abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135702498
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 januari 2014 @ 23:24:21 #2
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135702532

Zoek het gat van de pijp.

Gr gr.
pi_135702534
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:22 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Hoe dan ook: iets is door de voorruit naar binnen gekomen en die machinist had wel dood kunnen zijn. Dat is erg zat om even enige prudentie in acht te nemen, toch?
Helemaal waar, maar ik vind het eigenlijk iets te vroeg om gelijk met conclusies te komen dat er iets van een viaduct gegooid zou zijn :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135702555
Toch nog even in de herhaling nav wat opmerkingen in de vorige editie van dit prachttopic:

Nee. Ik wil niet de moraalridder uithangen. Maar dit moet ik wel even kwijt.

Achteraf gezien was de kritiek op ons snelle commentaar op de ontsporing te Hilversum niet helemaal onterecht. Daar hadden we nog wel even mee kunnen wachten, in plaats van ons laten opjutten door de waan van dat moment. Ik neem voor die misser de volle verantwoordelijkheid op mij.

Maar nu. Vandaag. Iemand heeft blijkbaar vanaf een viaduct een zwaar stuk ijzer door de voorruit van een met hoge snelheid naderende trein gesmeten. Dat is een regelrechte moordaanslag op de machinist, en niet minder dan dat. En dan gaat een aantal mensen daar even lollig over doen.

Dus een poging om een machinist te vermoorden. Een machinist die misschien wel nooit meer op de trein durft. Een gezin dat nog heel lang ’s nachts zal wakker liggen. Dat alles wordt aangegrepen om nog even lollig over MVBOV heen te pissen.

Ja, heren. Wees er maar trots op.
pi_135702559
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:24 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]

Zoek het gat van de pijp.

Gr gr.
Ik moet even mijn brieven aanpassen denk ik :')
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 januari 2014 @ 23:26:07 #6
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135702614
quote:
15s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:24 schreef DriekOplopers het volgende:
Toch nog even in de herhaling nav wat opmerkingen in de vorige editie van dit prachttopic:

Achteraf gezien was de kritiek op ons snelle commentaar op de ontsporing te Hilversum niet helemaal onterecht. Daar hadden we nog wel even mee kunnen wachten, in plaats van ons laten opjutten door de waan van dat moment. Ik neem voor die misser de volle verantwoordelijkheid op mij.

Maar nu. Vandaag. Iemand heeft blijkbaar vanaf een viaduct een zwaar stuk ijzer door de voorruit van een met hoge snelheid naderende trein gesmeten. Dat is een regelrechte moordaanslag op de machinist, en niet minder dan dat. En dan gaat een aantal mensen daar even lollig over doen.

Dus een poging om een machinist te vermoorden. Een machinist die misschien wel nooit meer op de trein durft. Een gezin dat nog heel lang ’s nachts zal wakker liggen. Dat alles wordt aangegrepen om nog even lollig over MVBOV heen te pissen.

Toch nog even in de herhaling:

pi_135702656
quote:
15s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:24 schreef DriekOplopers het volgende:

Maar nu. Vandaag. Iemand heeft misschien vanaf een viaduct een zwaar stuk ijzer voor een met hoge snelheid naderende trein gesmeten. Het zou kunnen dat er op dat viaduct een vrachtwagen reed waarvan de lading niet helemaal goed vast zat
Gefixt.
pi_135702712
Met andere woorden; Zullen we eerst even het onderzoek afwachten vóór er conclusies getrokken worden?
pi_135702729

Niks door voorruit gekomen iig.
pi_135702730
Geen gat in het voorruit iig
mistera3 twitterde op zondag 19-01-2014 om 23:26:50 Ik zie geen #gat in de #ruit van de #trein van de #ns. Alleen in de vloer. http://t.co/N6UpUbMP1W reageer retweet
  zondag 19 januari 2014 @ 23:28:25 #11
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135702739
Hopen dat het mee valt en dat het een beetje meevalt. Wel maf dat er een pijp door de vooruit komt en dat er daardoor een gat in de trap zit...

Om zou die door de deur/wand gevlogen zijn? Dat lijkt me toch niet...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  zondag 19 januari 2014 @ 23:28:59 #12
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_135702769
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:26 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Toch nog even in de herhaling:

[ afbeelding ]
Ik zie het. Maar toen de grappenmakerij begon, was het verhaal nog dat een pijp door de voorruit naar binnen was komen zeilen. Zie de post van b2by, die doorgaans goed geïnformeerd is.

Als de aanwezige kennis is, dat er iets door de voorruit... En dan zo lollig doen...

Tsja... :N
pi_135702790
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik zie het. Maar toen de grappenmakerij begon, was het verhaal nog dat een pijp door de voorruit naar binnen was komen zeilen. Zie de post van b2by, die doorgaans goed geïnformeerd is.

Als de aanwezige kennis is, dat er iets door de voorruit... En dan zo lollig doen...

Het staat op internet, dus het moet wel waar zijn? Okay.
pi_135702794
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Beetje humor op zondagavond moet wel kunnen hoor.
  zondag 19 januari 2014 @ 23:29:42 #15
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135702800
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Met andere woorden; Zullen we eerst even het onderzoek afwachten vóór er conclusies getrokken worden?
Dit dus, geldt ook voor bijvoorbeeld de NOS
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 januari 2014 @ 23:30:25 #16
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135702834
quote:
1s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:29 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dit dus, geldt ook voor bijvoorbeeld de NOS
Precies, de NOS kwam met dat pijpverhaal.
pi_135702874
quote:
10s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:30 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Precies, de NOS kwam met dat pijpverhaal.
hihi. :D :')
pi_135702887
De NOS doet soms niet onder voor FOX!News.
pi_135702943
NOS doet voor alsof het van de voorlichter NS komt.
Omroep Flevoland heeft een stuk meer info, bericht pijp is iig onjuist, http://www.omroepflevolan(...)n-en-doorboort-bodem
pi_135702968
quote:
15s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:17 schreef DriekOplopers het volgende:

Again. Barking up the wrong tree.

de blokgooiers of whatever zijn schuldig. Natuurlijk. Maar MVBOV heeft inmiddels wel een imago over zichzelf afgeroepen als het gaat om "Als eerste schreeuwen als er wat aan de hand is". De (uiteraard satirische) reactie van b2py kon dan ook niet lang uitblijven. EN had hij het niet gedaan dan een ander.

Dat is gewoon een gevolg van eerdere keuzes van MVBOV om "zo snel mogelijk" oorlog te gaan trappen. Dat draagt gewoon niet bij aan het serieus genomen worden van zo'n club.

En om dan nu drama te komen maken alsof "dat MVBOV te kijk gezet wordt" het grootste probleem is, is dan ook weer niet de juiste line-of-play wat mij betreft. Als ik er een stem in zou hebben zou ik zeggen "MVBOV doet er goed aan om geduld te bewaren totdat de situatie voldoende duidelijk is om er een weloverwogen oordeel over te kunnen geven." maar dat heb ik niet.

Nu wordt het steeds meer "oh ja er gaat wat mis. Moord-en-brand-bericht van VBOV in ...3...2...1..."

Als je gewoon rustig alles in de gaten houdt en alleen wat zegt als het ECHT er toe doet, dan vind je ook veel meer gehoor. Dan krijg je dat effect van "Woo... de Stille zegt iets :o Nu allemaal ECHT goed opletten".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 19 januari 2014 @ 23:35:11 #21
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_135703034
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Beetje humor op zondagavond moet wel kunnen hoor.
Ja. Maar niet als de recentste informatie is, dat een machinist door een pijp door de voorruit aan de dood is ontsnapt.

Humor is best lollig, maar niet altijd.
pi_135703072
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:35 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ja. Maar niet als de recentste informatie is, dat een machinist door een pijp door de voorruit aan de dood is ontsnapt.

Humor is best lollig, maar niet altijd.
Humor is altijd lollig. Zo is het ook fucking grappig als iemand oproept tot het in brand steken van het huis van een bekende politica. Ik heb er daadwerkelijk hard om gelachen. Dat je hier dan niet de humor van kan inzien vind ik daadwerkelijk bijzonder.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 19 januari 2014 @ 23:36:36 #23
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_135703094
Dit topic is humor.
  zondag 19 januari 2014 @ 23:44:13 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135703414
Denk dat er niet zoveel heisa over de grappen van b2py moet worden gemaakt. Misschien is het niet tactvol, maar goed, er zijn genoeg mensen die erom kunnen lachen. VBOV zou zoals Fles al zei misschien in toekomst wat afwachtender kunnen gaan reageren op diverse fronten zodat het meer een beeld van een betrouwbare organisatie krijgt. Dat was het wel voor deze zondagavond.
pi_135703438
quote:
This just in! Turns out it was a piece of UFO debree and yes, we can confirm it now, the piece of metal is from a UFO and the aliens think the train attacked them. Ladies and gentlemen, this is our final hour
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')