abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135755651
Renegade is een spel van Westwood dat in 2002 uitkwam, het is een multiplayer FPS in de C&C universe waar eigenlijk alleen RTS spellen in voor kwamen. Het doel is om de vijandelijke basis uit te schakelen door middel van infantrie, tanks, artillerie en bij sommige maps vliegtuigen.

In je basis had je verschillende gebouwen, Guard Tower, Barracks, War Factory, Power Plant en een Tiberium Refinery. Elk gebouw had een belangrijk doel, als je het verliest vermindert dat de kansen om te winnen enorm. Verlies je je War Factory kan je geen tanks meer maken, verlies je je Power Plant kost alles dubbel zoveel en werkt je Guard Tower niet meer.

Een tank of betere uitrusting is natuurlijk niet gratis, dat moet je kopen met credits. Elke paar seconden krijg je sowieso wat credits dus je zal nooit zonder zitten maar dat schiet natuurlijk niet op. Je krijgt ook credits op basis van het aantal schade wat je doet dus als je een raket in iemands gezicht lanceert kan je lekker incasseren. En er is een derde mogelijkheid, de Tiberium Refinery. Zolang je in het bezit bent van je Tiberium Refinery heb je een Harvester die automatisch Tiberium (een stof in de C&C universe) verzamelt en als die terug je basis in is ontvang je een redelijke som credits.

Om de gebouwen te vernietigen heb je een aantal opties bij de hand, als eerste heb je het zware geschut. Storm binnen met tanks en schiet op alles wat los en vast zit. De tweede optie vereist wat meer finesse, in elk gebouw zit een master control terminal wat extra schade ontvangt van explosieven. Een elite engineer heeft genoeg explosieven bij zich om het complete gebouw te vernietigen mocht hij in de buurt van de MCT komen. Een derde optie is een superwapen, voor de GDI de ion cannon en voor Nod een nuke. Om een van de wapens te gebruiken zal je een beacon moeten kopen die een rib uit je lijf kost. Maar het is het zeker waard, als je slaagt kan je in een keer een gebouw vernietigen. Zorg er wel voor dat je niet wordt gedood voordat je de beacon kan plaatsen want anders ben je 'm gewoon kwijt.
Niet alles is hopeloos verloren als je gebouwen nog op 1% HP staat, de engineer kan gebouwen repareren (indien niet compleet verwoest) bij de MCT, ook kan hij geplaatste explosieven en beacons verwijderen.

Waarom maak ik een heel topic voor een spel wat 12 jaar oud is? Op 26 februari 2014 komt Renegade X uit, het is F2P en het is nagenoeg hetzelfde als het 12 jaar oude spel.

Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_135756069
een F2P game he... ben benieuwd
Renegade was best tof, maar kampte toch wel met wat serieuzere (multiplayer) bugs
pi_135756112
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:18 schreef mschol het volgende:
Renegade was best tof, maar kampte toch wel met wat serieuzere (multiplayer) bugs
Dat dus.
pi_135756190
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:18 schreef mschol het volgende:
Aangezien het al een paar jaar in ontwikkeling is lijkt het mij dat die bugs gefixed zijn.
pi_135756428
Zat ik daar met mijn 56K modem. Leukste spel ooit.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_135756639
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:22 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Aangezien het al een paar jaar in ontwikkeling is lijkt het mij dat die bugs gefixed zijn.
ik doelde uiteraard op de originele Renegade he ;)

en dat was volgens mij niet te fixen, elke match had last van ondragelijke lag.. en dat op een, voor die tijd ,snelle adsl lijn
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:50:10 #7
417667 lamber
stel je eens voor
pi_135757310
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:09 schreef 2Happy4U het volgende:
Op 26 februari 2014 komt Renegade X uit, het is F2P en het is nagenoeg hetzelfde als het 12 jaar oude spel.
bij het filmpje wordt juist gezegd dat het gewoon helemaal gratis wordt hoor.
pi_135757462
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:50 schreef lamber het volgende:

[..]

bij het filmpje wordt juist gezegd dat het gewoon helemaal gratis wordt hoor.
Free to Play wordt hij dan ook ;)
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:55:16 #9
417667 lamber
stel je eens voor
pi_135757560
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:53 schreef mschol het volgende:

[..]

is er bij F2P niet een nadruk op dat je wel kunt betalen voor extra dingen, maar dat dat niet hoeft om het spel te spelen?

ik zit namelijk niet te wachten op een spel met weer een itemshop.
pi_135757727
Dat was altijd wel een lachen spelletje. Maar even in de gaten houden :-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:53 schreef mschol het volgende:

Nee, dat zegt die knakker in het filmpje ook. Niet F2P, niet P2W, gewoon free. Zal wel een verschil zijn blijkbaar ;)
hula
pi_135758373
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:55 schreef lamber het volgende:

[..]

is er bij F2P niet een nadruk op dat je wel kunt betalen voor extra dingen, maar dat dat niet hoeft om het spel te spelen?

ik zit namelijk niet te wachten op een spel met weer een itemshop.
nope, free 2 play legt niet de nadruk op dat er betaalde items oid komen, gewoon dat het spel gratis te spelen is
Free is in deze context exact hetzelfde imho

Dat er wellicht wel extra dingen bij komen die je kan kopen (hoedjes anyone?) prima, maar dat maakt de game niet minder Free/Free to play
Het wordt vervelend als je items die sterker zijn kan kopen, dan heb je nog steeds een F2P game, maar wordt het, als je het uit wilt spelen een P2W game

maar uiteindelijk ligt de beslissing om te betalen bij de gebruiker, dus of jij voor iets gaat betalen is helemaal aan jouzelf
pi_135759345
De makers van Renegade X hebben een afspraak met EA dat ze geen profit op X mogen maken.

Ik kan wel niet wachten, Renegade was 1 van de tofste games die ik toen die tijd gespeelt heb.
:')
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:46:25 #13
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_135761979
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 13:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dat was altijd wel een lachen spelletje. Maar even in de gaten houden :-)

[..]

Nee, dat zegt die knakker in het filmpje ook. Niet F2P, niet P2W, gewoon free. Zal wel een verschil zijn blijkbaar ;)
F2P is gewoon free. Toen ze zeiden dat het niet F2P werd nadrukten ze dat het geen cashshop zou bevatten.
pi_135762348
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:41 schreef Wealth het volgende:
De makers van Renegade X hebben een afspraak met EA dat ze geen profit op X mogen maken.

Ik kan wel niet wachten, Renegade was 1 van de tofste games die ik toen die tijd gespeelt heb.
dat ze geen profit mogen maken: prima. dat betekent niet dat ze er niet de onkosten mee kunnen terugverdienen..
pi_135762494
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:46 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

F2P is gewoon free. Toen ze zeiden dat het niet F2P werd nadrukten ze dat het geen cashshop zou bevatten.
[offtopic]
Heb het idee dat Free-to-play meer een businessmodel is waar aan verdiend wordt. Dus bijv door advertenties of betaalde uitbreidingen, en Free(ware?) niet. Check je eerste filmpje op 0:15 ;-)

Vervolgens ben ik dan wel benieuwd hoe ze dat met serverkosten e.d. gaan doen. Community?
hula
  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:59:40 #16
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_135762569
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:57 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

[offtopic]
Heb het idee dat Free-to-play meer een businessmodel is waar aan verdiend wordt. Dus bijv door advertenties of betaalde uitbreidingen, en Free(ware?) niet. Check je eerste filmpje op 0:15 ;-)

Vervolgens ben ik dan wel benieuwd hoe ze dat met serverkosten e.d. gaan doen. Community?
Zolang het geen drek wordt (denk van niet) wil ik best wat doneren.
pi_135762637
Renegade O+ wat heb ik die demo veel gespeeld zeg.
"Those unforgettable days, for them I live"
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:38:45 #18
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135775071
Renegade was een bazenspel. Helaas had ik toen al niet veel kameraden die een top notch PC hadden zoals ik. Op dit moment slechts twee.

Dat vind ik toch erg jammer, is nog steeds een beetje zo, of ze hebben een PS3 of XBOX360, of ze gamen gewoon totaal niet :')
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:12:50 #19
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_135776695
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:38 schreef RickoKun het volgende:
Renegade was een bazenspel. Helaas had ik toen al niet veel kameraden die een top notch PC hadden zoals ik. Op dit moment slechts twee.

Dat vind ik toch erg jammer, is nog steeds een beetje zo, of ze hebben een PS3 of XBOX360, of ze gamen gewoon totaal niet :')
26ste ben ik van jou :@
  dinsdag 21 januari 2014 @ 21:29:07 #20
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135777582
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:12 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

26ste ben ik van jou :@
:@ Kom in mij en mijn ziel
pi_135779597
quote:
4s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:38 schreef RickoKun het volgende:

Sneaken in enemy base. Helemaal in je uppie en dan console proberen te mollen. _O_
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
  dinsdag 21 januari 2014 @ 22:08:34 #22
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_135779756
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:05 schreef Greyson het volgende:

[..]

Sneaken in enemy base. Helemaal in je uppie en dan console proberen te mollen. _O_
Met Stealth Black Hand nuke gooien _O_
  dinsdag 21 januari 2014 @ 23:41:57 #23
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_135784940
Kan in RenX ook blijkbaar een airstrike oproepen voor 700 credits, ook kan je een Tiberium Silo overnemen die je een extra credit per tick geeft.
pi_135788693
wat mij wel geinig zou lijken, indien het gebalanceerd kan worden uiteraard, is dat als je dood gaat terwijl je de beacon plaatst voor nuke of ion cannon dat de commando unit van de andere kant de beacon kan oppakken en dat je effectief dus met de ion cannon de GDI base kan opblazen en visa versa

dan ook max 1 beacon tegelijkertijd per kant gekocht.
en dat je hem ook op harvesters enzo kan plaatsen :+
pi_135791678
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')