abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 21 januari 2014 @ 19:15:01 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135770626

WAT IESCH DEESCHE TOPIQ?
In deel 1 maakte KaMo een topic aan om videografie met digitale spiegelreflexcamera's centraal ergens onder te brengen. Met als doel 'om bevindingen met elkaar te delen om te kijken of we van elkaar kunnen leren'. ;) Zijn openingspost eindigde als volgt:
quote:
Watvoor set-up hebben jullie? En wat filmen jullie ermee?
Bespreek hier dus hoe jij filmt met je DSLR óf hoe ben je van plan te gaan filmen, mocht je op het moment geïnteresseerd, maar nog niet bezig ermee zijn.

MENSEN KIEZEN SERIEUS EEN DSLR OM TE FILMEN?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DSLR'S ZIJN TOCH VOOR FOTO'S? NEEM TOCH EEN VIDEOCAMERA JOH!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
WAT HEBBEN WIJ VOOR GEAR
Om jullie een indicatie te geven wat wijzelf allemaal gebruiken hebben we een klein inventaris van de users hier en hun materialen. Het is niet zo dat wanneer je dit niet hebt je kansloos bent en je hóeft niet dezelfde gear te hebben! Het is een indicatie en geen boodschappenlijst. :P

Boy_Snakeye
SPOILER
shiznuts
SPOILER
CONCLUSIE
Voor videoproductie is een DSLR dus de beste keuze qua prijs/kwaliteit/mogelijkheden en flexibiliteit zonder tientallen duizenden euro's uit te geven aan een professioneler systeem. Hiermee is het schieten van HD-video dus ook voor iedereen met een klein budget binnen handbereik gekomen.
Let wel! Behalve geld in gear, moet je ook tijd investeren in kennis/skills!

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:01 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hier wat aanraders...

› Film Riot - http://revision3.com/filmriot - YT
› AdoramaTV's HDSLR Five Part Series - www.adorama.com/alc/ - YT
› Neumann Films Tutorials - www.neumannfilms.net - YT
› Dave Dugdale's Learning DSLR Video - http://www.learningdslrvideo.com - YT - YT2
› Alan Besedin's Budget Filmmaker - www.budgetfilmmaker.co.uk - YT
› Alan Besedin's Vintage Lenses - www.vintagelensesforvideo.com
› DSLR Film NOOB - www.dslrfilmnoob.com - YT
› Knoptop - http://knoptop.com - YT
› The Frugal Filmmaker - www.thefrugalfilmmaker.com - YT
› DREWnetwork - YT

› The DSLR Cinematography Guide - http://nofilmschool.com/dslr/
› gh1-hack's pagina met budgettips - http://www.gh1-hack.info/(...)ackOnVeryTightBudget
› Filmtips van Planet5D - http://blog.planet5d.com/training/
› Inspiratie en nieuwtjes op EOSHD - www.eoshd.com
› Nog meer nieuws en inspiratie, dit maal met Philip Bloom - http://philipbloom.net
› Als je van plan bent met After Effects te gaan werken is dit een must: www.videocopilot.net/basic/
› Meer uit je EOS halen met hacks - www.magiclantern.fm - http://magiclantern.wikia.com
› Meer uit je GH2 halen met hacks - EOSHD - Personal-View

Meer schiet me zo ff niet te binnen/krijg ik niet teruggevonden.
Op die sites kun je een boel interessante dingen vinden.

Oftewel de Red epic,

maar waar schiet jij eigenlijk mee? :P
pi_135770657
h265... Maar hoe is de kwaliteit dan?! En zou dit via firmware-update naar de camera's kunnen komen?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:20:24 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135770863
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:55:22 #4
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_135772780
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:11 schreef SunChaser het volgende:

[..]

5 takes, prutser :P
Slechte acteurs hier op Fok! :{w

:P
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_135781855
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:35 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Had het ook gezien ja. Is dat wat :+?!
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:30:30 #6
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_135822470
Ik heb als het goed is twee lenzen aangeschaft voor niet te veel, hopelijk kan ik er wat mee :P

Canon CL 5-15mm F/1.6-2.6
Canon CL 8-120mm f/1.4-2.1
pi_135823598
CL... Volgens mij niet te gebruiken op DLSR :+
  woensdag 22 januari 2014 @ 21:48:17 #8
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_135823888
Volgens had ik daar nog een adapter voor. Als verder het glas aardig is wil ik heb gebruiken met filmen.
pi_135823980
Toch wel?! Ik heb er namelijk ook wel eens naar gekeken.
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:02:57 #10
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135825071
Image circle lijkt me daar veel te klein voor joh (flange distance ook). Ook wel eens naar gekeken, maar da's niks.
C-mount (CCTV) met eventuele crop-mode is tot daaraan toe, maar die oldschool videocameralenzen, neuh.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:08:03 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135825450
Leuk voor super 8
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135825702
Hey Filmfokkers!,

Ik moet over een maand beginnen met stage.
Ik heb een aantal bedrijven gevonden maar geen succes nog gehad.

Hebben hier mensen goeie ervaringen met bedrijven?
Of ken je zelf een leuk bedrijf die niet op vacature websites staan?

Het gaat natuurlijk om de richting Filmen, maar kan ook zijn ( Motion Graphics, animatie, Editen)

Het liefst in de omgeving Amsterdam omdat ik in Schagen woon. ( Een uur en kwartier reizen vind ik nog wel kunnen)

'' Ik heb heel google afgezocht en de filmvacatures website en stagemotor en versfilmtv ''

Edit: Ik volg een MBO opleiding
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:40:18 #13
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135828118
Zitten er hier trouwens ook mensen op Stage32?
Is dat nog een beetje een plek om gigs te scoren?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_135831635
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:10 schreef DevonOne het volgende:
Hey Filmfokkers!,

Het gaat natuurlijk om de richting Filmen, maar kan ook zijn ( Motion Graphics, animatie, Editen)

Het liefst in de omgeving Amsterdam omdat ik in Schagen woon. ( Een uur en kwartier reizen vind ik nog wel kunnen)

'' Ik heb heel google afgezocht en de filmvacatures website en stagemotor en versfilmtv ''

Philip Bloom zoekt de komende week iemand geloof ik.
  woensdag 22 januari 2014 @ 23:56:47 #15
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_135833189
Phil Bloom. _O_
pi_135835503
Ik wil de video uit mijn 6D gaan bewerken ,ben al bezig met raw video uit de 6D( ja , ja geen filter voor de fijne lijntjes , misschien dat ik alsonog naar een mark III ga maar goed) met de fijne tamron 24 70 met stabilisatie
Ik ben nooit verder gekomen dan movie maker , wil graag flink wat tijd in een serieuze editor stoppen, wat is wijsheid
Adobe, Sony , moet wel windows zijn , ik heb een core I7 met 16 gig ram en overklokt naar 4,3 GHZ ( ivy bridge )
Ik wil voor de lokale omroep aan de gang maar..........wil ik ook future proof zijn , dus welke software , wat is wijsheid?
Lastig , lastig
pi_135835802
Adobe Premiere Pro... Adobe After Effects voor het opleucken.

Wat een timing. Dave Dugdale heeft zojuist een interessante video uitgebracht over non-linear editing software. Hij heeft een survey gehouden en reflecteert nu op de vindingen.

Check ook nog ff deze melding uit het vorig deeltje:
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:09 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Voor de mensen die interesse hebben.
Hitfilm 2 express is (tijdelijk) gratis :)

https://hitfilm.com/express/free
pi_135835882
Thanx , ga er flink wat tijd in steken , wil goede resultaten afleveren , ben vooral benieuwd naar de Post mogelijkheden voor RAW, mijn Cam trekt geen 1920 - 1080 maar liever Raw upscalen naar full HD
Ik werk ook al met andere titels van Adobe dus dat is misschien een feest van herkenning, alleen audio is steinberg bij mij. maar dat is EVT met midi te synchroniseren
Mag ik binnenkort wat posten , ik hoop dat jullie mij niet afbranden.
pi_135835914
Ja, de 5DmkIII is wel baas in dat opzicht op zich. _O_
De 50D kan geloof ik ook 1080P RAW. Toch niet. :@

Er zijn hier wel mensen die opbouwende kritiek kunnen geven en je voorzien van tips hoor. :Y
Ooit was speciaal daarvoor eens een topic opgezet ( FOT / VideoDumpTopic #1 ) maar ook in dit topic wordt tussen neus en lippen wel eens iets neergekwakt, maar dat raakt snel ondergesneeuwd door praat over software, rigs en al dat moois natuurlijk. :P
pi_135836050
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 01:52 schreef shiznuts het volgende:
Ja, de 5DmkIII is wel baas in dat opzicht op zich. _O_
De 50D kan geloof ik ook 1080P RAW.

Er zijn hier wel mensen die opbouwende kritiek kunnen geven en je voorzien van tips hoor. :Y
Ooit was speciaal daarvoor eens een topic opgezet ( FOT / VideoDumpTopic #1 ) maar ook in dit topic wordt tussen neus en lippen wel eens iets neergekwakt, maar dat raakt snel ondergesneeuwd door praat over software, rigs en al dat moois natuurlijk. :P
Maar de Mark III is ook wel duur hoor , ik heb ook geen unlimited geld
Ik heb de 6D gekocht vanuit mijn toen geldende eisen maar die zijn veranderd van still waar ie echt super is naar video , zelfs uit de 6D is video zooooo lekker !
Alleen vond ik de kwaliteit niet 100 ( absoluut goed maar niet goed genoeg ) dus ben met magic latern aan de gang gegaan alleen levert de 6D geen full HD raw, hopelijk weten ze full HD 30 FPS te fixen
De 6D is echt een hele fijne cam, is zeer lichtgevoelig , ruist niet, mist alleen de processing power van de IIID en de vooral de filter voor de fijne lijntjes ( hoe heet dat nou )

Ik ga eerst eens wat serieuze shots maken en dan tips vragen , ik heb E&A in de pipeline voor muziek die ik ook zelf gemaakt heb , ik wil een soort van clip maken maar alles in mijn eigen house , misschien dom maar ik probeer eerst alles zelf!
pi_135836138
Anti-aliasing filter. ;)

En ja, dat is waar. Zelf ook nagedacht over een 5DmkIII voor foto- en videografie. Maar weet je, het is een koelkast. :P En ik had m'n GH2 al gehaald omdat ik geen koelkast wilde, het moest enigszins pocketable en mee te nemen zijn zonder met een eigen tas ervoor te gaan rondzeulen (maar in een normale tas erbij zou passen). En nu al, neem ik dan eerder standaard maar m'n voor daily use LX-7 mee op pad, dan dat ik toch een tas pak... je wil dan toch meerdere lenzen en een statief meenemen en de GH2 daar dan bij mikken. Haal je de 5DmkIII is niet alleen een tas verplicht, moet je nog eens gaan investeren in een glaspark type 'L' buiten de 24-105mm kitlens. Dan kom je toch op serieuze bedragen. En er is al zoveel mooi M4/3 glas dat betaalbaar en tegelijkertijd briljant is. En dan heb je niet eens een tilty flippy type scherm met touchscreen, wat ik toch wel heel erg fijn vind. :@ Of heeft 'ie ook niet eens Wi-Fi ingebouwd zoals een GH3.

Ik denk dat ik door wil op de Panasonic mirrorless-weg, of eventueel zelfs Olympus, zodra ze ook eens beseffen dat in-body image stabilization, focus peaking/split focus i.c.m. goede video bitrates/processing een verkoophit maakt.

Kun je trouwens bij je 6D niet de CBR/VBR (Constant/Variable BitRate) niet omhooggooien met Magic Lantern (en extern audio opnemen) voor betere kwaliteit en RAW laten voor wat het is? Dat deden wij met een 600D namelijk.

En ben benieuwd. ^O^
pi_135837586
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:10 schreef DevonOne het volgende:
Hey Filmfokkers!,

Genoeg keuze:
http://www.versfilmentv.nl/nl/prikbord/

*O*

-edit-
-O-

Never mind, zie dat je die dus al genoemd hebt....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_135837653
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 01:13 schreef Martinovibes het volgende:
Ik wil de video uit mijn 6D gaan bewerken ,ben al bezig met raw video uit de 6D( ja , ja geen filter voor de fijne lijntjes , misschien dat ik alsonog naar een mark III ga maar goed) met de fijne tamron 24 70 met stabilisatie
Ik ben nooit verder gekomen dan movie maker , wil graag flink wat tijd in een serieuze editor stoppen, wat is wijsheid
Adobe, Sony , moet wel windows zijn , ik heb een core I7 met 16 gig ram en overklokt naar 4,3 GHZ ( ivy bridge )
Ik wil voor de lokale omroep aan de gang maar..........wil ik ook future proof zijn , dus welke software , wat is wijsheid?
Lastig , lastig
RAW en movie maker? _O-

Tevens lijkt me RAW wel het laatste wat bij een lokale omroep nodig is, heb vroeger ook een tijdje bij verschillende omroepen gewerkt. Meestal het belangrijkste is dat je footage zo snel mogelijk verzonden kan worden, RAW is dan natuurlijk veel te omslachtig.

Tevens hadden lang niet alle omroepen HD uitzendmogelijkheden, weet niet of dat al veranderd was maar toen had alleen een vrij grote waar ik tijdje werkte HD uitzending.

Informeer ook even naar de framerates, maar tegen mij werd gezegd dat ze het liefste 25 of 50p footage hadden (PAL dus). Leek me ook vrij logisch, maar denk vraag het maar even.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  Redactie Frontpage donderdag 23 januari 2014 @ 10:41:43 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_135840537
Lokale omroepen werken idd nog niet eens met HD
Lever ook wel ns wat aan en dan blijft er van je 1080 iets lelijks over
pi_135845893
Ik zit er aan te denken om ook een V-lock adapter en batterij te kopen, gezien ik het gekloot met de AA-batterijen voor mijn audio recorder en de LP-6 batterijen voor mijn DSLR een beetje beu ben.

Wat raden jullie mij aan, aan te schaffen (max 500 euro) en hoe lang duurt het verzenden vanuit China (ik heb eens via LinkDelight iets besteld en dat duurde 6 weken. :') Wil het eigenlijk in 2 weken hebben)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')