quote:Op maandag 20 januari 2014 23:33 schreef Pino112 het volgende:
21,10 overgemaakt, want omgekeerd van 112
Wat betreft bijtjes zijn we natuurlijk (en terecht!):quote:Op maandag 20 januari 2014 23:37 schreef Queller het volgende:
En als je niet genoeg had, dan moest je het maar zeggen, dan zou mams nog wel wat doneren
Had je die niet gehad?? Sorryquote:
Bijna ¤ 1300quote:Op maandag 20 januari 2014 23:37 schreef superworm het volgende:
Alweer bijna 1300Update:
Al ontvangen: [b]¤710,72!
Bedragen toegezegd/onderweg: ¤578,09
Totaal tot dusver: ¤1288,81!!!
Wat een lieverdquote:Op maandag 20 januari 2014 23:37 schreef Queller het volgende:
En als je niet genoeg had, dan moest je het maar zeggen, dan zou mams nog wel wat doneren
Nee weet nog van niks, mooi tochquote:Op maandag 20 januari 2014 23:44 schreef zyx1981 het volgende:
De donaties blijven ook gewoon maar binnenkomen.1,5K is wel realistisch, zoals het nu lijkt.
Edit: iemand nog iets van die imker gehoord? Die weet nog steeds van niks?!
geeft niks.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had je die niet gehad?? Sorry
Hopelijk weet hij nog niet..quote:
Donequote:Op maandag 20 januari 2014 23:42 schreef MaJo het volgende:
Kom maar op met de DM, maak ik morgen een tientje over. Mooie actie dit
Dubbel nuquote:Op maandag 20 januari 2014 23:47 schreef superworm het volgende:
[..]
Sorry! Gestuurd, het is erg hectisch
Inderdaad. YOU get a PM, YOU get a PM, E-VERY-BODY GETS A PM!quote:Op maandag 20 januari 2014 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dubbel nu![]()
Maar beter dan helemaal niks toch?
Jij zet haar zelf op de lijst neem ik aan?
en gelijk overgemaaktquote:
quote:Op maandag 20 januari 2014 23:50 schreef superworm het volgende:
[..]
Inderdaad. YOU get a PM, YOU get a PM, E-VERY-BODY GETS A PM!![]()
En yes
Superquote:Op maandag 20 januari 2014 23:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
en gelijk overgemaaktben benieuwd naar de eindstand!
Erg benieuwd. Serieus: toen ik dit begon dacht ik, van de vijf users die uit zichzelf aangaven te willen doneren zal het grootste deel wel internetbullshit zijn (zoals onze lieve FOK!'ers elkaar al 15 jaar heerlijk trakteren op een dagelijkse portie bullshit, onzin en overdrijverij). Ik HOOPTE dat er zeg 100-200 euro zou binnenkomen, zodat er in elk geval een bloemetje en een schopje in de richting van een camerasysteem gegeven zou worden.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Super![]()
Nou superworm ook denk ik![]()
Anders ik wel
Dit is waarom FOK! FOK! isquote:Op maandag 20 januari 2014 23:57 schreef superworm het volgende:
[..]
Erg benieuwd. Serieus: toen ik dit begon dacht ik, van de vijf users die uit zichzelf aangaven te willen doneren zal het grootste deel wel internetbullshit zijn (zoals onze lieve FOK!'ers elkaar al 15 jaar heerlijk trakteren op een dagelijkse portie bullshit, onzin en overdrijverij). Ik HOOPTE dat er zeg 100-200 euro zou binnenkomen, zodat er in elk geval een bloemetje en een schopje in de richting van een camerasysteem gegeven zou worden.
De rest kennen jullie: het is nu al bijna 1300. Ongelooflijk, en dat in 1 dag - de meeste mensen werken er 2 tot 4 weken voor en als FOK! krijgen we het voor de bijtjes bij elkaar binnen 24 uur.
Laat het topic een week ofzo open...kijken of we de 2K halen. Gewoon omdat het kán.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:57 schreef superworm het volgende:
[..]
Erg benieuwd. Serieus: toen ik dit begon dacht ik, van de vijf users die uit zichzelf aangaven te willen doneren zal het grootste deel wel internetbullshit zijn (zoals onze lieve FOK!'ers elkaar al 15 jaar heerlijk trakteren op een dagelijkse portie bullshit, onzin en overdrijverij). Ik HOOPTE dat er zeg 100-200 euro zou binnenkomen, zodat er in elk geval een bloemetje en een schopje in de richting van een camerasysteem gegeven zou worden.
De rest kennen jullie: het is nu al bijna 1300. Ongelooflijk, en dat in 1 dag - de meeste mensen werken er 2 tot 4 weken voor en als FOK! krijgen we het voor de bijtjes bij elkaar binnen 24 uur.
Het is hartverwarmend en BIJzonder indrukwekkend wat hier in net iets meer dan 24 uur gebeurd isquote:Op maandag 20 januari 2014 23:57 schreef superworm het volgende:
[..]
Zo is dat maar net, dat geld komt (beloofd!!) écht wel goed terechtquote:Op dinsdag 21 januari 2014 00:04 schreef superworm het volgende:
Veel mensen vragen, en terecht:
Camerasysteem in de pocket. Wat kan er nog meer gebeuren met dat geld?
Nou, een heleboel. Alleen al op basis van het interview kan ik melden dat:
-Bijenkasten 300 tot 350 euro elk kosten. Daar bovenop komen nog veel meer kosten om de bijen uiteindelijk te kweken en in leven te houden, maar de kasten zelf kosten dat bedrag.
-Accu. Indien er geen elektriciteit aanwezig is, moet er een 12 Volt-accu komen, liefst met enkele back-ups en een oplader natuurlijk. Die kosten volgens superworms bouwkundige broer 70-100 euro per stuk.
-Bekabeling. Hoewel het niet zo veel lijkt, kunnen de kosten van kabels enorm oplopen. Denk aan 25-50 euro per kabel van 10 meter. Indien er extra kabels moeten komen, wordt dat dus direct een duur klusje.
-Materialen hufterproof bewaarkist + hangsloten. Denk aan een centimeter dikke staalplaten-kist waar geen vuurwerkbom tegenop kan, met hangsloten waar de Titanic nog van zou blijven drijven (indien aan de ijsberg bevestigd.) Dat kost flink wat geld. Superworms bouwbroers en -vader kunnen hem helpen daar een onmogelijk af te breken geval van te maken, maar de materialen moeten dan wel betaald kunnen worden.
-Ga zo maar door. Elke bijenkast wordt jaarlijks met 9 kilo suiker bijgevoerd, dus met 20 volken is dat heel wat suiker per jaar. Honingslingers -om de honing uit de lades te slingeren- kosten geld en gaan stuk. Et cetera enzovoorts und so weiter
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |