Ik woon bij mijn vader en stiefmoeder.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:08 schreef zhe-devilll het volgende:
Nr 1: Beter eten!
Heel belangrijk voor je!
Waarom heb je geen contact met je ouders?
Is er iets voorgevallen?
Is dit onoverkomelijk? Lijkt me dat je hun steun toch enorm nodig hebt tijdens je opgroeien in het leven.
Een slechte stiefmoeder goh hoe zou dat nu zo komen.
Wat doe je daar nog dan?
Ga naar je ouders terug....
Ben je down door haar gedrag?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:12 schreef domynsy het volgende:
[..]
Ik woon bij mijn vader en stiefmoeder.
Ik ben down door al die dingen die ik boven heb genoemd. Mijn moeder woont in een instelling omdat ze schizofrenie heeft.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:13 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ben je down door haar gedrag?
Ga naar je moeder, waarom woon je niet bij je moeder dan?
Is het erfelijk...ben je daar bang voor?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:15 schreef domynsy het volgende:
[..]
Ik ben down door al die dingen die ik boven heb genoemd. Mijn moeder woont in een instelling omdat ze schizofrenie heeft.
Het kan erfelijk zijn, de kans is 50%. Ik ben daar soms wel bang voor.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Is het erfelijk...ben je daar bang voor?
Ik ben ook van plan om mijn studie af te maken, alleen niet in mijn volle potentie.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:21 schreef dude232 het volgende:
Ik zou als ik jou was zeker proberen je school af te maken.
Ik weet niet hoelang je nog moet maar zou alles erop zetten omdat afteronden.
Zou het misschien een optie om op kamers te gaan? En dat wekelijks je ouders bezoeken zodat je die contacten onderhoudt?
Ik kan alleen tips geven vanuit mijn ervaring, je weet zelf het beste waar je je het prettigst bijvoeld.
Ik zou als ik jou was echt je studie afmaken, want ik heb er aardig de balen van dat ik dat nooit heb gedaan.
Vroeger danste ik en soms zing ik alles eruit hahah.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:22 schreef dude232 het volgende:
O en heb je geen hobby voor uitlaadklep?
in mijn geval werkt dat perfect.
Ik gebruik zelf muziek als uitlaat klep.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:25 schreef domynsy het volgende:
[..]
Vroeger danste ik en soms zing ik alles eruit hahah.
Haha ja dat is wel een leuke manier.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:27 schreef dude232 het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf muziek als uitlaat klep.
Teksten/nummers schrijven help mij vaak met verwerken van mijn problemen.
Het opschrijven van mijn gedachtes d.m.v. dit topic geeft mij wat opluchtingquote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:27 schreef dude232 het volgende:
[..]
Ik gebruik zelf muziek als uitlaat klep.
Teksten/nummers schrijven help mij vaak met verwerken van mijn problemen.
Ha, je lacht alweerquote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:31 schreef domynsy het volgende:
[..]
Haha ja dat is wel een leuke manier.
Zou zeggen probeer is een keer een songtekst te schrijven als je zingen leuk vindt.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:33 schreef domynsy het volgende:
[..]
Het opschrijven van mijn gedachtes d.m.v. dit topic geeft mij wat opluchting
Vroeger heb ik weleens teksten geschreven, het is niet echt iets voor mij.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:35 schreef dude232 het volgende:
[..]
Ha, je lacht alweerdat is al een goed teken.
[..]
Zou zeggen probeer is een keer een songtekst te schrijven als je zingen leuk vindt.
Misschien vind je wel een nieuwe passie
Ik ben 18 en op mezelf wonen is geen optie.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:41 schreef HighVolume het volgende:
Hoe oud ben je, is opjezelf wonen een optie?Mij heeft het uit huis gaan destijds ontzettend geholpen,wat een verademing.
Ieder z'n ding :p.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:39 schreef domynsy het volgende:
[..]
Vroeger heb ik weleens teksten geschreven, het is niet echt iets voor mij.
Geloof me. Ik probeer echt veel manieren om de problemen in mijn hoofd wat lichter te maken. Ik luister sinds kort naar metal bijvoorbeeld, waarvan ik nooit verwacht had dat ik dat leuk zou vinden. Ach ja...
ok,probeer dan de focus op je opleiding te leggen zodat je deze kan afronden.Heb je dan kans op een fatsoenlijke baan?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:42 schreef domynsy het volgende:
[..]
Ik ben 18 en op mezelf wonen is geen optie.
Op je 18de op jezelf wonen is altijd een optie. Het zal niet makkelijk zijn maar wel haalbaar. Desnoods bouw je maar een studieschuld op. Eigen leven in de hand nemen!quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:42 schreef domynsy het volgende:
[..]
Ik ben 18 en op mezelf wonen is geen optie.
Goed plan, maar aan de OP te zien zal TS eerst weer wat beter voor zichzelf moeten gaan zorgen (eten, opleiding, activiteiten, enz) voor hij zo'n stap kan maken. Kans bestaat dat hij anders in een nog groter gat valt als hij onvoorbereid zoiets gaat doen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:21 schreef seasushi het volgende:
[..]
Op je 18de op jezelf wonen is altijd een optie. Het zal niet makkelijk zijn maar wel haalbaar. Desnoods bouw je maar een studieschuld op. Eigen leven in de hand nemen!
Mijn huisarts weet een deel. Ik heb vorig jaar met een psycholoog over deze dingen gepraat en het helpt gewoon niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:35 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Goed plan, maar aan de OP te zien zal TS eerst weer wat beter voor zichzelf moeten gaan zorgen (eten, opleiding, activiteiten, enz) voor hij zo'n stap kan maken. Kans bestaat dat hij anders in een nog groter gat valt als hij onvoorbereid zoiets gaat doen.
Ik heb niet het hele topic grondig doorgespit, maar TS: heb je dit al eens aan je huisarts voorgelegd?
Waarom hielp dat niet? was er geen klik met de psych of wat?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 11:27 schreef domynsy het volgende:
[..]
Mijn huisarts weet een deel. Ik heb vorig jaar met een psycholoog over deze dingen gepraat en het helpt gewoon niet.
Het hielp gewoon niet. Ik praat niet graag over die dingen en kan de oplossingen ook zelf verzinnen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Waarom hielp dat niet? was er geen klik met de psych of wat?
Maar als je het zelf allemaal kan, waarom dan dit topic?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:14 schreef domynsy het volgende:
Het hielp gewoon niet. Ik praat niet graag over die dingen en kan de oplossingen ook zelf verzinnen.
Dan lijkt het er niet op dat je het allemaal zelf wel kan bedenkenquote:Enig idee, wat ik zou kunnen doen?
Ik kan het niet allemaal zelf. Daarom vraag ik om tips.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar als je het zelf allemaal kan, waarom dan dit topic?
en daarvoor dus de tip om naar de psych te gaan. Die kan je veel beter helpen dan een stelletje fokkers die enkel op de woorden die je hier zegt af kan gaan. Terwijl er zoveel meer te halen is uit emoties en nonverbale communicatie.quote:
Ik heb ook gezegd dat ik de oplossingen niet in praktijk kan zetten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar als je het zelf allemaal kan, waarom dan dit topic?
Je eindigt met
[..]
Dan lijkt het er niet op dat je het allemaal zelf wel kan bedenken
Denk in oplossingen, niet in problemen. Als je die verandering in mentaliteit weet te realiseren kun je de problemen het hoofd bieden.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:17 schreef domynsy het volgende:
[..]
Ik kan het niet allemaal zelf. Daarom vraag ik om tips.
En als wij hier tips gaan geven, lukt het dan wel om die in praktijk om te zetten denk je?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:18 schreef domynsy het volgende:
Ik heb ook gezegd dat ik de oplossingen niet in praktijk kan zetten.
Ja je hebt wel gelijk. Misschien moet ik het toch maar nog een keer proberen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:18 schreef Cue_ het volgende:
[..]
en daarvoor dus de tip om naar de psych te gaan. Die kan je veel beter helpen dan een stelletje fokkers die enkel op de woorden die je hier zegt af kan gaan. Terwijl er zoveel meer te halen is uit emoties en nonverbale communicatie.
Geen idee.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En als wij hier tips gaan geven, lukt het dan wel om die in praktijk om te zetten denk je?
Ik vraag me vooral af.. kan het kwaad als je het nog eens zou proberen? Zo niet, waarom dan niet nog eens doen. Je zou zo maar eens mazzel hebben ermeequote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:19 schreef domynsy het volgende:
Ja je hebt wel gelijk. Misschien moet ik het toch maar nog een keer proberen.
Ja dat kanquote:Op dinsdag 21 januari 2014 12:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je zou zo maar eens mazzel hebben ermee
quote:
Vanwege je depressie, en ook hierom zou ik nu professionele hulp gaan zoeken. En probeer toch enige vorm van regelmaat te behouden, dus probeer fatsoenlijk te blijven eten en slapen, ook al is dat moeilijk. Als je beter wilt worden is goed voor jezelf zorgen een belangrijke voorwaarde.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 02:18 schreef domynsy het volgende:
[..]
Het kan erfelijk zijn, de kans is 50%. Ik ben daar soms wel bang voor.
Door dit alles kan het natuurlijk zijn dat ik misschien in een psychose terecht kom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |