Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:37 schreef dcm360 het volgende:
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.
ja, veel meer dan dat staat er niet in ook. Ben ik toch nieuwsgierig welke veranderingen en hoe veel en hoe vaak de plannen gewijzigd zijn. 326 M is nogal wat op een order van 1,9 Gquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:37 schreef dcm360 het volgende:
Als je het artikel even leest, staat daar dat Bombardier de extra kosten en langere levertijd wijt aan veranderde eisen van de kant van SBB.
Lijkt mij wel. Je doet een aanbesteding met bepaalde specificaties, die worden gehonoreerd en tijdens de bouw wilt SBB nog aanpassingen. Is meerwerk, kost tijd en geld en die zullen verhaalt moeten worden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:43 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat is bij eigenlijk ieder treinproject wel zo.. Dus ik vraag me af of dat een legitieme reden is.
Proeven hoe marktwerking echt werkt?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Heet van de naad:
Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.
Liander is een netbeheerder. De ProRail van elektriciteit zegmaar.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Proeven hoe marktwerking echt werkt?
Juist op het punt van veiligheid of afmontage kan je altijd nog wijzigingen verwachten vanwege toelating en dat soort zaken. Met dat soort dingen hoor je om te kunnen gaan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Je doet een aanbesteding met bepaalde specificaties, die worden gehonoreerd en tijdens de bouw wilt SBB nog aanpassingen. Is meerwerk, kost tijd en geld en die zullen verhaalt moeten worden.
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Liander is een netbeheerder. De ProRail van elektriciteit zegmaar.
Meerwerk = meerwerk.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Juist op het punt van veiligheid of afmontage kan je altijd nog wijzigingen verwachten vanwege toelating en dat soort zaken. Met dat soort dingen hoor je om te kunnen gaan.
geografisch gescheiden in vaste gebieden =/=marktwerkingquote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.
Nee, zo werkt het niet. Als je vooraf had kunnen verwachten dat het erbij zou komen en het niet hebt ingecalculeerd in de prijs van je leverantie dan is dat je eigen schuld. Alleen in aannemersland werkt dat niet zo.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Meerwerk = meerwerk.
Als k aan jou vraag om vijf acties uit te voeren en je moet er uiteindelijk zeven van me doen ga je toch ook extra geld eisen.
bus 11 terug?quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren.
Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan.
De conclusie is dus dat Bombardier van mening is dat er meerwerk gedaan moet worden dat niet vooraf in te calculeren was.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Als je vooraf had kunnen verwachten dat het erbij zou komen en het niet hebt ingecalculeerd in de prijs van je leverantie dan is dat je eigen schuld. Alleen in aannemersland werkt dat niet zo.
Ja, net als er meerdere kabelbedrijven zijn. Toch kan ik wel een abonnement bij Ziggo nemen en niet bij UPC.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.
Ik ben niet verbaasd dat er zo weinig zijn en dat ze elders een uitdaging zoekt. NS komt al jaren over alsof het geleid wordt door management wat het werkelijk treintjes rijden (of erger nog, reizigers vervoeren) maar lastig lijkt te vinden.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Heet van de naad:
Ingrid Thijsen verlaat NS. Ze stapt over naar Lliandr.
Persoonlijk beschouw ik haar vertrek als een verlies. Ze is een van de weinige managers van binnen de spoorsector. Ze is begonnen als leidinggevende van een ploeg conducteurs en zo opgeklommen.
Zover kan dat toch niet lopen zijn? Ik heb het afgelopen half jaar toch aardig wat keren Korrewegwijk-Hoofdstation gelopen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vanavond na acht uur geen treinverkeer Groningen - Delfzijl/Roodeschool. Ze gaan de kruiswissels in Sauwerd definitief repareren.
Best kut, ik ben met de trein naar het werk gegaan.
Bus 2. Die stopt dichter bij huis.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bus 11 terug?
en anders een half uurtje lopen. is goed voor de beweging
3,6 km volgens Google. Maar ik heb geen zin om te lopen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zover kan dat toch niet lopen zijn? Ik heb het afgelopen half jaar toch aardig wat keren Korrewegwijk-Hoofdstation gelopen.
Een wat?quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:12 schreef b2py het volgende:
Geen fabeltastisch Q-Link voor je deur?
Lui varken.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
3,6 km volgens Google. Maar ik heb geen zin om te lopen.
quote:
Netbeheer is absoluut geen markt, het zijn lokale monopolisten.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:36 schreef b2py het volgende:
[..]
Uhu, maar wel in een markt met meerdere beheerders als ik Wikipedia goed volg.
Nee, meestal niet. In veel gevallen zijn de netbeheerder in provinciale handen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:05 schreef b2py het volgende:
En dat beheer is niet publiekelijk aanbesteed?
Dat maakt me wel nieuwsgierig:quote:Op donderdag 23 januari 2014 18:54 schreef James1988 het volgende:
Spanje gaat een deel van de hogesnelheidslijnen die in planning/aanbouw zijn als enkelsporige lijn uitvoeren, dit om kosten te besparen. De tracé's worden wel voorbereid op de latere aanleg van een tweede spoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |