Foto's van vrienden, familie en mezelf zou ik ook nooit weggooien maar foto's van mijn ex daar heb ik geen behoefte aan. Ik moet wel zeggen dat als het met mijn huidige vriend uit zou gaan, ik zijn foto's waarschijnlijk wel (nog een aantal jaar) bewaar. Waarschijnlijk zal ook dat slijten na een paar jaar en hecht ik daar dan misschien ook geen waarde meer aan. Oude vriendschappen en familie, dat is mij wel waardevol, maar dat is waarschijnlijk omdat dat goed zit allemaal en met mijn ex niet. Hij was niet zo netjes, heeft daarom geen waarde meer voor mij en daarom hoef ik geen beelden te hebben van hem, net als van oude vrienden waar het dus niet mee goed is afgelopen. Opgeruimd, doei. Ben makkelijk in afstand nemen van dingen waar ik niets aan heb.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 00:51 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Waarom dan überhaupt nog ergens foto's van maken? Voor mij is er geen verschil tussen foto's van vroeger als kind, foto's van vakanties/reizen, foto's waar (oude) vrienden op staan of foto's waar een ex op staat.
Maar misschien ben ik eerder een uitzondering als ik het zo lees. Ik heb veel foto's en ik bewaar ze vrijwel allemaal. Ik heb het zelf ook altijd leuk gevonden om (samen met...) foto's van mijn ouders of grootouders door te bladeren om een kijkje in hun leven te nemen en hoop dat mijn kinderen dat ook leuk zullen vinden.
Mijn vriend heeft ook foto's van zijn exen en ik ben blij dat wij beide daar ook geen problemen mee hebben. Juist leuk om te zien hoe hij vroeger was...
Dat is jouw mening.quote:Op donderdag 23 januari 2014 22:09 schreef aijumu het volgende:
Neen, vrouwen zijn daar wat anders in ja
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:39 schreef nietzman het volgende:
[..]
Dat is jouw mening.
Ik heb nog nooit foto's van exen weggegooid. Waarom zou ik? Ik hoard die shit.
Wat een klotestreek zegquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam er op een gegeven moment achter dat mijn vriend alle foto's van mijn eerste vriendje (soort jeugdliefde) had weggegooid. Die jongen was echt 0,0 bedreiging voor onze relatie, ik had het nooit over hem en de foto's waren alleen een dierbare herinnering. Ik had die relatie nota bene zelf verbroken toen ik 17 (!) was. Eerste vriendje is inmiddels dood en ik heb geen foto's. Diegene die ze heeft weggegooid is inmiddels een ex en de lamlul wordt bedankt
Wie doet dat nou! Eigenhandig de foto's van de ex(en) van je huidige partner weggooien. Dan heb je ook wel héél erg weinig zelfvertrouwen en minachting voor zijn/haar verleden.quote:
Inderdaad.. Als het hem zo dwars zat had hij het er gewoon met je over moeten hebben ipv zo zelfzuchtig te handelen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 12:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wie doet dat nou! Eigenhandig de foto's van de ex(en) van je huidige partner weggooien. Dan heb je ook wel héél erg weinig zelfvertrouwen en minachting voor zijn/haar verleden.
Daar zit hem waarschijnlijk ook het verschil. Er is niemand in mijn leven waar het contact niet goed mee is geëindigd. Hoogstens uit het oog verloren of verwaterd zonder kwalijke gevoelens...van mijn kant iig.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:34 schreef oLexie het volgende:
...maar dat is waarschijnlijk omdat dat goed zit allemaal en met mijn ex niet. Hij was niet zo netjes, heeft daarom geen waarde meer voor mij en daarom hoef ik geen beelden te hebben van hem, net als van oude vrienden waar het dus niet mee goed is afgelopen.
Heeft niks met loslaten of nog niet over iemand heen zijn te maken voor mij. Maar alles met de dingen die we gedeeld hebben. Vakantiefoto's of foto's van een bepaalde gebeurtenis. Dat zijn foto's waar mijn ex ook op staat en die deel uitmaken van mijn leven.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
Als je echt over iemand heen bent dan is het toch ook niet nodig om die foto's te bewaren? Die zullen er alleen maar voor zorgen dat het proces van loslaten langzamer zal gaan. Daarnaast is het niet bepaald fijn voor de nieuwe partners als je je nog steeds zo krampachtig vast houd aan foto's van je ex. Komen alleen maar problemen van.
Kweenie, hangt er van af hoe de relatie verbroken is. Als er overspel of een vechtscheiding was lijkt me de emotionele druk vlak na een breuk veel groter (en de drang om alles te lozen want kwaad etc.).quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:18 schreef Hungry_Joe het volgende:
Dat krampachtige weggooien gelijkIk zie niet in waarom je ze niet ergens kunt bewaren. Het is inderdaad een deel van je leven geweest, hoe het ook is afgelopen uiteindelijk. Kijk, het wordt wat gekker als je ze jaren later nog pontificaal aan de muren hebt hangen natuurlijk.
Wederom...wat is het verschil met andere foto's. Die bewaar je toch ook?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:28 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je kan bewaren ook als krampachtig zien.
Een leuke herinnering of gewoon een mooie foto vs een afgesloten periode waar ik niets meer mee heb/wil.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:45 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Wederom...wat is het verschil met andere foto's. Die bewaar je toch ook?
Zou meer moeite kosten om alle foto's waar een ex opstaat uit te zoeken en weg te gooien dan het te bewaren.
Ik zal je posterformaat foto uit onze slaapkamer verwijderen H_J
Gelukkig had je een backup voor het geval je pc zou crashen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam er op een gegeven moment achter dat mijn vriend alle foto's van mijn eerste vriendje (soort jeugdliefde) had weggegooid. Die jongen was echt 0,0 bedreiging voor onze relatie, ik had het nooit over hem en de foto's waren alleen een dierbare herinnering. Ik had die relatie nota bene zelf verbroken toen ik 17 (!) was. Eerste vriendje is inmiddels dood en ik heb geen foto's. Diegene die ze heeft weggegooid is inmiddels een ex en de lamlul wordt bedankt
Maar door iets te bewaren - of ergens op te laten staan - doe je feitelijk niks. In tegenstelling tot de moeite nemen de boel bij elkaar zoeken vanuit lades en harde schijven om het weg te te gooien of te wissen. Dan zit het je gewoon niet in de weg. Het is ook niet dat je in steen verandert bij het zien van een oude foto met ex verder, mij doet het althans niet veel behalve een bepaalde herinnering her en der.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:28 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je kan bewaren ook als krampachtig zien.
Die mag blijven hangen uiteraard. Ik hou graag een oogje in het zeil.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:45 schreef Sekhmet het volgende:
Ik zal je posterformaat foto uit onze slaapkamer verwijderen H_J
Omdat je in sommige gevallen gewoon alle herinneringen wil wissen. Waarom zou je een foto bewaren van een ex die je mishandelde?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:45 schreef Sekhmet het volgende:
[..]
Wederom...wat is het verschil met andere foto's. Die bewaar je toch ook?
Zou meer moeite kosten om alle foto's waar een ex opstaat uit te zoeken en weg te gooien dan het te bewaren.
Dat kun je ook omdraaien natuurlijk. Waarom foto's weggooien van iemand met wie je goed uit elkaar bent gegaan en een leuke tijd mee hebt gehad?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:31 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Omdat je in sommige gevallen gewoon alle herinneringen wil wissen. Waarom zou je een foto bewaren van een ex die je mishandelde?
Daarom staat er ook 'in sommige gevallen'.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:46 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Dat kun je ook omdraaien natuurlijk. Waarom foto's weggooien van iemand met wie je goed uit elkaar bent gegaan en een leuke tijd mee hebt gehad?
Toen ik 17 was had je nog geen digitale camera'squote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:53 schreef fathank het volgende:
Gelukkig had je een backup voor het geval je pc zou crashen.
Precies dat. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat als iemand je jaren heeft mishandeld/vernederd in fysieke of mentale vorm, een foto als herinnering aan iemand een heftige confrontatie kan zijn....quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:46 schreef Hungry_Joe het volgende:
[..]
Dat kun je ook omdraaien natuurlijk. Waarom foto's weggooien van iemand met wie je goed uit elkaar bent gegaan en een leuke tijd mee hebt gehad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |