abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135847440
Ik zit in een thuissituatie die niet zo prettig is. Ik woon nog thuis en mijn moeder is al 6 jaar ziek. (Ze heeft kanker gehad en de chemo is toen verkeerd aangeslagen waardoor ze er heel veel aan over heeft gehouden) Ik word er vaak mee geconfronteerd mee dat het niet goed gaat met haar. Ze let altijd op me en uit haar frustraties op mij. Op school gaat het ook niet zo lekker en mijn bijbaantje bij de thuiszorg vind ik ook niet zo leuk. Het lukt me ook niet om iets anders te vinden. Op mezelf wonen gaat momenteel ook niet, maar ik wil gewoon graag weer rust in mijn hoofd hebben. Ik uit mijn frustraties op mensen die ik lief heb terwijl ik dat niet wil. Nu wilde ik vragen of er mensen tips hebben wat ik nu het beste kan doen?
pi_135847486
Naar de psycholoog/huisarts ^O^
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_135847527
Misschien praten met je moeder zodat ze hulp kan krijgen met de situatie ( op geestelijk en wellicht ook lichamelijk vlak (thuishulp)) zodat je de situatie thuis kunt verbeteren, voor beide win-win situatie.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135847537
Normaal over praten/bespreekbaar maken.

quote:
6s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:50 schreef bijdehand het volgende:
Naar de psycholoog/huisarts ^O^
En dat kan ook weleens werken.
pi_135848155
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:51 schreef trovey het volgende:
Misschien praten met je moeder zodat ze hulp kan krijgen met de situatie ( op geestelijk en wellicht ook lichamelijk vlak (thuishulp)) zodat je de situatie thuis kunt verbeteren, voor beide win-win situatie.
Het probleem is dat ze niks meer wilt. Ze wilt absoluut geen thuishulp/psycholoog, maar ze kan niks meer. Ook als ze graag wilt winkelen zeg ik dat ze gewoon op internet iets leuks moet kopen en ook gratis kan retourneren, maar ook dat wilt ze niet. Ze is ook heel erg eigenwijs, maar ik ga er zelf ook onderdoor omdat ik haar alleen maar pijn zie hebben, en ze is alleen nog maar negatief naar me en wordt al boos om het kleinste.
pi_135848286
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:03 schreef Foire1991 het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze niks meer wilt. Ze wilt absoluut geen thuishulp/psycholoog, maar ze kan niks meer. Ook als ze graag wilt winkelen zeg ik dat ze gewoon op internet iets leuks moet kopen en ook gratis kan retourneren, maar ook dat wilt ze niet. Ze is ook heel erg eigenwijs, maar ik ga er zelf ook onderdoor omdat ik haar alleen maar pijn zie hebben, en ze is alleen nog maar negatief naar me en wordt al boos om het kleinste.
Dan leg je uit hoe de rest van het gezin lijdt onder de situatie en dat ze niet de enige is die hier mee moeten leven en dat het niet zo door kan gaan omdat het gezin dan kapot gaat door haar gedrag....en dat doe je net zo lang tot het doordringt, soms duurt het gewoon een tijdje maar je moet haar wel met de situatie confronteren. Is natuurlijk niet leuk maar ouders zijn ook gewoon mensen en soms moeten ze wakker geschud worden. Contact opnemen met de huisarts om aan te geven dat je niet meer weet hoe ermee om te gaan wil ook nog wel eens helpen als je een meedenkende huisarts hebt. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135848569
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:06 schreef trovey het volgende:

[..]

Dan leg je uit hoe de rest van het gezin lijdt onder de situatie en dat ze niet de enige is die hier mee moeten leven en dat het niet zo door kan gaan omdat het gezin dan kapot gaat door haar gedrag....en dat doe je net zo lang tot het doordringt, soms duurt het gewoon een tijdje maar je moet haar wel met de situatie confronteren. Is natuurlijk niet leuk maar ouders zijn ook gewoon mensen en soms moeten ze wakker geschud worden. Contact opnemen met de huisarts om aan te geven dat je niet meer weet hoe ermee om te gaan wil ook nog wel eens helpen als je een meedenkende huisarts hebt. ;)
Dit inderdaad.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:46:03 #8
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135852410
Wat Trovey zegt.
Verder kan je zelf misschien ook bij een psycholoog terecht, dat hoeft niet per sé alleen voor je moeder te zijn.

Of:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_135853528
Zijn je ouders nog samen of heb je broers/zussen? Dan zou ik met mensen het gesprek met je moeder aangaan. Het wil nog wel eens helpen als je met meerdere familieleden bij je moeder gaat zitten om uit te leggen hoe lastig het voor jullie is om met deze situatie om te gaan. Zo voorkom je ook dat ze enorm gaat zitten vitten op alleen de boodschapper, want ze hoort het dan van meerdere mensen.

Wat Trovey zegt: een huisarts kan je misschien ook wel helpen, ik weet nog dat ik ooit een keer een huisarts heb ingeschakeld toen mijn vader een inzinking had. Naar mij wilde hij niet luisteren maar naar de huisarts wel want 'die had ervoor geleerd'. Kan je huisarts niks voor je moeder doen, dan in ieder geval voor jou. Hij kan jou doorverwijzen naar bijvoorbeeld een Dimence of een psycholoog, zodat je voor jezelf beter leert om te gaan met deze situatie.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Of:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:11:26 #10
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135856972
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:07 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

:')
Wut? :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:15:42 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_135857182
Beste oplossing is golddigger worden en rijke vent zoeken, zodat je het huis uit kan en verder kan met je leven. Enigste nadeel is dat niet lelijk moet zijn.
Je bent een waardeloze agent.
pi_135872427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:11 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wut? :')
Ik zat te twijfelen tussen :D en :') , maar vond die blije smiley iets te blij voor dit topic.
Niet dat ik je oplossing afkeur..
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  vrijdag 24 januari 2014 @ 18:58:09 #13
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_135902927
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:03 schreef Foire1991 het volgende:

[..]

Misschien helpt het ook een beetje als je iets voor haar koopt bv... en help je ook mee in huis met allerlei zaken ??
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')