Waarom mag je niet scheiden?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:41 schreef Aiciu het volgende:
Trouwen met iemand en pas na afloop blijk je geen seksuele gevoelens voor elkaar te hebben, maar scheiden mag niet
Ik weet wat aseksualiteit is. Maar het gaat nu over het soort van tegenovergestelde. Als je om iemand geeft kun je ook makkelijker seks hebben met diegene lijkt me.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:41 schreef Chai het volgende:
[..]
Inderdaad, maar aseksualiteit heeft meestal enkel betrekking tot de seksuele gevoelens voor iemand.
Ik ken mensen die elkaar niet uit kunnen staan en die niet mogen scheiden vanwege geloofquote:
Dat is vreemd. Dus als je man je in elkaar slaat moet je gewoon bij hem blijven?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:44 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Ik ken mensen die elkaar niet uit kunnen staan en die niet mogen scheiden vanwege geloofwel christelijk of iets in die trant.
Ja. Denk ik. Geen idee.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:45 schreef Crip het volgende:
[..]
Dat is vreemd. Dus als je man je in elkaar slaat moet je gewoon bij hem blijven?
Iedereen heeft die keuze, ik kan er ook voor kiezen om mezelf nu voor een trein te gaan gooien.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:47 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb geen religie nodig om te geloven en ik weet dat er meer is want ik heb de keuze gehad tussen leven en dood.
Niet op die manier.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:49 schreef deadprez het volgende:
[..]
Iedereen heeft die keuze, ik kan er ook voor kiezen om mezelf nu voor een trein te gaan gooien.
Ik kies religie omdat ik me er goed bij voel. Betekend niet dat je geen eigen wil hebt.. want iedereen behoud zijn eigen wil.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:47 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb geen religie nodig om te geloven en ik weet dat er meer is want ik heb de keuze gehad tussen leven en dood.
Ik zie wel veel extreme beweringen, maar meestal helpt het niet als je zegt hoe het wel zit.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:49 schreef tetouaribo het volgende:
Je mag wel scheiden. Het beeld dat geschetst wordt hier in het westen is erg extreem. Natuurlijk zal de familie er niet blij mee zijn maar het is logisch dat zij liever hebben dat een vrouw haar slechte man verlaat dan dat zij de dupe is. Dat is in 'normale' gelovige families tenminste zo.
quote:Op zondag 19 januari 2014 19:08 schreef deadprez het volgende:
Weet ik niet, om dat te kunnen beoordelen moet je eerst foto's van je tetten posten.
Zij weten natuurlijk beter hoe gelovigen hun leven leiden.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:51 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik zie wel veel extreme beweringen, maar meestal helpt het niet als je zegt hoe het wel zit.
Maja, zo gaat dat in de wereld waar RTL Boulevard als legit nieuws word gezien.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:52 schreef tetouaribo het volgende:
[..]
Zij weten natuurlijk beter hoe gelovigen hun leven leiden.
Zit je nog op de basisschool ofzoquote:Op zondag 19 januari 2014 19:49 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik kies religie omdat ik me er goed bij voel. Betekend niet dat je geen eigen wil hebt.. want iedereen behoud zijn eigen wil.
wordtquote:Op zondag 19 januari 2014 19:53 schreef Crip het volgende:
[..]
Maja, zo gaat dat in de wereld waar RTL Boulevard als legit nieuws word gezien.
Echt waar ja? Dat maakt dat respect ook vrij betekenisloos, als je het toch voor alles en iedereen hebt. Genoeg zaken en mensen die ik absoluut niet respecteer.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:22 schreef Crip het volgende:
[..]
Nee, je mag zeggen wat je wil hoor. Ten eerst scheld ik niet met ''kanker'' en ten tweede heb ik respect voor elk individu.
Sommige dingen kloppen wel deels maar het meeste is overdreven en bekrompen. Sowieso de media blegh.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:53 schreef Crip het volgende:
[..]
Maja, zo gaat dat in de wereld waar RTL Boulevard als legit nieuws word gezien.
Ja. Maar ik let dan ook niet echt op mijn schrijfwijze vooral niet op mijn telefoon.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:54 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Zit je nog op de basisschool ofzo
Respect moet je verdienen natuurlijk, maar als ik iemand niet respecteer dan negeer ik diegene gewoon.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Echt waar ja? Dat maakt dat respect ook vrij betekenisloos, als je het toch voor alles en iedereen hebt. Genoeg zaken en mensen die ik absoluut niet respecteer.
Beschrijf die van jou dan. Foto mag ook.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:55 schreef BlueMage het volgende:
Gaat dit topic niet meer over tetten maar over religie nu?
Plaats jij maar.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:55 schreef BlueMage het volgende:
Gaat dit topic niet meer over tetten maar over religie nu?
Of bedoel je. Er is voor mij voor een bepaalde religie gekozen, en ik voel me daar goed bij?quote:Op zondag 19 januari 2014 19:49 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik kies religie omdat ik me er goed bij voel. Betekend niet dat je geen eigen wil hebt.. want iedereen behoud zijn eigen wil.
Ook al is het vrijwillig, wil dat niet betekenen dat het niet onderdrukt wordt.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:18 schreef Crip het volgende:
[..]
Als ik niet gelovig zou willen zijn, zou ik het niet zijn.
Ja nee ok, dan begrijpen we elkaarquote:Op zondag 19 januari 2014 19:56 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja. Maar ik let dan ook niet echt op mijn schrijfwijze vooral niet op mijn telefoon.
[..]
Respect moet je verdienen natuurlijk, maar als ik iemand niet respecteer dan negeer ik diegene gewoon.
Ik heb niet gekozen omdat mijn mijn ouders het zijn hoor. Tot mijn 16/17 hield ik mij helemaal niet bezig met geloof. Was gewoon een keuze die ik heb gemaakt nadat ik me heb verdiept.quote:Op zondag 19 januari 2014 19:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Of bedoel je. Er is voor mij voor religie gekozen, en ik voel me daar goed bij?
(mag ook hoor, is helemaal geen kritiek van mijn kant, maar toch wel echt even een stukje anders dan zelf, vaak op latere leeftijd en niet als kind, voor een bepaalde religie kiezen.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |