Zie ook de video: http://nos.nl/video/60043(...)se-bibliotheken.htmlquote:De bieb heeft het zwaar. Van de 1070 openbare bibliotheken die Nederland drie jaar geleden nog telde zijn er 843 over. Vooral op het platteland verdwijnen ze in een rap tempo. Ook het aantal leden daalt. Nu zijn tegen de 4 miljoen Nederlanders lid van een bibliotheek. Dat is vanaf 2000 tot 2012 een daling van 7 procent. In die periode is het aantal uitgeleende boeken bijna gehalveerd.
Ja en dan fysiek links naar het internet gaan verkopen?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:38 schreef Rezania het volgende:
Dan starten ze toch een online bieb speciaal voor e-books? Lijkt me dat daar wel vraag naar is.
Had het niet beter kunnen verwoordenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:32 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Zie ook de video: http://nos.nl/video/60043(...)se-bibliotheken.html
Een Amerikaanse oplossing zou zijn om een rommelmarkt met barbecue te organiseren en alle grote donateurs te eren met hun naam of bedrijf op een muur ofzo. In Nederland rollen alle zeer gedreven medewerkersrustig om zodra ze geen graties geld meer krijgen en houden ze ermee op. Ondanks dat ze het echt heul belangrijk vinden om een huiskamer voor de buurt te zijn.
Nee, maar het publiek dat je nu verliest aan e-books kan je dan terugwinnen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:43 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Ja en dan fysiek links naar het internet gaan verkopen?
Jan publiek download ebooks illigaalquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, maar het publiek dat je nu verliest aan e-books kan je dan terugwinnen.
Alle huisvrouwen ook? Kan het me moeilijk voorstellen. Mijn moeder kan niet eens Google Maps vinden, laat staan een site om te downloaden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jan publiek download ebooks illigaal
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:43 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Dat strookt niet helemaal met het artikel dat ik gisteren las over bibliotheken die hun openingstijden juist hebben verruimd nu ze door de bezuinigingen gerund worden door vrijwilligers in plaats van door betaalde arbeidskrachten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:32 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
In Nederland rollen alle zeer gedreven medewerkersrustig om zodra ze geen graties geld meer krijgen en houden ze ermee op. Ondanks dat ze het echt heul belangrijk vinden om een huiskamer voor de buurt te zijn.
datquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:48 schreef datismijnmening het volgende:
En opzich logisch want de gewone openbare bibliotheken worden alleen nog maar gebruikt als hangplek voor bontkraagklasse van de maatschappij
is sorry is dat verboden dat downloaden?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jan publiek download ebooks illigaal
Bontkraagjes? In een bibliotheek?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:48 schreef datismijnmening het volgende:
Er zullen alleen nog grote bibliotheken in Amsterdam en andere grote steden overblijven waar je vooral historische en academische boeken kunt lezen.
En opzich logisch want de gewone openbare bibliotheken worden alleen nog maar gebruikt als hangplek voor bontkraagklasse van de maatschappij
Voor kinderen is het wel jammer. Die kunnen in de bibliotheek boeken uitzoeken passend bij hun leeftijd en niveau. Als ik als kind geen lid was geweest van de bieb had ik veel minder boeken gelezen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:48 schreef datismijnmening het volgende:
Er zullen alleen nog grote bibliotheken in Amsterdam en andere grote steden overblijven waar je vooral historische en academische boeken kunt lezen.
Ja, en dan niet om te lezen hé, gewoon om gebruik te maken van de computers en de gratis wifi. En om energy te drinken natuurlijkquote:
Idem, ik leefde zo'n beetje in de bieb vroegerquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:51 schreef Chai het volgende:
[..]
Voor kinderen is het wel jammer. Die kunnen in de bibliotheek boeken uitzoeken passend bij hun leeftijd en niveau. Als ik als kind geen lid was geweest van de bieb had ik veel minder boeken gelezen.
Nog nooit gezien anders, zie ze wel altijd bij de Mac en zo.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:52 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja, en dan niet om te lezen hé, gewoon om gebruik te maken van de computers en de gratis wifi. En om energy te drinken natuurlijk
Vrouwen hebben dan ook veel meer tijd om te lezen, terwijl de mannen elke dag keihard aan het werk zijnquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:54 schreef eight het volgende:
Veel bibliotheken falen nogal hard op commercieel gebied.
Assortiment is vaak ook volledig afgestemd op vrouwen, wat vooral bij tijdschriften opvalt.
De meeste vrouwen die ik ken hebben het op z'n minst net zo druk en vaak zelfs drukkerquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:56 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Vrouwen hebben dan ook veel meer tijd om te lezen, terwijl de mannen elke dag keihard aan het werk zijn
Allemaal schijn en bedrog, in werkelijkheid liggen ze de hele dag te soppen met 50 Shades of Grey. Die ze bij de bieb hebben gehuurdquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:59 schreef eight het volgende:
[..]
De meeste vrouwen die ik ken hebben het op z'n minst net zo druk en vaak zelfs drukker
Bijna iedere studente die ik ken hebben dat boek gelezen en geen een werd er geil van zeiden zequote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:02 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Allemaal schijn en bedrog, in werkelijkheid liggen ze de hele dag te soppen met 50 Shades of Grey. Die ze bij de bieb hebben gehuurd
Die zitten inderdaad achter de computer, maar ook andere personen, toen ik nog gebruik maakte van de computer (was trouwens niet gratis) is er ook wel eens een kerel weggezonden door de medewerkers omdat deze niet toegestane sites bezocht.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:52 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja, en dan niet om te lezen hé, gewoon om gebruik te maken van de computers en de gratis wifi. En om energy te drinken natuurlijk
Ik denk dat er een zekere vertraging met het afmelden is. Mijn vader was ook nog 3 jaar lid terwijl hij maar 2 keer in de biep kwam.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:02 schreef OProg het volgende:
Ik moet zeggen dat een daling van 7% me nog meevalt.
Al zittend op de grond met een aantal boeken om je heen, rustig uitkiezen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:51 schreef Chai het volgende:
[..]
Voor kinderen is het wel jammer. Die kunnen in de bibliotheek boeken uitzoeken passend bij hun leeftijd en niveau. Als ik als kind geen lid was geweest van de bieb had ik veel minder boeken gelezen.
Als ik toen niet zoveel met veel plezier gelezen had zou ik er nu niet meer aan beginnen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:04 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Al zittend op de grond met een aantal boeken om je heen, rustig uitkiezen.
Voor kinderen wel een gemis denk ik.
Daar ben ik inderdaad vooral benieuwd naar. Hoeveel de daling is aantallen uitgeleende boeken onder andere is. Dat is met name waar ze het aan moeten verdienen natuurlijk. Iemand die daar met een boek zit en het weer terug zet en naar huis gaat schiet je uit commercieel oogpunt ook niet zo veel mee op.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:04 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik denk dat er een zekere vertraging met het afmelden is. Mijn vader was ook nog 3 jaar lid terwijl hij maar 2 keer in de biep kwam.
De meeste bibliotheken werken met abonnementen waarmee je onbeperkt kunt lenen, dus het zal hen (in ieder geval vanuit commercieel oogpunt) een zorg zijn of iemand überhaupt ooit een boek leent.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:06 schreef OProg het volgende:
[..]
Daar ben ik inderdaad vooral benieuwd naar. Hoeveel de daling is aantallen uitgeleende boeken onder andere is. Dat is met name waar ze het aan moeten verdienen natuurlijk. Iemand die daar met een boek zit en het weer terug zet en naar huis gaat schiet je uit commercieel oogpunt ook niet zo veel mee op.
Het is ook zo slecht geschrevenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:03 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Bijna iedere studente die ik ken hebben dat boek gelezen en geen een werd er geil van zeiden ze
Oh. Dat wist ik niet. Toen ik jaren geleden nog lid was van de bibliotheek hier moest je dan een bedragje per boek betalen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:08 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De meeste bibliotheken werken met abonnementen waarmee je onbeperkt kunt lenen, dus het zal hen (in ieder geval vanuit commercieel oogpunt) een zorg zijn of iemand überhaupt ooit een boek leent.
Hoe?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, maar het publiek dat je nu verliest aan e-books kan je dan terugwinnen.
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:43 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Gewoon een soort Netflix voor boeken zoals al eerder werd gezegd.quote:
Niet alleen voor kinderen. Ik zou het echt heel erg vinden als er geen bibliotheek meer zou zijn. Kom er elke week en hou van echte boeken in mijn handen. Is heel ander gevoel dan via een tablet lezen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:51 schreef Chai het volgende:
[..]
ach gusquote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:29 schreef Weltschmerz het volgende:
De VVD werkt aan zijn electoraat voor de toekomst.
Ik hoop echt dat dit niet gaat gebeuren. Ze zouden de abonnementen wat duurder kunnen maken. Die zijn nu bespottelijk goedkoop. Iets van 37 euro per jaar. En dan kan je zovaak boeken halen als je wilt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 20:49 schreef rakotto het volgende:
Jammer. De bieb vind ik altijd een chille plek om boeken te zoeken etc.
Ik denk altijd dat iedereen leest:Dquote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me af welk percentage van de Nederlanders daadwerkelijk boeken leest, 10%?
Ik vrees dat dit hoog ingeschat is
Ik weet dat het vies tegenvalt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 21:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik denk altijd dat iedereen leest:D
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |