abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135724172
Misschien gekke vraag, maar na het plaatsen van onze nieuwe dakkapel bleek later ondanks mondelinge afspraak dat de dakpannen meegenomen waren. We hadden deze immers graag gehouden voor noodgevallen.

Hoewel ik hier te laat achter kwam, heb ik ook niet de gedachte dat we ze nog zouden hebben teruggekregen als we het wel binnen 2 dagen gemeld hadden. Er was iemand thuis, maar je zit er niet iedere minuut bovenop en de dakpannen zijn waarschijnlijk via de hijskraan weggehaald.

De mondelinge afspraak is natuurlijk vergeten en blijkbaar ben ik 1 van de weinige mensen die de dakpannen graag had gehouden. Weet iemand of dit inderdaad normaal is? Ik heb nu half de indruk dat die dakpannen ergens nog wat geld opgebracht hebben en niet zoals gezegd als afval zijn afgevoerd.

Misschien half een WGR vraag, maar ik verwacht in dit forum meer mensen met ervaring met deze kwestie.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:52:14 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_135724250
Het zijn toch jouw dakpannen?
Ze dus van je ontvreemd door de aannemer.
So we just called him Fred
pi_135724818
Nee is niet standaard dat hij ze achterlaat. Ik heb er een keer om gevraagd, maar nu liggen die dingen mij in de weg en het kost een vermogen om ze te weg te gooien.
Ze leveren trouwens niks op. Mijn stapel wou zelfs niemand gratis komen ophalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Redactie Frontpage maandag 20 januari 2014 @ 17:18:01 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_135725135
Het hangt er een beetje vanaf wat de aannemer jou in rekening brengt.

Alleen de gebruikte pannen? Dan is het terecht.
De hele lading? Dan is het niet terecht.

Heb je die pannen elders besteld? Dan is het diefstal.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  maandag 20 januari 2014 @ 17:18:15 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_135725144
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nee is niet standaard dat hij ze achterlaat. Ik heb er een keer om gevraagd, maar nu liggen die dingen mij in de weg en het kost een vermogen om ze te weg te gooien.
Ze leveren trouwens niks op. Mijn stapel wou zelfs niemand gratis komen ophalen.
Stop ze in een doos en stuur ze op naar een van deze antwoord nummers:

Nationale Postcode Loterij
Antwoordnummer 17960
1000 WR Amsterdam

BankGiro Loterij
Antwoordnummer 47546
1070 WD Amsterdam

VriendenLoterij
Antwoordnummer 116
1100 WC Amsterdam
  maandag 20 januari 2014 @ 17:19:05 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_135725169
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:18 schreef Innisdemon het volgende:

Je hebt de OP wel gelezen?
  Redactie Frontpage maandag 20 januari 2014 @ 17:20:14 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_135725206
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:19 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Je hebt de OP wel gelezen?
Ja, daaruit blijkt niet of hij ze bij een ander vandaan heeft, en wat er in rekening wordt gebracht.
pi_135725497
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:18 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Stop ze in een doos en stuur ze op naar een van deze antwoord nummers:

Nationale Postcode Loterij
Antwoordnummer 17960
1000 WR Amsterdam

BankGiro Loterij
Antwoordnummer 47546
1070 WD Amsterdam

VriendenLoterij
Antwoordnummer 116
1100 WC Amsterdam
Die dingen zijn nogal zwaar, dus niet zo makkelijk naar het postkantoor te brengen. En mogen deze bedrijven niet verzendingen weigeren, zodat de zender evengoed nog moet betalen?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_135725705
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ok. Het zou inderdaad wel om een flinke lading gaan, maar ik dacht aan eventuele stormschade. Een maand later kwam er tevens een buurman vragen of ik die dakpannen nog had omdat hij er een stuk of 30 nodig had.

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:18 schreef Innisdemon het volgende:

Er is een dakkapel geplaatst, dus het waren mijn dakpannen die overbleven. Hij heeft niets zelf hoeven aanleveren.
pi_135725878
Je hebt tegenwoordig van die dingen met en zonder draadje. Ze noemen het vaak een telefoon, mobieltje of lulijzer.

Je drukt nummers in die onder de naam van die tent staan...

En je zegt, joh, zoals afgesproken... Zou ik mijn pannen graag terug hebben.

He, bedankt he!

>>> zoiets dus.
Laat die handjes wapperen!
pi_135725933
Jouw pannen en hij zorgt maar dat ze terug komen of nieuwe, simpel toch?
  Redactie Frontpage maandag 20 januari 2014 @ 18:25:09 #12
38148 crew  Innisdemon
pi_135727459
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:39 schreef Gieliovd het volgende:
Je hebt tegenwoordig van die dingen met en zonder draadje. Ze noemen het vaak een telefoon, mobieltje of lulijzer.

Ja, maar zonder draadje moet je wel bij zo'n steunpunt in de buurt staan. Greenpoint heet dat toch?

Och, wat zou het toch mooi zijn als we in de toekomst overal zonder draadje kunnen bellen.
pi_135727592
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:39 schreef Gieliovd het volgende:

Je drukt nummers in die onder de naam van die tent staan...

En je zegt, joh, zoals afgesproken... Zou ik mijn pannen graag terug hebben.

He, bedankt he!

>>> zoiets dus.
Funny, zoals je kan lezen is zijn reactie dat hij die mondelinge afspraak niet kan herinneren en dat het "normaal" is dat de dakpannen afgevoerd moeten worden. Tuurlijk heeft hij ze niet meer, want hij zegt dat het rechtstreeks richting dump gegaan is.

Ik stel hier de vraag of dat inderdaad normaal is. Zijn mening ken ik immers al.

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:40 schreef hoas het volgende:
Jouw pannen en hij zorgt maar dat ze terug komen of nieuwe, simpel toch?
Dan moet ik een mondelinge afspraak zien te bewijzen. Dat gaat me nooit lukken natuurlijk. Vandaar dat ik probeer te achterhalen wat normaal is en of dat het normaal is dat daarom gevraagd wordt bij onzekerheid.
  Spellchecker maandag 20 januari 2014 @ 18:31:32 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_135727680
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die dingen zijn nogal zwaar, dus niet zo makkelijk naar het postkantoor te brengen. En mogen deze bedrijven niet verzendingen weigeren, zodat de zender evengoed nog moet betalen?
8)7
pi_135729251
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:29 schreef Brad het volgende:

[..]

Funny, zoals je kan lezen is zijn reactie dat hij die mondelinge afspraak niet kan herinneren en dat het "normaal" is dat de dakpannen afgevoerd moeten worden. Tuurlijk heeft hij ze niet meer, want hij zegt dat het rechtstreeks richting dump gegaan is.

Ik stel hier de vraag of dat inderdaad normaal is. Zijn mening ken ik immers al.

[..]

Dan moet ik een mondelinge afspraak zien te bewijzen. Dat gaat me nooit lukken natuurlijk. Vandaar dat ik probeer te achterhalen wat normaal is en of dat het normaal is dat daarom gevraagd wordt bij onzekerheid.
Mijn eerlijke mening is dat ik het niet normaal vind dat ze meegenomen zijn, maar je had schriftelijke afspraken moeten maken een leer dus voor de volgende keer.
En om er nou een hele toestand van te maken, zo duur zijn ze ook weer niet.
pi_135730751
Die zullen heus wel hergebruikt gaan worden, dakpannen worden vaak niet weggegooid, omdanks dat dat wel vermeld wordt.
pi_135740559
Wa hadde gij legge:
Sneldek Vlakke Mulden Grote Romaanse Kruispan Tuile du Nord Oude Holle Nieuwe Hollander OVH 206 OVH 201 VHV 285/302 Utrechter of Neroma ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  maandag 20 januari 2014 @ 22:23:16 #18
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135740732
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:25 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja, maar zonder draadje moet je wel bij zo'n steunpunt in de buurt staan. Greenpoint heet dat toch?

Och, wat zou het toch mooi zijn als we in de toekomst overal zonder draadje kunnen bellen.
Anno 2014 maken we al een stap in de goede richting, bellen zonder draadje lukt nu overal met een GSM (Geen Snoer Meer). Internet zonder draadje lukt niet overal.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135741631
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:23 schreef cvboer het volgende:

[..]

Anno 2014 maken we al een stap in de goede richting, bellen zonder draadje lukt nu overal met een GSM (Geen Snoer Meer). Internet zonder draadje lukt niet overal.
Blijkbaar nooit in Espel geweest :+
  maandag 20 januari 2014 @ 22:42:16 #20
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135741681
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:41 schreef klipper het volgende:

[..]

Blijkbaar nooit in Espel geweest :+
Is het daar zo onderontwikkeld dan?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135742005
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Is het daar zo onderontwikkeld dan?
:Y
http://www.omroepflevolan(...)ik-mobiele-telefoons
  maandag 20 januari 2014 @ 22:52:40 #22
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135742187
quote:
Het gaat maar om een paar 100 inwoners, niks aan de hand dus.
pi_135742432
quote:
10s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:52 schreef cvboer het volgende:

[..]

Het gaat maar om een paar 100 inwoners, niks aan de hand dus.
Foei cvboer :P , zo begint het altijd, kijk naar Hitler, die begon ook met een paar maar uiteindelijk waren het er vele miljoenen.
  maandag 20 januari 2014 @ 23:00:17 #24
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135742535
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:57 schreef klipper het volgende:

[..]

Foei cvboer :P , zo begint het altijd, kijk naar Hitler, die begon ook met een paar maar uiteindelijk waren het er vele miljoenen.
Die had zijn dekking uiteindelijk ook goed geregeld, dus in Espel zal het uiteindelijk ook wel gaan werken. :P En nu Ontopic maar weer, :+
pi_135749131
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:34 schreef Brad het volgende:

[..]

Ok. Het zou inderdaad wel om een flinke lading gaan, maar ik dacht aan eventuele stormschade. Een maand later kwam er tevens een buurman vragen of ik die dakpannen nog had omdat hij er een stuk of 30 nodig had.

Dan zoek je op marktplaats. Vaak kan je die dingen gratis ophalen bij iemand indien je ze nodig hebt. En je buurman zijn pannen is zijn verantwoordelijkheid.
pi_135754118
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan zoek je op marktplaats. Vaak kan je die dingen gratis ophalen bij iemand indien je ze nodig hebt. En je buurman zijn pannen is zijn verantwoordelijkheid.
Ik weet best hoe ik aan dakpannen kom, maar ik wilde weten of ik iets kon eisen nadat mijn dakpannen zo makkelijk verdwenen waren. Ik laat het verder rusten, ik heb mijn antwoord gevonden.

Dan kan de draadloze of bedrade onzin slowchat hieronder weer verder gaan :{w
pi_135755021
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:19 schreef Brad het volgende:

[..]

Ik weet best hoe ik aan dakpannen kom, maar ik wilde weten of ik iets kon eisen nadat mijn dakpannen zo makkelijk verdwenen waren. Ik laat het verder rusten, ik heb mijn antwoord gevonden.

Dan kan de draadloze of bedrade onzin slowchat hieronder weer verder gaan :{w
Ik weet wel dat een mondelinge afspraak rechtgeldig is, je kan er natuurlijk even heen bellen en gewoonj luchtig vragen waar ze die dakpannen hebben gelaten die ze voor je zouden laten liggen zoals afgesproken.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:45:25 #28
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_135757132
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
Die dingen zijn nogal zwaar, dus niet zo makkelijk naar het postkantoor te brengen.
Je stopt natuurlijk elke pan in een aparte doos en die aparte doos breng je naar het postkantoor, moet je wel je paar keer lopen ;)
quote:
En mogen deze bedrijven niet verzendingen weigeren, zodat de zender evengoed nog moet betalen?
Zorgen dat er geen afzender op het pakket staat :D
pi_135757218
voor bouwberijven hebben dakpannen gewoon waarde aangezien ze erens anders geplaatst kunnen worden.
als ze gewoon goed zijn worden ze gewoon meegenomen en evt opnieuw in verkoop gestopt.
pi_135772862
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:49 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ik weet wel dat een mondelinge afspraak rechtgeldig is, je kan er natuurlijk even heen bellen en gewoonj luchtig vragen waar ze die dakpannen hebben gelaten die ze voor je zouden laten liggen zoals afgesproken.
TS schreef al dat hij had gebeld en dat ze gestort waren ;)
pi_135777071
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:56 schreef tiho1 het volgende:

TS schreef al dat hij had gebeld en dat ze gestort waren ;)
Geloof je 't zelf? Een aannnemer / ondernemer neemt niets mee als ie er niks aan heeft. Ooit heb ik eens een tapijtlegger over de vloer gehad. ALLE afval lieten ze achter; zelfs de botte stanleymesjes.

Ze zijn meegenomen om iets op te brengen. Als ze er niks aan hebben, laten ze ALLES achter!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_135783780
pannen terugeisen! altijd handig, knikker ze onder je huis (kruipruimte). Er zijn altijd pannen die op een gegeven moment vorstschade, mos, stormschade hebben, kan je de slechte omwisselen met de reserves
  PR/Manusje van alles woensdag 22 januari 2014 @ 07:47:11 #33
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_135789694
Jow, aannemert, woar benn mien dakpannen bleem?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_135816850
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Geloof je 't zelf? Een aannnemer / ondernemer neemt niets mee als ie er niks aan heeft. Ooit heb ik eens een tapijtlegger over de vloer gehad. ALLE afval lieten ze achter; zelfs de botte stanleymesjes.

Ze zijn meegenomen om iets op te brengen. Als ze er niks aan hebben, laten ze ALLES achter!
Het is vrij normaal dat de dakpannen mee afgevoerd worden samen met de rest van het puin. Als jij denkt dat ze met de vrachtwagen elke keer een stuk gaan rijden na bij de stort te zijn geweest voor een tientje aan ouwe dakpannen moet jij dat geloven.

Ik niet iig.
pi_135818715
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:17 schreef volvo480es het volgende:
pannen terugeisen! altijd handig, knikker ze onder je huis (kruipruimte). Er zijn altijd pannen die op een gegeven moment vorstschade, mos, stormschade hebben, kan je de slechte omwisselen met de reserves
Hier met het plaatsen van de verhoogde nok dakkapel toen we het huis net hadden een aantal dakpannen gesneuveld, we hadden wel een stuk of 8 reserve-pannen, maar hebben gezegd dat ze die kapotte pannen moesten vervangen. Hebben ze een week later ook netjes langsgebracht.

Kwamen toen een aantal weken later nog eens 20 pannen in de kruipruimte tegen :P
pi_135928686
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:20 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Ja, daaruit blijkt niet of hij ze bij een ander vandaan heeft, en wat er in rekening wordt gebracht.
de aannemer heeft ze van het dak van ts vandaan natuurlijk :|W

Namelijk: op het stuk dak waar de dakkapel komt halen ze meestal de dakpannen weg (8>
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  Redactie Frontpage zaterdag 25 januari 2014 @ 16:03:09 #37
38148 crew  Innisdemon
pi_135929264
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:38 schreef tombolafan het volgende:

[..]

de aannemer heeft ze van het dak van ts vandaan natuurlijk :|W

Namelijk: op het stuk dak waar de dakkapel komt halen ze meestal de dakpannen weg (8>
ooooow, dan had ik het inderdáád niet goed begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')