Met een jongere auto kan je ook pech krijgen hoor. Maar als ie altijd goed rijdt dan zou ik gewoon gaan.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:14 schreef Hendroit het volgende:
Die van mij is uit '94. Ik heb een keer gehad dat de stappenmotor vast zat, verder geen problemen mee gehad. Mijn auto moet ook rond die tijd gekeurd worden en dan doe ik er gelijk een beurt bij.
Maak je je ook zorgen of je met deze auto tot het eind van de maand wel elke dag op je werk en weer thuis kan komen? Is het antwoord ja, zorg dan dat alle werkzaamheden gedaan worden die je zorgen wegnemen of koop een andere auto. Is het antwoord nee, dan is er ook geen reden om je zorgen te maken over een simpel ritje naar het buitenland. Als je auto het in Nederland gewoon 'altijd' doet, dan valt hij echt niet zomaar uit elkaar zodra je de grens over bent.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:14 schreef Hendroit het volgende:
Die van mij is uit '94. Ik heb een keer gehad dat de stappenmotor vast zat, verder geen problemen mee gehad. Mijn auto moet ook rond die tijd gekeurd worden en dan doe ik er gelijk een beurt bij.
owwquote:
BTDTquote:Op maandag 20 januari 2014 21:02 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Kan een BMW echt wel hebben hoor. Maak je geen zorgen. Deze wagens zijn haast niet stuk te krijgen.
quote:
klopt, maar 90% van de lease-rijders die ik ken trappen hun auto's genadeloos af.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:04 schreef Palomar het volgende:
Ach, met een nieuwere auto kun je net zo goed problemen hebben. Al een aantal keer verhalen van collega's met relatief nieuwe lease-auto's gehoord waarbij net tijdens de vakantie de turbo kapot gaat of ernstige motormanagementstoring waardoor ze niet verder konden.
Autorijden blijft altijd een gok of je aankomt
Die motoren zijn ook onverwoestbaarquote:Op woensdag 22 januari 2014 20:47 schreef blup het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik ben afgelopen zomer met een oude Vectra '98er 1.6 benzine 250dkm naar Italië geweest. Met vouwwagen over de Brennerpas, volle gas in zijn 3 omhoog. Uit eindelijke eindstand, lekke band voor door gescheurd ventiel en airco leeg.. Natuurlijk in de file in de volle zon.
Ja, dat is vragen om problemen natuurlijk.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:34 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
klopt, maar 90% van de lease-rijders die ik ken trappen hun auto's genadeloos af.
Ook na 30 jaar valt of staat het met onderhoud. Alleen de post "onvoorzien" is dan groter.quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:49 schreef eXplorer1 het volgende:
leeftijd doet er niet toe (mits niet 25-30+). alles staat of valt met onderhoud. je moet alleen niet het maximale eruit halen voor een langere tijd, ohja de bmw m25 blok is niet te slopen maar die heb je niet.
ohja tip, als je via DE gaat ga niet met het verkeer mee op de linkerbaan, zal je bmw niet goed doen.
Hoe oud is je waterpomp?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:11 schreef Hendroit het volgende:
... Zou hij 150/160 wel langere tijd vol houden?
Geen ideequote:
4 cil. weet ik niet. M50 was wel plastiek.quote:
zou ik niet doen, van een bmw 316 zit je dan wel heel dicht in de buurt van je top.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:11 schreef Hendroit het volgende:
Met welke snelheid zou ik ongeveer kunnen rijden in duitsland? Zou hij 150/160 wel langere tijd vol houden?
In geval van een ongeval kun je meestal aanspraak maken op je verzekeringsmaatschappij.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 14:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ach, ongeluk zit in een klein hoekje. En dan blijft je auto het straks prima doen, heb je een hert ervoor, alsnog schade.
Tuurlijk kan dat.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:11 schreef Hendroit het volgende:
Met welke snelheid zou ik ongeveer kunnen rijden in duitsland? Zou hij 150/160 wel langere tijd vol houden?
Ja dat is wel belangrijk bij een E36 316i!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:59 schreef Guitar93 het volgende:
Ontploffende turbo's... Na lange ritten je auto altijd even stationair laten draaien voordat je hem uitzet.
Anders krijg je allemaal roet deeltjes in je turbo, hierdoor raakt de schoep uit balans. Met 20K rpm ontploft het dan.
Haha heb gelukkig geen turboquote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:59 schreef Guitar93 het volgende:
Ontploffende turbo's... Na lange ritten je auto altijd even stationair laten draaien voordat je hem uitzet.
Anders krijg je allemaal roet deeltjes in je turbo, hierdoor raakt de schoep uit balans. Met 20K rpm ontploft het dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |