abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135819341
Hee, ik ben Tess en ben 16 jaar ik zit nu op het vwo in de 5e klas.

Ongeveer 2 maanden geleden waren er een paar 6e klassers in mijn klas om te vertellen hoe het er in het eindexamenjaar aan toe gaat. Één van die mensen was een jongen en vanaf dat moment is hij eigenlijk bijna permanent in mijn gedachten ook al ken ik hem dus nauwelijks. Ik vind hem heel erg knap en hij lijkt me ook heel aardig. Maar ik weet nu niet of ik verliefd op hem ben of dat ik hem gewoon alleen heel erg knap vind. Ik heb z'n facebook al helemaal uitgepluisd en ik ben ook een keer achter hem aan gefietst om te kijken waar hij ongeveer woont. ( Hier had ik na afloop wel een beetje spijt van omdat dat toch wel raar is denk ik. ) Het is dus nu al 2 maanden gaande en het is dus geen opvlieging. Ik zou ook heel erg graag contact met hem willen krijgen maar ik weet niet echt hoe... Ik heb er over gedacht een brief in z'n kluisje te stoppen waarin ik mijn gevoelens voor hem beschrijf maar er houd me steeds iets tegen om de brief er in te doen. Heeft iemand tips hoe ik het kan aanpakken om contact met hem te krijgen, is de brief wel een goed idee? Of moet ik het misschien gewoon laten?
Ik hoop op leuke reacties x Tess.
pi_135819464
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:53 schreef Tess97 het volgende:
Heeft iemand tips hoe ik het kan aanpakken om contact met hem te krijgen
Spreek hem gewoon een keer aan als je hem tegen komt, de makkelijkste weg.
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:56:20 #3
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_135819545
ja, je bent verliefd, ;)

Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:56:38 #4
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_135819561
Zo'n brief schrikt alleen maar af, zeker als hij je niet kent.
Helemaal super.
  Spellchecker woensdag 22 januari 2014 @ 20:57:30 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_135819630
Over n paar weken is het Valentijn ... O+

Doe er je voordeel mee!
pi_135819708
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:57 schreef maily het volgende:
Over n paar weken is het Valentijn ... O+

Doe er je voordeel mee!
Oh kots ja dat is waar ook
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 22 januari 2014 @ 20:59:32 #7
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_135819785
Spreek hem gewoon een keer aan. Vraag hem wat hij volgend jaar gaat doen, of hij tips heeft over je pws, misschien een leuke opleiding weet, of vraag hem naar welk cafe hij meestal gaat. En als je hem dronken tegenkomt op zijn schoot springen en aflebberen
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_135819794
quote:
14s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:55 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Spreek hem gewoon een keer aan als je hem tegen komt, de makkelijkste weg.
Ja dat is het wel maar ik weet niet of ik dat wel durf, ik zou het ook vreemd vinden als een jongen uit een lagere klas me opeens aanspreekt en een praatje maakt.
pi_135819880
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:59 schreef Tess97 het volgende:

[..]

Ja dat is het wel maar ik weet niet of ik dat wel durf, ik zou het ook vreemd vinden als een jongen uit een lagere klas me opeens aanspreekt en een praatje maakt.
Welnee, het ergste dat hij kan doen is geen interesse tonen, weet je dat ook weer. :)
pi_135819886
quote:

[..]

heel erg vreemd inderdaad
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_135819917
Begin een gesprekje op Facebook.
Je kan gewoon een berichtje sturen zonder dat jullie vrienden zijn op Facebook.
Je kan zeggen dat je hem toevallig tegen kwam op FB, en vertellen dat hij in jouw klas uitleg heeft gegeven.
Daarna kan je verder het gesprek uitbreiden door over dat onderwerp nog wat vragen te stellen.
En als je hem dus eerst via FB aangesproken hebt, is de stap ook gelijk gemakkelijker om hem in het echt te begroeten/praatje te maken.

Succes!
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:04:04 #12
411401 imikethat
pi_135820152
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:01 schreef Cracker26 het volgende:
Je kan zeggen dat je hem toevallig tegen kwam op FB, en vertellen dat hij in jouw klas uitleg heeft gegeven.
Daarna kan je verder het gesprek uitbreiden door over dat onderwerp nog wat vragen te stellen.
En als je hem dus eerst via FB aangesproken hebt, is de stap ook gelijk gemakkelijker om hem in het echt te begroeten/praatje te maken.

Succes!
Dit komt juist creapy over :')
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_135820537
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:04 schreef imikethat het volgende:

[..]

Dit komt juist creapy over :')
Haha, dat mag je vinden.
Maar ik vind jouw idee zeker niet beter. Maar goed, dat mag ik dan weer vinden ;)
pi_135820724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:01 schreef Cracker26 het volgende:

Succes!
Ik vind dit best een goeie! Ik wist eigenlijk niet dat dat kon bij iemand waarmee je niet bevriend bent. Het is in ieder geval minder eng dan hem op school zelf aanspreken. Bedankt!
pi_135820873
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:11 schreef Tess97 het volgende:

[..]

Ik vind dit best een goeie! Ik wist eigenlijk niet dat dat kon bij iemand waarmee je niet bevriend bent. Het is in ieder geval minder eng dan hem op school zelf aanspreken. Bedankt!
Dat bedoel ik. Je staat niet direct oog in oog met hem, maar kan het op een beetje op een veilige manier op gang helpen.

Gewoon naar zijn Facebook gaan en op "message" (ik heb de engelse versie :) ) klikken. Dan kan je een berichtje sturen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:39:15 #16
411401 imikethat
pi_135823176
Als een random meisje tegen me begint te praten op FB en je herkent haar niet komt dat juist stalkerig over. Als ze het op school doet komt het veel relaxter over.
pi_135824057
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:39 schreef imikethat het volgende:
Als een random meisje tegen me begint te praten op FB en je herkent haar niet komt dat juist stalkerig over. Als ze het op school doet komt het veel relaxter over.
Dat is jouw mening.
Als ze na afwijzen van jou nog regelmatig berichten blijft sturen, is het stalkerig ja.
De eerste keer dat ze je aanspreekt kan je dat gewoon zien als dat ze interesse toont(met een achtergrond die je op dat moment nog niet weet).
pi_135833813
quote:
Precies, dat is een goede manier. En daar is helemaal niks creapy aan ofzo. Kan prima. Succes!
pi_135834013
Ik zou toch proberen een praatje te maken op school.
Stap je op hem af en zeg je "jij bent die jongen die pas uitleg gaf over het examenjaar".
Dan zeg je dat je daar nog een paar vragen over hebt, en vanaf daar kan je het gesprek heel makkelijk wat persoonlijker maken.
Veel beter dan Facebook, want je kan meteen z'n reactie peilen en of er eventueel interesse van zijn kant is.

Facebook is makkelijk, maar kan ook een dooddoener zijn als je geen reactie krijgt.
Dan word het voor jou weer een stapje lastiger om hem daarna alsnog op school aan te spreken.

Zoek gewoon een kans als je hem op school ziet lopen.
pi_135834353
Aanvulling op mijn vorige reactie: als je hem persoonlijk tegenkomt in de school is dat natuurlijk beter dan via FB. Wat ik alleen wilde aangeven is dat FB niet raar is ofzo.
pi_135834621
quote:
Hee, ik ben Tess en ben 16 jaar ik zit nu op het vwo in de 5e klas.

Ongeveer 2 maanden geleden waren er een paar 6e klassers in mijn klas om te vertellen hoe het er in het eindexamenjaar aan toe gaat. Één van die mensen was een jongen en vanaf dat moment is hij eigenlijk bijna permanent in mijn gedachten ook al ken ik hem dus nauwelijks. Ik vind hem heel erg knap en hij lijkt me ook heel aardig. Maar ik weet nu niet of ik verliefd op hem ben of dat ik hem gewoon alleen heel erg knap vind. Ik heb z'n facebook al helemaal uitgepluisd en ik ben ook een keer achter hem aan gefietst om te kijken waar hij ongeveer woont. ( Hier had ik na afloop wel een beetje spijt van omdat dat toch wel raar is denk ik. ) Het is dus nu al 2 maanden gaande en het is dus geen opvlieging. Ik zou ook heel erg graag contact met hem willen krijgen maar ik weet niet echt hoe... Ik heb er over gedacht een brief in z'n kluisje te stoppen waarin ik mijn gevoelens voor hem beschrijf maar er houd me steeds iets tegen om de brief er in te doen. Heeft iemand tips hoe ik het kan aanpakken om contact met hem te krijgen, is de brief wel een goed idee? Of moet ik het misschien gewoon laten?
Ik hoop op leuke reacties x Tess.
Hetgeen wat je tegenhoudt is dat het geen film is en nogal weird om dat te doen. Ten eerste ben je verliefd, zoals andere al hebben aangehaald, stap op hem af. Hierbij moet ik toevoegen dat je niet onzeker en raar op hem moet afstappen. Daarnaast heb je hem nooit gesproken. Vaak merk ik dat dit voorkomt bij mensen die onzeker zijn, die worden zomaar verliefd en willen de mensen volledig achteraan zitten. Doe geen rare dingen en stalk hem niet ;). En besef dat hij misschien niet zo leuk is, als jij zelf doet vermoeden, houdt dit in je gedachtegang en stap op hem af.
pi_135834714
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 00:15 schreef Drexciyan het volgende:
Ik zou toch proberen een praatje te maken op school.
Stap je op hem af en zeg je "jij bent die jongen die pas uitleg gaf over het examenjaar".
Dan zeg je dat je daar nog een paar vragen over hebt, en vanaf daar kan je het gesprek heel makkelijk wat persoonlijker maken.
Veel beter dan Facebook, want je kan meteen z'n reactie peilen en of er eventueel interesse van zijn kant is.

Facebook is makkelijk, maar kan ook een dooddoener zijn als je geen reactie krijgt.
Dan word het voor jou weer een stapje lastiger om hem daarna alsnog op school aan te spreken.

Zoek gewoon een kans als je hem op school ziet lopen.
Dit is opzicht wel goed, maar ik zou het vervangen:

'Hey jij bent die jongen van het examenjaar/vwo 6, er is iets wat ik niet snap, kan jij me misschien helpen'. Dan verzin je zo'n onzinverhaal.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:06:28 #23
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_135926764
quote:
maar er houd me steeds iets tegen om de brief er in te doen. Heeft iemand tips hoe ik het kan aanpakken om contact met hem te krijgen, is de brief wel een goed idee? Of moet ik het misschien gewoon laten?
Ik zou persoonlijk met hem praten daarover wanneer hij ergens alleen even is, je hebt niks te verliezen want er komt altijd weer iemand anders langs mocht het niet lopen zoals je gehoopt had, dus don't worry... je blijft echt niet alleen hoor.

quote:

[..]

Een jongen wil vaak juist graag een jongere meid, vaak werkt andersom juist minder goed... (ik spreek nu even in het algemeen dat het vaak zo werkt he).
Dus ook dit is geen punt, gewoon proberen ok. ^O^
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')