Ik ben echt radeloos. Het gaat slechter en slechter met mij.
Ik ben al maanden depressief. Het gaat al heel lang slecht op school. Op het punt wanneer je denkt alle teleurstellingen gehad te hebben, is er weer een nieuwe en op dit moment ben ik zo diep gezonken dat ik niet meer weet hoe ik terug moet komen en hoe ik alles weer op orde krijg. Op alle fronten in mijn leven gaat het slecht.
Ik geef kortom een samenvatting van mijn problemen dit moment:
Ik heb een oogaandoening, een huidaandoening, al jaren slecht contact met mijn stiefmoeder en sinds 3 jaar ben ik bezig met mijn toekomst verpesten op school. Ik heb al jaren geen contact met mijn 'echte' familie-leden (van mijn vaders en moeders kant) ook heb ik al jaren geen contact met mijn moeder qua zien (sinds kort bellen we regelmatig). Ik heb al drie jaar geen contact met mijn stief familie, sinds een aantal maanden (misschien wel jaren) is mijn relatie verpest tussen mij en mijn vader. Dit laatste is de drempel.
Ik ben zo lang al ongelukkig, alles wat verkeerd kon gaan is verkeerd gegaan. Zodra ik thuis kom, ga ik meteen naar mijn kamer en kom er niet uit. Ik eet niet meer mee. Als ik eet koop ik iets of maak ik het zelf en soms eet ik helemaal niet. Dit komt door de relatie met mij en mijn stiefmoeder. Mijn vader vind het zo triest voor mij. Met mijn vader gaat het psychisch ook niet goed. Hij is nu al in de 60 en mijn stiefmoeder heeft zijn karakter zo veranderd dat ik hem niet meer als de vader herken van vroeger. Ook heb ik continue gezeur aan mijn kop. Als ik een gesprek voer met mijn vader of stiefmoeder is het altijd negatief.
Toch blijf ik af en toe met de illusie in mijn hoofd dat alles goed gaat. Ik lach gewoon en ik probeer gewoon sociaal te zijn, maar ik merk gewoon dat deze problemen mijn communicatieve vaardigheden verpest en dat ik geen vriendschappen meer kan opbouwen. Ik probeer het wel, maar niemand voelt een klik met mij, wat ik ook begrijp want ik ben gewoon 'raar' op het moment. Ik heb ook niet meer echt behoefte aan contacten. Als ik contact leg voel ik dat ik mijzelf niet kan zijn. Bij elke zin die ik verwoord denk ik aan zijn/ haar reactie en soms denk ik zo lang na over een conversatie dat ik gek word. Ik analyseer alles te veel.
Ik wou dat alles voorbij was voor mij, want ik zie het leven echt niet zitten zo. Ik wil niet de rest van mijn leven spijt hebben dat ik mijn relatie met mijn vader verkloot heb. Ik wil niet aan het eind van het jaar zien dat ik niks voor school gedaan heb.
Ik realiseer dat dit mij allemaal overkomt en ik weet natuurlijk de oplossingen, maar om die oplossingen in praktijk te zetten is een ander verhaal.
Ik wil natuurlijk niet zeuren, want iedereen heeft problemen. Maar deze problemen hebben mij als persoon beschadigd. Ik voel soms zoveel leegte en geen emotie.
Nu komt alle emotie eruit. Ik ben mijn bed om 20.30. ingegaan, vervolgens word ik om 00.00. wakker en kan ik niet meer slapen want al deze gedachtes verschijnen in één flits. Ja half negen is vroeg, ik ben pas echt gaan slapen rond 22.30.
Ik voel me echt zo dom, dat ik deze gedachtes toelaat om mijn leven te continueren met verpesten. Maar ja ik ben ook maar een mens.
Enig idee, wat ik zou kunnen doen?
[ Bericht 7% gewijzigd door domynsy op 21-01-2014 11:57:38 ]
Carpe diem: seize the day
Let´s change the way we treat each other.
It´s on us to do what we got to do.... To surveive.
quote- 2Pac