Tot zover deze steunbetuiging aan de bus.
tot zover mijn anti-busmonoloog
quote:Bij de zuidtangent om de 1 a 2 kilometer minimaal, soms om de 10 kilometer.
Op maandag 7 oktober 2002 20:18 schreef Uncle_Eric het volgende:
om de 300 meter een halte
quote:Eens. Kut ja, moeten ze schrappen
gezinnen die 12x moeten afstempelen
quote:Dat is een argument wat nergens op slaat.
tocht bij het instappen
tocht bij het uitstappen
quote:Probeer jij maar eens van Amsterdam Bijlmer naar mijn huis (Hoofddorp) in 40 minuten in de spits
lange reistijd
quote:Als je alleen reist denk ik dat de kosten van de bus best opwegen tegen die van de auto. Verder krijg je bij veel bedrijven kosten van OV vergoed.
duur
quote:Afschaffen ja....
moeders met buggy's
quote:Zuidtangent: 7 dagen per week van 5:00 's-ochtends tot 1:30 's-nachts
niet na 9 uur 's avonds
quote:Als je in landelijk gebied woont zal het idd niet al te best zijn
niet in de provincy
quote:Je geeft redelijk goede argumenten
quote:In welk achterlijk boerengat woon jij dan?
Op maandag 7 oktober 2002 20:18 schreef Uncle_Eric het volgende:niet na 9 uur 's avonds
quote:VOor de rest helemaal mee eens. DE BUS SUCKTT!!
tocht bij het instappen
tocht bij het uitstappen
lange reistijd
duur
moeders met buggy's
niet na 9 uur 's avonds <--- geld niet
niet in de provincy<---- geld niet
quote:Je kunt chippen in de bus. Alleen jammer dat er niet zoveel mensen gebruik van maken.
Op maandag 7 oktober 2002 20:23 schreef dennisdotcom het volgende:
[..]Eens. Kut ja, moeten ze schrappen
quote:Ohja, waar????? Serieus, ik ben nieuwsgierig !
Op maandag 7 oktober 2002 20:24 schreef Glacius het volgende:
Je kunt chippen in de bus. Alleen jammer dat er niet zoveel mensen gebruik van maken.
quote:je haalt me de woorden uit de mond... In ELKE provincie rijden bussen!!
Op maandag 7 oktober 2002 20:24 schreef schwa78 het volgende:[..]
In welk achterlijk boerengat woon jij dan?
quote:Vrijwel elke bus...
Op maandag 7 oktober 2002 20:25 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Ohja, waar????? Serieus, ik ben nieuwsgierig !
quote:Maar met m'n OV toch gratis en altijd nog beter dan fietsen!
tocht bij het instappen
tocht bij het uitstappen
lange reistijd
duur
moeders met buggy's
niet na 9 uur 's avonds
niet in de provincy
Openbaar vervoer waaronder dus ook de bus
quote:behalve als je drie kwartier moet staan......
Op maandag 7 oktober 2002 20:26 schreef CosmoKramer het volgende:[..]
Maar met m'n OV toch gratis en altijd nog beter dan fietsen!
Openbaar vervoer waaronder dus ook de bus
quote:Ja, maar op niet spitstijden is zelfs in de stad het busvervoer vaak niet al te denderend.
Op maandag 7 oktober 2002 20:25 schreef Jipje het volgende:[..]
je haalt me de woorden uit de mond... In ELKE provincie rijden bussen!!
Ware het niet dat begin volgend jaar de rook coupes in alle treinen worden afgeschaft en ik daardoor de file in wordt gejaagd
[Dit bericht is gewijzigd door Dlocks op 07-10-2002 20:27]
quote:Hier bij connexxion nog niet gezien.
Op maandag 7 oktober 2002 20:26 schreef Jipje het volgende:
Vrijwel elke bus...
quote:in de randstad onmogelijk denk ik...
Op maandag 7 oktober 2002 20:26 schreef Jipje het volgende:[..]
behalve als je drie kwartier moet staan......
quote:Misschien is het juist een signaal om te stoppen met roken
Op maandag 7 oktober 2002 20:26 schreef Dlocks het volgende:
Geef mij maar de trein.Ware het niet dat begin volgend jaar de rook coupes in alle treinen worden afgeschaft en ik daardoor de file in wordt gejaagd
quote:Nee maar dan kun je ook gewoon het beste gaan fietsen of lopen of met de trein....Want dan is de bus gelijk aan de auto... of misschien kun je dan nog maar het beste met je auto in de file staan, zit je een stuk lekkerder...
Op maandag 7 oktober 2002 20:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Ja, maar op niet spitstijden is zelfs in de stad het busvervoer vaak niet al te denderend.
quote:Waarom ik wel dan?
Op maandag 7 oktober 2002 20:27 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Hier bij connexxion nog niet gezien.
quote:Auto is veel relaxter als de bus. De bus vind ik ronduit klote eigenlijk. Stopt overal, elke halte stappen wel wat mensen uit, een hoop getreuzel bij de chauffeur, etc...
Op maandag 7 oktober 2002 20:28 schreef Jipje het volgende:[..]
Nee maar dan kun je ook gewoon het beste gaan fietsen of lopen of met de trein....Want dan is de bus gelijk aan de auto... of misschien kun je dan nog maar het beste met je auto in de file staan, zit je een stuk lekkerder...
quote:Echter als iedereen met de bus zou gaan hebben we geen files meer...
Op maandag 7 oktober 2002 20:33 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Auto is veel relaxter als de bus. De bus vind ik ronduit klote eigenlijk. Stopt overal, elke halte stappen wel wat mensen uit, een hoop getreuzel bij de chauffeur, etc...
quote:Best wel ja. Dat kunnen de busmaatschappijen namelijk niet aan. Dan zitten de bussen overvol. Daarnaast moet je het OV eerst veilig maken voordat je meer mensen naar het OV wilt lokken.
Op maandag 7 oktober 2002 20:35 schreef Jipje het volgende:[..]
Echter als iedereen met de bus zou gaan hebben we geen files meer...
(of redeneer ik dan te kort door de bocht?)
quote:Hoe bedoel je veilig maken? En ja tuurlijk, dan zouden er meer bussen en treinen moeten rijden.... duh...
Op maandag 7 oktober 2002 20:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Best wel ja. Dat kunnen de busmaatschappijen namelijk niet aan. Dan zitten de bussen overvol. Daarnaast moet je het OV eerst veilig maken voordat je meer mensen naar het OV wilt lokken.
quote:Meer bussen en treinen? Dan wordt het helemaal een zootje. Als ik zie dat de NS het nu al niet aankan.....als er meer treinen komen wordt het helemaal een puinhoop. De infrastructuur is daar namelijk niet op gemaakt. Waar gaat de NS trouwens dat extra personeel dat nodig is vandaan halen? Waar gaan ze het van betalen?
Op maandag 7 oktober 2002 20:39 schreef Jipje het volgende:[..]
Hoe bedoel je veilig maken? En ja tuurlijk, dan zouden er meer bussen en treinen moeten rijden.... duh...
Veilig maken bedoel ik zo: Het OV is bij lange na niet veilig. Je zou eens moeten weten wat er allemaal in een trein of bus gebeurd. Geregeld steekpartijen, geweld, bedreigingen, etc...
quote:Waarom is het OV volgens jou onveilig dan?
Op maandag 7 oktober 2002 20:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Best wel ja. Dat kunnen de busmaatschappijen namelijk niet aan. Dan zitten de bussen overvol. Daarnaast moet je het OV eerst veilig maken voordat je meer mensen naar het OV wilt lokken.
quote:Ik wil niet helemaal pro-ov zijn (want dat ben ik niet...
Op maandag 7 oktober 2002 20:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Meer bussen en treinen? Dan wordt het helemaal een zootje. Als ik zie dat de NS het nu al niet aankan.....als er meer treinen komen wordt het helemaal een puinhoop. De infrastructuur is daar namelijk niet op gemaakt. Waar gaat de NS trouwens dat extra personeel dat nodig is vandaan halen? Waar gaan ze het van betalen?
Veilig maken bedoel ik zo: Het OV is bij lange na niet veilig. Je zou eens moeten weten wat er allemaal in een trein of bus gebeurd. Geregeld steekpartijen, geweld, bedreigingen, etc...
quote:Die kans is vrij klein, maar de kans dat je slachtoffer wordt van kleinere criminaliteit is zeker in de Randstad aanwezig. Zakkenrollers bijvoorbeeld zijn altijd wel actief in treinen en op perrons. Of wat te denken van bagagedieven bij Schiphol. Ook laptops zijn een erg gewild object, en worden vaak gewoon uit je handen gerukt.
Op maandag 7 oktober 2002 20:45 schreef Jipje het volgende:[..]
Ik wil niet helemaal pro-ov zijn (want dat ben ik niet...
)maar, hoeveel procent kans heb je om in de trein of bus neergestoken of iets te worden, en wat is de kans dat je een ongeluk met de auto krijgt? Dat vraag ik me dan dus altijd af, en er is niemand die daar aan denkt heb ik altijd het idee. Tis maar wat er in het nieuws komt wat wij weten. Hetzelfde met 11 september. Hoe groot is nou in godsnaam de kans dat je vliegtuig gekaapt wordt? Vergelijk het eens met de kans dat je een ongeluk met de auto krijgt!? Maar goed wie ben ik...
Verder vind ik de vergelijking vliegtuig-ov totaal onzinnig.
Meer mensen in de trein is simpelweg niet mogelijk omdat de NS het niet aan kan, en omdat de meeste mensen helemaal het voordeel er niet in zien van in de trein te zitten. En gelijk hebben ze: Vaak vertragingen of gecancelde treinen en veel bestemmingen kun je slechts met overstappen bereiken.
quote:Oke oke, maar goed, de veiligheid is dus vergelijkbaar met die van de auto... Vind ik. Bovendien hoef je niet op een perron te lopen om slachtoffer te worden van de kleine criminaliteit en al helemaal niet in de randstad te wonen hoor! In eindhoven worden ook zat fietsen onder je neus vandaan gejat en portemonnees uit je broekzak geskoept...
Op maandag 7 oktober 2002 20:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Die kans is vrij klein, maar de kans dat je slachtoffer wordt van kleinere criminaliteit is zeker in de Randstad aanwezig. Zakkenrollers bijvoorbeeld zijn altijd wel actief in treinen en op perrons. Of wat te denken van bagagedieven bij Schiphol. Ook laptops zijn een erg gewild object, en worden vaak gewoon uit je handen gerukt.
Verder vind ik de vergelijking vliegtuig-ov totaal onzinnig. (psst, dat doe je hierboven zelf ook een beetje dus...
Meer mensen in de trein is simpelweg niet mogelijk omdat de NS het niet aan kan, en omdat de meeste mensen helemaal het voordeel er niet in zien van in de trein te zitten. En gelijk hebben ze: Vaak vertragingen of gecancelde treinen en veel bestemmingen kun je slechts met overstappen bereiken.
quote:Yep, helemaal true. Treinen zijn nu ook al vaak overvol. Gelukkig is de NS hard bezig met nieuwe treinen en die komen binnenkort allemaal, daarna is er weer volop plaats voor iedereen.
Op maandag 7 oktober 2002 20:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Of er vaak vertragingen zijn hangt ook maar net vanaf waar je bent, het zijn vaak de spoorlijnen waar ze mee bezig zijn. Zo is rond Hilversum altijd een ramp heb ik me eens laten vertellen, maar hier rond Schiphol zijn eigenlijk nooit vertragingen (of 5 minuten, alsof dát boeit).
quote:Het is een ander soort veiligheid. Het gaat nu even over criminaliteit in het OV. Daar heb je in de auto geen last van. Wel heb je in de auto meer kans op een ongeluk dan in de trein. Dat is wel weer waar.
Op maandag 7 oktober 2002 20:54 schreef Jipje het volgende:[..]
Oke oke, maar goed, de veiligheid is dus vergelijkbaar met die van de auto... Vind ik. Bovendien hoef je niet op een perron te lopen om slachtoffer te worden van de kleine criminaliteit en al helemaal niet in de randstad te wonen hoor! In eindhoven worden ook zat fietsen onder je neus vandaan gejat en portemonnees uit je broekzak geskoept...
quote:Kan de infrastructuur die extra treinen wel aan? Heeft de NS wel genoeg personeel? Ze hebben nu amper genoeg personeel, dat moet wat worden strakts met die extra treinen. Dat soort dingen vraag ik me af.
Op maandag 7 oktober 2002 20:57 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Yep, helemaal true. Treinen zijn nu ook al vaak overvol. Gelukkig is de NS hard bezig met nieuwe treinen en die komen binnenkort allemaal, daarna is er weer volop plaats voor iedereen.
Of er vaak vertragingen zijn hangt ook maar net vanaf waar je bent, het zijn vaak de spoorlijnen waar ze mee bezig zijn. Zo is rond Hilversum altijd een ramp heb ik me eens laten vertellen, maar hier rond Schiphol zijn eigenlijk nooit vertragingen (of 5 minuten, alsof dát boeit).
Vijf minuten vertraging boeit niet, 3 en half uur onderweg ipv 2 en half uur boeit wel. Als ik met de trein ga moet ik altijd over Hilversum en als er daar wat is, wat vaak voorkomt, dan heb je ook meteen een flinke vertraging aan je broek.
quote:Dat ligt er maar net aan met hoeveel mensen je reist. Een kortingkaart kost zo'n 45 euro, maar dat haal je er makkelijk weer uit als je een paar keer met de trein gaat. En voor het geld van een retourtje met korting kun je de benzine voor dezelfde afstand niet of misschien net betalen.
Op maandag 7 oktober 2002 20:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Het is een ander soort veiligheid. Het gaat nu even over criminaliteit in het OV. Daar heb je in de auto geen last van. Wel heb je in de auto meer kans op een ongeluk dan in de trein. Dat is wel weer waar.
Nadeeltje is ook weer dat de prijs/kwaliteit-verhouding van de NS ronduit kut te noemen is. Zeker als ze er volgend jaar nog eens 14% bovenop kwakken.
Enschede - Amsterdam Sloterdijk (tariefafstand: 163 km). Retour met korting kost € 18,10. Daarvoor kun je 16,5 liter benzine tanken (benzineprijs € 1,10 / liter). En als je zuinig rijdt (1:14) dan kom je daar 230 km ver mee. Met de trein leg je 163 + 163 = 326 km af.
Enkele reis met korting is trouwens € 11,00. Da's genoeg voor 10 liter benzine, en daarmee leg je zo'n 140 km af (weer uitgaand van 1:14) Je zult naar ruim 1:16 moeten om het net zo voordelig te laten worden.
quote:Als je met meerdere personen reist is de auto altijd voordeliger. Je kunt dan immers in de benzinekosten delen. Tien liter, delen met vier mensen is 2,5 liter de man. Da's een fooi.
Op maandag 7 oktober 2002 21:09 schreef Light het volgende:[..]
Dat ligt er maar net aan met hoeveel mensen je reist. Een kortingkaart kost zo'n 45 euro, maar dat haal je er makkelijk weer uit als je een paar keer met de trein gaat. En voor het geld van een retourtje met korting kun je de benzine voor dezelfde afstand niet of misschien net betalen.
Enschede - Amsterdam Sloterdijk (tariefafstand: 163 km). Retour met korting kost € 18,10. Daarvoor kun je 16,5 liter benzine tanken (benzineprijs € 1,10 / liter). En als je zuinig rijdt (1:14) dan kom je daar 230 km ver mee. Met de trein leg je 163 + 163 = 326 km af.
Enkele reis met korting is trouwens € 11,00. Da's genoeg voor 10 liter benzine, en daarmee leg je zo'n 140 km af (weer uitgaand van 1:14) Je zult naar ruim 1:16 moeten om het net zo voordelig te laten worden.
quote:Klopt. Ik ga ook uit van mijn situatie, en dat wil zeggen alleen reizen. Dan is de trein voordeliger dan de auto. Ik heb niet eens een auto, maar 'k wil dat toch wel eens veranderen. Al was het maar vanwege de tijdwinst, openbaar vervoer is nou niet altijd de snelste oplossing
Op maandag 7 oktober 2002 21:11 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Als je met meerdere personen reist is de auto altijd voordeliger. Je kunt dan immers in de benzinekosten delen. Tien liter, delen met vier mensen is 2,5 liter de man. Da's een fooi.
Terwijl je als je met zijn vieren reist wel vier treinkaartjes moeten kopen voor de volle prijs. Of het moet zijn dat iemand toevallig een kortingspas heeft.
Ik vind de trein echt tien keer niks eerlijk gezegd. Ik reis er geregeld mee, omdat het niet anders kan maar het is veel te vaak wel wat met de NS...
quote:Inderdaad. Als je toch de tijd hebt, en je hebt een jaarkaart of een OV, dan kun je best met het OV gaan.
Op maandag 7 oktober 2002 21:18 schreef Light het volgende:[..]
Klopt. Ik ga ook uit van mijn situatie, en dat wil zeggen alleen reizen. Dan is de trein voordeliger dan de auto. Ik heb niet eens een auto, maar 'k wil dat toch wel eens veranderen. Al was het maar vanwege de tijdwinst, openbaar vervoer is nou niet altijd de snelste oplossing
quote:Voor die paar extra centen zit ik toch echt liever in m'n eigen schone autootje met een leuk muziekje op dan dat ik moet staan in een drukke muffe trein. bah.
Op maandag 7 oktober 2002 21:09 schreef Light het volgende:[..]
trein is goedkoper enz enz.........daarmee leg je zo'n 140 km af (weer uitgaand van 1:14) Je zult naar ruim 1:16 moeten om het net zo voordelig te laten worden.
Als je de trein met 5 minuten mist, dan ben je een half uur later op bestemming, als je 5 minuten te laat wegrijd met auto, dan ben je ook maar 5 minuten te laat op bestemming
Één ding; in de trein kom je wel meer naast aantrekkelijke dames te zitten dan wanneer je met de auto gaat.
aanvulling:
Een half uur of langer wachten op de bus
Een half uur of langer staand wachten op de bus
Een half uur of langer staand wachten op de bus in de regen
Een half uur of langer staand wachten op de bus in de vrieskou
Naast een vadsige trol zitten een uur lang
Overstappen(als je al een aangename zitplek had kun je nu STAAN !)
Ondergekotste stoelen+ bijbehorende stank (niet elke dag)
Half opgegeten boeterhammen in de hoeken
Ranzige stoelen
Je kan tegen de kauwgum van de vorige passagier kijken die tegen de stoel voor je is aangeplakt..
en zo kan ik doorgaan
Ik heb die tijd achter me gelaten geklukkig...NOOIT MEER STAP IK IN EEN BUS.
Mensen die met plezier de bus pakken kunnen imho niet anders dan knettergek zijn...
quote:Nou, woon jij in een gehucht dat er maar 1x per half uur een trein gaat ? Want vanaf hier naar waar ik elke dag heen moet gaan er vier treinen per uur, en de bussen hier rijden 8x per uur, dus nogal kortzichtig...
Op dinsdag 8 oktober 2002 03:17 schreef creepy_stalker het volgende:
Voor die paar extra centen zit ik toch echt liever in m'n eigen schone autootje met een leuk muziekje op dan dat ik moet staan in een drukke muffe trein. bah.En dan is níet omdat ik geld teveel heb(student).
Als je de trein met 5 minuten mist, dan ben je een half uur later op bestemming, als je 5 minuten te laat wegrijd met auto, dan ben je ook maar 5 minuten te laat op bestemming
Één ding; in de trein kom je wel meer naast aantrekkelijke dames te zitten dan wanneer je met de auto gaat.
quote:Jongen jongen wat heb je het erg toch...
Op dinsdag 8 oktober 2002 10:18 schreef Public Enemy het volgende:
aanvulling:
Een half uur of langer wachten op de bus
Een half uur of langer staand wachten op de bus
Een half uur of langer staand wachten op de bus in de regen
Een half uur of langer staand wachten op de bus in de vrieskou
Naast een vadsige trol zitten een uur lang
Overstappen(als je al een aangename zitplek had kun je nu STAAN !)
Ondergekotste stoelen+ bijbehorende stank (niet elke dag)
Half opgegeten boeterhammen in de hoeken
Ranzige stoelen
Je kan tegen de kauwgum van de vorige passagier kijken die tegen de stoel voor je is aangeplakt..
en zo kan ik doorgaan
En een half uur wachten op de bus ? Ga je soms een half uur voordat de bus komt al bij de halte staan ofzo?
quote:Ik moet twee keer per week van Hoofddorp naar Amsterdam (mercatorplein) en drie keer per week naar Amsterdam (isolatorweg).
Op dinsdag 8 oktober 2002 11:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Met de auto kun je gaan wanneer je wil, als je met de bus wacht moet je altijd maar ff wachten tot het tijdstip waarop er een bus gaat. Met de auto ben je ook in 1 keer bij je bestemming, met de bus moet je vaak nog eens overstappen.
En dan heb ik het nog niets eens erover dat de bus bij elke halte stopt, en dat dat allemaal lang duurt...
Voor het eerste moet ik eerst de bus, dan de trein en dan de bus.
Voor het tweede eerst de bus, dan de trein, dan de metro.
Over alletwee doe ik ongeveer 45 minuten (inclusief lopen naar eindbestemming). Als ik met de auto zou gaan zou ik voor de eerste ongeveer 35 minuten kwijt zijn en voor de tweede ongeveer 40.
Voor het eerste geldt dat de eerste bus 8 of 6x per uur gaat, de trein gaat 4x per uur maar daarvan sluiten er 2 goed aan op de laatste bus, dus ik zorg dat ik de goede trein heb. Die laatste bus rijdt trouwens wel 4x per uur, maar dan moet ik 12 minuten wachten.
Voor het tweede geldt weer 1e bus rijdt 8x per uur (altijd in de spits), trein rijdt 4x per uur (maakt niet uit welke ik neem) en daarna de metro, die rijdt in de spits ook 8x per uur, dus hoef ik nooit lang te wachten.
Loopafstand huis-> bushalte = 4 minuten.
Loopafstand halte-> 1e bestemming = 3 minuten
Loopafstand halte-> 2e bestemming = 7 minuten
Nou, is dat ideaal of niet
Het kán wel goed....
quote:Nee, ik kan er niet tegen als er allemaal stinkende, ranzige personen naast mij zitten, van die figuren die aan de evolutie zijn ontsnapt...
Op dinsdag 8 oktober 2002 11:44 schreef dennisdotcom het volgende:Jongen jongen wat heb je het erg toch...
Zo erg is het echt niet elke dag hoor, en als je er niet tegen kan naast iemand anders te zitten vraag ik me af of jij wel in de maatschappij past ?
quote:School is uit, dan kun je WACHTEN op de bus ja, een half uur als je pech hebt. Misschien dat jij dan uit je neus gaat staan vreten, dat intereseert me niet, maar de meeste mensen wachten dan.
En een half uur wachten op de bus ? Ga je soms een half uur voordat de bus komt al bij de halte staan ofzo?
quote:Dat er bij jou 4x per uur een trein en 8x per uur een bus vertrekt wil niet zeggen dat dat overal zo is. Sterker nog, op de kaart van Nederland is het maar een klein gebied waar de verbindingen zo goed zijn. Hier rijden de bussen 4x per uur, en da's vergeleken bij waar m'n ouders wonen al een hele vooruitgang, daar rijden ze maar eens per uur.
Op dinsdag 8 oktober 2002 11:44 schreef dennisdotcom het volgende:[..]
Nou, woon jij in een gehucht dat er maar 1x per half uur een trein gaat ? Want vanaf hier naar waar ik elke dag heen moet gaan er vier treinen per uur, en de bussen hier rijden 8x per uur, dus nogal kortzichtig...
Als het ff kan met de auto, en anders maar met de bus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |