Soemp, wat zoet, samen picknicken!
Het feest der herkenning
M's favoriete woorden zijn 'nee' en 'mij', liefst gecombineerd in "NEEEEEEEEEE!! MIJ!

"Mij doen!" is trouwens ook een hit. Ik probeer hem nu ook een beetje omgangsvormen bij te brengen, maar als ik jou zo lees heeft dat weinig zin, Mus?
Ik word ook voortdurend rondgecommandeerd. Zit ik net lekker, word ik gesommeerd: "mama bant uit!" omdat ik weer een of ander dansje of huppeltje moet doen

"Meer appelpoop", briljant
M heeft ook heel vastomlijnde ideeën en houdt ook nog op die te herhalen totdat zijn verzoek ingewilligd is.... Gisteren heeft hij de halve Ikea bij elkaar geschreeuwd door overal "MITA.WIL.UIT!!!

" te roepen (ik heb een Elmo gebaard

) En in de auto naar opa en oma wilde hij sturen. En als ik dan zeg dat dat niet gaat, dan gaat hij gewoon door (mitasturemitasturemitasturemitasturemitasture) en als ik dat negeer, gaat hij nog steeds gewoon door (mitasturemitasturemitasturemitasturemitasture)

Pas als ik een hele verhandeling hou dat M nog een beetje klein is, en dat hij heel goed kan sturen als we stilstaan, maar nog niet zo goed als we rijden, en dat hij dat nog moet leren, maar het nu nog niet mag van de politie, en dat stilstaand sturen wel leuk is, maar het niet opschiet, en opa en oma op ons wachten met het eten, dus dat we beter kunnen blijven rijden, houdt hij op. Ik ben er nog niet uit of hij nou daadwerkelijk behoefte heeft aan zoveel uitleg of dat hij halverwege mijn monoloog 'laat maaaaaar....' denkt
Mijn eigenwijs

Hij is niet zo van de liefdesbetuigingen maar wordt wel steeds knuffeliger. Voor het slapen gaan, komt hij bij me op schoot en legt zijn hoofdje op mijn schouder

Ik heb trouwens ook vaak goede ideeën Mus!

(hijzelf trouwens ook: "Puzze mate. Ja, goetidee!"

)