abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135867218
Beetje digitaal, beetje relatie. Weet niet precies waar het hoort.

Maar ik heb dus best wat relaties achter de rug, en er ook wel veel foto's van. Nu vraag ik mij af : wat doen jullie met dat soort foto's? Zet je het bij de andere foto's op je computer (iPhoto op de mac), of ergens in een apart mapje?

Toch niet altijd zin om elke keer weer de foto's tegen te komen met exen.. maar weggooien... nah ook niet.
pi_135867972
Ik heb een schoenendoos met spulletjes, foto's en herinneringen aan exen. Op mijn computer een weggestopt mapje voor het geval ik daar behoefte aan heb.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_135868009
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:07 schreef Disorder het volgende:
Op een cd-tje branden?
En het cd-tje weggooien ^O^
Waarom niet?
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:14:24 #5
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_135868250
Uitprinten en er over urineren
pi_135868360
Delen op internet toch?
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:17:01 #7
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_135868392
stop ze in een pizzadoos
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_135868477
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:10 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb een schoenendoos met spulletjes, foto's en herinneringen aan exen. Op mijn computer een weggestopt mapje voor het geval ik daar behoefte aan heb.
schoenendoos was goed geweest, maar is allemaal digitaal...
pi_135868501
Ik zou ze ergens stoppen waar je er niet mee geconfronteerd wordt.
Over tien jaar vind je het misschien wel weer leuk om terug te zien!
pi_135868719
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:18 schreef pizza_doos het volgende:

[..]

schoenendoos was goed geweest, maar is allemaal digitaal...
usb stick in schoenendos
  donderdag 23 januari 2014 @ 21:24:23 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_135868847
Maak gewoon mapjes Foto's/Oud/[naam ex]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_135868908
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:10 schreef Xaryna het volgende:
In wat voor geval zou je er behoefte aan hebben?
pi_135868933
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

jij gooit alles weg?
pi_135869896
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

Later herinneringen terughalen. Net zoals dat ik nog een oud poëzie-album heb en fotoalbums van vroeger bewaar.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_135870199
Als het je ex is dan heeft dat een reden. Weg met die rommel :)
pi_135871118
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:43 schreef aijumu het volgende:
Als het je ex is dan heeft dat een reden. Weg met die rommel :)
Hoezo?...ook met een ex heb je ooit leuke tijden gehad. Foto's kunnen daar een herinnering aan zijn. Bewaren dus :) Leuk om over een X aantal jaar nog eens terug te kijken :Y
pi_135871166
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:59 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Hoezo?...ook met een ex heb je ooit leuke tijden gehad. Foto's kunnen daar een herinnering aan zijn. Bewaren dus :) Leuk om over een X aantal jaar nog eens terug te kijken :Y
Dat is jou mening.
pi_135871716
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:59 schreef aijumu het volgende:

[..]

Dat is jou mening.
Klopt.
Maar ben je het dan niet eens met dat je het ooit leuk hebt gehad met een ex (je hebt toch niet voor niks een relatie gehad?!) of gaat het om het bewaren?
Volgens mij bewaren vrouwen sowieso eerder dat soort dingen dan mannen...zelf ook nog in het bezit van oude poëziealbums, liefdesbrieven, en andere 'rommel' wat herinneringen oproept O+
pi_135871807
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:07 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Klopt.
Maar ben je het dan niet eens met dat je het ooit leuk hebt gehad met een ex (je hebt toch niet voor niks een relatie gehad?!) of gaat het om het bewaren?
Volgens mij bewaren vrouwen sowieso eerder dat soort dingen dan mannen...zelf ook nog in het bezit van oude poëziealbums, liefdesbrieven, en andere 'rommel' wat herinneringen oproept O+
Neen, vrouwen zijn daar wat anders in ja :)
pi_135871858
Ik heb nog hele fotoalbums met foto's van mij en mijn ex. Ik bewaar ze wel maar betwijfel of ik er ooit nog in ga kijken. Maar weggooien is ook weer zoiets.. :{

Digitale foto's zou ik niet op mijn computer houden. Misschien op een disc zetten ofzo, dat ze niet definitief weg zijn.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:17:07 #21
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135872279
Ik laat de foto altijd intact, maar ga met typex door de foto, en kras haar hoofd weg.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:19:44 #22
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_135872385
Weggooien. Al die tyfushoeren hoef ik nooit meer van mijn leven te zien.
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:21:15 #23
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_135872468
Na 8 jaar relatie hele fotoboeken vol waar hij ook in voorkomt, ga echt niet alles weggooien. Hoef het voorlopig niet te zien maar het is toch een deel van mn leven en er staan ook veel foto's in van reizen en andere dingen die me nog dierbaar zijn.
an urge to help mankind overcomes me
pi_135872785
Ik bewaar ook alles van oude relaties, uiteindelijk is die periode ook een deel van je leven geweest wat dus bewaard mag blijven.

Wel natuurlijk op een goede plek, zodat huidige vriend er niet mee geconfronteerd wordt. Mijn foto's heb ik op een usb stick staan, goed weggestopt in een sieradendoos.
pi_135872787
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:19 schreef Vaatwastablet het volgende:
Weggooien. Al die tyfushoeren hoef ik nooit meer van mijn leven te zien.
...sprak de gekwetste man.

Die tyfushoeren zijn wel ooit jou vriendin geweest. Zegt meer over jou keus in vrouwen dan over hun naar mijn mening. En de meeste foto's zullen gemaakt zijn van leuke momenten, niet van de minder leuke. Hoe dan ook, de herinneringen dragen wel bij aan wie jij bent geworden.
pi_135872872
Ik heb ze wel gewoon bewaard. Ik zou ze niet ergens willen hebben waar ik ze kan zien, terwijl ik best veel foto's in mn huis heb, ook met andere mensen die inmiddels uit mn leven zijn verdwenen, door fitties of verwaterd contact. Ik kan die foto's heel goed nog zien, en ook echt leuk vinden, in het licht van een leuke tijd, maar een foto met een ex er op is toch anders.

Ik gooi ze niet weg, maar stop ze diep weg in een doos achterin de kast voor de fysieke foto's/herinneringen, de digitale shizzle is diep weggestopt in submapsubmapsubmapsubmap.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_135873112
Foto's, kaarten, brieven etc weggegooid. Praktische spulletjes/cadeautjes gebruik ik wel gewoon zonder verdere emotionele waarde.

Maar de rest heb ik niet nodig ook niet om later terug te kijken. Waarom zou je dat willen? als je eenmaal een nieuwe relatie hebt dan snap ik niet waarom je ooit de behoefte zou hebben om dat terug te kijken of terug te lezen.
Met uitzondering als je samen kinderen hebt of jarenlang samen bent geweest. Dan kan ik mij wel voorstellen dat je de foto's bewaard.
pi_135873127
DP *O*

Precies...sub4mapjes zijn de tegenwoordige oude schoenendoos
pi_135873580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:33 schreef Gwniemand het volgende:
Foto's, kaarten, brieven etc weggegooid. Praktische spulletjes/cadeautjes gebruik ik wel gewoon zonder verdere emotionele waarde.

Maar de rest heb ik niet nodig ook niet om later terug te kijken. Waarom zou je dat willen? als je eenmaal een nieuwe relatie hebt dan snap ik niet waarom je ooit de behoefte zou hebben om dat terug te kijken of terug te lezen.
Met uitzondering als je samen kinderen hebt of jarenlang samen bent geweest. Dan kan ik mij wel voorstellen dat je de foto's bewaard.
Snap dat persoonlijk nooit zo. Waarom betekend een nieuwe relatie dat een oude niet meer mag bestaan? Als je ooit van iemand gehouden hebt, wis je dat toch niet gelijk uit je geheugen zodra het uit is? Het maakt gewoon deel uit van je leven, niks meer, niks minder. Zelfde als foto's van een vakantie terugkijken.
Krijg altijd zo het gevoel dat mensen bang zijn voor bepaalde gevoelens (liefde of haat) als ze foto's van hun ex zien. Waarom zou je ze wegdoen? Je gooit de foto's van je vakantie 2012 ook niet weg zodra je die van 2013 binnen hebt...bwv.
pi_135873715
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:33 schreef Sekhmet het volgende:
DP *O*

Precies...sub4mapjes zijn de tegenwoordige oude schoenendoos
Sekhdear! :*

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:42 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Snap dat persoonlijk nooit zo. Waarom betekend een nieuwe relatie dat een oude niet meer mag bestaan? Als je ooit van iemand gehouden hebt, wis je dat toch niet gelijk uit je geheugen zodra het uit is? Het maakt gewoon deel uit van je leven, niks meer, niks minder. Zelfde als foto's van een vakantie terugkijken.
Krijg altijd zo het gevoel dat mensen bang zijn voor bepaalde gevoelens (liefde of haat) als ze foto's van hun ex zien. Waarom zou je ze wegdoen? Je gooit de foto's van je vakantie 2012 ook niet weg zodra je die van 2013 binnen hebt...bwv.
How happy is the blameless vestal's lot!
The world forgetting, by the world forgot.
Eternal sunshine of the spotless mind!
Each prayer accepted, and each wish resigned.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  PR en moderator donderdag 23 januari 2014 @ 23:20:12 #31
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135875602
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:01 schreef pizza_doos het volgende:

Maar ik heb dus best wat relaties achter de rug, en er ook wel veel foto's van. Nu vraag ik mij af : wat doen jullie met dat soort foto's? Zet je het bij de andere foto's op je computer (iPhoto op de mac), of ergens in een apart mapje?

Toch niet altijd zin om elke keer weer de foto's tegen te komen met exen.. maar weggooien... nah ook niet.
Best een goeie vraag.
Ik ben ook niet zo iemand die gelijk maar alles van de betreffende ex uit haar leven wist, je hebt toch mooie herinneringen aan sommige momenten in je leven.

Ik ben een keer een hele hoop foto's door gegaan en heb echt 4/5e van alle foto's weggegooid. Van die foto's die 'leuk voor het moment' waren, maar waar ik nu ook echt geen reet meer aan heb.
Dus dan filter je alleen de foto's eruit die je bijvoorbeeld gewoon echt leuke foto's van jezelf vindt, of waar je een mooie herinnering aan hebt, waar je dan over 30 jaar een keer op terug kijkt en denkt "Ohjaaa! Toen was dat mijn vriendje! Ohja, zó zag hij eruit! :D "
Dan hou je een mapje vol foto's over, en die plemp je ergens op een externe harde schijf. Waar hij je niet in je dagelijks leven in de weg zit, maar wel ergens veilig opgeborgen waar je het later weer eens kan terugvinden.
Zie het als een fotoalbum in de zolderkast van je oma.

Beste is wel om het niet vlak na je relatie zo uit te zoeken, dan kijk je er niet echt objectief naar naar welke foto's nou wél bewaard zouden moeten blijven en welke er allemaal weg kunnen. Schiet je vaak niet zo veel mee op :P
Gewoon wat later, als je geen neuk meer geeft, en gewoon met een glimlach op die tijd terug kijkt.
Fuck the EBU.
pi_135876565
Juist toen ik geen neuk meer gaf heb ik alles weggegooid. :P
pi_135876631
Maak een map met "Exen" aan, je zal wel even miljoen mappen moeten maken maar ja
And remember, respect is everything!
  vrijdag 24 januari 2014 @ 00:18:37 #34
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_135878283
Heb op zolder een doos vol met spullen/herinneringen van mijn eerste vriendin. Gaat niet weg :)
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 00:22:24 #35
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_135878402
Gebruiken voor afpersing.
Say what?
  vrijdag 24 januari 2014 @ 00:34:45 #36
418139 WilhelmusVanNassau
Ben ick van Duytschen bloet
pi_135878848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:01 schreef pizza_doos het volgende:

Zonde om weg te mieteren toch? Ik heb ze gewoon opgeslagen, toevallig laatst nog eens naar gekeken, wel leuk... Terwijl ik op dat moment al die shit het liefst had weggegooid :7
"Een kloek en manlyk hart pleeght ook in spyt der weederspoedt ankergrondt aan de hoope te vinden"
pi_135879784
Ergens wegstoppen in een map in een map in een map op je pc.

Zoals je gewoonlijk je pr0n wegstopt zodat je moeder het niet ziet, zo stop je exen weg zodat jij ze niet ziet. Tenzij je ze wil zien natuurlijk.
Ik doe mijn best.
pi_135880145
Ik heb mijn fysieke albums gewoon bewaard. En dan heb ik dus zo'n leuk album met 4 jaar aan foto's, met 3 exen en mijn huidige vriend erin. :') Die albums zijn juist voor later als ik superdement ben enzo. Dat ik mijn hele leven kan zien in foto's.

De digitale foto's heb ik in een mapje gezet (alleen de selfies van ons en de kusjekroel foto's) en die heb ik verwijderd toen ze me niks meer deden.
#TeamMiley
pi_135882324
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:27 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

...sprak de gekwetste man.

Die tyfushoeren zijn wel ooit jou vriendin geweest. Zegt meer over jou keus in vrouwen dan over hun naar mijn mening. En de meeste foto's zullen gemaakt zijn van leuke momenten, niet van de minder leuke. Hoe dan ook, de herinneringen dragen wel bij aan wie jij bent geworden.
Dit, ookal ben ik van mening dat mijn ex de meest achterbakse, smerige hoer is die er hier op de aardkloot rondloopt. Hebben haar acties me wel de laatste duw in de rug gegeven om mijn leven om te gooien. Van dikkertje dap naar Adonis
pi_135882532
Bijna alle foto's verwijderd en de rituele verbranding gehouden.

Heb de fap foto's wel bewaard :@
Surely you can't be serious
I am serious... and don't call me Shirley
pi_135882919
Bewaren! is toch leuk man. Neem aan dat je gewoon een goeie tijd met je ex hebt gehad dus waarom weggooien? Zeker jaren later kan je daar toch vrolijk naar terugkijken.
pi_135882924
quote:

[..]

Ik heb het ook niet weggedaan gelijk na de relatie of gelijk toen ik een nieuwe vriend kreeg.
Kwam het vorig jaar een keer tegen en toen dacht ik weg ermee. Ik heb er geen behoefte aan en ik zie mezelf ook niet later dat terug kijken.
Ik heb genoeg aan de herinneringen.
pi_135883002
Ik bewaar álle foto's.. Alles wat bijgedragen heeft aan de persoon die ik nu ben bewaar ik, en dat zijn alle mensen die mijn leven in zijn gelopen en de mensen die er weer uit zijn gelopen horen daar nog steeds bij.

Ik voel alleen maar goede emoties als ik ernaar terug kijk, en geen haat/afschuw voor die periodes, dus kan er ook met veel plezier doorheen bladeren.
pi_135883305
Ik denk dat er wel een heel verschil zit tussen mijn generatie en jongere generaties. In mijn tijd maakte je vooral foto's van momenten en dingen die je wilde bewaren. Zoals vakanties in het buitenland. Toen de digitale camera's in opmars kwamen maakten we wel meer foto's maar wel in hetzelfde kader. Gooi je die foto's weg dan gooi je dus ook je vakanties, verjaardagen, bruiloften en oude woningen weg.. Dat is zonde.

Tegenwoordig kan de jeugd geen stap meer zetten zonder een foto te maken. Foto's van kleding, maaltijden, (oppervlakkige) vriendschappen, dates en 'kusje-kroel' foto's. Dat je die weggooit als de relatie over is begrijp ik wel.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 09:44:51 #45
83823 Vinno
Dat is ook.
pi_135883435
Foto's van ex allemaal weg geflikkerd van m'n telefoon enzo.

Maar foto's van vakanties (echt mooie reizen gemaakt met haar) die ga ik toch echt niet weg gooien… Niet door haar, maar omdat het super mooie foto's zijn van de vakantie…
pi_135884175
Na mijn scheiding heb ik lang nagedacht over wat te doen. Veel overbodige foto's die echt alleen op haar waren gericht en die niks bijdroegen heb ik wel verwijderd. Maar ook heel veel bewaard van plekken waar we geweest zijn, en natuurlijk ALLE foto's wat ook maar in de verste verte met mijn zoontje te maken heeft.

In een opwelling kun je veel weggooien wat tijd kan helen en waar je later wel weer wat mee hebt als de gevoelens weg zijn. Het is toch een tijd uit je verleden geweest.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135884436
Ik heb van zoveel tijden en momenten uit mijn verleden geen foto's, van mijn exen dus ook niet meer. Denk niet dat ik daar ooit rouwig om ga zijn eigenlijk.
Snap wel dat anderen het wel fijn kunnen vinden om zoiets te bewaren, maar ik maak zelf sowieso al zelden foto's van mensen (puur om die mensen vast te leggen) dus misschien zit het hem daar ook een beetje in.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:20:05 #48
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_135886046
Ik heb per ex een .zip file. naam.zip. Deze bewaar ik wel ergens want vind het zonde om weg te gooien, maar kijk het ook nooit terug ofzo. Tenzij ik even wilde weten hoe bepaalde tetten er ook alweer uitzagen. :7
Thinking about thinking of you.
pi_135886934
quote:

[..]

Ik heb er geen behoefte aan om spullen van mijn ex te houden. Het is mijn ex, niet mijn huidige vriend. Ja, heb ook wel leuke tijden met hem gehad, maar het is niet voor niks uitgegaan en dan hoef ik dat niet meer te zien.
pi_135887100
Houden voor een tijdje als emotionele steun, maar als je er klaar voor ben. Weggooien! ga je het laten zien aan je nieuwe vriendje? Of wil je op je 60+ als ouwe vrijster herinneren en na-malen over hoe hij je heeft gedumpt?
With all due respect. F*ck you, Sir!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')