abonnement Unibet Coolblue
  PR en moderator zaterdag 14 juni 2014 @ 15:02:55 #201
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141071008
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:59 schreef Samael het volgende:
"CREatieve Fok! Challenge"
"Wekelijks FOK-CRE-ART topic"
"Fok! wekelijkse CREatie topic"
"Fok CRE/kunst tournament"

Iemand anders verder nog suggesties?
Ik denk dat iets met CREatie wel leuk is idd :Y Dat spreekt ook meer aan voor mensen die een knutseltje willen maken ofzo.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  zondag 15 juni 2014 @ 11:19:06 #202
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_141103287
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:02 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik denk dat iets met CREatie wel leuk is idd :Y Dat spreekt ook meer aan voor mensen die een knutseltje willen maken ofzo.
Wat gaat de doorslaggevende factor worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Samael op 15-06-2014 13:54:08 ]
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  PR en moderator zondag 15 juni 2014 @ 23:35:39 #203
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141135219
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:19 schreef Samael het volgende:

[..]

Wat gaat de doorslaggevende factor worden?
Wil sowieso nog effe checken wat Brighteyes ervan vindt :Y We vinden wel wat moois :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator maandag 16 juni 2014 @ 16:11:51 #204
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141155258
Hmm, ik zit me te veel blind te staren op een eventuele pakkende titel :')

Maar misschien is " [wekelijkse opdracht] CREatieve competitie voor alle disciplines! " ofzo al wel goed.

Ik wil iig graag een bannertje hebben en degene die wat moois van dat bannertje weet te maken mag dan wel bepalen wat erop staat (iig iets zoals bovengenoemde titels ofzo). :P

Dan kan ik de OP gaan vormgeven en openen *O* Ben benieuwd wat de rest van CRE en eventuele nieuwe CREatievelingen ervan vinden :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 juni 2014 @ 21:00:25 #205
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_141171408
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:11 schreef Moira. het volgende:
Hmm, ik zit me te veel blind te staren op een eventuele pakkende titel :')

Maar misschien is " [wekelijkse opdracht] CREatieve competitie voor alle disciplines! " ofzo al wel goed.

Ik wil iig graag een bannertje hebben en degene die wat moois van dat bannertje weet te maken mag dan wel bepalen wat erop staat (iig iets zoals bovengenoemde titels ofzo). :P

Dan kan ik de OP gaan vormgeven en openen *O* Ben benieuwd wat de rest van CRE en eventuele nieuwe CREatievelingen ervan vinden :D
[CREatieve competitie] Week/opdracht 1 : naam van de opdracht ("Disney cartoon-figuur in eigen stijl" als eerste?)

Wat worden de regels?

• Inzendingen versturen naar...? of zelf plaatsen?
• Indien via inzending, wordt de gebruikersnaam erbij weergeven?
• Omgang met on-serieuze inzendingen?
• Stemmen via poll?
• Wat voor prijs krijgt de winnaar?
• Welke soorten kunst zijn toegestaan?
• ...
• Iemand anders nog suggesties?
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  maandag 16 juni 2014 @ 21:23:23 #206
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_141173497
Gewoon CREA-Weekly ofzo...
  PR en moderator maandag 16 juni 2014 @ 21:23:27 #207
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141173500
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:00 schreef Samael het volgende:

[..]

[CREatieve competitie] Week/opdracht 1 : naam van de opdracht ("Disney cartoon-figuur in eigen stijl" als eerste?)

Wat worden de regels?

• Inzendingen versturen naar...? of zelf plaatsen?
• Indien via inzending, wordt de gebruikersnaam erbij weergeven?
• Omgang met on-serieuze inzendingen?
• Stemmen via poll?
• Wat voor prijs krijgt de winnaar?
• Welke soorten kunst zijn toegestaan?
• ...
• Iemand anders nog suggesties?
BrandX kwam met gewoon simpel "Het Grote Wekelijks/Maandelijks CREatie-opdrachten topic!", is eigenlijk ook wel duidelijk al _O-

Als we het niet wekelijks doen, maar maandelijks, is er meer tijd voor mensen (die bijv. niet wekelijks CRE checken of het druk hebben, maar wel mee zouden willen doen) om er iets voor te maken en mee te doen. Dan hebben we waarschijnlijk ook wat meer inzendingen dan als we 't wekelijks zouden doen, dus dat is dan wel leuker lijkt me.

• Inzendingen zelf opsturen kan wel (gaat ook goed in FOT), maar voor de objectiviteit is het misschien leuker als ze per DM/PM op worden gestuurd en ik ze dan plaats. Hoewel het dan misschien lastiger wordt om te checken of iemand niet op zichzelf stemt. Maar als je via inzending werkt en er de username bij zet kunnen ze 't net zo goed zelf posten.
Eigenlijk ben ik daar nog niet zo over uit, ideeën hierover?
• Niet-serieuze inzendingen denk ik meer per geval bekijken, is 't duidelijk een troll met een van internet geplukt plaatje als inzending dan zullen we die gewoon verwijderen, maar als het iets is dat bijv. zelf gemaakt is met wc-rollen (voor de grap), dan kunnen we dat eigenlijk best laten staan. Als men het niet mooi vindt wint 'ie toch niet :P
• Ivm eventueel gekloot met stemmen/uitslag, is het misschien beter om geen poll te gebruiken maar een stemtopic aan te houden waar mensen hun top 3 kunnen posten (#1 = 3 pt, #2 = 2pt, #3 = 1 pt) en dan aan het eind gewoon de stemmen te tellen.
• In overleg met de FP kunnen we waarschijnlijk wel een maandelijks item krijgen waar bijvoorbeeld de top 3 aanprijzen (hopelijk komen hierdoor ook meer mensen meedoen). Misschien willen de (F)A's ook tagjes uitdelen aan de winnaars. Als we 't eenmaal vorm hebben gegeven kunnen we met PR ook nog wel even kijken of er iets aan prijsjes te regelen valt in samenwerking met creatieve bedrijven/beurzen/tentoonstellingen undsoweiter. Maar stap 1 lijkt me al mooi om mee te beginnen iig.
• Alle soorten kunst zijn imo toegestaan, tenzij je iets bedenkt wat niet mee zou mogen doen met een goede reden. We willen CRE zo breed mogelijk trekken. Dus knutselen, breien, haken, borduren, naaien, photoshoppen, digital arts, tekenen, schilderen, beeldhouwen, kleien/boetseren. En wellicht zijn er ook nog wel creatieve (amateur)fotografen die bijv. stillevens vastleggen, of foto's samenvoegen tot een collage. Wat dat betreft kun je het zo gek niet bedenken, als het maar zelf bedacht, zelfgemaakt en creatief is. Alles wat maar 'beeldend gevormd' is.

Dat zijn wel redelijke richtlijnen toch? Nog iets op aan te passen?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 juni 2014 @ 22:05:40 #208
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_141176431
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:23 schreef Moira. het volgende:

[..]

BrandX kwam met gewoon simpel "Het Grote Wekelijks/Maandelijks CREatie-opdrachten topic!", is eigenlijk ook wel duidelijk al _O-

Als we het niet wekelijks doen, maar maandelijks, is er meer tijd voor mensen (die bijv. niet wekelijks CRE checken of het druk hebben, maar wel mee zouden willen doen) om er iets voor te maken en mee te doen. Dan hebben we waarschijnlijk ook wat meer inzendingen dan als we 't wekelijks zouden doen, dus dat is dan wel leuker lijkt me.

• Inzendingen zelf opsturen kan wel (gaat ook goed in FOT), maar voor de objectiviteit is het misschien leuker als ze per DM/PM op worden gestuurd en ik ze dan plaats. Hoewel het dan misschien lastiger wordt om te checken of iemand niet op zichzelf stemt. Maar als je via inzending werkt en er de username bij zet kunnen ze 't net zo goed zelf posten.
Eigenlijk ben ik daar nog niet zo over uit, ideeën hierover?
• Niet-serieuze inzendingen denk ik meer per geval bekijken, is 't duidelijk een troll met een van internet geplukt plaatje als inzending dan zullen we die gewoon verwijderen, maar als het iets is dat bijv. zelf gemaakt is met wc-rollen (voor de grap), dan kunnen we dat eigenlijk best laten staan. Als men het niet mooi vindt wint 'ie toch niet :P
• Ivm eventueel gekloot met stemmen/uitslag, is het misschien beter om geen poll te gebruiken maar een stemtopic aan te houden waar mensen hun top 3 kunnen posten (#1 = 3 pt, #2 = 2pt, #3 = 1 pt) en dan aan het eind gewoon de stemmen te tellen.
• In overleg met de FP kunnen we waarschijnlijk wel een maandelijks item krijgen waar bijvoorbeeld de top 3 aanprijzen (hopelijk komen hierdoor ook meer mensen meedoen). Misschien willen de (F)A's ook tagjes uitdelen aan de winnaars. Als we 't eenmaal vorm hebben gegeven kunnen we met PR ook nog wel even kijken of er iets aan prijsjes te regelen valt in samenwerking met creatieve bedrijven/beurzen/tentoonstellingen undsoweiter. Maar stap 1 lijkt me al mooi om mee te beginnen iig.
• Alle soorten kunst zijn imo toegestaan, tenzij je iets bedenkt wat niet mee zou mogen doen met een goede reden. We willen CRE zo breed mogelijk trekken. Dus knutselen, breien, haken, borduren, naaien, photoshoppen, digital arts, tekenen, schilderen, beeldhouwen, kleien/boetseren. En wellicht zijn er ook nog wel creatieve (amateur)fotografen die bijv. stillevens vastleggen, of foto's samenvoegen tot een collage. Wat dat betreft kun je het zo gek niet bedenken, als het maar zelf bedacht, zelfgemaakt en creatief is. Alles wat maar 'beeldend gevormd' is.

Dat zijn wel redelijke richtlijnen toch? Nog iets op aan te passen?
Ik begrijp dat alles wat met CRE te maken heeft deel moet gaan uitmaken van het opdrachten topic. Maar ik blijf erbij dat het nu veel te breed is. Een onderverdeling in categorieen blijft naar mijn mening het beste. En dan heb ik het niet over honderden categorieen maar de drie belangrijkste zoals bijv. kunst, knutselen en digital art.

Er bestaat zelfs al een FOT subforum. Ik snap niet waarom deze dan ook nog eens in CRE moet worden verwerkt. Hebben zij niet al een eigen foto-opdrachten topic?

Drie verschillende opdracht topics per categorie zal wellicht ook niet makkelijk haalbaar zijn, maar met alle kunststromingen in één topic verwacht ik nog veel meer chaos... :{
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  PR en moderator maandag 16 juni 2014 @ 22:15:56 #209
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141177077
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:05 schreef Samael het volgende:

[..]

Ik begrijp dat alles wat met CRE te maken heeft deel moet gaan uitmaken van het opdrachten topic. Maar ik blijf erbij dat het nu veel te breed is. Een onderverdeling in categorieen blijft naar mijn mening het beste. En dan heb ik het niet over honderden categorieen maar de drie belangrijkste zoals bijv. kunst, knutselen en digital art.

Er bestaat zelfs al een FOT subforum. Ik snap niet waarom deze dan ook nog eens in CRE moet worden verwerkt. Hebben zij niet al een eigen foto-opdrachten topic?

Drie verschillende opdracht topics per categorie zal wellicht ook niet makkelijk haalbaar zijn, maar met alle kunststromingen in één topic verwacht ik nog veel meer chaos... :{
Laten we eerst maar eens kijken wat voor inzendingen we hiermee krijgen, we weten tenslotte nog niet eens in hoeverre hier buiten DA om animo voor is ;)
Mocht dat heel chaotisch uitpakken vanwege een grote opkomst kunnen we altijd nog categorieën gebruiken :Y Dat kunnen we dan in principe gelijk voor de volgende maand al aanpassen.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  maandag 16 juni 2014 @ 22:29:19 #210
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_141178015
Ik zou het niet puur nop Digital Art houden, deze opdracht, maar ook gewoon voor de tekenaars/schilders etc etc.

Oftewel, als iemand een tekening wilt maken op gewoon papier en vervolgens even inscant, dan moet dat ook kunnen...
  maandag 16 juni 2014 @ 23:08:14 #211
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_141180888
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:15 schreef Moira. het volgende:

[..]

Laten we eerst maar eens kijken wat voor inzendingen we hiermee krijgen, we weten tenslotte nog niet eens in hoeverre hier buiten DA om animo voor is ;)
Mocht dat heel chaotisch uitpakken vanwege een grote opkomst kunnen we altijd nog categorieën gebruiken :Y Dat kunnen we dan in principe gelijk voor de volgende maand al aanpassen.
quote:
99s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:29 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zou het niet puur nop Digital Art houden, deze opdracht, maar ook gewoon voor de tekenaars/schilders etc etc.

Oftewel, als iemand een tekening wilt maken op gewoon papier en vervolgens even inscant, dan moet dat ook kunnen...
Lijkt mij prima. Digital art was meer als voorbeeld bedoeld. :)

Het maken van illustraties op welke wijze dan ook is naar mijn mening het meest makkelijk om mee te beginnen. Er kan dan in de OP worden vermeld dat andere kunstvormen aan de hand van animo kunnen worden toegevoegd. Zo groeit het topic uiteindelijk naar het gewenste resultaat. Iedereen blij :Y)
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  PR en moderator maandag 16 juni 2014 @ 23:18:12 #212
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141181553
quote:
99s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:29 schreef Yi-Long het volgende:
Ik zou het niet puur nop Digital Art houden, deze opdracht, maar ook gewoon voor de tekenaars/schilders etc etc.

Oftewel, als iemand een tekening wilt maken op gewoon papier en vervolgens even inscant, dan moet dat ook kunnen...
Ja precies.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:08 schreef Samael het volgende:

[..]

[..]

Lijkt mij prima. Digital art was meer als voorbeeld bedoeld. :)

Het maken van illustraties op welke wijze dan ook is naar mijn mening het meest makkelijk om mee te beginnen. Er kan dan in de OP worden vermeld dat andere kunstvormen aan de hand van animo kunnen worden toegevoegd. Zo groeit het topic uiteindelijk naar het gewenste resultaat. Iedereen blij :Y)
Maar als iemand iets (nu dus een Disney-prinses ofzo) wil knutselen op een kunstige en creatieve manier, dan mag dat ook.
Ik wil het in het begin iig gewoon nog even open houden ^O^
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:41:34 #213
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_141192205
"Het Grote Wekelijks/Maandelijks CREatie-opdrachten topic!"

[CREatie-opdrachten topic] nummer en naam van opdracht

Woorden zoals grote, wekelijks, maandelijks zijn niet echt relevant voor de TT. Nu lijkt het mij eenvoudig, kort en krachtig. :)

De OP moet dan worden voorzien van alle regels. Wellicht alvast handig om daar het een en ander in vast te stellen?
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  PR en moderator dinsdag 17 juni 2014 @ 17:17:26 #214
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141205818
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:41 schreef Samael het volgende:
"Het Grote Wekelijks/Maandelijks CREatie-opdrachten topic!"

[CREatie-opdrachten topic] nummer en naam van opdracht

Woorden zoals grote, wekelijks, maandelijks zijn niet echt relevant voor de TT. Nu lijkt het mij eenvoudig, kort en krachtig. :)

De OP moet dan worden voorzien van alle regels. Wellicht alvast handig om daar het een en ander in vast te stellen?
Het is "Het maandelijkse CREatieve uitdagingen topic!" geworden :D

De OP staat ook al klaar :Y
Heb een paar mensen gevraagd om een bannertje te maken, kijken wie er het eerst reageert :P Of als iemand hier zin heeft om een leuke banner ervoor te maken mag dat ook :Y Als we er meer hebben kunnen we ze misschien wel in een scriptje laten afwisselen ofzo :P

Verder ga ik het nog even bij de Frontpage voorleggen over een showcase-item voor de winnaars.
Als dat rond is dan open ik 't topic ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Moira op 17-06-2014 17:31:36 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_141227747
Header is er (door HeaN), tevens verkapte tvp. Misschien kan ik ergens in m'n vrije tijd ook wel een gaatje vinden om actief mee te doen.
pi_141228915
Leuk. Waar is een brainstorm/opdrachtensuggestietopic? :+

Maandelijks vind ik wel kak, maar ik heb ook wel veel tijd en zit echt in de flow _O- Ik snap het eigenlijk ook wel. Maar hoe gebeurt het dan?

2 weken open voor inzendingen, 2 weken stemmen?
Of 4 weken open, apart stemmen en tegelijk het nieuwe topic openen?
  woensdag 18 juni 2014 @ 00:37:42 #217
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_141231313
Maandelijks is mij ook veel te traag om eerlijk te zijn. Wat mijn wensen betreft zit ik toch op een eenzaam eiland... Wat nu wordt opgezet is veel groter dan dat ik voor ogen had. Maar ik wil niet telkens overal een stokje voor steken zodra mij iets niet bevalt.

Oorspronkelijk hoopte ik juist op een opdrachten topic dat in het teken van oefenen zou staan. Dus geen winnaar oid. Gewoon wekelijks een tekening maken voor de lol. Geen idee of er bewaar zal zijn als ik zoiets naast het maandelijkse topic ga opzetten? :@
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  PR en moderator woensdag 18 juni 2014 @ 00:42:34 #218
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141231479
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 00:37 schreef Samael het volgende:
Maandelijks is mij ook veel te traag om eerlijk te zijn. Wat mijn wensen betreft zit ik toch op een eenzaam eiland... Wat nu wordt opgezet is veel groter dan dat ik voor ogen had. Maar ik wil niet telkens overal een stokje voor steken zodra mij iets niet bevalt.

Oorspronkelijk hoopte ik juist op een opdrachten topic dat in het teken van oefenen zou staan. Dus geen winnaar oid. Gewoon wekelijks een tekening maken voor de lol. Geen idee of er bewaar zal zijn als ik zoiets naast het maandelijkse topic ga opzetten? :@
Tuuk niet! *O*
Alles in CRE is welkom dus dat kun je zeker gewoon doen hoor :Y
Voel je vrij om er wat moois van te maken ^O^

We doen trouwens 3 weken inzenden en 1 week stemmen.
Gewoon eens even kijken hoe het gaat lopen, dan kunnen we altijd nog aanpassingen maken.

Ik wacht nog even reactie van de FP af, en dan zet ik 'm online. Dan zullen jullie ook wel zien hoe het is vormgegeven, en in het topic zelf is ook ruimte voor op- of aanmerkingen :Y
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_141254257
Oefenopdrachten had ik ook op gehoopt ja, kleine uitdagingen om beter te worden en tips uit te delen :D Dus gewoon allebei
  donderdag 19 juni 2014 @ 01:11:03 #220
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_141275460
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 18:41 schreef RenRen- het volgende:
Oefenopdrachten had ik ook op gehoopt ja, kleine uitdagingen om beter te worden en tips uit te delen :D Dus gewoon allebei
Ik heb zelf geen bezwaar om alles te gaan opzetten, maar dan wordt het wel uitsluitend een teken topic. Dit lijkt me vooral belangrijk omdat iedereen dan ongeveer hetzelfde proces ervaart en iedereen even veel moeite moet verrichten om tot een resultaat te komen. Tevens hoeven we op deze manier geen rekening met andere soorten kunst te houden tijdens het bedenken van opdrachten.

Met tekenen doel ik voornamelijk op de voorwaarde dat het met de hand wordt gemaakt. Hulpmiddelen zijn natuurlijk toegestaan zolang maar duidelijk zichtbaar is dat het grootste gedeelte is getekend of geschilderd.

Toegestaan:

• traditioneel tekenen (pen, potlood, stiften, krijt e.d.
• digital art. (puur het teken gedeelte) speedpaint, concept art
• schilderen, waterverf e.d.
• In het principe is dus elk medium toegestaan.

Niet toegestaan:

• knutselprojecten van hout, metaal of welke materiaal dan ook.
• Photoshop projecten waarin voornamelijk met foto's wordt gewerkt
• 3D projecten
• Fotografie
• Haken, breien e.d.
• en in principe alles was dus niet met tekenen te maken heeft.

Uiteraard zou ik het leuk vinden indien er nog meer fokkers zijn die ook actief mee willen helpen met het beheren van de groep. ^O^
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
  PR en moderator donderdag 19 juni 2014 @ 01:38:23 #221
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141276035
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 01:11 schreef Samael het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen bezwaar om alles te gaan opzetten, maar dan wordt het wel uitsluitend een teken topic. Dit lijkt me vooral belangrijk omdat iedereen dan ongeveer hetzelfde proces ervaart en iedereen even veel moeite moet verrichten om tot een resultaat te komen. Tevens hoeven we op deze manier geen rekening met andere soorten kunst te houden tijdens het bedenken van opdrachten.

Met tekenen doel ik voornamelijk op de voorwaarde dat het met de hand wordt gemaakt. Hulpmiddelen zijn natuurlijk toegestaan zolang maar duidelijk zichtbaar is dat het grootste gedeelte is getekend of geschilderd.

Toegestaan:

• traditioneel tekenen (pen, potlood, stiften, krijt e.d.
• digital art. (puur het teken gedeelte) speedpaint, concept art
• schilderen, waterverf e.d.
• In het principe is dus elk medium toegestaan.

Niet toegestaan:

• knutselprojecten van hout, metaal of welke materiaal dan ook.
• Photoshop projecten waarin voornamelijk met foto's wordt gewerkt
• 3D projecten
• Fotografie
• Haken, breien e.d.
• en in principe alles was dus niet met tekenen te maken heeft.

Uiteraard zou ik het leuk vinden indien er nog meer fokkers zijn die ook actief mee willen helpen met het beheren van de groep. ^O^
Lijkt me een prima idee :Y
Kan ook prima naast elkaar bestaan, die topics.

Ik ga zelf gewoon met allebei meedoen *O*
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_141280068
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 01:11 schreef Samael het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen bezwaar om alles te gaan opzetten, maar dan wordt het wel uitsluitend een teken topic. Dit lijkt me vooral belangrijk omdat iedereen dan ongeveer hetzelfde proces ervaart en iedereen even veel moeite moet verrichten om tot een resultaat te komen. Tevens hoeven we op deze manier geen rekening met andere soorten kunst te houden tijdens het bedenken van opdrachten.

Met tekenen doel ik voornamelijk op de voorwaarde dat het met de hand wordt gemaakt. Hulpmiddelen zijn natuurlijk toegestaan zolang maar duidelijk zichtbaar is dat het grootste gedeelte is getekend of geschilderd.

Toegestaan:

• traditioneel tekenen (pen, potlood, stiften, krijt e.d.
• digital art. (puur het teken gedeelte) speedpaint, concept art
• schilderen, waterverf e.d.
• In het principe is dus elk medium toegestaan.

Niet toegestaan:

• knutselprojecten van hout, metaal of welke materiaal dan ook.
• Photoshop projecten waarin voornamelijk met foto's wordt gewerkt
• 3D projecten
• Fotografie
• Haken, breien e.d.
• en in principe alles was dus niet met tekenen te maken heeft.

Uiteraard zou ik het leuk vinden indien er nog meer fokkers zijn die ook actief mee willen helpen met het beheren van de groep. ^O^
En dan zijn opdrachten zoals "Uitsluitend 3 kleuren gebruiken" etc wel leuk toch? Of wel een thema?
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:20:21 #223
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_141280849
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:46 schreef RenRen- het volgende:

[..]

En dan zijn opdrachten zoals "Uitsluitend 3 kleuren gebruiken" etc wel leuk toch? Of wel een thema?
Of dat soort dingen veranderen per week.
  donderdag 19 juni 2014 @ 11:41:39 #224
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_141281335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:46 schreef RenRen- het volgende:

[..]

En dan zijn opdrachten zoals "Uitsluitend 3 kleuren gebruiken" etc wel leuk toch? Of wel een thema?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:20 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Of dat soort dingen veranderen per week.
Er kan inderdaad van alles worden verzonnen. Al moeten we nu wel rekening gaan houden met alle tekenstijlen. Het gebruik van kleuren is voor sommige dus niet eens mogelijk. Moeten zij dan een week overslaan, of past het topic zich aan zodat opdrachten voor iedereen toegankelijk zijn?

Of laten we het dan toch puur bij digital art?
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_141286040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 11:41 schreef Samael het volgende:

[..]

[..]

Er kan inderdaad van alles worden verzonnen. Al moeten we nu wel rekening gaan houden met alle tekenstijlen. Het gebruik van kleuren is voor sommige dus niet eens mogelijk. Moeten zij dan een week overslaan, of past het topic zich aan zodat opdrachten voor iedereen toegankelijk zijn?

Of laten we het dan toch puur bij digital art?
Die snap ik niet. In verf en potloden kun je toch ook het gebruik van kleuren beperken?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')