MAN (34) STOOT TEEN AAN BED
van onze redactie
GRONINGEN - In de nacht van zaterdag op zondag heeft TS zijn grote teen aan zijn bed gestoten. Toen het voorval gebeurde riep de onfortuinlijke man: OEI! Buurtgenoten verklaarden later aan een verslaggever van onze krant een schreeuw gehoord te hebben, maar er verder geen aandacht aan te hebben geschonken. Over de precieze toedracht van het ongeval, wil TS geen uitspraken doen, maar vermoed wordt, dat er alcohol in het spel is geweest.
TS zegt in een reactie: "Ik ging om een uur of vier richting mijn bed, het was zaterdag, dus het was wat later geworden. Alles was eigenlijk heel normaal. Eerst heb ik gewoon nog even mijn tanden gepoetst, toen ik de slaapkamer inliep, net mijn broek had uitgedaan, gebeurde het. Het was vreselijk, een nachtmerrie."
In Nederland alleen al vinden jaarlijks naar schatting 1,8 miljoen huis-, tuin- en keukenongelukken plaats. Als je naar deze cijfers kijkt, is het verbazingwekkend dat slechts 2% van de Nederlanders een EHBO-diploma heeft. Het is belangrijk om te weten wat je in noodsituaties wel en niet moet doen, dat schrijft het GHOR op haar website.
De TS is er met zijn kneuzing nog goed vanaf gekomen. Afgelopen avond is hem nogmaals om een reactie gevraagd, en hij zegt het naar omstandigheden goed te maken. Hij lijkt inmiddels vrijgekomen van de schrik, doch heeft de GGZ hem inmiddels per brief laten weten hem psychisch te willen bijstaan, om deze nare gebeurtenis te helpen verwerken. Mevrouw de Groot, eerstelijnspsychologe van GGZ zegt hierover: "men onderschat vaak de impact van wat een klein voorval lijkt, maar het kan toch een zware druk leggen op slachtoffers en kan zelfs lijden tot ernstige psychische schade, tenzij men op tijd hulp inschakelt."
Het slachtoffer wil via deze weg ook van de gelegenheid gebruik maken, zijn dank uit te spreken voor de vele steunbetuigingen die hij afgelopen dagen heeft ontvangen. "Hartverwarmend. Bedankt."