Ten eerste: tel je zegeningen. Jouw leven is beter dan dat van 95% van de wereldbevolking.quote:Op donderdag 23 januari 2014 11:51 schreef hairybeardyman het volgende:
Na 4 impulsieve studiekeuzes, 3 relaties met een slechte invloed die stuk liepen en enkele tijdelijke banen er tussendoor, ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij een verzekeringsmaatschappij. Ik mag mezelf geluk prijzen dat ik in deze tijd een tijdelijke baan heb, maar toch... ik ben niet tevreden waar ik nu sta. Het werk is oersaai en ik weet nu al dat ik dat niet voor de rest van mijn leven wil gaan doen. Hogerop werken zie ik ook niet zitten omdat het verzekeringswereldje an sich me totaal niet bevalt. Het is allemaal veels te tendentieus en semi-politiek. Ik wil werk doen waar ik daadwerkelijk iets kan betekenen dan werk doen waarin ik iedere dag mezelf belangrijker moet voordoen dan het eigenlijk allemaal is.
Om niet stil te zitten heb ik me nu verdiept in mogelijkheden om duaal te studeren. De zorg klinkt aangenaam interessant. Voor de rest weet ik het eerlijk gezegd allemaal (nog steeds) niet. Ik kan zo kwaad worden op mezelf doordat ik tijd en kansen genoeg had om hierover veel eerder na te denken. Maar goed.. tijd verspillen met oude koeien uit de sloot halen of mijmeren over hoe ik dingen anders had kunnen doen heb ik geen zin in.
Mijn leven probeer ik nu te verrijken door meer tijd te besteden met mijn familie (vaker tantes/neven/nichten bezoeken/vaker met ouders een film kijken etc) en me bezig te houden met dingen die me daadwerkelijk interesseren: muziek, sport en seks. Dat vergaat me allemaal prima, maar ik merk nu wel steeds vaker dat ik aan het eind van de dag een ontevreden leeg gevoel overhoud. Zo van: hier moet ik het maar mee doen? Dit is het dan? Het leven in "de grote mensenwereld". Het voelt allemaal als een grote ontgoocheling. Op de een of andere manier lijkt alles veel minder spectaculair te lijken dan het vroeger allemaal leek. Relaties? Dat is kennelijk enkel je geluk af laten hangen. Seks? Dat begint me stierlijk te vervelen. Een goed huwelijk? Dat gebeurt alleen in films. Zelfs sporten lijkt me al niet meer energie te leveren. Wat kan ik doen om me bezig te blijven houden in plaats van dat ik steeds vaker stil zit met dit leeg gevoel? Ik ben nu 28 jaar oud.
Voltijd kan ik al op mijn buik schrijven omdat ik geen recht meer heb op studiefinanciering.quote:
Verzuurd? Valt wel mee hoorquote:Op donderdag 23 januari 2014 12:01 schreef iScream. het volgende:
Je komt verdomd verzuurd over als ik het zo lees.. Hoe breng je "meer tijd besteden aan seks" in de praktijk?? Heb je een vriendin? Lijkt mij ook dat als je BEWUST meer tijd gaat besteden aan bijvoorbeeld seks dat het meer als een verplichting richting jezelf overkomt, wat weer ervoor zorgt dat je het als saai ervaart.
I know I know.. wat juist ook de reden is dat ik meer tijd nu spendeer aan familie en de dingen die ik leuk vind...quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:41 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Ten eerste: tel je zegeningen. Jouw leven is beter dan dat van 95% van de wereldbevolking.
Ten tweede: volg je passies en wat je hart je ingeeft. Wat interesseert je werkelijk? Wat vind je werkelijk leuk?
Doe datgene waar je passie voor voelt en je zult je gelukkiger voelen.
Geheimpje: Er zijn zat mensen die naast een fulltime baan studeren.. op de avondschool of via een zelfstudie van bv LOI of Scheidegger bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:42 schreef hairybeardyman het volgende:
Voltijd kan ik al op mijn buik schrijven omdat ik geen recht meer heb op studiefinanciering.Deeltijd of duaal is mogelijk, maar de studies die me interesseren kan ik op mijn hand tellen + dan zal ik een werkgever moeten vinden die daar flexibel in is.
Ja, gewoon even uit het niets een marathon lopen en daar 'even voor trainen', goed idee man!quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:52 schreef Catatafish het volgende:
Ik zie je in de huidige situatie op de banenmarkt niet zomaar switchen van baan. Dus misschien daarbuiten je pleziertjes halen. Schrijf je eens in voor een marathon hardlopen, koop een piano en leer pianospelen. Koop desnoods een boek waar je interesse in ligt.
Je klinkt als een verwaand rijkeluiskindje dat nog nooit tegenslagen heeft gekend. Ik heb gewoon geen zin om alle persoonlijke tegenslagen die ik heb doorstaan op te sommen en focus me op het heden en wat ik nu het beste kan doen. Sorry hoor, maar je bent wel erg snel klaar met vooroordelen....quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Geheimpje: Er zijn zat mensen die naast een fulltime baan studeren.. op de avondschool of via een zelfstudie van bv LOI of Scheidegger bijvoorbeeld.
Je klinkt vooral als iemand die niets wil en wel loopt te janken dat het niet vanzelf gaat.
quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:59 schreef hairybeardyman het volgende:
[..]
Je klinkt als een verwaand rijkeluiskindje dat nog nooit tegenslagen heeft gekend. Ik heb gewoon geen zin om alle persoonlijke tegenslagen die ik heb doorstaan op te sommen en focus me op het heden en wat ik nu het beste kan doen. Sorry hoor, maar je bent wel erg snel klaar met vooroordelen....
Ja je kan er nu wel honend op reageren met al die smileys, maar prop anderen dan ook niet ongevraagd woorden in de mond met verwijten die nergens op slaan want dan ontvang je de bal gewoon terug hoor.quote:
Ok, ja.. ik zit nu ook in die fase. Orienteren en kijken wat ik écht leuk vind. Ik heb al een meeloopdag voor verpleegkunde achter de rug en vond dat leuk. Met al die impuslieve studiekeuzes in het achterhoofd ben ik echter wel héél bedachtzaam geworden... Dat zorgt er ook weer voor dat het allemaal wat langer duurt, maar goed.. het is een begin. Wat studeer jij?quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:06 schreef Pausmobiel het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 23 januari 2014 12:42 schreef hairybeardyman het volgende:
[..]
Voltijd kan ik al op mijn buik schrijven omdat ik geen recht meer heb op studiefinanciering.
Deeltijd of duaal is mogelijk, maar de studies die me interesseren kan ik op mijn hand tellen + dan zal ik een werkgever moeten vinden die daar flexibel in is.
[..]
Ik volg ook een hbo opleiding naast een 32-urige werkweek, dus het is in deeltijd wel mogelijk. Het is inderdaad wel belangrijk dat je iets doet waar je echt gemotiveerd voor bent, anders wordt het lastig om vol te houden.
Ik heb net als jij ook zo'n moment gehad van "is dit het nu" en ben ook gaan nadenken over wat ik nu echt wil en wat ik belangrijk vind.
Met twee andere hbo studies achter de rug die ik niet heb afgerond, weet ik precies wat je bedoelt.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:09 schreef hairybeardyman het volgende:
[..]
Ok, ja.. ik zit nu ook in die fase. Orienteren en kijken wat ik écht leuk vind. Ik heb al een meeloopdag voor verpleegkunde achter de rug en vond dat leuk. Met al die impuslieve studiekeuzes in het achterhoofd ben ik echter wel héél bedachtzaam geworden... Dat zorgt er ook weer voor dat het allemaal wat langer duurt, maar goed.. het is een begin. Wat studeer jij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |