abonnement Unibet Coolblue
pi_135728295
Hallo allemaal,

M'n pa kwam vandaag thuis met een enorme doos met een grote pannenset en een koffer met bestek, en een messenset, allemaal gekocht van een of andere 'vertegenwoordiger' van een bedrijf dat hoge kwaliteit messen, pannen en bestek produceert. SR is het merk van de messen, Authentic Master Cookware is het merk van de pannen, die ik zometeen even ga testen.

Op internet staat een draadje hierover, de oplichters zijn actief in Nederland, België en Duitsland. Ze lopen bij een parkeerplaats naar je toe en komen met een verhaal dat ze van dat bedrijf zijn, maar een vlucht moeten halen naar Zwitserland, en aangezien een messenset het vliegtuig niet in zal komen, moeten ze hem kwijt.

Ze komen dus met een verhaal dat de waarde ¤1400 is, en dat je alleen de BTW hoeft te betalen. Mijn pa ging afdingen en kwam op een totaalbedrag van ¤350 voor iets van 12 pannen, 20 messen, en 60-delig bestek, in een koffertje.
Aangezien m'n pa nog enig onterecht vertrouwen heeft in de mens, ging hij na afdingen akkoord, en betaalde ¤350 voor de grote, zware set.

De messen zijn echter redelijk bot, al zijn ze wel erg mooi, met ingegraveerde logo's, en kleine lettertjes over Edelstahl etc etc.

De pannen zullen ook wel van ellende uit elkaar vallen, maar mijn vraag is, is het veilig om mee te koken en te gebruiken?

Naast dat ik het erg jammer vind dat m'n pa het heeft gedaan, moeten we het beste ervan maken, dus ik dacht aan de messen handmatig slijpen en gaan gebruiken, maar ik wil wel eerst weten of het veilig is.

Op deze website is te zien dat deze man zeer goed georganiseerd zijn en gewoon een criminele bende zijn, al is het zeer lichte criminaliteit, anders kun je dit niet noemen.

Mijn bloed kookt van deze mannen! :')
(pun intended)
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135728959
Hier heb je helemaal niks aan ts, maar ik kan me toch echt met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat ik ooit op een parkeerplaats een messenset zou kopen van een wildvreemde die anders niet mee mag in het vliegtuig :D
Heb je misschien pics van die pannen? Dan kan ik kijken of het er naar mijn professionele huisvrouwenmening betrouwbaar uitziet of niet.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_135729219
Een pan is een pan en een mes is een mes. Ze zijn niet van plastic toch?
Of het goeie kwaliteit is valt wel te betwijfelen, dus misschien heb je er niet heel erg lang plezier van.
Maar het lijkt mij dat je ze gewoon kunt gebruiken.
pi_135729366
"Ze lopen bij een parkeerplaats"

Wie koopt er dan iets op een parkeerplaats :{
  Spellchecker maandag 20 januari 2014 @ 19:09:41 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_135729395
Er zijn toch ook van die messenslijpers die bij jou aan huis je messen komen slijpen??

Voor een schijntje...
pi_135729517
Koop dan ook niks dommerd
Helden die het hun leven kostte: Che Guevara (1928-1967), Thomas Sankara (1949-1987), Moammar Gadaffi (1942-2011), Nicolae Ceaușescu (1918-1989), Salvador Allende (1908-1973), Slobodan Milo¨ević (1941-2006)
pi_135730383
Wie koopt er dan ook een dergelijk product op een parkeerplaats.. Even of de blaren zitten en het zien als een dure les! |:(

Ontopic: Dood gaan zul je er niet van, dus gewoon gebruiken natuurlijk! c_/
pi_135730473
Het was m'n pa. En het was niet op een parkeerplaats, maar een mede tanker bij de tango Maarsbergen.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135732212
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:02 schreef HaywoodJablome het volgende:
Hier heb je helemaal niks aan ts, maar ik kan me toch echt met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat ik ooit op een parkeerplaats een messenset zou kopen van een wildvreemde die anders niet mee mag in het vliegtuig :D
Heb je misschien pics van die pannen? Dan kan ik kijken of het er naar mijn professionele huisvrouwenmening betrouwbaar uitziet of niet.
Zal ik zometeen maken!
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135733985
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:02 schreef HaywoodJablome het volgende:
Hier heb je helemaal niks aan ts, maar ik kan me toch echt met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat ik ooit op een parkeerplaats een messenset zou kopen van een wildvreemde die anders niet mee mag in het vliegtuig :D
Heb je misschien pics van die pannen? Dan kan ik kijken of het er naar mijn professionele huisvrouwenmening betrouwbaar uitziet of niet.
Kan nu geen foto's maken, dit zijn de pannen:

http://www.marktplaats.nl(...)postcode=&distance=0
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135734870
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:27 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Kan nu geen foto's maken, dit zijn de pannen:

http://www.marktplaats.nl(...)postcode=&distance=0
Zit er een speciaal laagje in of is het gewoon metaal, voor zover je kunt zien? Ik las iets of een keramische laag, maar dat kan ik op de foto niet zien.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
  maandag 20 januari 2014 @ 21:33:07 #12
419176 fastbazz
Niet helemaal 100%
pi_135738168
Je pa is toch niet opgelicht. Je pa heeft een pannenset, messen en bestekset gekocht van ¤350,-

De kwaliteit is dan misschien discutabel maar er is geleverd wat is afgesproken. Er is geen zak met bakstenen geleverd.

Gewoon gebruiken en als de anti aanbaklaag aan je karbonaatje blijft plakken, dan pas lekker weggooien.
pi_135738266
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:39 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

Zit er een speciaal laagje in of is het gewoon metaal, voor zover je kunt zien? Ik las iets of een keramische laag, maar dat kan ik op de foto niet zien.
Overal staat idd keramisch, maar ik weet het niet zeker, volgens mij gewoon metaal, maar ik weet dus ook niet of je dat kan zien :')

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:33 schreef fastbazz het volgende:
Je pa is toch niet opgelicht. Je pa heeft een pannenset, messen en bestekset gekocht van ¤350,-

De kwaliteit is dan misschien discutabel maar er is geleverd wat is afgesproken. Er is geen zak met bakstenen geleverd.

Gewoon gebruiken en als de anti aanbaklaag aan je karbonaatje blijft plakken, dan pas lekker weggooien.
Klopt natuurlijk, maar als jij ¤600 betaald voor een iPhone 8, en je krijgt een Nokia 3310 dan is ook geleverd wat afgesproken, een mobiel. Ik weet zeker dat er bij pannen ook een groot verschil kan zijn in kwaliteit.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  maandag 20 januari 2014 @ 21:47:53 #14
419176 fastbazz
Niet helemaal 100%
pi_135739002
Als je betaald hebt voor een iPhone en je krijgt een Nokia 3310 dan ben je opgelicht. Je hebt niet gekregen wat je dacht te krijgen (een iPhone).

Als je ¤600,- betaald voor een Nokia 3310 en de verkoper maakt jou wijs dat de nieuwprijs ¤1000,- is, maar wel de Nokia levert dan is er echt geen sprake van oplichting. Je hebt dan gewoon meer betaald voor het product dan de dagwaarde is.
pi_135740291
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:47 schreef fastbazz het volgende:
Als je betaald hebt voor een iPhone en je krijgt een Nokia 3310 dan ben je opgelicht. Je hebt niet gekregen wat je dacht te krijgen (een iPhone).

Als je ¤600,- betaald voor een Nokia 3310 en de verkoper maakt jou wijs dat de nieuwprijs ¤1000,- is, maar wel de Nokia levert dan is er echt geen sprake van oplichting. Je hebt dan gewoon meer betaald voor het product dan de dagwaarde is.
Ik zie dat ook als oplichting, dat is gewoon liegen.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135742940
Ik ken die pannen. Waren vroeger van berghaus pannen. (Google de afbeelding maar eens met die naam)
Hebben het best wel volgehouden. Echter gingen ze schots en scheef hangen en staan. Toen werden ze gratis omgeruild. (Loods zit ergens hier in NL)
pi_135743867
Als je op de achterkant van een oan klopt hoor je zo of hij goed is , klinkt hij leeg en licht is het troep klinkt hij vol en zwaar is het goed. messen idd effe wegbrengen om te slijpen dan kan je er vast wel effe mee vooruit
pi_135748104
Sorry, maar als je zo impulsief van iemand bij een benzinepomp een paar pannen en messen koopt, dan ben je echt te dom om te poepen. Zulke mensen zie je altijd bij dubbeltje op zijn kant oid.

¤350,- is niet veel geld voor zo'n wijze les.
pi_135755232
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 07:44 schreef Funkel het volgende:
Sorry, maar als je zo impulsief van iemand bij een benzinepomp een paar pannen en messen koopt, dan ben je echt te dom om te poepen. Zulke mensen zie je altijd bij dubbeltje op zijn kant oid.

¤350,- is niet veel geld voor zo'n wijze les.
Op het internet lees ik dat mensen daar gewoon ¤1000 voor hebben betaald.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135763974
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:27 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Kan nu geen foto's maken, dit zijn de pannen:

http://www.marktplaats.nl(...)postcode=&distance=0
Je kan de foto's toch van MP halen :+





Op MP ben je dus goedkoper uit :P
pi_135764045
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Je kan de foto's toch van MP halen :+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Op MP ben je dus goedkoper uit :P
Klopt, maar ik was gister lui, al dat spul aan het testen _O-
Thanks ^O^

En m'n pa doet het nooit meer, heb hem gister vaak genoeg verteld hoe ongelofelijk dom het was, waarna we allebei stuk gingen van het lachen om de gehele situatie in z'n geheel _O-
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135764081
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:35 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Klopt, maar ik was gister lui, al dat spul aan het testen _O-
Thanks ^O^

En m'n pa doet het nooit meer, heb hem gister vaak genoeg verteld hoe ongelofelijk dom het was, waarna we allebei stuk gingen van het lachen om de gehele situatie in z'n geheel _O-
Je kan er maar beter om lachen, huilen helpt niet inderdaad :D
pi_135764159
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Je kan er maar beter om lachen, huilen helpt niet inderdaad :D
Ik leef volgens het idee dat negatief zijn of boos zijn geen zin heeft, je blijft in de situatie ongeacht de emoties, dus gewoon het beste er van maken! :)
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_135764205
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:37 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ik leef volgens het idee dat negatief zijn of boos zijn geen zin heeft, je blijft in de situatie ongeacht de emoties, dus gewoon het beste er van maken! :)
Goei instellling, maar eh... hebben jullie al gekookt met de pannen en bevielen ze? :P
pi_135764227
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 16:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Goei instellling, maar eh... hebben jullie al gekookt met de pannen en bevielen ze? :P
Nog niet, binnenkort.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')