abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135996537
Lotte gaat 3 dagdelen heen en we betalen ¤49,- per maand bij 2 dagdelen betaal je ¤5,- minder hier is het ook inkomensafhankelijk. Hier in de gemeente valt alles onder 1 instantie.
  maandag 27 januari 2014 @ 09:27:02 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135996586
Juud, dat is trouwens wel zuur. Je werkt gewoon fulltime en geen recht op toeslagen. -O-
pi_135996594
Wat een verschillen he. Ik denk dat onze psz het niet gaat overleven met de prijzen die ze nu hebben. Nou ja, wij hoeven nog maar tot april.
Met een meidenkwartet
  maandag 27 januari 2014 @ 13:27:03 #104
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_136004208
Bij ons is het een vaste prijs. Ik betaal 56 euro voor 2 ochtenden. Een ochtend en een middag is goedkoper omdat een ochtend langer is. Als Seth 3,5 is gaat hij 3 ochtenden.
pi_136004540
Juud, dat is wel balen inderdaad..
Ik weet nog niet hoeveel we gaan betalen. Vermoed rond de 50 euro voor 2x2,5 uur per week psz. Hier betaal je 1 (inkomensafhankelijk) bedrag aan de kinderopvangorganisatie die de psz beheert. Werk je beiden krijg de psz ook nog KOT van de belastingdienst. Werk je niet allebei, dan komt er subsidie van de gemeente.

Hier is de psz echt 2 dagdelen vanaf 2 zonder indicatie. Maar een zwaar belaste moeder, of een drukke thuissituatie kan ook een indicatie zijn voor 4 dagen. Niet alleen taal& gedrag van het kind.
Die kindjes lopen 2 dagdelen mee met de gewone groepen, en hebben nog 2 eigen dagdelen waar specifieke dingen worden benadrukt. Ik merk er niks van tot nu toe..

Ze bieden nu ook verlengde peuterochtenden aan. Dat zijn dan de gewone kinderopvang uren, maar in het psz lokaal. Ik ben wel benieuwd hoe dat zal gaan als er kindjes later in de ochtend erbij komen en eerder alweer weg gaan. Nu zingen ze zo schattig een liedje aan het eind met zijn allen. Dat zou best verwarrend kunnen zijn voor de blijvers..

Kyara, dingen als peutergym, peuterdans(dat van Daan is officieel pre-ballet bij de gymvereniging), muziek op schoot?
pi_136007024
Kyara, peuters met echte spraakproblemen zitten op speciale dagverblijven. Een kind met een beetje achterstand zuigt heus niet alle aandacht op hoor.
En elk kind heeft wel wat, de ene heeft wat spraakproblemen,de ander knoeit met zijn drinken,de andere is moeilijk zindelijk te krijgen en een ander vind samenspelen heel moeilijk. Jouw kind zal ook zo'n probleempje krijgen waar hij dan aandacht voor krijgt en een ander niet.

En bereid je vast voor op de basisschool, kinderen met adhd, syndroom van down, autisme enz. zitten tegenwoordig ook in normale klassen, die kinderen krijgen terecht meer aandacht. Goed voor de andere kinderen om te leren dat ze rekening moeten houden met anderen.

Wij betalen 40 euro per maand voor 4 ochtenden, in maanden dat er vakantie is is het minder.
pi_136007743
Juud jij mag je kinderen wel naar de opvang brengen maar niet naar een andere gastouder. Dus voor het kdv hoor jij gewoon toeslag te krijgen net als voor een pzs met lrkp nummer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 27 januari 2014 @ 15:09:18 #108
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136008036
Dat is ook zo Troeta :Y

Peutergym willen ze sowieso gaan doen. Maar dat zie ik trouwens niet als vervanging voor een psz. Ach, ik hoop dat hij gewoon op het kdv kan blijven en wat betreft die regelingen mbt toeslagen zien we tzt wel. De huidige prijzen zijn voor ons in elk geval prima te behappen, het is immers inkomensafhankelijk dus dat inkomen is er wel ;)
pi_136094767
Net de brief binnen van de PSZ. Hier is het 39,17 per maand. Dat is dan voor 40 weken PSZ, maar bijdrage verdeeld over 12 maanden.

Ik heb net nog even op het lijstje gekeken. Er zijn 4 gewone groepen, daar worden de ca 10 kindjes met VVE- indicatie over verdeeld. Dus dat is 2-3 per groep van 12-14. Dat valt dus wel mee.
pi_136095438
Oh dat valt wel mee inderdaad :Y En mooi bedrag ook.
Hier mogen kindjes pas vanaf 2,5. Half maart is een open dag en dan gaan we even kijken en dan kunnen we ook meteen inschrijven. Je moet hier 3 maanden van te voren inschrijven. Ik had niet de indruk dat dat echt een wachtlijst is, maar meer het beleid.
pi_136096267
Wij doen sindskort peuterzwemmen en ze vind het geweldig. O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_136096887
Wij waren vanmorgen met luuk bij het consultatiebureau. Sofie was mee en lekker aan het spelen. Vroeg de arts aan ons of Sofie al bijna 4 was. Ze vond dat sofie zo lekker en goed aan het praten was. De r is nog lastig en de sp ook.
Sofie was not amused dat dr broertje prikken kreeg:"jij doet mijn bloertje zeer, dat mag niet!!"
(Ik denk dat ze hem liever zelf zeer doet :P )

Ze is zo moe de laatste dagen. Ik denk dat ze een verkoudheid onder dr leden heeft. We laten haar nu overdag dus maar weer even lekker slapen en in de avond zijn we ook weer wat strenger qua bedtijd.
*poef* nu is het weg
pi_136097523
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:42 schreef kaatjejannie het volgende:
Wij waren vanmorgen met luuk bij het consultatiebureau. Sofie was mee en lekker aan het spelen. Vroeg de arts aan ons of Sofie al bijna 4 was. Ze vond dat sofie zo lekker en goed aan het praten was. De r is nog lastig en de sp ook.
Sofie was not amused dat dr broertje prikken kreeg:"jij doet mijn bloertje zeer, dat mag niet!!"
(Ik denk dat ze hem liever zelf zeer doet :P )

Ze is zo moe de laatste dagen. Ik denk dat ze een verkoudheid onder dr leden heeft. We laten haar nu overdag dus maar weer even lekker slapen en in de avond zijn we ook weer wat strenger qua bedtijd.
_O- Lars vindt prikjes bij Femke ook maar niets... Hij kan er niet tegen als ze huilt, dan moeten we zsm troosten...
Komende maandag mag hij zelf, en ook met een prik... ik ben heel benieuwd hoe dat gaat gaan...

Afgelopen vrijdag de officiële inschrijving bij zijn school gekregen. Hij kijkt er echt heel erg naar uit. En ik vind het zo sneu voor hem... hij is jarig op 28 april... dat is de eerste maandag van de twee-weken-durende meivakantie! Moet je al zo lang wachten tot je verjaardag, en dan mag je nóg niet meteen naar school :(
pi_136098300
Herkenbaar shandaly. Ik merk dat Yaro er ook steeds meer aan toe is, maar die mag nog even. Hij is 16 augustus jarig en dan is het hier nog vakantie. Maar goed we gaan na twee dagen nog 1,5 op vakantie en na het weekend begint school. Dus we hebben een goede overbrugging.
pi_136098544
Sofie wil het liefst nu ook al. Dan helpt het ookal nniet mee dat ze er al zo vaak komt mmetde ggastouder.
*poef* nu is het weg
pi_136099722
Vraag het maar even hier :@
hebben jullie een leuke tip voor een boekje over "op het potje gaan " ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_136099847
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:50 schreef kleinzusje het volgende:

:D Niets om voor te schamen toch??

Nu ik hier toch ben: As, ik weet dat mijn neefje al een weekje voor zijn verjaardag mocht komen wennen op school. Is dat misschien ook iets voor Yaro?
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:00:26 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_136100177
Met Anouk haar verjaardag zal het vast ook wel vakantie zijn, maar dat duurt nog heeeeeel lang!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_136100453
Daan zijn verjaardag valt net voor de kerstvakantie denk ik(21e). Maar of dat zou zo'n goed moment is oom te starten weet ik niet. Overleg tzt wel met de juf..

Kleinzusje, bobbi op het potje is wel een bekend boekje. Anders even in de bibliotheek even rondneuzen naar iets wat op het goede niveau is.
pi_136100476
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:50 schreef kleinzusje het volgende:

Wij hebben deze (in zowel de jongens als meisjes variant)

pi_136102537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nu ik hier toch ben: As, ik weet dat mijn neefje al een weekje voor zijn verjaardag mocht komen wennen op school. Is dat misschien ook iets voor Yaro?
nee heeft geen zin want dan zou hij de laatste week voor de zomervakantie moeten en dat is niet handig ivm andere klas en daarna zo lang niets.
pi_136103273
Dat kan ik me wel voorstellen As. Hier is dat nog lang niet aan de orde maar op zich hebben ze wel handige geboortedata wat dat betreft. Na de kerstvakantie als de rust weer wat wedergekeerd is.
pi_136104393
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:01 schreef As1981 het volgende:

[..]

nee heeft geen zin want dan zou hij de laatste week voor de zomervakantie moeten en dat is niet handig ivm andere klas en daarna zo lang niets.
Oh sorry ik las meivakantie maar dat was Shandaly. Nee zomervakantie is niet zo handig idd om al eerder te starten, snap ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136106546
Sofie zat mee te kijken en zag het boekje..."heey mama, dat is lotje op het potje" "die heb ik ook mama"

Ik geloof dat ik die straks voor mag lezen
*poef* nu is het weg
pi_136108587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 16:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nee, toch een beetje, stom he

quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Daan zijn verjaardag valt net voor de kerstvakantie denk ik(21e). Maar of dat zou zo'n goed moment is oom te starten weet ik niet. Overleg tzt wel met de juf..

Kleinzusje, bobbi op het potje is wel een bekend boekje. Anders even in de bibliotheek even rondneuzen naar iets wat op het goede niveau is.
Thx ! ^O^
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 17:08 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wij hebben deze (in zowel de jongens als meisjes variant)

[ afbeelding ]
Thx ! ^O^
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')