Het gevraagde vermogen fluctueert van beide apparaten, daarom moet je altijd het maximale vermogen gebruiken om uit te rekenen of het kan. Er kan maximaal 3750 W op 1 groep worden aangesloten geloof ik.quote:Op woensdag 22 januari 2014 13:38 schreef Fer het volgende:
Hmm, ik zie nu dat een warmtepompdroger ook een lagere aansluitwaarde heeft. Kan ik dus wassen en drogen tegelijk. Wassen doen we in batches hier.
Aansluitwaarde = Maximaal opgenomen vermogenquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het gevraagde vermogen fluctueert van beide apparaten, daarom moet je altijd het maximale vermogen gebruiken om uit te rekenen of het kan. Er kan maximaal 3750 W op 1 groep worden aangesloten geloof ik.
Als ik zie wat de droger hier aan kWh's slurpt, zal je 't er gauw uit hebben denk ik.quote:Op woensdag 22 januari 2014 17:25 schreef Fer het volgende:
Heb overigens een AEG Warmtepompdroger besteld, prijsverschil was 595¤ vs 390¤ voor de condensdroger. Met 2 opgroeiende kinderen wel de moeite waard hoop ik.
Ik wil graag een gasgestookte warmtepomp om me huis te verwarmen. techniek is retesimpel en die electrolux campingkoelkasten blijven ook 40 jaar werken. Jammer dat je ze alleen in industrieeel formaat kan krijgen tegen ¤¤¤¤¤quote:Op woensdag 22 januari 2014 19:29 schreef blomke het volgende:
[..]
Als ik zie wat de droger hier aan kWh's slurpt, zal je 't er gauw uit hebben denk ik.
Overigens is het principe vand e wwarmtepomp al heel oud (net als de airco/koeler/koelkast). 12 jaaar geleden stonden wij ook voor de keuze, toen waren ze net op de markt.
Warmte pomp droger? heb ik nog niet van gehoord heb je er een linkje van zodat ik me erin kan verdiepen.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik wil graag een gasgestookte warmtepomp om me huis te verwarmen. techniek is retesimpel en die electrolux campingkoelkasten blijven ook 40 jaar werken. Jammer dat je ze alleen in industrieeel formaat kan krijgen tegen ¤¤¤¤¤
quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:20 schreef john2406 het volgende:
Warmte pomp droger? heb ik nog niet van gehoord heb je er een linkje van zodat ik me erin kan verdiepen.
16Ax230V = 3680 Wattquote:Op woensdag 22 januari 2014 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het gevraagde vermogen fluctueert van beide apparaten, daarom moet je altijd het maximale vermogen gebruiken om uit te rekenen of het kan. Er kan maximaal 3750 W op 1 groep worden aangesloten geloof ik.
Warmtewisselaar in het rioolwater plaatsen. Twee doorvoeren door de rioolwand en "klaar".quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:20 schreef john2406 het volgende:
Ik zou wel graag de lucht uit het riool willen afkoelen maar hoe krijg ik die stankvrij naar mijn warmtewisselaar en weer stankvrij of hetzelfde als dat die kwam terug alleen een stuk kouder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |