abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135731882
Hallo...
Ik zit met een probleem waar ik al een tijd mee zit
Ik heb een vriendin van 16 (ben zelf 22)

Ze is echt ongelofelijk knap maar staat vrij duister in het leven
Zelf verteld ze dat ze gigantisch word gepest (misschien doordat ze zich emo kleed etc etc)

Maar nu gaat het naar mijn gevoel helemaal de verkeerde kant op
gisteren zat ze zelfs te huilen en na mijn idee heeft ze het er helemaal mee gehad
Ze is al met ouders naar school gegaan
Het is wel iets verminderd maar nog altijd wel pesterij

Wat kan hier aan gedaan worden en wat kan ik eventueel doen????
Vandaag heeft ze trouwens wel flink van zich afgebeten waar ik supertrots op ben (laat de anderen maar bloeden)

alvast bedankt voor de tips
mensen begrijpen mij niet door mijn adhd en pdd-nos
Maar ik hun ook niet dus we zitten op 1 lijn
  maandag 20 januari 2014 @ 19:57:54 #2
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_135732306
Erop blieven hameren bij schol. EN geef die meid eens een paar bokslessen kado.
The Art Of Lying
pi_135732330
Misschien tegen haar zeggen dat ze zich normaal moet kleden?
-XOXO-
pi_135732355
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:58 schreef datismijnmening het volgende:
Dat helpt natuurlijk voor geen meter he?
pi_135732420
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat helpt natuurlijk voor geen meter he?
Hoezo? Als dat de reden is dat je gepest wordt
-XOXO-
pi_135732470
quote:
Wat een bullshit opmerking weer. De pesters horen har gewoon met rust te laten.
pi_135732472
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:59 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

De reden dat er gepest wordt is omdat er pesters zijn. Stel dat zij er niet meer is, dan zoeken de pestkoppen gewoon weer een ander slachtoffer omdat pesten een soort drang is waar pestkoppen aan toegeven.
pi_135732607
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:59 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dat je dan maar normale kleren aan moet doen is een idiote reactie.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_135732676
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

De reden dat er gepest wordt is omdat er pesters zijn. Stel dat zij er niet meer is, dan zoeken de pestkoppen gewoon weer een ander slachtoffer omdat pesten een soort drang is waar pestkoppen aan toegeven.
Er zullen altijd pesters zijn, dat ga je toch niet tegen. Maar als je zelf gepest wordt en je wil kunt er iets aan doen, waarom niet
-XOXO-
pi_135732689
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:00 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nou en? Niet haar probleem dan toch, ik huil toch ook niet elke nacht om de kinderen in Afrika die honger hebben.
quote:
4s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:01 schreef yulian het volgende:

[..]

Wat is er mis mee?
Het ziet er onverzorgd uit, en de mensen die het dragen zijn vaak negatief en hebben teveel zelfmedelijden
pi_135732720
Oi, kunnen we weer on-topic posten?!
pi_135732721
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:04 schreef aijumu het volgende:

[..]

Kromme vergelijking.
Nee het slaat de spijker op de kop. Datgene wat het probleem veroorzaakt moet je weghalen

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 21:05:52 ]
-XOXO-
pi_135732764
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:04 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nou en? Niet haar probleem dan toch, ik huil toch ook niet elke nacht om de kinderen in Afrika die honger hebben.
Wellicht is de reden dat zij gepest wordt wel omdat diegene die haar pestkoppen voor haar gepest hebben, van school gegaan is of er gewoon niet meer is.

Dat jij niet jankt om de kinderen in Afrika moet jij weten
pi_135732789
Voelt ze zich voor de rest wel gelukkig op die school? Misschien is het een optie dat ze van school verandert en op een zelfverdedigingscursus gaat?
pi_135732797
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:04 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Nee het slaat de spijker op de kop. Datgene wat het probleem veroorzaakt moet je weghalen
Juistem! En dat zijn dus de pestkoppen ;)
pi_135732798
Zorg ervoor dat de ouders vaker langs school gaan, zodat school begrijpt hoe dringend en belangrijk het is.

Waar wordt ze mee gepest trouwens?
pi_135732844
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:04 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Er zullen altijd pesters zijn, dat ga je toch niet tegen. Maar als je zelf gepest wordt en je wil kunt er iets aan doen, waarom niet
Waarom wel? Ze mag zelf weten hoe ze zich kleedt.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_135732872
quote:
Jesus man reageer eens normaal of anders niet.
pi_135732898
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oorzaak gevolg moet je niet omgaan draaien
-XOXO-
pi_135732916
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:07 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Precies. Dat haar pestkoppen problemen hebben met andermans leefstijl is een gedraging die het beste zo jong mogelijk af te leren is voordat dat soort mensen met die kromme gedachtes de volwassen maatschappij betreden :Y
pi_135732930
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:07 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Doe dat dan ook niet ;)
  maandag 20 januari 2014 @ 20:08:32 #22
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_135732937
quote:

[..]

Ga toch weg man :')
The Art Of Lying
pi_135732956
quote:

[..]

Dan mogen andere mensen toch ook zelf weten of ze er iets van zeggen?
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Doe dat dan ook niet ;)
De oorzaak is haar kleding/leeftstijl, het gevolg is het pesten
pi_135732965
quote:

[..]

Tuurlijk, maar als dat de reden waarom je gepest wordt en je zit er mee dan lijkt me dat iets om te veranderen
-XOXO-
pi_135732966
quote:

[..]

Zak hooi...
  maandag 20 januari 2014 @ 20:09:29 #26
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_135733006
Houd je vriendin in de gaten!

Praat met haar, ook over haar gevoelens. Overweeg een andere school te kiezen als je ook maar het minste gevoel krijgt dat ze eraan onder door gaat.

Aan wie iets moet gebeuren is niet relevant: het gaat om haar en je moet koste wat kost voorkomen dat ze negatieve zelfbeelden gaat ontwikkelen (met alle eventuele gevolgen van dien).
pi_135733041
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Doe dat dan ook niet ;)
Oorzaak: Emo kleding etc.
Gevolg: Ze wordt gepest
-XOXO-
pi_135733043
Praat er met haar over.
pi_135733065
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

De oorzaak is haar kleding/leeftstijl, het gevolg is het pesten
Neen, de oorzaak is dat pestkoppen een doelwit uitzoeken. Als die pestkoppen dat gedrag afgeleerd wordt (desnoods mbv een cursus of desnoods een opvoedingskamp oid) dan haal je gelijk de oorzaak van het pesten ook weg en heeft de 16 jarige in kwestie gelijk geen reden meer om zo emo te zijn ;)

Hoppa! Sla je 2 vliegen in 1 klap! :Y
pi_135733158
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:10 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Oorzaak: Emo kleding etc.
Gevolg: Ze wordt gepest

Oorzaak: Pestkoppen die een slachtoffer uitzoeken
Gevolg: Er is -altijd- iemand hun slachtoffer

Voor hetzelfde geld is de emo kleding juist het gevolg van het pesten, just saying ;)
pi_135733161
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Neen, de oorzaak is dat pestkoppen een doelwit uitzoeken. Als die pestkoppen dat gedrag afgeleerd wordt (desnoods mbv een cursus of desnoods een opvoedingskamp oid) dan haal je gelijk de oorzaak van het pesten ook weg en heeft de 16 jarige in kwestie gelijk geen reden meer om zo emo te zijn ;)

Hoppa! Sla je 2 vliegen in 1 klap! :Y
Dus jij denkt dat er op dag 1 mensen naar school komen met de instelling "we moeten iemand vinden om te pesten"? Volgens mij is het meer dat er iemand uitspringt die zeer anders is dan de gemiddelde leerling, waardoor mensen daar iets van gaan zeggen/pesten. Dat diegenen eruit springen is de oorzaak dus
pi_135733215
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:08 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dan mogen andere mensen toch ook zelf weten of ze er iets van zeggen?
Er wordt niet gezegd dat ze er iets van zeggen. Ze wordt gepest, dat is iets heel anders.
pi_135733228
Ik denk dat jij niet meer kunt doen dan er voor haar zijn, TS.
Pesten is iets wat op de middelbare school lastig te bestrijden is.
Heeft je vriendin wel vriendinnen op school, want dat kan al enorm helpen.

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 21:07:29 ]
pi_135733232
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oorzaak: Pestkoppen die een slachtoffer uitzoeken
Gevolg: Er is -altijd- iemand hun slachtoffer

Voor hetzelfde geld is de emo kleding juist het gevolg van het pesten, just saying ;)
Wat een onzin, je wordt gepest omdat je opvalt, in een positieve of negatieve zin
-XOXO-
pi_135733271
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:08 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar als dat de reden waarom je gepest wordt en je zit er mee dan lijkt me dat iets om te veranderen
Nee, dat is niet de reden waarom ze gepest wordt. Zoals ze zich kleedt is niet tegen de wet of iets dergelijks. Anderen moeten daarom dus gewoon kappen met pesten.
pi_135733280
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:12 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat er op dag 1 mensen naar school komen met de instelling "we moeten iemand vinden om te pesten"? Volgens mij is het meer dat er iemand uitspringt die zeer anders is dan de gemiddelde leerling, waardoor mensen daar iets van gaan zeggen/pesten. Dat diegenen eruit springen is de oorzaak dus
Als dat zo is, waarom zijn dan niet alle normalen pestkoppen maar slechts een deel ervan??
  maandag 20 januari 2014 @ 20:14:52 #37
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135733294
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:13 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

Ik denk dat jij niet meer kunt doen dan er voor haar zijn, TS.
Pesten is iets wat op de middelbare school lastig te bestrijden is.
Heeft je vriendin wel vriendinnen op school, want dat kan al enorm helpen.
Noem je dit advies?

Ik zou, zoals datismijnmening zegt, gewoon tegen je vriendin zeggen dat ze minder moet opvallen. Dat is vaak de reden dat iemand wordt gepest of heel geliefd is.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 21:08:00 ]
pi_135733304
Wat trouwens ook goed helpt is gewoon het gevecht aangaan, één keer een goeie mep geven en laten zien dat je ruggegraat hebt en het is vaak over.

(waarna ze uiteraard ook doorgaan naar de volgende)
-XOXO-
pi_135733330
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:13 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Wat een onzin, je wordt gepest omdat je opvalt, in een positieve of negatieve zin
Wat een onzin, je wordt gepest omdat pesters een interne motivatie hebben om te pesten. Anders zou volgens jouw redenatie iedereen die niet opvalt, dus een pestkop zijn en aangezien dat niet het geval is, weet jij dat je de plank behoorlijk mis aan het slaan bent ;)
pi_135733346
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:15 schreef datismijnmening het volgende:
Wat trouwens ook goed helpt is gewoon het gevecht aangaan, één keer een goeie mep geven en laten zien dat je ruggegraat hebt en het is vaak over.

Of TS (haar vriend) doet dit gewoon, werkt ook, komt ze wss ook niet in problemen op school
pi_135733362
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:12 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Het is niet tegen de wet om eruit te springen. Dat mag gerust.
pi_135733494
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:15 schreef datismijnmening het volgende:

pi_135733577
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:49 schreef metal-meister het volgende:
Zelf verteld ze dat ze gigantisch word gepest (misschien doordat ze zich emo kleed etc etc)
Dat is een groot misverstand want ieder mens/kind is anders als anderen, er kan dus altijd een reden worden gevonden om te pesten in het anders zijn.

Lees hier (bijv.) meer:
http://www.pestbriefje.com/PB-info.php
pi_135733591
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:16 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Het is niet tegen de wet om eruit te springen. Dat mag gerust.
Klopt, maar dan moet je de mogelijke consequenties maar aanvaarden. Ik zeg ook nergens dat er geen pesters zijn, ik zeg alleen dat ze iemand pesten die eruit springt. Dat is de oorzaak dat een bepaald persoon gepest wordt. Dat er überhaubt gepest wordt in het leven zit wss gewoon in de aard van de mens.

Kijk als een zwak, slechtziend dier van de kudde wordt opgegeten is de oorzaak dat het dier zwakker was dan de anderen. En natuurlijk is de oorzaak van het opgegeten worden de roofdieren, maar dat juist diegene dood gaat is zijn/haar eigen schuld
  maandag 20 januari 2014 @ 20:22:29 #45
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_135733690
Lekker niveautje :')
pi_135733694
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:20 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Klopt, maar dan moet je de mogelijke consequenties maar aanvaarden. Ik zeg ook nergens dat er geen pesters zijn, ik zeg alleen dat ze iemand pesten die eruit springt. Dat is de oorzaak dat een bepaald persoon gepest wordt. Dat er überhaubt gepest wordt in het leven zit wss gewoon in de aard van de mens.

Kijk als een zwak, slechtziend dier van de kudde wordt opgegeten is de oorzaak dat het dier zwakker was dan de anderen. En natuurlijk is de oorzaak van het opgegeten worden de roofdieren, maar dat juist diegene dood gaat is zijn/haar eigen schuld
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:14 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als dat zo is, waarom zijn dan niet alle normalen pestkoppen maar slechts een deel ervan??
pi_135733734
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:22 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

[..]

Sommige mensen pesten, anderen niet
pi_135733791
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:23 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Sommige mensen pesten, anderen niet
En waarom sommige wel en andere niet? :)
pi_135733841
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En waarom sommige wel en andere niet? :)
Kan van alles zijn, opvoeding, persoonlijkheid, groepsgedrag
pi_135733875
Waarom reageert iedereen zo fel op het voorstel dat ze zich meer gaat aanpassen aan de groepsnormen? In dit geval werd kleding voorgesteld, maar ze kan ook op andere manieren proberen meer aansluiting te vinden.

Haar kledingstijl (icm gedrag?) wordt wellicht ervaren als bewust afzetten tegen de groepsnormen en sommige mensen reageren daar heel fel op.

Die pesters ga je niet veranderen, maar meer aansluiting vinden bij een deel van de 'groep' kan wel degelijk helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 20:25:56 ]
pi_135733903
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:20 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Je weet niet eens zeker of pesten in de aard van de mens zit en toch geef je de gepesten de schuld.
pi_135733957
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Kan van alles zijn, opvoeding, persoonlijkheid, groepsgedrag
opvoeding en groepsgedrag zijn aan en af te leren. Is pesten dan ook aangeleerd? Persoonlijkheid is al wat lastiger maar ook dat is niet onmogelijk

Edit: En sowieso zoeken pestkoppen iemand uit die verschilt van zijzelf. En tis onmogelijk identiek te zijn aan de pestkoppen dus je kunt pestgedrag nooit op die manier uitsluiten.
pi_135733976
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:25 schreef Chai het volgende:
Waarom reageert iedereen zo fel op het voorstel dat ze zich meer gaat aanpassen aan de groepsnormen? In dit geval werd kleding voorgesteld, maar ze kan ook op andere manieren proberen meer aansluiting te vinden.

Haar kledingstijl (icm gedrag?) wordt wellicht ervaren als bewust afzetten tegen de groepsnormen en sommige mensen reageren daar heel fel op.

Die pesters ga je niet veranderen, maar meer aansluiting vinden bij een deel van de 'groep' kan wel degelijk helpen.
Omdat dat niet helpt en zelfs averechts kan werken want het kan opgevat worden als teken van zwakte en als teken van succes voor de pesters.
pi_135733980
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:25 schreef Chai het volgende:

Dat laatste zul je aan moeten tonen.
pi_135734044
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:27 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat dat niet helpt en zelfs averechts kan werken want het kan opgevat worden als teken van zwakte en als teken van succes voor de pesters.
Als je het verkeerd doet wel idd.

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:27 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat laatste zul je aan moeten tonen.
Ja iets aantonen is veel zinvoller dan zelf iets ondernemen. :')
pi_135734095
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:14 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Noem je dit advies?

Ik zou, zoals datismijnmening zegt, gewoon tegen je vriendin zeggen dat ze minder moet opvallen. Dat is vaak de reden dat iemand wordt gepest of heel geliefd is.
Wat een complete kul zeg :')

Als ex-lijdend voorwerp kan ik je vertellen dat uiterlijk geen fuck uitmaakt, maar wel of je van je afbijt of niet. Als je nu je uiterlijk gaat aanpassen geef je ze alleen extra ammunitie.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_135734141
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:26 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Je weet niet eens zeker of pesten in de aard van de mens zit en toch geef je de gepesten de schuld.
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

opvoeding en groepsgedrag zijn aan en af te leren. Is pesten dan ook aangeleerd? Persoonlijkheid is al wat lastiger maar ook dat is niet onmogelijk
Zijn jullie ook gepest ofzo vroeger? :')
Ja we gaan mensen naar een opvoedingskamp sturen omdat andere mensen een beetje verdrietig worden om wat ze zeggen :')
Het leven is hard, beter wen je er vroeg aan dat mensen niet precies doen zoals jij wil.
pi_135734177
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

[..]

Ja we gaan mensen naar een opvoedingskamp sturen omdat andere mensen een beetje verdrietig worden om wat ze zeggen :')
Het leven is hard, beter wen je er vroeg aan dat mensen niet precies doen zoals jij wil.
Ja dat zijn ze, je haalt ze er zo uit met die slachtofferhouding.
  maandag 20 januari 2014 @ 20:30:42 #59
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135734224
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:28 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat een complete kul zeg :')

Als ex-lijdend voorwerp kan ik je vertellen dat uiterlijk geen fuck uitmaakt, maar wel of je van je afbijt of niet. Als je nu je uiterlijk gaat aanpassen geef je ze alleen extra ammunitie.
Tuurlijk maakt uiterlijk wel uit. Ik zeg niet dat iedereen met een ander uiterlijk gepest wordt maar het maak wel degelijk uit of je een verhoogd risico hebt op gepest worden.
pi_135734349
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:28 schreef Chai het volgende:

[..]

Als je het verkeerd doet wel idd.

[..]

Ja iets aantonen is veel zinvoller dan zelf iets ondernemen. :')
Ze hoeft niets te ondernemen. Ze doet toch niets illegaals :')
pi_135734378
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat een onzin, je wordt gepest omdat pesters een interne motivatie hebben om te pesten. Anders zou volgens jouw redenatie iedereen die niet opvalt, dus een pestkop zijn en aangezien dat niet het geval is, weet jij dat je de plank behoorlijk mis aan het slaan bent ;)
er kunnen wel mensen zijn die niet pesten en niet opvallen en er kunnen ook mensen zijn die niet gepest worden terwijl ze wel opvallen, maar in het algemeen zoeken pestkoppen slachtoffers uit die opvallen.
pi_135734480
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:30 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt uiterlijk wel uit. Ik zeg niet dat iedereen met een ander uiterlijk gepest wordt maar het maak wel degelijk uit of je een verhoogd risico hebt op gepest worden.
Nee, het maakt vooral uit dat je anders bent. Uiterlijk speelt daar geen (of nauwelijks) rol bij, als je buiten de status quo valt ben je al sneller een doelwit. En de een gaat daar makkelijker mee om dan de ander.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_135734514
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:32 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

er kunnen wel mensen zijn die niet pesten en niet opvallen en er kunnen ook mensen zijn die niet gepest worden terwijl ze wel, maar in het algemeen zoeken pestkoppen slachtoffers uit die opvallen.
Uhm...klopt min of meer, maar meestal zoeken pestkoppen gewoon een stok om mee te slaan. en dat kan van alles zijn (huidskleur is bijvoorbeeld een inkopper). Ook belangrijk is dat ze iemand zoeken die te zwak is om de druk te weerstaan (een reden waarom veel pestkoppen in groepsverband werken).
  maandag 20 januari 2014 @ 20:34:38 #64
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135734519
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nee, het maakt vooral uit dat je anders bent. Uiterlijk speelt daar geen (of nauwelijks) rol bij, als je buiten de status quo valt ben je al sneller een doelwit. En de een gaat daar makkelijker mee om dan de ander.
Een ander uiterlijk zorgt er toch voor dat je anders bent?
pi_135734546
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:32 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ze hoeft niets te ondernemen. Ze doet toch niets illegaals :')
Dan moet ze het maar lijdzaam ondergaan.
pi_135734596
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:33 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Als je het wel even googled had, had je geweten dat het inhoud dat jij er van uit gaat dat er geen derde optie is.
Jij ging er vanuit dat er niet eens een 2e optie was dus ik zie niet in wat ik fouter deed dan jij :P
pi_135734614
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:34 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Beetje kip of het ei verhaal natuurlijk.
pi_135734793
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

[..]

Het is aangetoond dat mensen geestelijke beschadigingen oplopen van pesten. Dat gaat veel verder dan een beetje verdrietig worden.
In dit geval is er geen sprake van mensen die niet precies doen zoals zij wilt. Er is sprake van mensen die haar gewoon niet met rust laten.
  maandag 20 januari 2014 @ 20:38:16 #69
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_135734814
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:35 schreef Chai het volgende:

[..]

Beetje kip of het ei verhaal natuurlijk.
Hij stelt dat anders zijn wel uit maakt met uiterlijk niet. Een ander uiterlijk hebben is gewoon anders zijn dus dan zou het wel uit moeten maken.
pi_135734822
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:34 schreef Ambicioso het volgende:

[..]

Even vanuit mijn slachtofferrol gesproken; ik viel op de kleuterschool al compleet buiten de boot en dat duurde tot aan de middelbare school aan toe.
En de eerste 14 jaar daarvan zag ik er exact hetzelfde uit als de rest van de nitwits (in een wanhopige poging te zorgen dat ze me dan met rust lieten).

Je hoeft jezelf toch niet te veranderen om met rust gelaten te worden? Dat is echt de omgekeerde wereld.
pi_135734859
Even snoeien. Dit is geen algemeen pesttopic, graag meedenken in het kader van dit topic en deze OP.

[ Bericht % gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2014 21:14:41 ]
pi_135737062
En weer open. Geen geklieder graag.

Zeg, kunnen we de discussie over pesten betrekken op TS, haar vriendin en haar problemen op school? Een algemene discussie over pesten gaat alle kanten op en dat helpt TS niet zo.
pi_135737935
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

ik ben het nog nooit zo eens geweest met iemand
....stiekem toch wel....
pi_135738011
Pesten is helaas niet strafbaar. Wij kunnen haar helaas moeilijk helpen. Pas als pesten strafbaar wordt gemaakt (en dat gaat het waarschijnlijk, net als in België, ook worden http://regio.eenvandaag.n(...)ten_moeten_verruimd_ ), dan kunnen we haar echt goed helpen.
Met schelden kunnen we helaas niks doen.
Als een gepest persoon geen vrienden heeft => contact opnemen met huisarts, psycholoog om cluster A (en C) te voorkomen
Als een gepest persoon lastig gevallen wordt of gestalkt wordt => contact opnemen met politie
Als een gepest persoon mishandelt wordt => contact opnemen met politie
pi_135738164
Als je je opvallend kleed, waarmee je een beetje "buiten-de-norm" valt, val je extra op.
Omdat je opvalt ben je misschien eerder onder de aandacht van pestkoppen.

Zou het zo gaan?

(ik wil hier overigens niet mee suggereren dat je je niet opvallend mag/moet kleden, iedereen mag zich uitten, en ook niet dat dit het pesten rechtvaardigt, want kan natuurlijk nooit)

Laat elkaar toch met rust.
....stiekem toch wel....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')