers (maar niet tè) ritme, net-niet-valse nonchalante zang eroverheen. Toch hadden ze het misschien beter wat weken geleden kunnen uitbrengen. 7/10
94 Eye in the sky - Noa
Ken ik niet. Kazaa doet moeilijk.
99 Teach me how to love - David Charvet
Gladde poprock waar ik persoonlijk niet zo heel veel aan vind. Het heeft niks eigens, het klinkt niet heel slecht maar ik vind het saai. Dertien in een dozijn. Twijfel: 5 of 5,5/10
100 De geur van je huid - Danny Nicolai
Ken ik niet, Kazaa heeft dit niet. Ik weet niet of ik er wat aan mis.
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 08-10-2002 06:51]
quote:nou denk ut niet.... kun je er niet ook wat previews bij fixen, kan ik enigszins lachne om de top 10... lusiter als tijdje geen vijfdrieacht meer...
Ken ik niet, Kazaa heeft dit niet. Ik weet niet of ik er wat aan mis.
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 20:34 schreef postinggirl het volgende:
1-1 Asereje-Las Ketchup
Blijft geweldig.
Opvallende noteringen:
Life goes on-Leann Rimes van 22 naar 9 /
enz
Move your feet-Junior Senior van 66 naar 30 Zie Pink
---------------
Tja, en dan de grote stilte. Ik ken ze allemaal niet
Misschien in de loop van de week
quote:Zo! Maar liefst 3 nummers in de top 5 die ik kan verdragen........
Top 5 van deze week:
1-1 Asereje-Las Ketchup
2-7 All the things she said-Tatu
3-2 The tide is high-Atomic Kitten
4-3 Addictive-Truth Hurts
5-11 Cleaning out my closet-Eminem
De lijst is er overigens vroeg bij dit keer, ik had hem natuurlijk eerder , maar dit is lekker snel, hoor.......
quote:Je vergeet een opvallende notering: nummer 85 van nummer 28; Andre Hazes: BLOED ZWEET EN TRANEN. Kennelijk zijn zijn singles alleen tijdens zijn concerten verkocht....
Opvallende noteringen:Life goes on-Leann Rimes van 22 naar 9
KUTPLAAT
KUTPLAAT
Toch wel leuk, alleen dreigt overkill
Gelukking nog niet gehoord
Weer alleen het interessante:
59 Papapa - K3
(tenminste niet zo klinisch als de rest van het spul, mijn zoontjes vinden dit het leukste nummer van het album, ik moet het met ze eens zijn)
(aardig maar nothing beats the original......)
(mwah, aardig genoeg om het te noemen)
(ch de marshall mathers stonden onder contract bij PHP, het label van Marc Acardipane. Hij zat er zelf achter zelfs, geloof ik. Leuker dan nr 62)
Nu hopen dat volgende week nummers 1 en 3 eindelijk eens uit de top5 zijn verdwenen en we hebben eindelijk eens wat nieuws
Opvallende noteringen:
Hm, Junior Senior kan ik me goed voorstellen. Pink is ook nog wel geinig, maar die andere 2...
---------------
Standaard R&B vehikel. Niet mijn stijl in ieder geval. 4/10
Deze heb ik al vaker gehoord. Ook al is dit een R&B plaat, ik vind 'm een stuk beter dan die zooi van Ja Rule. 6/10
Muziek welke je in Café Kansloos (zoals we tegenwoordig skihutten noemen) absoluut vaker gaat horen. Jemig, wat een slappe reutplaat. 2/10
Deze kon ik niet vinden.
57 Halloween - M-Kids
Pfff... Hier wil ik geen woorden aan vuil maken. 1/10
59 Papapa - K3
Tsja, K3 heb ik nog nooit echt veel aan gevonden. Het zit allemaal heel erg goed in elkaar en speelt perfect in op de doelgroep. Ik zal in ieder geval nooit iets vrijwillig opzetten van dit trio. 4/10
Ja hoor, een hardhouseplaatje (of moet ik hardstyle zeggen voor de meelopers?). Een cover van een oude hardcore partyplaat en echt een hele slechte cover ook nog. De Marshall Masters versie is echt 10x beter. Oh ja, dat 'My radio, believe me, I like it loud' komt eigenlijk van LL Cool J's My Radio (oud jaren 80 rapnummer). 3/10
73 You didn't expect that - Billy Crawford
Weer een nietszeggend produkt van BC. Zoals Postinggirl al aangaf zal dit goed vallen bij meissies van 12 tot 16 jaar. 5/10
Vrij standaard tranceplaat. Niet verkeerd, al heb ik beter gehoord. Voor Brainpower is het in ieder geval weer kassa. 7/10
Oh nee toch... na de hardhouseversie brengen ze ook een tranceversie uit van dit nummer. Dit is nog slechter dan dat van de Clubrobbers! 2/10
Track 4 van de CD 'Rosso Relativo', welke een jaar geleden uitkwam. Vreselijke glijplaat, maarja... het verkoopt wel. Italianen zijn hier echt helemaal gek op. Trouwens, 'imbranato' betekent sukkel Wel erg goed geproduceerd moet ik toegeven. 5/10
Deze kon Kazaa (gelukkig) niet vinden
Ah, deze. Al regelmatig te horen op 538. Leuk radioplaatje al zou ik het niet kopen. Gewoon verstand op nul en gaan. De zang is verre van zuiver, maar ach. 6/10
94 Eye in the sky - Noa
Een cover van 'The Alan Parsons Project'. Wel een hele aardige bewerking moet ik zeggen. Het origineel is meer een rockplaat, terwijl deze cover een ballad is. Er is zeker waardig met het origineel omgesprongen, hoewel het refrein van het origineel onovertroffen is. 7/10
99 Teach me how to love - David Charvet
Typische overgeproduceerde Amerikanse rockplaat. Move to -> Trashcan. 4/10
100 De geur van je huid - Danny Nicolai
Bij het zoeken op deze naam kom ik een aantal 'piratenhits' tegen... zegt genoeg lijkt me. Dit nummer staat er niet tussen.
Opvallende noteringen:
Life goes on-Leann Rimes van 22 naar 9 neutraal
Just like a pill-Pink van 33 naar 13 best leuk
Move your feet-Junior Senior van 66 naar 30 aardig
---------------
Tot zover mijn bijdrage voor deze week... ik was er al bang voor aangezien ik vrijwel niks ken wat nog niet in de top 100 staat en daar binnenkort wel in verwacht.
Hoe doet Elisa het deze week?
quote:91 van 94........
Op maandag 7 oktober 2002 22:28 schreef ranja het volgende:
Hoe doet Elisa het deze week?
quote:
Op maandag 7 oktober 2002 22:50 schreef Tovaho het volgende:[..]
91 van 94........
59 Papapa - K3
Een van de mindere singles. Ik mis de dancebeat die ik juist zo leuk vond in de andere nummers. Ik had liever "Hollywood", "Letter V" of "SMS" als opvolger gezien van "Feest".
4/10
Is dit die versie met het o zo populaire sampletje van "DHS - The House Of God" dat ook bij Mad'House zo populair is? Ja toch? Het origineel vond ik wel grappig, ook al ben ik geen fan van hardcore. Deze vind ik er ook nog wel mee door kunnen gaan.
6/10
Oei... deze doet me denken aan al die bubblingremixes die er van Klubbheadsnummers gemaakt zijn en die Def Rhymz later gebruikt heeft als backingtrack voor z'n eigen nummers. Hmm... ik betrap mezelf er op dat ik op elk moment Def verwacht die er even door heen komt schreeuwen.... Beetje standaard bubblingconversie vind ik dit hoor. Matigjes.
4/10
De versie die ik had van Marc Acardipane was gewoon een hardcore versie die niet veel verschilde van het origineel. Heb nu echter wel de Dance Nation remix binnen en moet zeggen dat ik deze toch best wel lekker vind. Het heeft de typische Dance Nation sound die we bij hun eigen singles en andere remixen hebben gehoord en deze zal het zeker goed doen in de grotere mainstreamclubs. Dit nummer (of beter gezegt deze remix) ligt mij duidelijk beter dan het origineel en de
Dance Nation Remix: 8/10
Origineel: ?
Lekker groovy nummer. Zo'n nummertje dat het in elk jaargetijde wel goed doet. Alleen hebben ze volgens mij voor de bassline een beetje veel gekeken naar Modjo's "Lady" (die zelf ook weer bij elkaar gesprokkeld is). Maar goed, ligt goed in het gehoor.
7/10
quote:Die had ik later alsnog besproken in dat topic.
Op dinsdag 8 oktober 2002 00:12 schreef evert het volgende:
ken er zeer weinig van, en dat spijt me ook niet.
postinggirl, vorige week ben je de strokes vergeten qua recensie.
nog even nu?
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 14:48 schreef postinggirl het volgende:[<< opmerking over dat ik hem vergeten was >>]
Volgens mij was ik deze week echt half aan het slapen toen ik de lijst ging bespreken.
In ieder geval vind ik het best een leuk radionummer dat ook leuker wordt als je het vaker hoort. Leuke sixties-invloeden. Gewoon goed gemaakt. 7/10
[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 08-10-2002 06:48]
Ja hoor, weer een platte Hardstyle/Hardhouse plaat nummertje 134324
quote:ze zitten toch bij Patriot records????
Op maandag 7 oktober 2002 23:12 schreef CJ het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan Charly Lownoise & Mental Theo nummertjes uit de jaren95 met zo'n standaard Nederlands klinkend zangeresje en best wel cheezy klinkend, alleen ligt het tempo wat lager.
6/10
quote:Om hier nog even op terug te komen. Dit is dus Johnny Kelvin, die ook te horen was op de T-Spoon single "See The Light" uit 1995 (hij deed het refrein), maar waarschijnlijk beter bekend zal zijn als zanger van "Love Come Home" van DJ Jean en achtergrondzangeres van verschillende andere artiesten als CB Milton.
Op maandag 7 oktober 2002 20:34 schreef postinggirl het volgende:
51 Dance 4 me baby - KelvinKen ik niet, Kazaa heeft het niet.
quote:Ik las het op de site van de Megatop 100 (edit: waar die gast die alles recenseert alles behalve objectief is, maar dat ter zijde).
Op woensdag 9 oktober 2002 15:24 schreef Acathla het volgende:
Meine Damen und Herren:Marshall Masters = Marc Acardipane
Dat verklaart waarom de versies die ik hoorde zo weinig verschilden van de Marshall Masters mixen.
quote:Marc Acardipane is Marshall Masters. Dus niet "de" M. Masters, maar eerder gewoon "van" M.M. Want het is dus maar 1 persoontje.
I like it loud - Marc AcardipaneIk kan dit niet goed beoordelen. Wat ik hoor is namelijk een (overigens erg lekker klinkende) live versie vanaf Mysteryland en een gewone radioversie is verder niet te krijgen op Kazaa. Opvallend: De tweede bewerking deze week van het nummer van de Marchall Masters.....
Offcieel heet de plaat dan ook zo:
Clubrobbers ft. Marc Acardipane - I Like it Loud
Tja, en dat daar een Clubrobbers versie (lees Remix) van is, wil nog niet gelijk zeggen dat ie heet (op #62) "Clubrobbers - I like it loud" (die plaat staat echt op die manier compleet fout in de charts)
Hope that sorted things out
damn, ik moet echt 's gaan lezen... de helft van wat ik net heb gepost is al 's gezegd
[Dit bericht is gewijzigd door MarkzMan_X op 09-10-2002 16:23]
Opvallende noteringen:
---------------
Jesus, hoeveel singles brengt die kerel wel niet uit? Is dat geen record ofzo? (postinggirl zal het vast wel weten ) Over het liedje zelf : Leuke muziek voor op de achtergrond, voor de rest saaie standaard r&b... 6/10
Nog niet gehoord, ook niet echt intresse in...
Lekker nummer, simpel in elkaar gezet, maar word d'r erg vrolijk van...
Ken ik niet, Kazaa heeft het niet.
57 Halloween - M-Kids
Ik sluit me 100 % aan bij postinggirl... 1/10
59 Papapa - K3
Best grappig nummer, refreintje is es een keer niet zo kinderachtig, alleen de tekst dan weer wel. Leuk voor kinderen, als die maar niet weer nummer 1 word... 6/10
Nog niet gehoord, maar zal vast niet beter zijn dan het orgineel
73 You did'nt expect that - Billy Crawford
Saai nummer, net als z'n 2 voorgangers, alleen dat stukje in z'n clip waar je zo'n computerdeuntje hoort is nog wel om aan te horen...
Word dat den nieuwe rage? dance/trance versies van rapnummers maken? Toch is het opzich leuk nummer, 6/10
Huh? nog een keer? Ook nog niet gehoord maar geldt hetzelfde voor als voor die andere...
Aalgladde Italiaanse kwijl-zooi. Tenminste, het begin. Na bijna anderhalve minuut gaat meneer los en wordt het wat beter. Dan verandert het in typisch Italiaanse bombast. Al met al vind ik het toch geen heel erg sterk nummer. Het blijft niet hangen. 5/10
Kazaa heeft en niet en daar ben ik blij om eigenlijk...
[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 09-10-2002 18:43]
quote:Ik heb werkelijk geen flauw idee, ik ben de tel kwijt geraakt.
Op woensdag 9 oktober 2002 18:22 schreef LoekB het volgende:
33 Down for you - Ja Rule feat. Ashanti & Charli Baltimore & VitaJesus, hoeveel singles brengt die kerel wel niet uit? Is dat geen record ofzo? (postinggirl zal het vast wel weten
) Over het liedje zelf : Leuke muziek voor op de achtergrond, voor de rest saaie standaard r&b... 6/10
Om de een of andere reden kan ik ze ook amper van elkaar onderscheiden.
quote:Heb ik ook last van ja
Op woensdag 9 oktober 2002 18:40 schreef postinggirl het volgende:[..]
Ik heb werkelijk geen flauw idee, ik ben de tel kwijt geraakt.
Om de een of andere reden kan ik ze ook amper van elkaar onderscheiden.
-Between me and you
-Put it on me
-Down ass bitch
-Rainy days
-What's luv
-Happy
Zullen ze vast nog niet allemaal zijn...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |