Maar geen piepjes verder?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:48 schreef dzb9 het volgende:
p.s. de ventilator van de videokaart draait gewoon
ja dat heb ik gedaan
Dat zou allemaal piepjes geven, me dunkt?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:51 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Even goed je pci express slot uitzuigen, misschien is daar stof in gekomen. Probeer een ander pci express slot als je die hebt. Verder heeft de videokaart wellicht extra voeding nodig d.m.v. een extra voedingstekkertje. Zit die er in en goed aangedrukt?
Volgens mij start die pc gewoon op, maar heeft TS de verkeerde videokaart 'aan staan' in de bios..quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:51 schreef B-FliP het volgende:
"Als ik echter de videokaart er weer uit haal start hij wel op"
Heb je alles terug aangesloten? Dus ook de voedingkabel die waarschijnlijk op je videokaart aangesloten moet worden?
Misschien is het speakertje niet aangesloten? Weet ik veel, ik ga gewoon de standaard dingen af.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:51 schreef IceDustbin2 het volgende:
Dat zou allemaal piepjes geven, me dunkt?
Dat denk ik ook. TS, zit er een onboard videokaart op het mobo?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:52 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Volgens mij start die pc gewoon op, maar heeft TS de verkeerde videokaart 'aan staan' in de bios..
Die zou automatisch moeten switchen. Wat ook zou kunnen is dat de kabel van de monitor op de onboard is aangesloten ipv de videokaart. Maar hoop dat TS dat zelf wel gecontroleerd heeft. Veel mensen vergeten de voedingkabel van de videokaart.quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:52 schreef IceDustbin2 het volgende:
Volgens mij start die pc gewoon op, maar heeft TS de verkeerde videokaart 'aan staan' in de bios..
volgens mij wel, want er zit een dvi aansluiting op het moederbordquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. TS, zit er een onboard videokaart op het mobo?
Welke videokaart heb je? (merk en type? )quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:53 schreef dzb9 het volgende:
de pc heeft na langere tijd één piepje
ik zal eens kijken of er een extra voedingskabel aanmoet maar volgens mij niet
En op beide geen beeld?quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:55 schreef dzb9 het volgende:
[..]
volgens mij wel, want er zit een dvi aansluiting op het moederbord
Jawel, op de onboard kaart heb ik wel beeld en start de pc ook gewoon op, natuurlijk wel een een hele lage resolutiequote:
Dus ff je BIOS aanpassenquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:57 schreef dzb9 het volgende:
[..]
Jawel, op de onboard kaart heb ik wel beeld en start de pc ook gewoon op, natuurlijk wel een een hele lage resolutie
het is een nvidia geforce gt-5nogwat, ik kan het niet vinden op de videokaart zelfquote:Op woensdag 22 januari 2014 10:55 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Welke videokaart heb je? (merk en type? )
ik heb gevonden in de bios:quote:Op woensdag 22 januari 2014 10:57 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Dus ff je BIOS aanpassendie ziet gewoon je externe videokaart niet.
Ik heb zelf geen on-board kaart. Maar er moet ergens een optie zitten om een preference aan te geven. On-board vs. PCI-e..quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:05 schreef dzb9 het volgende:
ik weet niet wat er aan of uit moet staan? ik kan ze alebij aanzetten?
Ok, dus. Default instellingen pakt je externe videokaart. Die wordt niet gevonden = piepen.. BIOS past dit vervolgens zelf aan en na een reboot pakt ie weer je on-board kaart.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:11 schreef dzb9 het volgende:
ik heb nu de standaardinstellingen hersteld en nu is het helemaal feest, hij piept nu om de 3 seconden
het is een hp pavilion van ongeveer 3 jaar oud
Edit: nu piept hij niet meer maar doet hij net als net
nee, ik zie maar een kabeltje, en die begint op de videokaart en eindigt bij de ventilatorquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:17 schreef IceDustbin2 het volgende:
[..]
Ok, dus. Default instellingen pakt je externe videokaart. Die wordt niet gevonden = piepen.. BIOS past dit vervolgens zelf aan en na een reboot pakt ie weer je on-board kaart.
Toch even die kabels doorlopen lijkt me? Zit je op je videokaart ook geen aansluitingen voor stroom?
dit...Zo slim is mijn vader ook eens geweest. Computer heeft nooit weer wat gedaanquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:28 schreef Dubbeldrank het volgende:
Les 1: Nooit, maar dan ook werkelijk nooit met een stofzuiger in je computer komen, statische lading kan van alles slopen.
JA klopt, het voedingkabeltje mist waarschijnlijkquote:Op woensdag 22 januari 2014 11:22 schreef dzb9 het volgende:
[..]
nee, ik zie maar een kabeltje, en die begint op de videokaart en eindigt bij de ventilator
Inderdaad. Die busjes met lucht zijn er niet voor niks.quote:Op woensdag 22 januari 2014 11:28 schreef Dubbeldrank het volgende:
Les 1: Nooit, maar dan ook werkelijk nooit met een stofzuiger in je computer komen, statische lading kan van alles slopen.
Mwah, lucht kopen ben ik ook geen fan van. Gebruik zelf altijd een langharige kwast en een stofzuiger.. Werkt al jaren perfect..quote:Op woensdag 22 januari 2014 12:53 schreef illusions het volgende:
[..]
Inderdaad. Die busjes met lucht zijn er niet voor niks.
Ikzelf heb een olieloze luchtcompressor, werkt super. Wel met een pen of potlood ff de fans tegenhouden (anders kunnen de lagers kapot gaan). Een keer in de zoveel tijd en ziet er weer als nieuw uit.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:09 schreef IceDustbin2 het volgende:
Mwah, lucht kopen ben ik ook geen fan van. Gebruik zelf altijd een langharige kwast en een stofzuiger.. Werkt al jaren perfect..
Compresser heb ik inderdaad ook tijdje gebruikt. Maar die gaf vaak wel ERG veel luchtquote:Op woensdag 22 januari 2014 13:13 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ikzelf heb een olieloze luchtcompressor, werkt super. Wel met een pen of potlood ff de fans tegenhouden (anders kunnen de lagers kapot gaan). Een keer in de zoveel tijd en ziet er weer als nieuw uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |