abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 21 november 2014 @ 15:57:11 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_146871390
http://freeskier.com/videos/taylor-natalia-teach-wax-sticks

Zo wil ik ook mijn board wel gewaxt hebben :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 6 december 2014 @ 15:07:42 #102
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_147333368
Nu net een paar maandjes bezig met snowboarden. Wekelijks enkele uurtjes, begin het onder de knie te krijgen. Board en alles gekocht. Alleen nog geen boots met boa.

Vandaag en morgen tot 17.00u en morgen is er in De broodfabriek in Rijswijk (zelf googlen) een kledingoutlet/sample sale. Twee tafels daarvan zijn uitsluitend Vans snowboard boots. Alle boots: 50 euro, waaronder ook veel soorten met BOA sluiting. Ook modellen met dubbele BOA'sluiting en enkele wat luxere modellen met RECCO die normaal rmap richting of in de 200euro kosten.

Erg interessant; mits 7 of 9 (normale schoenmaat +-41-42) hebt.
Heb qua schoenmaat voor normale schoenen 40/41 en dan zijn ze net te groot voor mij.

Vrijwel alle boots zijn maat 7 of 9.. enkele uitzondering daargelaten misschien.. Zomaar een tip voor hen die die schoenmaat hebben wellicht om cheap een extra paar te kopen wellicht ;)
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 december 2014 @ 16:44:08 #103
159915 -Menn0-
MNO
pi_147335163
Jammer net te klein voor mij maar thanks voor de tip.
,,/
  zaterdag 6 december 2014 @ 20:35:40 #104
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_147341156
Het moet net je maat zijn.. voor maat 42 kun je perfect slagen in ieder geval. Zeer ruime keus

Ik vergat een andere vraag te stellen. Dit jaar willen we toch nog wel een keertje op wintersport gaan. Zijn er qua wintersport ook vaak interessante last-minute aanbiedingen te verwachten in het seizoen zoals dat bij zomervakanties ook vaak het geval is? Incl. alles, dus met skipas ed. erbij allemaal. Of is het verstandig vroeg te boeken?

Voorkeur gaat nu uit naar Winterberg, of in ieder geval iets redelijks dichtbij en we -we willen met 3 man- nog niet heel gevorderd zijn en dus niet weten of wintersport wel echt bevalt.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_147357527
Voordelig is wintersport zelden. Bizztravel heeft een redelijk all-in aanbod met name in Frankrijk.

Winterberg of Willingen is zeker voor beginners aan te bevelen. Echter pas heel laat boeken omdat de sneeuwzekerheid niet te garanderen is. Sneeuw uit sneeuwkanonnen is ook niet alles. Via Booking is een hotel te vinden in diverse prijsklassen. Skipassen zijn aldaar eenvoudig te regelen, want de hele infrastructuur draait om kort en efficiënt verblijf. Sneeuwcondities in Winterberg en omgeving zijn te bekijken via Sauercams

[ Bericht 6% gewijzigd door elinx op 07-12-2014 17:42:12 ]
  zondag 7 december 2014 @ 13:44:50 #106
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_147357619
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:35 schreef BloedendeVagina het volgende:
Het moet net je maat zijn.. voor maat 42 kun je perfect slagen in ieder geval. Zeer ruime keus

Ik vergat een andere vraag te stellen. Dit jaar willen we toch nog wel een keertje op wintersport gaan. Zijn er qua wintersport ook vaak interessante last-minute aanbiedingen te verwachten in het seizoen zoals dat bij zomervakanties ook vaak het geval is? Incl. alles, dus met skipas ed. erbij allemaal. Of is het verstandig vroeg te boeken?

Voorkeur gaat nu uit naar Winterberg, of in ieder geval iets redelijks dichtbij en we -we willen met 3 man- nog niet heel gevorderd zijn en dus niet weten of wintersport wel echt bevalt.
Winterberg moet je wel echt last-minute doen, want de vraag is of er überhaupt sneeuw ligt.. Buiten dat is Winterberg volgens mij wel een erg klein gebied. Ben zelf toch welfan van Oostenrijk en dat valt qua afstand ook best mee. Paar jaar geleden drie weken aaneengesloten op wintersport geweest, begonnen in Zell am See dat zo goed beviel dat we er drie weken gebleven zijn. Niet dat we daar ook altijd zijn gaan boarden trouwens, we waren met de auto en dan zit je zo in een ander (hogergelegen) gebied.

Maar sowieso als je buiten de vakanties gaat: sneeuwhoogtes in de gaten houden en alvast een beetje zoeken op booking.com, en dan week van tevoren ofzo boeken. Erheen rijden, skipas halen en klaar ben je :s)
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 8 december 2014 @ 23:24:16 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147410448
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 20:35 schreef BloedendeVagina het volgende:
Het moet net je maat zijn.. voor maat 42 kun je perfect slagen in ieder geval. Zeer ruime keus

Ik vergat een andere vraag te stellen. Dit jaar willen we toch nog wel een keertje op wintersport gaan. Zijn er qua wintersport ook vaak interessante last-minute aanbiedingen te verwachten in het seizoen zoals dat bij zomervakanties ook vaak het geval is? Incl. alles, dus met skipas ed. erbij allemaal. Of is het verstandig vroeg te boeken?

Voorkeur gaat nu uit naar Winterberg, of in ieder geval iets redelijks dichtbij en we -we willen met 3 man- nog niet heel gevorderd zijn en dus niet weten of wintersport wel echt bevalt.
Ga gewoon naar een land in de alpen. Oostenrijk is vaak dan het leukste als je nog meer wilt dan alleen op de berg zijn (apres ski ed.)
Winterberg is leuk voor 1 of 2 dagen, maar dan ben je er ook wel uit gekeken.
Daarnaast heeft sauerland niet het indrukwekkende van de alpen. In een
Iift zitten, de grote bergen op heeft iets magisch.

Als je wintersport wilt ervaren moet je het goed doen. Het hoeft niet duur te zijn, maar niet dat halfbakken gedoe.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 december 2014 @ 00:07:07 #108
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_147411884
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 23:24 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ga gewoon naar een land in de alpen. Oostenrijk is vaak dan het leukste als je nog meer wilt dan alleen op de berg zijn (apres ski ed.)
Winterberg is leuk voor 1 of 2 dagen, maar dan ben je er ook wel uit gekeken.
Daarnaast heeft sauerland niet het indrukwekkende van de alpen. In een
Iift zitten, de grote bergen op heeft iets magisch.

Als je wintersport wilt ervaren moet je het goed doen. Het hoeft niet duur te zijn, maar niet dat halfbakken gedoe.
Mij maakt het niet zoveel uit waar ik heen ga, alleen ben ik afhankelijk van anderen. Te weten: degene die een auto heeft. Die zit al genoeg op de weg en die had Winterberg in gedachten: niet te duur, dichtbij, is daar ook bekend met mountainbiken. Gewoon paar dagen, midweekje ofzo. Eventueel dagje eraan plakken. Bevalt het wintersporten, kunnen we altijd nog verder kijken voor komende jaren.

Duur..och, is betrekkelijk. Ik wil gewoon snowboarden.. maar pak net zo makkelijk een lastminute als dat goed kan, dan dat ik maanden tevoren boek zoder korting. Net als dat je in de zomer ook weleens een dag vantevoren enorm leuke vakanties kan boeken die niet eens de werkelijke kosten van de reisorganisator dekken maar wel die lege stoel in het vliegtuig en de toch al betaalde hotelkamer dekt.

Mn snowboard hoeft ook niet perse het laatste modeljaar zijn, mag best een overjarig model zijn met korting bijvoorbeeld. Wat ik nu heb, daar heb ik ook niet de hoofdprijs voor betaald. En das echt geen b-spul of slecht materiaal.

Overigens bedoelde ik met dit jaar, dit snowboardseizoen. Waarschijnlijk zal het ergens begin 2015 worden.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  dinsdag 9 december 2014 @ 08:09:44 #109
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_147414629
Toch, als je de je de kans krijgt: doorrijden naar Oostenrijk. Dat zijn tenminste bergen in plaats van heuvels. Heb niet zoveel ervaring met Winterberg (één keer geweest dat er daadwerkelijk sneeuw lag) maar wat ik er van gezien heb is het niet te vergelijken met een gebiedje in de Alpen. Heck, dan kun je nog beter een last-minute naar een klein Frans gebied, die kunnen echt dirt-cheap zijn :D Qua sfeer moet je je er niet al teveel van voorstellen dan maar dan heb je in ieder geval fatsoenlijke liften en een aaneengesloten gebeid :P

Mijn plannen voor dit jaar: eind januari week met collega's naar Zwitserland (Zermatt) en 3e week februari naar Osstenrijk (nog te bepalen, last minute!). Zin in! :s)

Ow, en er is niks mis met aanbiedingen zoeken trouwens, ik koop zelf ook zowat alles als het in de uitverkoop is. Scheelt gewoon best veel voor iets wat eigenlijk niet echt onder doet voor het nieuwe, dus ja...
Life's like music, get the rhythm..
pi_147428337
Over anderhalve week is het weer zover! Ik ga dit jaar naar les Sybelles in Frankrijk, iemand daar wel eens geweest? En ik ga met een groep vrienden, mensen nog ideeen voor leuke dingen te doen op of naast de piste?
I'm the motherfucking baboon
  FOK!fotograaf dinsdag 9 december 2014 @ 22:21:06 #111
159915 -Menn0-
MNO
pi_147437246
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:16 schreef Fruitsalade het volgende:
Over anderhalve week is het weer zover! Ik ga dit jaar naar les Sybelles in Frankrijk, iemand daar wel eens geweest? En ik ga met een groep vrienden, mensen nog ideeen voor leuke dingen te doen op of naast de piste?
Ik ben al 2x in Corbier geweest, prima gebied :) Maar ik was altijd met een groep kinderen + ouders dus buiten de piste weinig ervaring mee. Weet wel dat er een zwembad is maar verder heb ik geen idee of er wat te doen is.
,,/
  woensdag 10 december 2014 @ 00:33:34 #112
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147441839
Damn ik zit met een probleem denk ik.

Met nieuwjaar 2 weken (nieuwjaarsweek en de week erna)
Met de krokus 2 weken
Een week aan het einde van het seizoen naar Kirchberg
Een week met mijn ouders naar Lanzarote.
En ik wil nog ergens een weekend in januari richting alpen.

Eind april heb ik nog 10 vakantiedagen over voor de rest van het jaar en dan moet ik nog blij zijn dat ik van dit jaar nog redelijk wat dagen mee neem :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 10 december 2014 @ 09:15:10 #113
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_147445001
Overigens, mocht iemand nog bindingen zoeken.. Ik heb nog een setje Burton Triads liggen, wit met gouden/vergulde buckles/details. Zijn al wat jaartjes oud (van 2010 ofzo denk ik) maar in nog prima staat, hoewel het waarschijnlijk verstandig zou zijn om het kunstof deel van de straps te vervangen (heeft wat te lijden gehad van het UV licht lijkt het, beetje vergeeld) om te voorkomen dat je er een keer eentje breekt op de piste. Paar jaar terug een ander (zwart) board gekocht, daar stonden deze natuurlijk niet lekker op :P

Plaatje van toen ze nieuw waren, schiet vanavond wel ff een fototje van de huidige staat maar ze zien er dus nog aardig goed uit :)
Life's like music, get the rhythm..
  FOK!fotograaf woensdag 10 december 2014 @ 17:34:19 #114
159915 -Menn0-
MNO
pi_147458742
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 00:33 schreef Komakie het volgende:
Damn ik zit met een probleem denk ik.

Met nieuwjaar 2 weken (nieuwjaarsweek en de week erna)
Met de krokus 2 weken
Een week aan het einde van het seizoen naar Kirchberg
Een week met mijn ouders naar Lanzarote.
En ik wil nog ergens een weekend in januari richting alpen.

Eind april heb ik nog 10 vakantiedagen over voor de rest van het jaar en dan moet ik nog blij zijn dat ik van dit jaar nog redelijk wat dagen mee neem :')
Aaaaaah arme jij :P
,,/
  donderdag 11 december 2014 @ 11:53:28 #115
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147478908
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:15 schreef NoComment het volgende:
Overigens, mocht iemand nog bindingen zoeken.. Ik heb nog een setje Burton Triads liggen, wit met gouden/vergulde buckles/details. Zijn al wat jaartjes oud (van 2010 ofzo denk ik) maar in nog prima staat, hoewel het waarschijnlijk verstandig zou zijn om het kunstof deel van de straps te vervangen (heeft wat te lijden gehad van het UV licht lijkt het, beetje vergeeld) om te voorkomen dat je er een keer eentje breekt op de piste. Paar jaar terug een ander (zwart) board gekocht, daar stonden deze natuurlijk niet lekker op :P

Plaatje van toen ze nieuw waren, schiet vanavond wel ff een fototje van de huidige staat maar ze zien er dus nog aardig goed uit :)
[ afbeelding ]
Ik heb ze ook gehad. Precies dezelfde kleur ook :D
Comfortabele bindingen. Zeker in combi met Burton schoenen. :)

Maar uh, wit met goud staat altijd goed :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 11 december 2014 @ 11:54:51 #116
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147478951
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 17:34 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Aaaaaah arme jij :P
Ik ben niet zielig, maar ik ben bang dat ik dat in april wel ben :')

Gelukkig draai ik bereikbaarheidsdiensten voor mijn werk waarvan ik de uren mag laten uitbetalen, of de uren voor vrije tijd mag opmaken. Haal ik ook nog aardig wat dagen uit :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_147480506
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:15 schreef NoComment het volgende:
Overigens, mocht iemand nog bindingen zoeken.. Ik heb nog een setje Burton Triads liggen, wit met gouden/vergulde buckles/details. Zijn al wat jaartjes oud (van 2010 ofzo denk ik) maar in nog prima staat, hoewel het waarschijnlijk verstandig zou zijn om het kunstof deel van de straps te vervangen (heeft wat te lijden gehad van het UV licht lijkt het, beetje vergeeld) om te voorkomen dat je er een keer eentje breekt op de piste. Paar jaar terug een ander (zwart) board gekocht, daar stonden deze natuurlijk niet lekker op :P

Plaatje van toen ze nieuw waren, schiet vanavond wel ff een fototje van de huidige staat maar ze zien er dus nog aardig goed uit :)
[ afbeelding ]
Ben wel benieuwd, heb nu burton customs uit 2010, en die zijn toch wat slapjes. Hoeveel wil je ervoor hebben?
  donderdag 11 december 2014 @ 13:49:44 #118
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_147481798
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:57 schreef chriztiaan het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd, heb nu burton customs uit 2010, en die zijn toch wat slapjes. Hoeveel wil je ervoor hebben?
Ik had 50 euro in gedachten. Zal vanavond ff foto's maken gisteren vergeten te doen.
Life's like music, get the rhythm..
  donderdag 11 december 2014 @ 14:16:38 #119
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_147482588
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:57 schreef chriztiaan het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd, heb nu burton customs uit 2010, en die zijn toch wat slapjes. Hoeveel wil je ervoor hebben?
Deze zijn net iets stijver.
Net zoiets als Cartels, maar dan wat meer comfort.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  FOK!fotograaf donderdag 11 december 2014 @ 18:56:42 #120
159915 -Menn0-
MNO
pi_147490351
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik ben niet zielig, maar ik ben bang dat ik dat in april wel ben :')

Gelukkig draai ik bereikbaarheidsdiensten voor mijn werk waarvan ik de uren mag laten uitbetalen, of de uren voor vrije tijd mag opmaken. Haal ik ook nog aardig wat dagen uit :)
Lucky bastard! Ben jaloers!
,,/
  donderdag 11 december 2014 @ 20:16:47 #121
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_147493385
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:16 schreef Komakie het volgende:

[..]

Deze zijn net iets stijver.
Net zoiets als Cartels, maar dan wat meer comfort.
Klopt, waren toen volgens mij net boven (of gelijk aan) de Cartels gepositioneerd. Overigens wederom vergeten ze uit de auto te halen.. :')
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 15 december 2014 @ 21:17:21 #122
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_147616486
Gisteren snowboard besteld voor erbij. Palmer Honeycomb. Nieuw, offer I couldnt resist :)

Vraagje: Ik heb met enige regelmaat kramp onder mn voet. Rete irritant. Iemand enig idee waar dit a kan liggen? Strap ik mn boots te zwaar in, moet ik mn veters wat minder strak aantrekken? Is mij houding op het board van invloed?

Boots: Burton Ruler, nieuw gekocht. Dus met veters die ik onder en boven apart kan aantrekken.
Bindingen: Flow NX2at

Hoe strak zitten jullie boots en wat jullie adviseren om mn krampprobleem op te lossen?
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  FOK!fotograaf maandag 15 december 2014 @ 21:44:02 #123
159915 -Menn0-
MNO
pi_147618097
Schoenen te strak, afstand tussen schoenen niet goed, techniek/houding, kan van alles zijn ;)
,,/
  maandag 15 december 2014 @ 22:27:03 #124
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_147620287
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 21:44 schreef -Menn0- het volgende:
Schoenen te strak, afstand tussen schoenen niet goed, techniek/houding, kan van alles zijn ;)
En welk ligt het meest voor de hand? Te strak zeker?

Stance zou ik eens naar moeten kijken eigenlijk. Sta nu duck, maar misschien moet ik de breedte wel aanpassen. Neig naar linkerbeen voor eigenlijk, maar kan rechtsvoor ook zonder problemen.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  FOK!fotograaf maandag 15 december 2014 @ 22:33:23 #125
159915 -Menn0-
MNO
pi_147620545
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 22:27 schreef BloedendeVagina het volgende:

[..]

En welk ligt het meest voor de hand? Te strak zeker?

Ja te strak dus geen bloed naar je voet, heb er zelf ook vaak last van. Vooral de eerste dag als ik weer ff moet wennen aan m'n schoen.
,,/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')